Octavia III Face Lifting

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Chris11
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Scrappy Coco
    P.S.
    Oczywiście masz prawo do własnej opinii, ale dobrze jakby była ona poparta Twoim własnym doświadczeniem w użytkowaniu tego samochodu, a nie zasłyszanymi (czy też przeczytanymi) opiniami innych
    Niestety, niektórzy są zatwardziali w swoich (najczęściej tylko zasłyszanych i zaczytanych) teoriach i nic do nich nie przemówi.
    Czasami mam wrażenie, że jest tutaj grono odbiorców , którzy tylko z nadzieją czekają na nowe tematy w dziale "awarie/usterki OIII", żeby móc sobie poujeżdżać zarazem nie posiadając nawet sąsiada mającego to auto.

    [ Dodano: Sro 02 Lis, 16 17:27 ]
    Zamieszczone przez perfex
    Zamieszczone przez Chris11
    Czego Wy w ogóle oczekujecie od klasy średniej?
    Niedawno jechałem Audi RS7 za ok. 750tys. zł i zgadnijcie, jakie miała boczki w drzwiach tylnych... Tak - twarde.
    A i z przodu jakoś super miękko nie było. Ot, jak pisze 22Tomasz, jakaś niby powłoka, żeby było wrażenie miękkiego.
    A jednak takie Volvo potrafi zrobić tak by wszystko co widać wewnątrz i czego się dotyka było super jakości... (mówię o tych nowych modelach za których opracowanie płacili Chińczycy)
    Być może tak jest, ale nie dane mi obcować z tą marką (czego bardzo żałuję, bo nowe modele rwą tyłek).
    Całe moje doświadczenie to półgodzinna jazda S40, więc się nie wypowiadam.

    Zostaw komentarz:


  • perfex
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Chris11
    Czego Wy w ogóle oczekujecie od klasy średniej?
    Niedawno jechałem Audi RS7 za ok. 750tys. zł i zgadnijcie, jakie miała boczki w drzwiach tylnych... Tak - twarde.
    A i z przodu jakoś super miękko nie było. Ot, jak pisze 22Tomasz, jakaś niby powłoka, żeby było wrażenie miękkiego.
    A jednak takie Volvo potrafi zrobić tak by wszystko co widać wewnątrz i czego się dotyka było super jakości... (mówię o tych nowych modelach za których opracowanie płacili Chińczycy)

    Zostaw komentarz:


  • Scrappy Coco
    odpowiedział(a)
    utek nie chciałbym się czepiać, ale w dziale usterkowym O3 jest 329 tematów i nowe za bardzo nie przybywają. Tymczasem w dziale O2 jest tych tematów 2244 (prawie 7 razy tyle) a w dziale O1 jest ich 13 477 (prawie 41 razy więcej) I tak wiem, że tamte samochody są dłużej na rynku, ale jak na 3 lata i dziesiątki tysięcy sprzedanych samochodów O3 nie wydaje się być jakaś awaryjna czy też wykonana z rażąco kiepskich materiałów. Co więcej większość narzekań dotyczy pierdół czy też subiektywnego przekonania o czymś, jak np. dudnienie - jeden słyszy a drugi w tym samochodzie nie i mówi, że jest cichutko
    Ja osobiście uważam O3 za bardzo udany samochód (zwłaszcza w tej cenie) a facelifting pewnie wiele rzeczy jeszcze ulepszy

    P.S.
    Oczywiście masz prawo do własnej opinii, ale dobrze jakby była ona poparta Twoim własnym doświadczeniem w użytkowaniu tego samochodu, a nie zasłyszanymi (czy też przeczytanymi) opiniami innych

    Zostaw komentarz:


  • utek
    odpowiedział(a)
    Oczywiście że można dać lżejsze i lepsze materiały. Jednakże co 5 temat w dziale O3 nie wskazuje na to.

    Zostaw komentarz:


  • voltar
    odpowiedział(a)
    Panowie - ja jeździłem zarówno OII jak I OIII i odnośnie wyciszenia na podstawie własnych odczuć mogę stwierdzić że wyciszenie w OIII nie było gorsze od OII.
    Mógłbym nawet powiedzieć że były na podobnym poziomie z lekkim wskazaniem na OIII ale przeszkadzał w tym silnik 1.4 TSI który jest głośniejszy od bardzo cichego 1.8 TSI.
    ZAstanawiałem się jakby cicho było w OIII z 1.8 TSI ...
    Dodatkowo OIII na plus to że nic nie trzeszczało ale to może z tego powodu że auto było nowiutkie.

    Zostaw komentarz:


  • Scrappy Coco
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez utek
    Nie napisałem że jest zły, tylko że jest lżejszy. A jak jest lżejszy, to zapewne z powodu mniejszej ilości materiału z którego został wykonany.
    Ale ten materiał nie musi być gorszy i jego mniejsza ilość nie musi oznaczać, że jest gorzej.
    Np. stal o większej wytrzymałości, dzięki czemu można jej dać mniej zwiększając bezpieczeństwo, inne materiały przy budowie silnika (lżejsze, ale wytrzymalsze) itd.

    Zostaw komentarz:


  • utek
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez 22Tomaszz
    Pomijam już fakt, że posiadanie poprzedniego modelu i pisanie jaki to nowy model jest zły ZAWSZE będzie postrzegane przez otoczenie jako nie obiektywne, sorry tak po prostu jest i zawsze będzie.
    Nie napisałem że jest zły, tylko że jest lżejszy. A jak jest lżejszy, to zapewne z powodu mniejszej ilości materiału z którego został wykonany.

    Zostaw komentarz:


  • AdamB
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez 22Tomaszz
    Później w zasadzie zaczyna się coraz większy najazd na OIII, w zasadzie obrywa się jej za wszystko, w dodatku niestety w większości od osób, które jej nie mają. Pomimo to w dziale technicznym tematów z problemami przybywa jak na lekarstwo i właściwie nie ma co czytać :lol:
    I problemy są te same co w OII / OIIFL czyli słabe wyciszenie i hałas od plastików. No dobra , pas wyciera niektórym osłonę, w OII uszczelki wycierały lakier we wnękach drzwi. Może coś od siebie, jako że OII zrobiłem prawie 180kkm i OIII już 50kkm. Oba auta różnią się od siebie, w obydwu są + i -. OIII jest powiedzmy bardziej rozwiniętym technologicznie autem, ale też delikatniejszym i to widać zaglądając nawet pod maskę. W jednym coś brzęczało i w drugim też coś brzdęknie.

    Zostaw komentarz:


  • Milord
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez 22Tomaszz
    Później w zasadzie zaczyna się coraz większy najazd na OIII, w zasadzie obrywa się jej za wszystko, w dodatku niestety w większości od osób, które jej nie mają. Pomimo to w dziale technicznym tematów z problemami przybywa jak na lekarstwo i właściwie nie ma co czytać :lol:
    PEŁNA ZGODA!
    Sam pisałem o tym też już parę razy i cieszę się, że Ty też to zauważyłeś.

    Miałem przyjemność jechać z Kolegą bob_best Jego Octavią i Kolega ma bardzo wyczulony słuch i słyszy wszystko, ja tego o czym On wspominał nie zauważałem
    Może mnie słoń nadepnął na ucho. Ale to też jest to, że to co dla jednego jest hałasem, dla drugiego będzie niewinnym trzeszczeniem.

    Generalizaując - 12 lat temu wchodząca na polski rynek Octavia 2 była takim powiewem "Zachodu" dla wielu z nas wtedy w wieku 2x lat. Tańszym, sporo większym "prawie Golfem". Takim synonimem auta rodzinnego.
    Teraz Octavia 3 jest po prostu jednym z wielu kompaktów, kompaktem którego przy odrobinie szczęścia można kupić nowego za 53-54kPLN.

    Zostaw komentarz:


  • 22Tomaszz
    odpowiedział(a)
    utek, akurat obecnie praktycznie każdy model samochodu jest lżejszy od poprzednika o ok. 100-200 kg i też nie mają aluminiowej karoserii. Znaczy się, że każdy jest gorszy i głośniejszy? Oczywiście, że nie. Moją np.lżejsze silniki, sprzęgła i zawieszenia itd. Blachę pewnie trochę też.

    Nim zakupiłem swoją OIII przejrzałem niedawno naprawdę b. dużą część forum i to od początku tj. od momentu pojawienia się OIII, zarówno tematy dotyczące problemów,jak i opisy w showroomie. Okazuje się, że mniej więcej do przełomu 2014 i 2015, może trochę później, wszyscy OIII bardzo chwalili, szczególnie w showroomie. Były oczywiście problemy takie jak dudnienie (u niektórych, nie u wszystkich), wycierający się plastik od pasa, coś tam ze sprzęgłem itd.
    Później w zasadzie zaczyna się coraz większy najazd na OIII, w zasadzie obrywa się jej za wszystko, w dodatku niestety w większości od osób, które jej nie mają. Pomimo to w dziale technicznym tematów z problemami przybywa jak na lekarstwo i właściwie nie ma co czytać :lol:
    Pomijam już fakt, że posiadanie poprzedniego modelu i pisanie jaki to nowy model jest zły ZAWSZE będzie postrzegane przez otoczenie jako nie obiektywne, sorry tak po prostu jest i zawsze będzie.

    Zostaw komentarz:


  • Chris11
    odpowiedział(a)
    Wydawało mi się, że już wyżej napisałem, na czym da się oszczędzić w aucie. Nie będę sie powielał.

    Zostaw komentarz:


  • utek
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Chris11
    Tam, gdzie kończą się argumenty zaczyna się złośliwość.

    Jakoś mnie to nie zaskoczyło.
    Ja podałem konkretne argumenty oparte na katalogu danych technicznych. Większe auto, mniejsza masa. Na czymś zaoszczędzono. Proszę więc o Twoje kontrargumenty.

    Zostaw komentarz:


  • 22Tomaszz
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez sotdi
    Zamieszczone przez utek
    Zamieszczone przez sotdi
    Gdzieś mi się o uszy obiło że wraz z liftem O3 ma mieć większy rozstaw kół - ale jakoś nie mogę namierzyć tej informacji - 4 albo 6 cm. Fajniej by wtedy wyglądała bo koła nie byłby takie schowane
    Zbyt gruby mod na lift. Takie lifty były tylko w Polonezie
    Ostatni Auto Świat powtórzył ten news ale bez szczegółów...
    To w 100% możliwe, wystarczy w sumie, że zmienią tylko ET felg


    Nowy czynnik klimatyzacji jest już OIII MY 2017.

    Zostaw komentarz:


  • voltar
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Enriquez
    można by powiedzieć, że plastiki są podobne do Superba 2 i Octavii 2 po lifcie
    Piszesz tak jakby OII o lifcie miała lepsze plastiki niż OII ... już kilka razy czytałem takie stwierdzenie ale nie znalazłem na to dowodu ... w reklamach podawali i uwierzyłeś ?

    Zostaw komentarz:


  • kresek
    odpowiedział(a)
    Przedliftowa Octavia MY17 też już zdaje się korzysta z R-1234yf (podobnie Superb, czy Rapid).

    Zostaw komentarz:


  • Enriquez
    odpowiedział(a)
    zaworkiem rozprężnym parownika - niby nic, ale upierdliwe do wymiany
    dziwne, że jeszcze nie ma tego czynnika - w Superbie weszło ot tak - z dniem 29 maja 2016, czyli MY17

    Zostaw komentarz:


  • Maicroft
    odpowiedział(a)
    A czym oprocz samego czynnika roznia sie te uklady ??

    Zostaw komentarz:


  • mirek_p11
    odpowiedział(a)
    W O3 po FL będzie nowy czynnik 1234yf

    Zostaw komentarz:


  • sotdi
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez utek
    Zamieszczone przez sotdi
    Gdzieś mi się o uszy obiło że wraz z liftem O3 ma mieć większy rozstaw kół - ale jakoś nie mogę namierzyć tej informacji - 4 albo 6 cm. Fajniej by wtedy wyglądała bo koła nie byłby takie schowane
    Zbyt gruby mod na lift. Takie lifty były tylko w Polonezie
    Ostatni Auto Świat powtórzył ten news ale bez szczegółów...

    Zostaw komentarz:


  • Chris11
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez utek
    Zamieszczone przez Chris11
    Wystarczy spojrzeć trochę szerzej na budowę auta niż tylko: "o! jest lżejsza to na pewno gorsza". Po części jest to oczywiście racja, ale niestety rzucanie frazesami: "bo dudni", "bo blacha jest cieńsza", itp jest co najmniej śmieszne.
    Wybacz. Skoda Octavia 3 to najlepszy wyrób w grupie VW jaki kiedykolwiek powstał. Stworzony jest z najwyższej jakości nowoczesnych komponentów, które pomimo pozornie delikatnej budowy zagwarantują długą i niekłopotliwą eksploatacje. Idąc tą drogą, to Skoda Rapid plasuje się o klasę wyżej, mimo niższej ceny.
    Tam, gdzie kończą się argumenty zaczyna się złośliwość.

    Jakoś mnie to nie zaskoczyło.

    Zostaw komentarz:


  • Enriquez
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Chris11
    Taka osłonka może i tak, ale przykład z nowej T6 - tapicerka sł. A zespolona z głośnikiem. Zepsuje Ci się głośnik - wymieniasz całość, ułamiesz tapicerkę - wymieniasz całość.

    I w tym przypadku nie sądzę, żeby cena w ASO była na poziomie kilku ani nawet kilkudziesięciu złotych.
    110 zł. Ujdzie. Nie mniej jednak - rozbierając O3 odnoszę wrażenie wszechobecnej taniości na krawędzi akceptowalności. Kupując nową O3 powinien być jakiś pakiet typu "wyciszenie i usunięcie wszelakiego trzeszczenia" za 15.000 dostępny - byłbym pierwszym który to domówi do zamówienia. Superb 3 już nie sprawia takiego wrażenia, można by powiedzieć, że plastiki są podobne do Superba 2 i Octavii 2 po lifcie, może trochę bardziej sztywne, na pewno nie papierowe. Ale i tu brzęczenie, piszczenie i inne "extra dodatki od fabryki" da się dostać gratis.

    Zostaw komentarz:


  • utek
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Chris11
    Wystarczy spojrzeć trochę szerzej na budowę auta niż tylko: "o! jest lżejsza to na pewno gorsza". Po części jest to oczywiście racja, ale niestety rzucanie frazesami: "bo dudni", "bo blacha jest cieńsza", itp jest co najmniej śmieszne.
    Wybacz. Skoda Octavia 3 to najlepszy wyrób w grupie VW jaki kiedykolwiek powstał. Stworzony jest z najwyższej jakości nowoczesnych komponentów, które pomimo pozornie delikatnej budowy zagwarantują długą i niekłopotliwą eksploatacje. Idąc tą drogą, to Skoda Rapid plasuje się o klasę wyżej, mimo niższej ceny.

    Zostaw komentarz:


  • Chris11
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Enriquez
    Zamieszczone przez Chris11
    Niektóre elementy wnętrza są wręcz projektowane tak, aby nie dało się ich ponownie zamontować.
    To prawda - przykład - osłona kamery lane assist. Nie da się jej zdjąć bez zniszczenia. Aczkolwiek cena nowej to 7 PLN. Można żyć.
    Taka osłonka może i tak, ale przykład z nowej T6 - tapicerka sł. A zespolona z głośnikiem. Zepsuje Ci się głośnik - wymieniasz całość, ułamiesz tapicerkę - wymieniasz całość.
    I w tym przypadku nie sądzę, żeby cena w ASO była na poziomie kilku ani nawet kilkudziesięciu złotych.

    Zostaw komentarz:


  • Enriquez
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Chris11
    Niektóre elementy wnętrza są wręcz projektowane tak, aby nie dało się ich ponownie zamontować.
    To prawda - przykład - osłona kamery lane assist. Nie da się jej zdjąć bez zniszczenia. Aczkolwiek cena nowej to 7 PLN. Można żyć.

    Zostaw komentarz:


  • Chris11
    odpowiedział(a)
    Czego Wy w ogóle oczekujecie od klasy średniej?
    Niedawno jechałem Audi RS7 za ok. 750tys. zł i zgadnijcie, jakie miała boczki w drzwiach tylnych... Tak - twarde.
    A i z przodu jakoś super miękko nie było. Ot, jak pisze 22Tomasz, jakaś niby powłoka, żeby było wrażenie miękkiego.

    Tak więc, dajmy już spokój jakości wykończenia, bo ta wszędzie leci na łeb na szyję. Samochody mają być jednorazowe i nienaprawialne. Niektóre elementy wnętrza są wręcz projektowane tak, aby nie dało się ich ponownie zamontować. Takie czasy...

    Zostaw komentarz:

Pracuję...