Orbit, po tyle co ten gośc z linku tez moge sprzedawać :szeroki_usmiech
Jaki olej do TDI - archiwum
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
-
superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
-
-
A ja mogę kupić i sprzedawać Amsoila 5W-40 w beczce taniej niż orlena 5W-40 505.01 ...
Ale tego nie robię ..
Jak ktos chce sobie pohandlować to mogę mu kupić taką beczułkę
A tutaj Orlen pisze :
W pełni syntetyczny olej silnikowy spełniający wymagania Volkswagen 505.01.
Odpowiednio dobrana formuła oleju gwarantuje:
doskonałe smarowanie silników z pompowtryskiwaczami
bardzo łatwy rozruch w warunkach zimowych
najlepszą ochronę silnika
idealną czystość silnika
Zastosowania
Platinum Synthetic V 5W-40 przeznaczony jest głównie do stosowania w silnikach wysokoprężnych koncernu Volkswagen (Volkswagen, Audi, Skoda) wyposażonych w system wtrysku oparty na pompowtryskiwaczach nie objętych procedurą wydłużonych okresów między wymianami.
Zalecany jest do stosowania w samochodach osobowych i lekkich dostawczych, w silnikach benzynowych i Diesla pracujących zarówno w trudnych warunkach jak i w codziennej eksploatacji.
Olej ten spełnia także kategorię ACEA C3 potwierdzającą możliwość jego stosowania w samochodach osobowych spełniających wymagania Euro4.
Kto powiedział że olej do PD musi byc HC, owszem wymóg czasów i kosztów i nie można powiedzieć bo generalnie zaletą olejów HC jest naturalna polaryzacja czyli lepsze przyleganie do metalu a w olejach PAO dodanie takich pakietów które to zastępują rotuje na produkcie finalnym zbyt wysoką cenę na którą nie każdy się zgodzi nie nie każdy ja zaakceptuje i nie każdy bedzie blendował drogie PAO której wytworzenie zwłaszcza dobrej jest cholernie drogie wraz z połączniem takowej bazy z odpowiednim pakietem dodatków..
Baz to tylko nośnik ( ale jak ważne jest to TYLKO) i do niej wkłada sie odpowiednie pakiety jakościowe a że HC lepiej współpracuje z szeroką gamą dodatków więc pewne zalecenia sie ujednolica.
Oczywiście lepiej wrzucić i taniej wymagany pakiet dodatków do PD aby lepiej tłumił drgania i posiadał odpowiedni modifikator o pewnych wymaganiach do bazy HC bo jest to tansze i w większości produktach wymaga mniej energii i zachodu.
Można to zrobić w PAO ale nie ma w tym uzasadnienia ekonomicznego w olejach które poprawiono dla tego co spaprali w VW.
Choć powiem tak niektóre HC , dobre HC sa lepsze od wielu olejów o wiekszej przewadze PAO ale ze skroniejszym pakietem dodatków, temat wzgłębiam i za niedługo może pokuszę się o pewne konkluzje.
Rynek nie śpi technologie również...
I powiem wiecej nie wszystko co na kartach błyszczy jest lepsze są oleje o gorszych parametrach papierowych a w praktyce miażdzą te które są albo zdezaktualizowane albo nie powalaja na nogi w kartach tzw. P.I
Komentować cen u konkurencji raczej nie mam zwyczaju.
Każdy orze jak może :-)
Oleje , smary to dziedzina jak każda inna.
Byłem w niedzielę na giełdzie ze szwagrem kupiliśmy do jego samochodu opony Frigo 2 185/65/R14 za 165zł (notabene doskonałe na kopny śnieg ) a wszedzie kosztowały od 185-190-200zł , pytanie dlaczego ?
Wszystkie fabrycznie nowe ...
Ktoś wie ?
Ja sprawdziłem gdzie był myk,ktos podpowie ?Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PidziekKto powiedział że olej do PD musi byc HC...Platinum Synthetic V 5W-40 "W pełni syntetyczny olej silnikowy spełniający wymagania Volkswagen 505.01"PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Może w takim razie te olej Full syntetyczne z domieszką HC dla pedeka to oleje, w których właśnie jednym z dodatków jest HC i dlatego producent ma prawo nazywać je FULL ;-)"Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae
Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
>>Hardware - dobrygrzeswawa<<
>>Software - rogalotti<<
Komentarz
-
-
Wrócę jeszcze do tematu oleju na zimę i na krótkie odcinki.
Znalazłem 2 oleje :
SYNPOWER MST 5W-30
Fuchs TITAN GT1 PRO FLEX 5W-30 XTL
Parametry Techniczne
Gęstość w 15 oC DIN 51757 - 0,850 g/ml
Kolor DIN ISO 2049 - 2,5 ASTM
Temperatura zapłonu, CoC DIN ISO 2592 - 230 oC
Lepkość dynamiczna w - 30 oC DIN 51398 - 5100 mPas
Lepkość kinematyczna w 40 oC DIN 51562-1 - 67,0 mm2/s
Lepkość kinematyczna w 100 oC DIN 51562-1 - 11,8 mm2/s
Wskaźnik Lepkości DIN ISO 2009 - 175
Jak wam się wydaje który lepszy?Fabia 190/405 ...
Komentarz
-
-
No ale jeśli chodzi o normę 505.01 to zarówno Millers jak i Liqui Moly nie klasyfikują tych olejów jako syntetyki czy też full syntetytki. Zresztą jak chyba każdy już wie Castrol Edge też nie okazał się syntetykiem...choć próbowali "nam to wmówić" było już dawnooo o tym.
A tak na marginesie...wcale bym się nie ździwił gdyby norma 505.01 była jedynie sprytnym pomysłem kogoś z VW. Coś nie chce mi się wierzyć by porządny syntetyk nawet bez odpowiedniej specyfikacji VW nie mógł ochronić dobrze silnika....i nie potrafił sobie poradzić z odpowiednim nasmarowaniem krzywki wałka rozrządu i rolki jak też innych elementów współpracujących czy też zabepieczyć te elementy w odpowiedni sposób w trakcie rozruchu....ale to tylko dywagacje.
Zamieszczone przez mallyJak wam się wydaje który lepszy?
a tak wogóle to zaktualizuj profil - jak podasz auto i symbol silnika to bedzie lepiej można dobrać konkretny olej - te w/w to oleje do TDI PD z normą VW 505.01PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOa tak wogóle to zaktualizuj profil - jak podasz auto i symbol silnika to bedzie lepiej można dobrać konkretny olej - te w/w to oleje do TDI PD z normą VW 505.01Fabia 190/405 ...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez zak14A nie lepiej Fuchs TITAN GT1 PRO 5W-30 XTL (bez Flex) ?
Zamieszczone przez DzidaLM wprowadził jakąś nową wersję Synthoila, jest przeznaczony do diesli.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez locaj85w rożnych latach produkcji pewno albo cuś
Zamieszczone przez PAOLO ESCOoczywiście że nie muszą to być tylko HC, tutaj całość rozbija się o dodatki które są zawarte w danym oleju a co do tego Platinum to w karcie charakterystyki pisze jasno
Zamieszczone przez PAOLO ESCOCoś nie chce mi się wierzyć by porządny syntetyk nawet bez odpowiedniej specyfikacji VW nie mógł ochronić dobrze silnika....
Co mi na to odpowiedział techniczny z Amsoil między innymi ...?
AMSOIL AFL, 5W40 is a full synthetic oil, formulated to meet VW 505.01 specifications. If this specification requires the use of specific synthetic base stocks, be assured that is what it uses.
Byron Selbrede
Technical Services
Ale jeszcze trochę czasu musi upłynąć...
Więc nie wiem skąd te sensacje o autoryzcji :lol:
Zamieszczone przez PAOLO ESCOwcale bym się nie ździwił gdyby norma 505.01 była jedynie sprytnym pomysłem kogoś z VW.
Wiesz jak jest z LPG u nas, sa pewne instrukcje które nakazuja do fabrycznego auta lać olej np. klasowo C3 lub MID SAPS- kompletna paranoja !!
Ale jak nie zalejesz to bedzie zonk :-)
To zupełne nieporozumienie i powiedz mi gdzie tu jest sens w tych zaleceniach ?
Czy ktoś wogóle wie jakie LPG i ile siary mamy w tym paliwie ?
Jakie jest stosunek siarki w PB do LPG w Polsce ?
No wiem że to nie ten wątek no ale ...
i nie potrafił sobie poradzić z odpowiednim nasmarowaniem krzywki wałka rozrządu i rolki jak też innych elementów współpracujących czy też zabepieczyć te elementy w odpowiedni sposób w trakcie rozruchu....ale to tylko dywagacje.
Dobre HC potrafią mieć jej nawet 70-80% ale nie zapominajmy że baza to nośnik dodatków :-)
Ale niech tam bedzie..
Notabene podobnie jest z niskolepkościowymi fordami, mazdami, toyotami i peugotami nowej generacji .
Jak może ktos zauważył mamy normy Forda, normy A1/A5/B5 a wszystko często schodzi sie do jednego punktu albo jednej...fabryki silników lub wspólnej konstrukcji .
Porównujesz dwa różne oleje, jeden jest do innych zastosowań drugi do innych.
Do TDI punktem wyjściowym niech będzie A3/B3/B4 a nie A5/B5.
Choć są silniki gdzie leją Lognlife Plus opartego na HTHS poniżej 3.5.
Miłego wieczoru :-)Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
PAOLO ESCO, może chodzi o ten ma normę 505.01 http://www.liquimoly-sklep.pl/produc...60L-205L-.html
A tak nawiasem czym się różni od 4100Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl
Komentarz
-
-
Ostatnio jeździli flotówkami z Gliwic na TITAN-ach GT1 505.01 i wiem że nie wysyłali turbo do napraw a większość aut miała po 200 000 - 300 000km i oleje sie spisywały :-)Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mallyWrócę jeszcze do tematu oleju na zimę i na krótkie odcinki.
Znalazłem 2 oleje :
SYNPOWER MST 5W-30
Fuchs TITAN GT1 PRO FLEX 5W-30 XTL
Parametry Techniczne
Gęstość w 15 oC DIN 51757 - 0,850 g/ml
Kolor DIN ISO 2049 - 2,5 ASTM
Temperatura zapłonu, CoC DIN ISO 2592 - 230 oC
Lepkość dynamiczna w - 30 oC DIN 51398 - 5100 mPas
Lepkość kinematyczna w 40 oC DIN 51562-1 - 67,0 mm2/s
Lepkość kinematyczna w 100 oC DIN 51562-1 - 11,8 mm2/s
Wskaźnik Lepkości DIN ISO 2009 - 175
Jak wam się wydaje który lepszy?
Moim zdaniem lepszy od powyższych będzie Diesel Synthoil
Zobacz na te parametry:
Viscosity class : 5W-40
Density at 15 °C : 0.85 g/cm³
Viscosity at 40 °C : 86 mm²/s
Viscosity at 100 °C : 14.1 mm²/s
Viscosity index : 170
Flash point : 222 °C
Pour point : -45 °C
ASTM colour : 3,5
A strikte na zimę to proponuję to samo tylko Viscosity class : 0W-40
Ja zasuwam na takim i jestem zadowolony ;-)"Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae
Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
>>Hardware - dobrygrzeswawa<<
>>Software - rogalotti<<
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCO---> tutaj pracuję http://17wbz.sow.mil.pl/index.php?op...id=1&Itemid=33 Sekcja Operacyjna Sztab Brygady :helm
Komentarz
-
-
PAOLO ESCO
Do KTO Rosomak wg specyfikacji zalewamy w Polsce:
- Neste Turbo Super 10W/40 (Producent Fortum Oil and Gas).
KLASA JAKOŚCI: API CE/CF ACEA E4,E3
Neste Turbo Super 10W-40 jest syntetycznym olejem silnikowym o długim okresie wymiany, do smarowania nowoczesnych silników wysokoprężnych pracujących przy dużych obciążeniach i w szczególnie wymagających warunkach.
LEPKOŚĆ KINEMATYCZNA mm2/s(cSt
w 40C - 93
w 100C - 14,2
WSKAŹNIK LEPKOŚCI 158
TEMP. PŁYNIĘCIA -33 C
lub jako zamiennik
- Lotos Turdus Semisyntetic 10W/40
Grupa LOTOS S.A. jest koncernem naftowym zajmującym się wydobyciem i przerobem ropy naftowej oraz sprzedażą hurtową i detaliczną produktów naftowych - benzyny, olejów, paliwa lotniczego i asfaltów.
API-CCF ,CH-4/CG-4 CF-4
ACEA E4 / E7/E5
:PWith age comes wisdom, but sometimes age comes alone
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez haragonZamieszczone przez mallyWrócę jeszcze do tematu oleju na zimę i na krótkie odcinki.
Znalazłem 2 oleje :
SYNPOWER MST 5W-30
Fuchs TITAN GT1 PRO FLEX 5W-30 XTL
Parametry Techniczne
Gęstość w 15 oC DIN 51757 - 0,850 g/ml
Kolor DIN ISO 2049 - 2,5 ASTM
Temperatura zapłonu, CoC DIN ISO 2592 - 230 oC
Lepkość dynamiczna w - 30 oC DIN 51398 - 5100 mPas
Lepkość kinematyczna w 40 oC DIN 51562-1 - 67,0 mm2/s
Lepkość kinematyczna w 100 oC DIN 51562-1 - 11,8 mm2/s
Wskaźnik Lepkości DIN ISO 2009 - 175
Jak wam się wydaje który lepszy?
Moim zdaniem lepszy od powyższych będzie Diesel Synthoil
Zobacz na te parametry:
Viscosity class : 5W-40
Density at 15 °C : 0.85 g/cm³
Viscosity at 40 °C : 86 mm²/s
Viscosity at 100 °C : 14.1 mm²/s
Viscosity index : 170
Flash point : 222 °C
Pour point : -45 °C
ASTM colour : 3,5
A strikte na zimę to proponuję to samo tylko Viscosity class : 0W-40
Ja zasuwam na takim i jestem zadowolony ;-)
Marka oleju nie gra roli,i tak go po zimie wymienię bez względu na przebieg.Fabia 190/405 ...
Komentarz
-
-
Dzida, faktycznie nie spełnia nie doczytałem, to skoro ten nie spełnia a jest pełen syntetyk to ams może nie spełnia z tej samej przyczyny.Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl
Komentarz
-
-
Ale za to wiele olejów 504.00 i 507.00 które zastepuja oleje do PD i są zalecane w miejsce 505.01 też nie powinny być lane bo sa syntetykami ? :lol:
Nie słyszałem aby komus cos padło na pompkach po zastosowaniu pełnego syntetyka 504./507.. :-)Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
Komentarz