a czy są jakieś problemy z zamontowaniem tego triflexa do O2 ? czy trzeba coś rozwiercać itd ..
Żadnych - wymontowujesz starą antenę i zakładasz nową. Sprawa wzmacniacza antenowego jest sprawą otwartą bo np ja miałem 2 anteny (dachowa i w szybie) i teraz po zmianie nie odczuwam dużej zmiany na minus jakości FM mimo że triflex jest oryginalnie bez wzmacniacza. Podobno Ci mieli tylko dachową mają gorszy sygnał, ale nie widzę problemu w domontowaniu go
Przed montażem nie zaszkodzi dobrze wyczyścić lakier w miejscu montażu trifleksa i na wszelki wypadek użyć niewielkiej ilości silikonu pod kolor budy dla lepszej szczelności :!:
czym się różni harry od johnny ? jakieś inne radia mieszczące sie w popielniczkę ? może ewentualnie w podłokietnik , nie używam go za bardzo , wożę w nim jakąs graciarnię..
no i może namiary na jkaiegos dobrego speca w lublinie lub okolicach który to wszystko złoży , zamontuje , zestroi czy co tam jeszcze i nie zniszczy/podrapie auta..
- Harry II może pracować w AM i FM (tzn. w Polsce i za granicą)
- Johny II może pracować jedynie w AM (tzn. tylko w Polsce) Oczywiście możesz gadać za granicą ile wlezie, tyle że z kimś z kim jedziesz w kolumnie i umówiliście się, że gadacie w AM. Autochtoni raczej będą wtedy dla Ciebie niedostępni.
Oba wchodzą w popielniczkę na styk.
W podłokietnik, to raczej nic Ci nie wlezie, może poza łoki-toki z odpustu
Życie nie jest ani tak złe, ani tak dobre, jak to sobie wyobrażamy.
No przecież jest on większy od popielniczki..
aaa..to o to chodzi am/fm , i tylko to jest różnicą ?
harry i johnny to odpowiednio stabo 3001/3003 /taki juz cwany jestem/ tyle ze podobno to już nie to samo... .
eaglemirek mam u siebie columbusa . czy sadzisz ze nic nie będzie zakłócało pracy radia ?
[ Dodano: Pon 08 Paź, 12 15:31 ]
tylko ze to stabo ma minimalnie większe wymiary..
[ Dodano: Pon 08 Paź, 12 15:34 ]
a czy cós się zmieści w schowek pod kierownicą?
Mirek fajnie masz to zrobione , u siebie jakby co nic innego nie widze tylko tak samo..
eaglemirek mam u siebie columbusa . czy sadzisz ze nic nie będzie zakłócało pracy radia ?
Ja mam podłączone pod grzanie i nic nie zakłóca więc myślę że i u Ciebie będzie podobnie :!:
Zamieszczone przez leszekmw
a czy cós się zmieści w schowek pod kierownicą?
Prawdopodobnie wchodzi tam seria President III ale nie będzie wtedy zamykane, zawsze można jeszcze wyrwać coś na alledrogo
Z FM można zrezygnować (nigdy nie miałem potrzeby z tego korzystać) ale z ASC bym nie zrezygnował :!:
Zamieszczone przez leszekmw
Mirek fajnie masz to zrobione , u siebie jakby co nic innego nie widze tylko tak samo..
Dzięki ale to w dużej mierze zasługa forumowego kolegi blind_walker
szpara, Praktycznie cały czas jeżdżę z ASC bo wkurwia mnie szum :!: W linii prostej. W tym roku po ostatecznym montażu jak odwoziłem A4 blind_walker do domu sprawdzaliśmy zasięg, było około 9km Podaję ten przykład bo świadkiem był forumowicz. Był wieczór około 23.00 wilgotno więc i propagacja dobra. Zaraz po zamontowaniu radyjka jeszcze było między siedzeniami zadzwoniłem do kumpla aby umówić się na piwo, okazało się że jeszcze był na załadunku na Fiat Tychy więc powiedziałem mu że chcę spr CB. Na mapce masz zaznaczone miejsca stacjonowania obu pojazdów , i powiem tak że lepiej słyszałem swoje wypowiedzi jako zwrotne przez tel komórkowy niż jak on mi odpowiadał po CB ale przyznał że nie ma dobrze zestrojonej anteny i kiepskie radio. Innych przykładów nie będę dawał choć były ale przecież nie o to chodzi aby się licytować. Nikt nie musi wierzyć, ale najlepiej samemu spr przy dobrze zestrojonej i zamontowanej antenie.
Jako antymisiek to polecam Triflex Mam i bardzo sobie chwalę Przy wł. ASC spokojnie w trasie masz 8-10 km (przy dobrym zestrojeniu)
Wow. Chyba zdemontuję moją santiago 1200. Takie osiągi i przy włączonym asc to nielada wyczyn. Odległość mierzona w linii prostej czy po słupkach?
Bez żadnych SQ, a tym bardziej ASC, gadka w nocy liczona po słupkach ok. 7km. Odsłuch o 5 rano ok. 10km.
Oczywiście w godzinach "tłocznych w eterze" zapomnijmy o osiągach liczonych w km, ale na mieście mi starcza, a i w trasie nie narzekam...
Zresztą gdybym miał bata 1,5m lub więcej, podejrzewam, że i tak w szczycie bym go skręcił RF Gainem na maxa.
Życie nie jest ani tak złe, ani tak dobre, jak to sobie wyobrażamy.
eaglemirek, tymbardziej jestem pod wrażeniem. Jeżeli twój respondent nie miał dobrze dopasowanej anteny to faktycznie mogłeś go gorzej słyszeć. Ździwienie moje bierze się stąd, że najdalsze łączności jakie udało mi się zrobić pomiędzy moją anteną stacjonarną a autami z triflexami nie przekraczała 12 km w linii prostej. Fakt, że łączności w godzinach szczytu eterowego i teren dość trudny. Nie mniej jednak jęzeli twój zestaw ma takie osiągi to nic więcej nie potrzeba.
szpara, Dzięki Nie ma najmniejszego powodu by zawyżać odległości bo i po co :!: Nikomu to nie służy ani mnie ani przyszłym użytkownikom. Jedyne co mogę dodać i to bardziej z rozmów z innymi użytkownikami triflexa to to że chyba lepiej wybada zasięg w budzie combi a sedan. W sedanie antena bardziej leży niż w combi i na logikę trochę miało by to sens. Ale to tylko nasze spotowe przemyślenia
Jedyne co mogę dodać i to bardziej z rozmów z innymi użytkownikami triflexa to to że chyba lepiej wybada zasięg w budzie combi a sedan. W sedanie antena bardziej leży niż w combi i na logikę trochę miało by to sens. Ale to tylko nasze spotowe przemyślenia
Mirek, to jest fakt.
Dane które podałem powyżej, to dane z mojej poprzedniej O1 Kombi.
Teraz w O2 HB jest jakby ciutkę gorzej i mniej stabilnie - zależy którą stroną pochylenia ustawiony jestem do respondenta, tak sygnał "faluje". Nie ma jakiejś tragedii, niemniej nie jest to to samo co w Kombi.
Życie nie jest ani tak złe, ani tak dobre, jak to sobie wyobrażamy.
a powiedzcie mi Panowie czy takim radiem coś sie kręci , przestawia itd po włączeniu czy tylko włączam i tylko tym mikrofonem sie posługuje ? tak pomyślałem że może , ale to na pewno poroniony pomysł , wsadzic coś w schowek pod fotelem pasażera ?
i jeszcze mam prośbe do użytkowników Lafayette Venus o opiinie jak im sie to sprawuje . podobno troche skomplikowana obsługa ale człowiek sie uczy jakoś tam. ewentualnie może sa inne radia tego typu. czy może dać sobie spokuj z takim radiem bo cos jest z nimi nie tak... ?
powiem szczerze ze takie coś mi sie najbardziej podoba bo moge sobie radio wsadzic nawet do bagażnika , wypuścić ten mikrofon schowkiem czy coś w tym stylu i było by git. chyba ze się mylę ?
Troszeczkę :P
Osobiście niewiele ale gł korzystam do nasłuchu o szeroko rozumianych utrudnieniach na drodze. Czasami wył ASC jeśli ucina, jak duży natłok w eterze to trzeba skręcić RF jak z kimś więcej gadasz (plotki czy np info jak dojechać) warto przejść z respondentem na inny kanał aby nie zakłócać 19 :!: tego często inni nie stosują mając pozostałych w głębokiej Przekroczenie granicy A i ciszej/głośniej
eaglemirek, to jak wkońcu jest z tym Triflexem bo w jednym poście piszesz, że zasięg jest spokojnie 8-10km w trasie, a potem piszesz, że w momencie sprawdzania odległości była późna godzina, dobre warunki pogodowe oraz poruszaliście się autostradą czyli terenami które jakoś wybitnie nie są zabudowane :roll:
Miałem styczność z tą anteną i bez włączonego ASC podczas normalnego codziennego użytku ciężko jest zrobić więcej niż 5km.
Moim zdaniem dobrze wytłuściłeś (trasie/wybitnie nie są zabudowane) To o co biega trasa czy miasto :?: Przyjedź do Kobióra z przyjemnością po testujemy. Przynajmniej skończą się przepychanki :!:
Nie chcę się mądrzyć i przegadywać innych bo nie o to chodzi Uważam tylko że bezsensowne jest podawanie wyżyłowanego zasięgu anten, bo takie wyniki to przypadki jednorazowe i żeby je osiągnąć trzeba mieć dużo szczęścia (szczególnie przy włączonym ASC).
Miałem styczność z tą anteną i bez włączonego ASC podczas normalnego codziennego użytku ciężko jest zrobić więcej niż 5km.
Zawsze słysząc o 5 km zadaję pytanie - po co więcej? Proszę podać choć jeden racjonalny powód.
No bo na cholerę będąc w centrum Katowic mam słuchać co dzieje się w Bytomiu, Chorzowie, Świętochłowicach, Zabrzu, Rudzie Śląskiej, itp...?
I nawet na trasie na cholerę mi zasięg kilkunastu kilometrów, skoro jadąc np. na Mazury, o miśkach przed Częstochową wiem już w Katowicach, a nierzadko dowiaduję się przy tym o miśkach pod Piotrkowem....
Długa antena = dużo sygnału z eteru = (proporcjonalnie) dużo syfu i zakłóceń.
Ja mam triflexa i i tak mam RF Gaina skręconego o ponad połowę....
Oczywiście, gdybym mieszkał w obwodzie Kaliningradzkim i do najbliższego pojazdu jadącego z naprzeciwka miałbym 50km, to wtedy myślałbym nad batem kilkumetrowym Natomiast w życiu codziennym krótka antenka większości spoko wystarcza, przy czym należy docenić bezobsługowość przedmiotu naszej dyskusji. Bezcenne.
Życie nie jest ani tak złe, ani tak dobre, jak to sobie wyobrażamy.
Komentarz