Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • piramida
    RS
    • 2009
    • 12222
    • Superb III (3V3)

    Orbit, po tyle co ten gośc z linku tez moge sprzedawać :szeroki_usmiech
    superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

    poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

    Komentarz

    • Orbit
      Rider
      • 2010
      • 486

      Zamieszczone przez piramida
      Orbit, po tyle co ten gośc z linku tez moge sprzedawać :szeroki_usmiech
      no to ja też :hura
      1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
      Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

      Komentarz

      • Pidziek
        RS
        • 2011
        • 1845

        A ja mogę kupić i sprzedawać Amsoila 5W-40 w beczce taniej niż orlena 5W-40 505.01 ...
        Ale tego nie robię ..

        Jak ktos chce sobie pohandlować to mogę mu kupić taką beczułkę



        A tutaj Orlen pisze :

        W pełni syntetyczny olej silnikowy spełniający wymagania Volkswagen 505.01.

        Odpowiednio dobrana formuła oleju gwarantuje:

         doskonałe smarowanie silników z pompowtryskiwaczami
         bardzo łatwy rozruch w warunkach zimowych
         najlepszą ochronę silnika
         idealną czystość silnika

        Zastosowania
        Platinum Synthetic V 5W-40 przeznaczony jest głównie do stosowania w silnikach wysokoprężnych koncernu Volkswagen (Volkswagen, Audi, Skoda) wyposażonych w system wtrysku oparty na pompowtryskiwaczach nie objętych procedurą wydłużonych okresów między wymianami.
        Zalecany jest do stosowania w samochodach osobowych i lekkich dostawczych, w silnikach benzynowych i Diesla pracujących zarówno w trudnych warunkach jak i w codziennej eksploatacji.
        Olej ten spełnia także kategorię ACEA C3 potwierdzającą możliwość jego stosowania w samochodach osobowych spełniających wymagania Euro4.


        Kto powiedział że olej do PD musi byc HC, owszem wymóg czasów i kosztów i nie można powiedzieć bo generalnie zaletą olejów HC jest naturalna polaryzacja czyli lepsze przyleganie do metalu a w olejach PAO dodanie takich pakietów które to zastępują rotuje na produkcie finalnym zbyt wysoką cenę na którą nie każdy się zgodzi nie nie każdy ja zaakceptuje i nie każdy bedzie blendował drogie PAO której wytworzenie zwłaszcza dobrej jest cholernie drogie wraz z połączniem takowej bazy z odpowiednim pakietem dodatków..
        Baz to tylko nośnik ( ale jak ważne jest to TYLKO) i do niej wkłada sie odpowiednie pakiety jakościowe a że HC lepiej współpracuje z szeroką gamą dodatków więc pewne zalecenia sie ujednolica.
        Oczywiście lepiej wrzucić i taniej wymagany pakiet dodatków do PD aby lepiej tłumił drgania i posiadał odpowiedni modifikator o pewnych wymaganiach do bazy HC bo jest to tansze i w większości produktach wymaga mniej energii i zachodu.
        Można to zrobić w PAO ale nie ma w tym uzasadnienia ekonomicznego w olejach które poprawiono dla tego co spaprali w VW.


        Choć powiem tak niektóre HC , dobre HC sa lepsze od wielu olejów o wiekszej przewadze PAO ale ze skroniejszym pakietem dodatków, temat wzgłębiam i za niedługo może pokuszę się o pewne konkluzje.
        Rynek nie śpi technologie również...

        I powiem wiecej nie wszystko co na kartach błyszczy jest lepsze są oleje o gorszych parametrach papierowych a w praktyce miażdzą te które są albo zdezaktualizowane albo nie powalaja na nogi w kartach tzw. P.I


        Komentować cen u konkurencji raczej nie mam zwyczaju.
        Każdy orze jak może :-)
        Oleje , smary to dziedzina jak każda inna.

        Byłem w niedzielę na giełdzie ze szwagrem kupiliśmy do jego samochodu opony Frigo 2 185/65/R14 za 165zł (notabene doskonałe na kopny śnieg ) a wszedzie kosztowały od 185-190-200zł , pytanie dlaczego ?
        Wszystkie fabrycznie nowe ...
        Ktoś wie ?
        Ja sprawdziłem gdzie był myk,ktos podpowie ?
        Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
        http://www.zmienolej.pl/
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

        Komentarz

        • locaj85
          Rider
          • 2009
          • 482

          Zamieszczone przez Pidziek
          Ja sprawdziłem gdzie był myk,ktos podpowie ?
          w rożnych latach produkcji pewno albo cuś


          a tak wracając do tematu, zapytam ponownie

          czy jest jakiś sensowny olej na zimę ( z lepkością 0W-...)? czy zalać jak zwykle 5w40

          Komentarz

          • PAOLO ESCO
            RS
            • 2009
            • 6626
            • Volkswagen
            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

            Zamieszczone przez Pidziek
            Kto powiedział że olej do PD musi byc HC...Platinum Synthetic V 5W-40 "W pełni syntetyczny olej silnikowy spełniający wymagania Volkswagen 505.01"
            :roll: oczywiście że nie muszą to być tylko HC, tutaj całość rozbija się o dodatki które są zawarte w danym oleju a co do tego Platinum to w karcie charakterystyki pisze jasno "Oleje smarowe (ropa naftowa), hydrorafinowane weglowodory C20-50, obojetny olej bazowy, olej bazowy - niespecyfikowany - w sumie to aż 78% tego "pełnego syntetyku"
            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

            Komentarz

            • haragon
              Rider
              • 2008
              • 310

              Może w takim razie te olej Full syntetyczne z domieszką HC dla pedeka to oleje, w których właśnie jednym z dodatków jest HC i dlatego producent ma prawo nazywać je FULL ;-)
              "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

              Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
              >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
              >>Software - rogalotti<<

              Komentarz

              • mally
                Drive
                • 2010
                • 43

                Wrócę jeszcze do tematu oleju na zimę i na krótkie odcinki.
                Znalazłem 2 oleje :

                SYNPOWER MST 5W-30

                Fuchs TITAN GT1 PRO FLEX 5W-30 XTL


                Parametry Techniczne
                Gęstość w 15 oC DIN 51757 - 0,850 g/ml
                Kolor DIN ISO 2049 - 2,5 ASTM
                Temperatura zapłonu, CoC DIN ISO 2592 - 230 oC
                Lepkość dynamiczna w - 30 oC DIN 51398 - 5100 mPas
                Lepkość kinematyczna w 40 oC DIN 51562-1 - 67,0 mm2/s
                Lepkość kinematyczna w 100 oC DIN 51562-1 - 11,8 mm2/s
                Wskaźnik Lepkości DIN ISO 2009 - 175

                Jak wam się wydaje który lepszy?
                Fabia 190/405 ...

                Komentarz

                • PAOLO ESCO
                  RS
                  • 2009
                  • 6626
                  • Volkswagen
                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                  No ale jeśli chodzi o normę 505.01 to zarówno Millers jak i Liqui Moly nie klasyfikują tych olejów jako syntetyki czy też full syntetytki. Zresztą jak chyba każdy już wie Castrol Edge też nie okazał się syntetykiem...choć próbowali "nam to wmówić" było już dawnooo o tym.
                  A tak na marginesie...wcale bym się nie ździwił gdyby norma 505.01 była jedynie sprytnym pomysłem kogoś z VW. Coś nie chce mi się wierzyć by porządny syntetyk nawet bez odpowiedniej specyfikacji VW nie mógł ochronić dobrze silnika....i nie potrafił sobie poradzić z odpowiednim nasmarowaniem krzywki wałka rozrządu i rolki jak też innych elementów współpracujących czy też zabepieczyć te elementy w odpowiedni sposób w trakcie rozruchu....ale to tylko dywagacje.

                  Zamieszczone przez mally
                  Jak wam się wydaje który lepszy?
                  Fuchs TITAN GT1 PRO FLEX 5W-30 XTL lub kup od kolegi Maciejek PENTOSIN PENTOSYNTH HC 5W40 505.01 TDI PD http://www.profitoleje.pl/files/pent...h_HC_5W-40.pdf lub Motul X-clean C3 5W-40 http://www.motul-oil.co.uk/pdfs/synthetic-engine-oil/8100_X-clean_5W40_TDS_(GB).pdf lub Millersa XFE-PD 5w40
                  a tak wogóle to zaktualizuj profil - jak podasz auto i symbol silnika to bedzie lepiej można dobrać konkretny olej - te w/w to oleje do TDI PD z normą VW 505.01
                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                  Komentarz

                  • Dzida
                    RS
                    • 2006
                    • 2253

                    LM wprowadził jakąś nową wersję Synthoila, jest przeznaczony do diesli. Gdyby ktoś zdecydował się spróbować, prosimy o info na forum.

                    Komentarz

                    • mally
                      Drive
                      • 2010
                      • 43

                      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                      a tak wogóle to zaktualizuj profil - jak podasz auto i symbol silnika to bedzie lepiej można dobrać konkretny olej - te w/w to oleje do TDI PD z normą VW 505.01
                      Już z aktualizowałem, Fabia RS 1.9 ASZ moc około 200/400....i szukam oleju typowo na zimę , rozważam Amsoila Europe Formula, choć może znajdzie się coś lepszego na niższe temperatury.
                      Fabia 190/405 ...

                      Komentarz

                      • zak14
                        Rider
                        • 2011
                        • 605
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                        Fuchs TITAN GT1 PRO FLEX 5W-30 XTL
                        A nie lepiej Fuchs TITAN GT1 PRO 5W-30 XTL (bez Flex) ?
                        Ma zdaje się "bardziej syntetyczną" bazę...
                        Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                        Komentarz

                        • PAOLO ESCO
                          RS
                          • 2009
                          • 6626
                          • Volkswagen
                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                          Zamieszczone przez zak14
                          A nie lepiej Fuchs TITAN GT1 PRO 5W-30 XTL (bez Flex) ?
                          no jasne że TAK. Miało być Fuchs TITAN GT1 PRO C-3 5W-30 (XTL) tego z Pro Flex sobie daruj jednak.

                          Zamieszczone przez Dzida
                          LM wprowadził jakąś nową wersję Synthoila, jest przeznaczony do diesli.
                          jaki? Bo na niemieckiej stronie nic nie widać http://www.liqui-moly.de/liquimoly/p...oiladb=web.nsf
                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                          Komentarz

                          • Pidziek
                            RS
                            • 2011
                            • 1845

                            Zamieszczone przez locaj85
                            w rożnych latach produkcji pewno albo cuś
                            Ba, te za 165zł na giełdzie kupiliśmy z 20 któregoś tygodnia 2008r a te za 185 i droższe były z początku 2011r.

                            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                            oczywiście że nie muszą to być tylko HC, tutaj całość rozbija się o dodatki które są zawarte w danym oleju a co do tego Platinum to w karcie charakterystyki pisze jasno
                            Ano własnie a kto czyta karty ? , 1 na 10 osób - jest Panie syntetyk bo pisze w głównym opisie , podobnie ludzie myslą o Elfie 5W40 DID ....

                            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                            Coś nie chce mi się wierzyć by porządny syntetyk nawet bez odpowiedniej specyfikacji VW nie mógł ochronić dobrze silnika....
                            Własnie .

                            Co mi na to odpowiedział techniczny z Amsoil między innymi ...?

                            AMSOIL AFL, 5W40 is a full synthetic oil, formulated to meet VW 505.01 specifications. If this specification requires the use of specific synthetic base stocks, be assured that is what it uses.

                            Byron Selbrede
                            Technical Services
                            Co do autoryzacji, wyłączności Amsoil o której ktoś wspominał nie ma na razie nic takiego w Polsce, może kiedyś jak rynek bardziej doceni te produkty.
                            Ale jeszcze trochę czasu musi upłynąć...
                            Więc nie wiem skąd te sensacje o autoryzcji :lol:


                            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                            wcale bym się nie ździwił gdyby norma 505.01 była jedynie sprytnym pomysłem kogoś z VW.
                            Ktos z dużym zapleczem pracy w branży smarowniczej juz to kiedyś napisał na pewnym forum.

                            Wiesz jak jest z LPG u nas, sa pewne instrukcje które nakazuja do fabrycznego auta lać olej np. klasowo C3 lub MID SAPS- kompletna paranoja !!

                            Ale jak nie zalejesz to bedzie zonk :-)
                            To zupełne nieporozumienie i powiedz mi gdzie tu jest sens w tych zaleceniach ?

                            Czy ktoś wogóle wie jakie LPG i ile siary mamy w tym paliwie ?
                            Jakie jest stosunek siarki w PB do LPG w Polsce ?
                            No wiem że to nie ten wątek no ale ...



                            i nie potrafił sobie poradzić z odpowiednim nasmarowaniem krzywki wałka rozrządu i rolki jak też innych elementów współpracujących czy też zabepieczyć te elementy w odpowiedni sposób w trakcie rozruchu....ale to tylko dywagacje.
                            No tak im więcej bazy syntetycznej w oleju tym lepiej.
                            Dobre HC potrafią mieć jej nawet 70-80% ale nie zapominajmy że baza to nośnik dodatków :-)

                            Ale niech tam bedzie..

                            Notabene podobnie jest z niskolepkościowymi fordami, mazdami, toyotami i peugotami nowej generacji .
                            Jak może ktos zauważył mamy normy Forda, normy A1/A5/B5 a wszystko często schodzi sie do jednego punktu albo jednej...fabryki silników lub wspólnej konstrukcji .

                            Zamieszczone przez mally
                            SYNPOWER MST 5W-30

                            Fuchs TITAN GT1 PRO FLEX 5W-30 XTL
                            Porównujesz dwa różne oleje, jeden jest do innych zastosowań drugi do innych.
                            Do TDI punktem wyjściowym niech będzie A3/B3/B4 a nie A5/B5.
                            Choć są silniki gdzie leją Lognlife Plus opartego na HTHS poniżej 3.5.

                            Miłego wieczoru :-)
                            Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                            http://www.zmienolej.pl/
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                            Komentarz

                            • ZYBI68
                              Rider
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 697
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BKD 2.0 TDI 140 KM

                              PAOLO ESCO, może chodzi o ten ma normę 505.01 http://www.liquimoly-sklep.pl/produc...60L-205L-.html
                              A tak nawiasem czym się różni od 4100
                              Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl

                              Komentarz

                              • Dzida
                                RS
                                • 2006
                                • 2253

                                ZYBI68, ten olej nie spełnia normy do PD-ka, a od TT4100 różni się przede wszystkim tym że jest pełnym syntetykiem (a nie tak jak 41100 olejem w technologii).

                                Komentarz

                                • Pidziek
                                  RS
                                  • 2011
                                  • 1845

                                  Ostatnio jeździli flotówkami z Gliwic na TITAN-ach GT1 505.01 i wiem że nie wysyłali turbo do napraw a większość aut miała po 200 000 - 300 000km i oleje sie spisywały :-)
                                  Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                  http://www.zmienolej.pl/
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                  Komentarz

                                  • haragon
                                    Rider
                                    • 2008
                                    • 310

                                    Zamieszczone przez mally
                                    Wrócę jeszcze do tematu oleju na zimę i na krótkie odcinki.
                                    Znalazłem 2 oleje :

                                    SYNPOWER MST 5W-30

                                    Fuchs TITAN GT1 PRO FLEX 5W-30 XTL


                                    Parametry Techniczne
                                    Gęstość w 15 oC DIN 51757 - 0,850 g/ml
                                    Kolor DIN ISO 2049 - 2,5 ASTM
                                    Temperatura zapłonu, CoC DIN ISO 2592 - 230 oC
                                    Lepkość dynamiczna w - 30 oC DIN 51398 - 5100 mPas
                                    Lepkość kinematyczna w 40 oC DIN 51562-1 - 67,0 mm2/s
                                    Lepkość kinematyczna w 100 oC DIN 51562-1 - 11,8 mm2/s
                                    Wskaźnik Lepkości DIN ISO 2009 - 175

                                    Jak wam się wydaje który lepszy?

                                    Moim zdaniem lepszy od powyższych będzie Diesel Synthoil
                                    Zobacz na te parametry:
                                    Viscosity class : 5W-40
                                    Density at 15 °C : 0.85 g/cm³
                                    Viscosity at 40 °C : 86 mm²/s
                                    Viscosity at 100 °C : 14.1 mm²/s
                                    Viscosity index : 170
                                    Flash point : 222 °C
                                    Pour point : -45 °C
                                    ASTM colour : 3,5

                                    A strikte na zimę to proponuję to samo tylko Viscosity class : 0W-40
                                    Ja zasuwam na takim i jestem zadowolony ;-)
                                    "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                                    Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                                    >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                                    >>Software - rogalotti<<

                                    Komentarz

                                    • Seed
                                      Elegance
                                      • 2010
                                      • 875
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                      ---> tutaj pracuję http://17wbz.sow.mil.pl/index.php?op...id=1&Itemid=33 Sekcja Operacyjna Sztab Brygady :helm
                                      Co Wy PAOLO lejecie do tych Waszych Rosomaków?
                                      KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                      Komentarz

                                      • dwaoka
                                        Elegance
                                        • 2010
                                        • 927

                                        Zamieszczone przez Pidziek
                                        Ostatnio jeździli flotówkami z Gliwic na TITAN-ach GT1 505.01 i wiem że nie wysyłali turbo do napraw a większość aut miała po 200 000 - 300 000km i oleje sie spisywały :-)
                                        Ja dzisiaj wlewam właśnie ten o którym piszesz, zobaczymy jak będzie grało
                                        bkc+dsg

                                        Komentarz

                                        • PAOLO ESCO
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 6626
                                          • Volkswagen
                                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                          Zamieszczone przez Seed
                                          Co Wy PAOLO lejecie do tych Waszych Rosomaków?
                                          no juz pisałem w tym watku co lejemy :szeroki_usmiech ...gdzieś tutaj jest na stronie - poszukam wieczorem.
                                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                          Komentarz

                                          • Nexus6
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2004
                                            • 4847
                                            • Volkswagen

                                            PAOLO ESCO

                                            Do KTO Rosomak wg specyfikacji zalewamy w Polsce:
                                            - Neste Turbo Super 10W/40 (Producent Fortum Oil and Gas).
                                            KLASA JAKOŚCI: API CE/CF ACEA E4,E3
                                            Neste Turbo Super 10W-40 jest syntetycznym olejem silnikowym o długim okresie wymiany, do smarowania nowoczesnych silników wysokoprężnych pracujących przy dużych obciążeniach i w szczególnie wymagających warunkach.
                                            LEPKOŚĆ KINEMATYCZNA mm2/s(cSt
                                            w 40C - 93
                                            w 100C - 14,2
                                            WSKAŹNIK LEPKOŚCI 158
                                            TEMP. PŁYNIĘCIA -33 C

                                            lub jako zamiennik

                                            - Lotos Turdus Semisyntetic 10W/40
                                            Grupa LOTOS S.A. jest koncernem naftowym zajmującym się wydobyciem i przerobem ropy naftowej oraz sprzedażą hurtową i detaliczną produktów naftowych - benzyny, olejów, paliwa lotniczego i asfaltów.

                                            API-CCF ,CH-4/CG-4 CF-4
                                            ACEA E4 / E7/E5

                                            :P
                                            With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                                            Komentarz

                                            • mally
                                              Drive
                                              • 2010
                                              • 43

                                              Zamieszczone przez haragon
                                              Zamieszczone przez mally
                                              Wrócę jeszcze do tematu oleju na zimę i na krótkie odcinki.
                                              Znalazłem 2 oleje :

                                              SYNPOWER MST 5W-30

                                              Fuchs TITAN GT1 PRO FLEX 5W-30 XTL


                                              Parametry Techniczne
                                              Gęstość w 15 oC DIN 51757 - 0,850 g/ml
                                              Kolor DIN ISO 2049 - 2,5 ASTM
                                              Temperatura zapłonu, CoC DIN ISO 2592 - 230 oC
                                              Lepkość dynamiczna w - 30 oC DIN 51398 - 5100 mPas
                                              Lepkość kinematyczna w 40 oC DIN 51562-1 - 67,0 mm2/s
                                              Lepkość kinematyczna w 100 oC DIN 51562-1 - 11,8 mm2/s
                                              Wskaźnik Lepkości DIN ISO 2009 - 175

                                              Jak wam się wydaje który lepszy?

                                              Moim zdaniem lepszy od powyższych będzie Diesel Synthoil
                                              Zobacz na te parametry:
                                              Viscosity class : 5W-40
                                              Density at 15 °C : 0.85 g/cm³
                                              Viscosity at 40 °C : 86 mm²/s
                                              Viscosity at 100 °C : 14.1 mm²/s
                                              Viscosity index : 170
                                              Flash point : 222 °C
                                              Pour point : -45 °C
                                              ASTM colour : 3,5

                                              A strikte na zimę to proponuję to samo tylko Viscosity class : 0W-40
                                              Ja zasuwam na takim i jestem zadowolony ;-)
                                              Ten 0w40 chyba nie ma 505.01 to PD , a po drugie potrzebuje oleju o niskiej lepkości dynamicznej w - 30 oC DIN 51398.
                                              Marka oleju nie gra roli,i tak go po zimie wymienię bez względu na przebieg.
                                              Fabia 190/405 ...

                                              Komentarz

                                              • PAOLO ESCO
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 6626
                                                • Volkswagen
                                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                Zamieszczone przez Nexus6
                                                Do KTO Rosomak wg specyfikacji zalewamy w Polsce:
                                                dzięki Nexus6 - już nawet nie pamiętam na której stronie to było ale dane prosto z Logistyki wzięte a dokładnie spisałem dane z dokumentów serwisowych :wink:
                                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                Komentarz

                                                • ZYBI68
                                                  Rider
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2006
                                                  • 697
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                                  Dzida, faktycznie nie spełnia nie doczytałem, to skoro ten nie spełnia a jest pełen syntetyk to ams może nie spełnia z tej samej przyczyny.
                                                  Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl

                                                  Komentarz

                                                  • Pidziek
                                                    RS
                                                    • 2011
                                                    • 1845

                                                    Ale za to wiele olejów 504.00 i 507.00 które zastepuja oleje do PD i są zalecane w miejsce 505.01 też nie powinny być lane bo sa syntetykami ? :lol:
                                                    Nie słyszałem aby komus cos padło na pompkach po zastosowaniu pełnego syntetyka 504./507.. :-)
                                                    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                                    http://www.zmienolej.pl/
                                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...