Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jakich nawigacji używacie,jakich map i co polecacie?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez blind_walker
    Zamieszczone przez rolandr78
    Dziś wgrałem najnowszą Automapę wer. 6.7
    Testowałem w trasie i w mieście. Polecam. Dużym ułatwieniem jest asystent pasa.
    Asystent był już wersji 6.5. Najnowsza 6.7 chodzi szybciej niż poprzednie. Też polecam. AM używam od 4 lat.

    Komentarz


    • Zamieszczone przez rezon
      Zamieszczone przez blind_walker
      Zamieszczone przez rolandr78
      Dziś wgrałem najnowszą Automapę wer. 6.7
      Testowałem w trasie i w mieście. Polecam. Dużym ułatwieniem jest asystent pasa.
      Asystent był już wersji 6.5. Najnowsza 6.7 chodzi szybciej niż poprzednie. Też polecam. AM używam od 4 lat.
      Potwierdzam opinie-mapa działa super.

      Komentarz


      • Zamieszczone przez sdss
        Nokia OVi fajna rzecz. Zakłada się konto na stronce Link ,wygodnie przed komputerem planuje się trase, następnie włanczamy w kom navi, klikamu aktualizuj dane i trasa jest w kom
        Zachecony tym opisem sprobowalem jak to jest z tym planowaniem na kompie. No i... porazka. Troche jeszcze musi sie nokia napracowac, zeby to planowanie bylo wygodne jak w,chociazby, google maps. Ovi maps online jest toporne i pelne bugow - nie raz sie zdarzylo, ze zamiast zapisac w ulubionych, skomplikowana trase mi... skasowalo :evil:
        Jednak wciaz jest to wygodniejsze niz planowanie na malym ekraniku navi

        Komentarz


        • A co sądzicie:
          NavRoad NR780H HUGO

          Tylko czy mi wejdzie pod daszek na schowek w kokpicie OII FL
          www.prostetorodo.pl

          Komentarz


          • Zamieszczone przez macherstudio
            A co sądzicie:
            NavRoad NR780H HUGO
            poiem tak: nigdy tej nawigacji nie uzywalem, opinie mozna zaczerpnac po czesci np stad
            Nawigacja samochodowa NavRoad NR780H Hugo - Opinie i ceny na Ceneo.pl

            ja kupilem chyba juz 4 lata temu w markecie pierwszego lepszego larka (32.1) z mysla, ze bedzie m isluzyl, dokad wytrzyma - a potem to juz zainwestuje w porzadny sprzet

            i co prawda moze i ma maly ekranik (3,2 cala) i wyglada juz teraz dosc staroswiecko, w porownaniu z nawigacjami blizszych i dalszych znajomych, ale...

            uzywam tej nawigacji doslwonie codziennie (oprocz weekendow) i to po 8-10 godzin (taka praca) - bateria nadal trzyma ok 1,5 godziny
            nawigacje wlaczam teraz juz nawet nie po to, zeby mi droge wskazywala, ale np. chwilowa predkosc, albo wysokosc n.p.m czy najblizsza stacje paliw :roll:
            Jedyne co robie, to wymieniam regularnie mapy (obecnie AM 6.7) i NIGDY sie na tym larku nie zawiodlem, NIGDY sie nie zawiesil, kilka razy mi spadl, w zimie jest caly czas w aucie - w schowku - wiec wlaczanie sprzetu w zimie o poranku to dla niego masakra... a jednak dziala

            nawet juz chcialbym, zeby przestal, bo milbym wymowke zeby kupic cos nowego i z wieksza przekatna ekranu...
            dlatego tez nie moge powiedziec nic o jakosci serwisu larka - nigdy nie korzystalem

            i chyba nastepna nawigacja, jesli bede kupowal, tez bedzie lark z AM - po moich doswiadczeniach z tym wybitnei marketowym/allegrowym sprzetem nie widze sensu wydawania 1k pln, jesli podobny efekt (wskazanie drogi przez asystenta podrozy :twisted: ) uzyskam za 250 pln

            oczywiscie jest to wylacznie moja prywatna opinia, nie reklamuje tego sprzetu i nie chce powyzszymi stwierdzeniami wywolywac zadnej dyskusji - sprzetu na rynku jest tyle, ze kazdy cos dla siebei znajdzie

            aczkolwiek, moj kolezka wydal jakis czas temu ponad 1k pln na siemensa a ten nie potrafi go z osiedla obok (dodam, ze z nowego osiedla) zaprowadzic do domu :shock: = brak aktualizacji map
            inna sprawa - po co wlaczac navi we wlasnym miescie? nigdy tego nie zrozumiem, chyba, ze miasto jest slusznych rozmiarow
            koniec OT
            była: OI 1,9 TDI 170 tys km w dwa lata z hakiem
            potem: OII FL 1,9 TDI 17 tys km od 23.04 do 29.07
            teraz: Passat B5 1,9 TDI - mimo wszystko wolę Octavki

            Komentarz


            • Ja osobiście używam nawigacji pentagrama juz 3 lata koszt koło 500zł wtedy i też nie narzekam, oczywiście navi używana z auto mapą

              Komentarz


              • Ja od zawsze używam IGO8 - objechałem z racji pracy chyba pół Polski na tym, potem Kretę - dzięki CRETE ADVENTURE TEAM a ostatnio troszkę Austrii i nie zamieniłbym się na nic innego.

                Bardzo prosta obsługa no jakoś nie wiem AM nie mogę - teść ma i sobie chwali pożyczyłem raz czy dwa i na próbę jechałem z dwoma - wyniki takie same...

                Komentarz


                • Zamieszczone przez radek radziszewski
                  Ja od zawsze używam IGO8 - objechałem z racji pracy chyba pół Polski na tym, potem Kretę - dzięki CRETE ADVENTURE TEAM a ostatnio troszkę Austrii i nie zamieniłbym się na nic innego.

                  Bardzo prosta obsługa no jakoś nie wiem AM nie mogę - teść ma i sobie chwali pożyczyłem raz czy dwa i na próbę jechałem z dwoma - wyniki takie same...

                  Też używam tej mapy: Polska, Niemcy, Austria, Włochy, Belgia, Teneryfa - SUPER!!!
                  OII 1,4 TSI CAXA blekmiedzik

                  Komentarz


                  • Próbuję się przekonać do AM, ale również jakoś nie potrafię. IGO wymiata
                    Życie nie jest ani tak złe, ani tak dobre, jak to sobie wyobrażamy.

                    Piszę poprawnie po polsku.

                    Komentarz


                    • Witam ponownie. Obecnie testuję AM w wersji 6.8. Dodano napewno wiele nowych adersów(nawet adres mojej firmy którego nie było w wersji 6.7) Poza tym doszedł nowy typ trasy-TRASA ŁATWA. Całość jest idealna jak dla mnie-już kilka ładnych lat kżystam z AM.

                      Komentarz


                      • rolandr78, a nie masz problemu z za wolno gadającym Holkiem ? Może to kwestia ustawień ? Właśnie wróciłem do 6.7 bo nie dawałem już rady z najnowszą wersją.
                        OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                        SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez looker
                          rolandr78, a nie masz problemu z za wolno gadającym Holkiem ? Może to kwestia ustawień ? Właśnie wróciłem do 6.7 bo nie dawałem już rady z najnowszą wersją.
                          Nie jest to kwestia ustawień w menu . Trzeba pogrzebać w plikach . Akurat mam wersję 6.7 , w której głos już nie muli
                          Antyfotoradar Valentine1
                          Harry II Classic+Sirio ML145

                          Komentarz


                          • vaz, w 6.7 jest właśnie OK. I chyba przy niej zostanę i pogodzę się z tą mniejszą liczbą adresów i kilkoma wodotryskami. Liczy się funkcjonalność.
                            OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                            SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez looker
                              rolandr78, a nie masz problemu z za wolno gadającym Holkiem ? Może to kwestia ustawień ? Właśnie wróciłem do 6.7 bo nie dawałem już rady z najnowszą wersją.
                              Nie widzę żadnych problemów-AM 6.8 sparwdziła sie super

                              Komentarz


                              • Pół roku temu pisałem na tym forum na temat nawigacji do wyboru i jaką ostatecznie kupiłem. Po pół roku użytkowania czas na opinię:
                                Tak jak wcześniej napisałem, kupiłem nawigację "Navroad NR460 + Automapa Europa 6.6.2 + karta 4GB".
                                Jestem z niej bardzo zadowolony. Automapa zawiera bardzo dużo punktów adresowych (najwięcej z testowanych nawigacji, a testowałem chyba wszystkich firm). Prowadzi dobrze, odpowiednio wcześniej mówi, kiedy skręcić itp. Uważam, że dokonałem bardzo dobrego wyboru w przedziale cenowym do max. ok.700 zł. A możliwe, że w ogóle najlepszego, bo nie widzę, co więcej mogłyby mi zaoferować nawigacje droższe. Gdy wybierałem nawigację, to zwracałem uwagę na to, żeby miała otwarty system i możliwość oglądania wideo i słuchania muzyki. Oczywiście w ogóle z tych funkcji nie skorzystałem... Nawigacja jest do nawigacji i tyle. Najważniejszy jest szybki procesor i oprogramowanie nawigacyjne, czyli moim zdaniem najlepsza Automapa musi w nawigacji być.
                                Ale oczywiście kupione przeze mnie urządzenie ma też wady. Podkreślam, że znając je i tak bym drugi raz kupił tą nawigację, gdybym miał wybierać. Oto one:
                                - Możliwość ominięcia korku jest bardzo fajną funkcją, ale trzeba z nią uważać. Raz miałem taką sytuację, że stałem w korku i wybrałem opcję ominięcia korku na odcinku 10 km. Wyznaczyło trasę okrężną, ale po tak złych drogach, że jechałem tam z prędkością ślimaka i mało sobie na nich zawieszenia nie zniszczyłem (a może trochę zniszczyłem, a tego nie wiem). Idealnie by było, gdyby nawigacja mnie np. ostrzegła, że trasa będzie prowadzić przez drogi o bardzo złej nawierzchni. Po tym zdarzeniu wolę czasem postać trochę w korku niż ryzykować objazd tragiczną, nieznaną drogą.
                                - Po dwóch miesiącach używania zepsuł się uchwyt mocujący do szyby. Ułamał się jakiś element w mechanizmie przyssawania do szyby i uchwyt stał się bezużyteczny. Na szczęście producent, po pewnej dyskusji, zgodził się mi przysłać nowy uchwyt. Obchodzę się od tamtego czasu z uchwytem jak z jajkiem i jak na razie jest ok. Można wprawdzie kupić jakiś inny tani uchwyt w zamian, ale ten oryginalny ma zintegrowane gniazdo zasilające i styki do nawigacji, tzn. jest jak stacja dokująca.

                                To tyle na razie. Ogólnie polecam tą nawigację.

                                Komentarz


                                • Z tymi kiepskimi drogami to pojechales. Chyba "troche" za duzo wymagasz od softu nawigacyjnego, a wlasciwie od producentow map. Moze powinni zawierac w danych mapowych informacje o ilosci dziur na 10m nawierzchni? :lol:

                                  Komentarz


                                  • fi, byłoby idealnie, gdyby to uwzględnili. Myślę, że w przyszłości to zrobią. Mówię poważnie. Ale trzeba jeszcze na to trochę poczekać. Na dzień dzisiejszy AutoMapa jest i tak najlepsza i przecież to napisałem, więc po co taki prześmiewczy ton w Twojej wypowiedzi?

                                    Komentarz


                                    • A u mnie: HTC HD2 + AM 6.7.
                                      Fajny zestaw. W pełni demontowalny.
                                      http://www.profi-it.pl
                                      Tanie laptopy, komputery i serwery poleasingowe, strony www, antywirusy, zdalne wsparcie informatyczne 24h...

                                      Komentarz


                                      • KrzysiekW, czyli z Twojej recenzji wyszło ale AM jest spoko, a urządzenie kiepskiej jakości. Szkoda tylko że tyle przepłaciłeś Mogłes kupić jakąś taniznę za 300zł i wgrać sobie AM Wyszłoby na to samo :P

                                        Komentarz


                                        • kross12, moim zdaniem ten zakup był optymalny pod względem stosunku cena/jakość, przy założeniu, że ktoś chce kupić oryginalną AutoMapę (a ja chciałem).
                                          Oryginalna AutoMapa Europa z kartą 4 GB najtańsza, jaką na dzień dzisiejszy znalazłem na ceneo, kosztuje 299 zł. Chciałem kupić oryginalną AutoMapę, wersja piracka nie wchodziła w grę. Czyli całkowity koszt urządzenia za 300 zł i AM za 299 zł to w sumie 599 zł, przy czym w razie kupowania obu rzeczy w różnych sklepach dochodzą podwójne koszty wysyłki.
                                          Wtedy (tzn. w grudniu zeszłego roku przed Bożym Narodzeniem) kupiłem zestaw Navroad NR460 + Automapa Europa 6.6.2 + karta 4GB za 650,88 zł, ale wtedy o ile pamiętam również AM była droższa.
                                          Skoro już biorę pod uwagę cenę AM na dzień dzisiejszy, to ten ww. zestaw Navroad NR460 + Automapa Europa 6.6.2 + karta 4GB kosztuje dziś najtaniej 606,27 zł. Czyli cena praktycznie taka sama jak gdyby kupować oddzielnie jakieś tanie urządzenie i oryginalną AM, a może być nawet niższa, jeśli by AM i urządzenie kupować w różnych sklepach internetowych (podwójne koszty wysyłki).
                                          Ponadto wcale nie napisałem, że samo urządzenie Navroad NR460 jest złe. Zepsuł się uchwyt, to był jak dotąd jedyny feler, który by w jakimś tanim innym urządzeniu również mógł wystąpić. Oprócz tego jestem z urządzenia bardzo zadowolony. Zresztą przy wyborze kierowałem się dwoma rzeczami:
                                          1) żeby była AutoMapa
                                          2) żeby urządzenie było jak najszybsze w ramach mojego budżetu.
                                          Do limitu cenowego, jaki sobie wyznaczyłem, to urządzenie miało najlepsze parametry techniczne i otwarty system Windows CE 5.0. Dziś już bym nie brał pod uwagę otwartości systemu i możliwości oglądania filmów, bo i tak nic na nim nie zainstalowałem innego i nie używam nawigacji do oglądania filmów w trakcie podróży pociągiem itp., jak wcześniej zakładałem). Najistotniejsze było dla mnie to, aby oprogramowanie nawigacyjne (AutoMapa) działało jak najszybciej.
                                          Jako, że urządzeń z AutoMapą jest dość dużo, więc wybór wcale nie był łatwy, ale zdecydowałem się na ww. sprzęt, ponieważ ma on bardzo szybki procesor MTK 468MHz (bardzo dobry jeśli chodzi o szybkość ustalania pozycji satelitów GPS, miał bardzo dobre opinie) oraz pamięć RAM 64 MB DDR, której to wielkość w przypadku systemu operacyjnego Win CE 5.0 jest wystarczająca. Np. spotkałem się podczas poszukiwań również z urządzeniami z systemem Win CE 6.0 (a nie 5.0) i 64 MB pamięci RAM, co było złą konfiguracją (i dziwię się, że takie urządzenia w ogóle były/są oferowane), ponieważ potrzebne by było 128 MB RAM, aby z systemem Win CE 6.0 wszystko dobrze śmigało (a przede wszystkim AutoMapa).

                                          Jeszcze jeśli chodzi o szybkość ustalania pozycji GPS, to jest ona ustalane bardzo szybko, niemal natychmiast (kilka-kilkanaście sekund), gdy uruchamiamy ponownie nawigację w okolicy miejsca, w którym ją poprzednio wyłączyliśmy (całkowite wyłączenie lub stan uśpienia). Natomiast jeśli np. wyłączymy nawigację pod domem, potem następnego dnia pojedziemy kilka km od domu i włączymy nawigację w trakcie jazdy, to w moim przypadku w takiej sytuacji 2 razy łapanie sygnału trwało więcej niż 3 minuty, tzn. nie natychmiast, jak jestem przyzwyczajony. Dodam, że takie dłuższe łapanie sygnału występowało tylko wtedy, gdy uruchomiłem nawigację w jakimś miejscu oddalonym o kilka km od miejsca, w którym ją poprzednio całkowicie wyłączyłem i ponadto ten przypadek wystąpił u mnie tylko wtedy, gdy uruchamiałem nawigację w trakcie jazdy, a nie na parkingu (2 razy jak dotychczas w ciągu pół roku użytkowania, więc nie wiem, czy to jest regułą).

                                          Podsumowując, gdybym miał dzisiaj wybierać, to bym kupił ten sam produkt.

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez KrzysiekW
                                            Możliwość ominięcia korku jest bardzo fajną funkcją, ale trzeba z nią uważać. Raz miałem taką sytuację, że stałem w korku i wybrałem opcję ominięcia korku na odcinku 10 km. Wyznaczyło trasę okrężną, ale po tak złych drogach, że jechałem tam z prędkością ślimaka i mało sobie na nich zawieszenia nie zniszczyłem (a może trochę zniszczyłem, a tego nie wiem). Idealnie by było, gdyby nawigacja mnie np. ostrzegła, że trasa będzie prowadzić przez drogi o bardzo złej nawierzchni. Po tym zdarzeniu wolę czasem postać trochę w korku niż ryzykować objazd tragiczną, nieznaną drogą.
                                            Możesz ustawić w Automapie pomijanie dróg pewnej kategorii i gorszych. Wejdz w ustawienia>trasy>wyznaczanie.

                                            Cytat z manuala:
                                            Pomijaj drogi o klasie (i gorsze) – pozwala na wykluczenie odcinków dróg o kategorii równej i niższej od podanej. Nie ma wpływu na trasy terenowe i piesze.
                                            Mój "Batmobil"

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez winni77
                                              Możesz ustawić w Automapie pomijanie dróg pewnej kategorii i gorszych. Wejdz w ustawienia>trasy>wyznaczanie.
                                              Miałem to wtedy ustawione na drogi gorsze od dróg miejskich lokalnych. Przy tej opcji podaje się również, ile km maksymalnie ma nawigacja nadłożyć, aby uniknąć jazdy po takich drogach. - U mnie było ustawione (chyba domyślnie) 3 km. Co najważniejsze, to przy normalnym wyznaczaniu trasy AutoMapa nie prowadzi mnie takimi złymi drogami. Wyżej opisany przeze mnie przypadek zdarzył się, gdy stojąc w korku, wybrałem opcję objazdu zablokowanego odcinka drogi. Po wyznaczeniu tego "awaryjnego" objazdu pokazało mi wyznaczoną trasę, jednak tego nie było widać, jakiej jakości miała być ta droga. Zresztą, były to drogi o nawierzchni asfaltowej lub betonowej, a więc nie drogi "gruntowe". - Np. w jednym miejscu to były takie wąskie betonowe płyty ułożone jedna za drugą, po których się nie dało jechać szybciej niż 30 km/h, a w innym miejscu jechałem po w miarę dobrym asfalcie z prędkością ok. 60 km/h, gdy w pewnym momencie ładny asfalt się skończył i wpadłem na drogę składającą się z większej ilości dziur niż samej równej nawierzchni - oczywiście natychmiast hamowałem, ale ABS mi nawet nie pozwolił na hamowanie, bo na tych dziurach koła nawet nie miały się czego "złapać", więc praktycznie po tych dziurach przeleciałem, prawdopodobnie sobie trochę niszcząc zawieszenie. Była to noc i droga nieoświetlona, więc niestety tych dziur wcześniej nie zobaczyłem. Z kolei w innym miejscu jechałem po wąskiej asfaltowej drodze, która była tak wypukła pośrodku i tak zapadnięta po bokach, że jechałem jej bokiem, z samochodem przechylonym w prawo, bo się obawiałem, że podwozie zahaczy o ten wypukły środek drogi, gdybym jechał środkiem. No i jeszcze parę innych takich ciekawostek było. Generalnie moja średnia prędkość na tych drogach to było jakieś 30 km/h. I taka droga była przez jakieś 30-40 km tego objazdu.
                                              Przed wyjazdem z korku, gdy ten objazd został wyznaczony, to wyglądał na mapie całkiem rozsądnie - takie półkole dookoła zakorkowanego odcinka drogi. Niestety na mapie nie widać, jakiej jakości to są drogi. Prawdopodobnie z racji tego, że są to drogi asfaltowe lub betonowe, a nie gruntowe, to się zaliczają teoretycznie na wszystkich mapach do tej lepszej kategorii dróg.
                                              Mam nadzieję, że za jakieś kilka-kilkanaście lat już w mapach nawigacji będą zawarte bardziej szczegółowe informacje na temat stanu nawierzchni dróg i realnej prędkości możliwej na takich drogach. Bo prędkość dopuszczalna przepisami na tych drogach nie była realna. Jestem również przekonany, że za najdalej kilkanaście, a na pewno kilkadziesiąt lat, nawigacja będzie potrafiła prawie tak inteligentnie jak człowiek, który daną trasą już jechał i ją pamięta, ocenić najlepszą możliwą trasę, przy wzięciu pod uwagę stanu nawierzchni itp i ostrzec kierowcę o tym, że czeka go wyprawa "terenowa". To oczywiście jest kwestia przyszłości i na dzień dzisiejszy żadna nawigacja czegoś takiego nie potrafi, a i tak AutoMapa ma najbardziej szczegółowe mapy, więc nic lepszego na rynku nie ma. A od tamtego czasu mam nauczkę, aby z dużą rozwagą i ostrożnością korzystać z tej opcji objazdu zablokowanego odcinka drogi. Zwykle wolę poczekać w korku, niż ryzykować taki horror. Ale trzeba przyznać, że w sytuacji awaryjnej, gdybym np. chciał gdzieś koniecznie zdążyć, a zawieszenie samochodu byłoby dla mnie akurat mniej ważne, to taka opcja się może bardzo przydać. Wyznacza bardzo szybko objazd zablokowanego odcinka.

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez looker
                                                rolandr78, a nie masz problemu z za wolno gadającym Holkiem ? Może to kwestia ustawień ? Właśnie wróciłem do 6.7 bo nie dawałem już rady z najnowszą wersją.
                                                U mnie nie ma problemu z głosem-nic takiego nie zauważyłem.

                                                Komentarz


                                                • Korzystam z GoClever 5066 FMBT. Na przemian używam Automapy (obecnie 6.8) i MapyMap Top (na razie 6.8, ale czekam na 7, bo na razie jest dostępna tylko na Lark-a). Z Automapą nie mam problemu poza tym, że ospale się ładuje. Jednak bardziej odpowiada mi MapaMap - jest szybsza, wyznacza lepiej (krótsze) trasy, nie jest tak przeładowana "bajerami" i gadaniem (wiem, że można w AM wyłączyć bajery, ale porównuję dwie aplikacje w trybie ustawień standardowych). Oryginalna mapa ViaGPS zakupiona z urządzeniem nie jest zbyt dobra. Korzystałem też z IGO - wg mnie również MapaMap nie daje IGO szans.
                                                  Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
                                                  MOJA FURKA

                                                  Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

                                                  Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

                                                  Komentarz


                                                  • Ja użytkuję od 3 lat Beckera 7977 z oryginalnymi mapami z Navtequ'a oraz Automapą, wersja z początku roku
                                                    [center:a5df0a9dad]

                                                    [/center:a5df0a9dad]

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X