Zamieszczone przez blind_walker
Jakich nawigacji używacie,jakich map i co polecacie?
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez rezonZamieszczone przez blind_walkerZamieszczone przez rolandr78Dziś wgrałem najnowszą Automapę wer. 6.7
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sdssNokia OVi fajna rzecz. Zakłada się konto na stronce http://maps.ovi.com/ ,wygodnie przed komputerem planuje się trase, następnie włanczamy w kom navi, klikamu aktualizuj dane i trasa jest w kom
Jednak wciaz jest to wygodniejsze niz planowanie na malym ekraniku navi
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez macherstudioA co sądzicie:
NavRoad NR780H HUGO
ja kupilem chyba juz 4 lata temu w markecie pierwszego lepszego larka (32.1) z mysla, ze bedzie m isluzyl, dokad wytrzyma - a potem to juz zainwestuje w porzadny sprzet
i co prawda moze i ma maly ekranik (3,2 cala) i wyglada juz teraz dosc staroswiecko, w porownaniu z nawigacjami blizszych i dalszych znajomych, ale...
uzywam tej nawigacji doslwonie codziennie (oprocz weekendow) i to po 8-10 godzin (taka praca) - bateria nadal trzyma ok 1,5 godziny
nawigacje wlaczam teraz juz nawet nie po to, zeby mi droge wskazywala, ale np. chwilowa predkosc, albo wysokosc n.p.m czy najblizsza stacje paliw :roll:
Jedyne co robie, to wymieniam regularnie mapy (obecnie AM 6.7) i NIGDY sie na tym larku nie zawiodlem, NIGDY sie nie zawiesil, kilka razy mi spadl, w zimie jest caly czas w aucie - w schowku - wiec wlaczanie sprzetu w zimie o poranku to dla niego masakra... a jednak dziala
nawet juz chcialbym, zeby przestal, bo milbym wymowke zeby kupic cos nowego i z wieksza przekatna ekranu...
dlatego tez nie moge powiedziec nic o jakosci serwisu larka - nigdy nie korzystalem
i chyba nastepna nawigacja, jesli bede kupowal, tez bedzie lark z AM - po moich doswiadczeniach z tym wybitnei marketowym/allegrowym sprzetem nie widze sensu wydawania 1k pln, jesli podobny efekt (wskazanie drogi przez asystenta podrozy :twisted: ) uzyskam za 250 pln
oczywiscie jest to wylacznie moja prywatna opinia, nie reklamuje tego sprzetu i nie chce powyzszymi stwierdzeniami wywolywac zadnej dyskusji - sprzetu na rynku jest tyle, ze kazdy cos dla siebei znajdzie
aczkolwiek, moj kolezka wydal jakis czas temu ponad 1k pln na siemensa a ten nie potrafi go z osiedla obok (dodam, ze z nowego osiedla) zaprowadzic do domu :shock: = brak aktualizacji map
inna sprawa - po co wlaczac navi we wlasnym miescie? nigdy tego nie zrozumiem, chyba, ze miasto jest slusznych rozmiarow
koniec OTbyła: OI 1,9 TDI 170 tys km w dwa lata z hakiem
potem: OII FL 1,9 TDI 17 tys km od 23.04 do 29.07
teraz: Passat B5 1,9 TDI - mimo wszystko wolę Octavki
Komentarz
-
-
Ja od zawsze używam IGO8 - objechałem z racji pracy chyba pół Polski na tym, potem Kretę - dzięki CRETE ADVENTURE TEAM a ostatnio troszkę Austrii i nie zamieniłbym się na nic innego.
Bardzo prosta obsługa no jakoś nie wiem AM nie mogę - teść ma i sobie chwali pożyczyłem raz czy dwa i na próbę jechałem z dwoma - wyniki takie same...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez radek radziszewskiJa od zawsze używam IGO8 - objechałem z racji pracy chyba pół Polski na tym, potem Kretę - dzięki CRETE ADVENTURE TEAM a ostatnio troszkę Austrii i nie zamieniłbym się na nic innego.
Bardzo prosta obsługa no jakoś nie wiem AM nie mogę - teść ma i sobie chwali pożyczyłem raz czy dwa i na próbę jechałem z dwoma - wyniki takie same...
Też używam tej mapy: Polska, Niemcy, Austria, Włochy, Belgia, Teneryfa - SUPER!!!OII 1,4 TSI CAXA blekmiedzik
Komentarz
-
-
rolandr78, a nie masz problemu z za wolno gadającym Holkiem ? Może to kwestia ustawień ? Właśnie wróciłem do 6.7 bo nie dawałem już rady z najnowszą wersją.OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez lookerrolandr78, a nie masz problemu z za wolno gadającym Holkiem ? Może to kwestia ustawień ? Właśnie wróciłem do 6.7 bo nie dawałem już rady z najnowszą wersją.Antyfotoradar Valentine1
Harry II Classic+Sirio ML145
Komentarz
-
-
vaz, w 6.7 jest właśnie OK. I chyba przy niej zostanę i pogodzę się z tą mniejszą liczbą adresów i kilkoma wodotryskami. Liczy się funkcjonalność.OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/
Komentarz
-
-
Pół roku temu pisałem na tym forum na temat nawigacji do wyboru i jaką ostatecznie kupiłem. Po pół roku użytkowania czas na opinię:
Tak jak wcześniej napisałem, kupiłem nawigację "Navroad NR460 + Automapa Europa 6.6.2 + karta 4GB".
Jestem z niej bardzo zadowolony. Automapa zawiera bardzo dużo punktów adresowych (najwięcej z testowanych nawigacji, a testowałem chyba wszystkich firm). Prowadzi dobrze, odpowiednio wcześniej mówi, kiedy skręcić itp. Uważam, że dokonałem bardzo dobrego wyboru w przedziale cenowym do max. ok.700 zł. A możliwe, że w ogóle najlepszego, bo nie widzę, co więcej mogłyby mi zaoferować nawigacje droższe. Gdy wybierałem nawigację, to zwracałem uwagę na to, żeby miała otwarty system i możliwość oglądania wideo i słuchania muzyki. Oczywiście w ogóle z tych funkcji nie skorzystałem... Nawigacja jest do nawigacji i tyle. Najważniejszy jest szybki procesor i oprogramowanie nawigacyjne, czyli moim zdaniem najlepsza Automapa musi w nawigacji być.
Ale oczywiście kupione przeze mnie urządzenie ma też wady. Podkreślam, że znając je i tak bym drugi raz kupił tą nawigację, gdybym miał wybierać. Oto one:
- Możliwość ominięcia korku jest bardzo fajną funkcją, ale trzeba z nią uważać. Raz miałem taką sytuację, że stałem w korku i wybrałem opcję ominięcia korku na odcinku 10 km. Wyznaczyło trasę okrężną, ale po tak złych drogach, że jechałem tam z prędkością ślimaka i mało sobie na nich zawieszenia nie zniszczyłem (a może trochę zniszczyłem, a tego nie wiem). Idealnie by było, gdyby nawigacja mnie np. ostrzegła, że trasa będzie prowadzić przez drogi o bardzo złej nawierzchni. Po tym zdarzeniu wolę czasem postać trochę w korku niż ryzykować objazd tragiczną, nieznaną drogą.
- Po dwóch miesiącach używania zepsuł się uchwyt mocujący do szyby. Ułamał się jakiś element w mechanizmie przyssawania do szyby i uchwyt stał się bezużyteczny. Na szczęście producent, po pewnej dyskusji, zgodził się mi przysłać nowy uchwyt. Obchodzę się od tamtego czasu z uchwytem jak z jajkiem i jak na razie jest ok. Można wprawdzie kupić jakiś inny tani uchwyt w zamian, ale ten oryginalny ma zintegrowane gniazdo zasilające i styki do nawigacji, tzn. jest jak stacja dokująca.
To tyle na razie. Ogólnie polecam tą nawigację.
Komentarz
-
-
A u mnie: HTC HD2 + AM 6.7.
Fajny zestaw. W pełni demontowalny.http://www.profi-it.pl
Tanie laptopy, komputery i serwery poleasingowe, strony www, antywirusy, zdalne wsparcie informatyczne 24h...
Komentarz
-
-
kross12
KrzysiekW, czyli z Twojej recenzji wyszło ale AM jest spoko, a urządzenie kiepskiej jakości. Szkoda tylko że tyle przepłaciłeś Mogłes kupić jakąś taniznę za 300zł i wgrać sobie AM Wyszłoby na to samo :P
Komentarz
-
kross12, moim zdaniem ten zakup był optymalny pod względem stosunku cena/jakość, przy założeniu, że ktoś chce kupić oryginalną AutoMapę (a ja chciałem).
Oryginalna AutoMapa Europa z kartą 4 GB najtańsza, jaką na dzień dzisiejszy znalazłem na ceneo, kosztuje 299 zł. Chciałem kupić oryginalną AutoMapę, wersja piracka nie wchodziła w grę. Czyli całkowity koszt urządzenia za 300 zł i AM za 299 zł to w sumie 599 zł, przy czym w razie kupowania obu rzeczy w różnych sklepach dochodzą podwójne koszty wysyłki.
Wtedy (tzn. w grudniu zeszłego roku przed Bożym Narodzeniem) kupiłem zestaw Navroad NR460 + Automapa Europa 6.6.2 + karta 4GB za 650,88 zł, ale wtedy o ile pamiętam również AM była droższa.
Skoro już biorę pod uwagę cenę AM na dzień dzisiejszy, to ten ww. zestaw Navroad NR460 + Automapa Europa 6.6.2 + karta 4GB kosztuje dziś najtaniej 606,27 zł. Czyli cena praktycznie taka sama jak gdyby kupować oddzielnie jakieś tanie urządzenie i oryginalną AM, a może być nawet niższa, jeśli by AM i urządzenie kupować w różnych sklepach internetowych (podwójne koszty wysyłki).
Ponadto wcale nie napisałem, że samo urządzenie Navroad NR460 jest złe. Zepsuł się uchwyt, to był jak dotąd jedyny feler, który by w jakimś tanim innym urządzeniu również mógł wystąpić. Oprócz tego jestem z urządzenia bardzo zadowolony. Zresztą przy wyborze kierowałem się dwoma rzeczami:
1) żeby była AutoMapa
2) żeby urządzenie było jak najszybsze w ramach mojego budżetu.
Do limitu cenowego, jaki sobie wyznaczyłem, to urządzenie miało najlepsze parametry techniczne i otwarty system Windows CE 5.0. Dziś już bym nie brał pod uwagę otwartości systemu i możliwości oglądania filmów, bo i tak nic na nim nie zainstalowałem innego i nie używam nawigacji do oglądania filmów w trakcie podróży pociągiem itp., jak wcześniej zakładałem). Najistotniejsze było dla mnie to, aby oprogramowanie nawigacyjne (AutoMapa) działało jak najszybciej.
Jako, że urządzeń z AutoMapą jest dość dużo, więc wybór wcale nie był łatwy, ale zdecydowałem się na ww. sprzęt, ponieważ ma on bardzo szybki procesor MTK 468MHz (bardzo dobry jeśli chodzi o szybkość ustalania pozycji satelitów GPS, miał bardzo dobre opinie) oraz pamięć RAM 64 MB DDR, której to wielkość w przypadku systemu operacyjnego Win CE 5.0 jest wystarczająca. Np. spotkałem się podczas poszukiwań również z urządzeniami z systemem Win CE 6.0 (a nie 5.0) i 64 MB pamięci RAM, co było złą konfiguracją (i dziwię się, że takie urządzenia w ogóle były/są oferowane), ponieważ potrzebne by było 128 MB RAM, aby z systemem Win CE 6.0 wszystko dobrze śmigało (a przede wszystkim AutoMapa).
Jeszcze jeśli chodzi o szybkość ustalania pozycji GPS, to jest ona ustalane bardzo szybko, niemal natychmiast (kilka-kilkanaście sekund), gdy uruchamiamy ponownie nawigację w okolicy miejsca, w którym ją poprzednio wyłączyliśmy (całkowite wyłączenie lub stan uśpienia). Natomiast jeśli np. wyłączymy nawigację pod domem, potem następnego dnia pojedziemy kilka km od domu i włączymy nawigację w trakcie jazdy, to w moim przypadku w takiej sytuacji 2 razy łapanie sygnału trwało więcej niż 3 minuty, tzn. nie natychmiast, jak jestem przyzwyczajony. Dodam, że takie dłuższe łapanie sygnału występowało tylko wtedy, gdy uruchomiłem nawigację w jakimś miejscu oddalonym o kilka km od miejsca, w którym ją poprzednio całkowicie wyłączyłem i ponadto ten przypadek wystąpił u mnie tylko wtedy, gdy uruchamiałem nawigację w trakcie jazdy, a nie na parkingu (2 razy jak dotychczas w ciągu pół roku użytkowania, więc nie wiem, czy to jest regułą).
Podsumowując, gdybym miał dzisiaj wybierać, to bym kupił ten sam produkt.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez KrzysiekWMożliwość ominięcia korku jest bardzo fajną funkcją, ale trzeba z nią uważać. Raz miałem taką sytuację, że stałem w korku i wybrałem opcję ominięcia korku na odcinku 10 km. Wyznaczyło trasę okrężną, ale po tak złych drogach, że jechałem tam z prędkością ślimaka i mało sobie na nich zawieszenia nie zniszczyłem (a może trochę zniszczyłem, a tego nie wiem). Idealnie by było, gdyby nawigacja mnie np. ostrzegła, że trasa będzie prowadzić przez drogi o bardzo złej nawierzchni. Po tym zdarzeniu wolę czasem postać trochę w korku niż ryzykować objazd tragiczną, nieznaną drogą.
Cytat z manuala:
Pomijaj drogi o klasie (i gorsze) – pozwala na wykluczenie odcinków dróg o kategorii równej i niższej od podanej. Nie ma wpływu na trasy terenowe i piesze.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez winni77Możesz ustawić w Automapie pomijanie dróg pewnej kategorii i gorszych. Wejdz w ustawienia>trasy>wyznaczanie.
Przed wyjazdem z korku, gdy ten objazd został wyznaczony, to wyglądał na mapie całkiem rozsądnie - takie półkole dookoła zakorkowanego odcinka drogi. Niestety na mapie nie widać, jakiej jakości to są drogi. Prawdopodobnie z racji tego, że są to drogi asfaltowe lub betonowe, a nie gruntowe, to się zaliczają teoretycznie na wszystkich mapach do tej lepszej kategorii dróg.
Mam nadzieję, że za jakieś kilka-kilkanaście lat już w mapach nawigacji będą zawarte bardziej szczegółowe informacje na temat stanu nawierzchni dróg i realnej prędkości możliwej na takich drogach. Bo prędkość dopuszczalna przepisami na tych drogach nie była realna. Jestem również przekonany, że za najdalej kilkanaście, a na pewno kilkadziesiąt lat, nawigacja będzie potrafiła prawie tak inteligentnie jak człowiek, który daną trasą już jechał i ją pamięta, ocenić najlepszą możliwą trasę, przy wzięciu pod uwagę stanu nawierzchni itp i ostrzec kierowcę o tym, że czeka go wyprawa "terenowa". To oczywiście jest kwestia przyszłości i na dzień dzisiejszy żadna nawigacja czegoś takiego nie potrafi, a i tak AutoMapa ma najbardziej szczegółowe mapy, więc nic lepszego na rynku nie ma. A od tamtego czasu mam nauczkę, aby z dużą rozwagą i ostrożnością korzystać z tej opcji objazdu zablokowanego odcinka drogi. Zwykle wolę poczekać w korku, niż ryzykować taki horror. Ale trzeba przyznać, że w sytuacji awaryjnej, gdybym np. chciał gdzieś koniecznie zdążyć, a zawieszenie samochodu byłoby dla mnie akurat mniej ważne, to taka opcja się może bardzo przydać. Wyznacza bardzo szybko objazd zablokowanego odcinka.
Komentarz
-
-
Korzystam z GoClever 5066 FMBT. Na przemian używam Automapy (obecnie 6.8) i MapyMap Top (na razie 6.8, ale czekam na 7, bo na razie jest dostępna tylko na Lark-a). Z Automapą nie mam problemu poza tym, że ospale się ładuje. Jednak bardziej odpowiada mi MapaMap - jest szybsza, wyznacza lepiej (krótsze) trasy, nie jest tak przeładowana "bajerami" i gadaniem (wiem, że można w AM wyłączyć bajery, ale porównuję dwie aplikacje w trybie ustawień standardowych). Oryginalna mapa ViaGPS zakupiona z urządzeniem nie jest zbyt dobra. Korzystałem też z IGO - wg mnie również MapaMap nie daje IGO szans.Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
MOJA FURKA
Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"
Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71
Komentarz
-
Komentarz