Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • haragon
    Rider
    • 2008
    • 310

    Zamieszczone przez konkon
    haragon, Ale olej nie tylko zmniejsza tarcie w silniku rzumiesz !!!!!
    A porównanie ośki w rowerze i silnika to już wogóle mnie rozbroiłeś
    Spróbuję raz jeszcze.
    Większe tarcie=większe zużycie silnika=wyższa temperatura ZGADZA SIĘ, CZY NIE????

    Teraz dalej:

    Na zimnym silniku luz między panewką korbowodową, a główką korbowodową jest większy- to jest normalne!!!
    Pamiętasz z fizyki ćwiczenie w którym kula metalowa przechodziła przez obręcz o średnicy minimalnie większej niż sama kula??? Potem się ją podgrzewało na planiku (kulę) i próbowało przecisnąć przez tą obręcz ponownie- ni cholery nie chciała przejść. Podgrzany element metalowy rozszerza swoją objętość i to znacząco!!!
    Rura miedziana (z instalacji centralnego ogrzewania) na 10m długości podgrzana z temperatury pokojowej do 90stC wydłuża się o 12cm!!! Trzeba wykonywać tzw kompensacje bo mogłaby "wyjść ze ściany" ;-)

    Teraz silnik i panewka stojąc na dworze przy -20 st.C., po odpaleniu nabiera temperatury i po jej osiągnięciu ma ~ 220st.C :shock:. Luzy między ciepłym silnikiem w tym elemencie a zimnym są dla tego połączenia naprawdę duże. Stąd dobywają się stuki zaraz po uruchomieniu silnika a olej próbuje je w mniejszym bądź większym stopniu je zniwelować.
    Tak będzie do czasu gdy silnik nie osiągnie swojej temp i całkowicie się nie spasuje.
    Dlatego nie należy butować- sprawa ta dotyczy też TURBO, tylko, że tu temperatury są znacznie wyższe!!!

    [ Dodano: Sro 26 Paź, 11 16:31 ]
    Zamieszczone przez zak14
    Zamieszczone przez haragon
    temperatura oleju na panewkach korbowodowych ok. 220stC
    Opuść trochę :lol: Jeżeli na panewkach 220stC, to co dopiera w okolicach denek tłoków ? Temeratura zapłonu odpornego na upalanie świeżego AMSOIL 5W-30 European Car Formuła to 238 stC - jeżeli te 220 na panewkach ma być wartością poprawną, to groza.
    Na panewkach to 220st ale Fahrenheita.
    Zak14
    Na górze tej strony masz link do materiałów w którym te parametry są podane. To nie jest mój wymysł. Poczytaj polecam ciekawa lektura ;-)
    "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

    Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
    >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
    >>Software - rogalotti<<

    Komentarz

    • konkon
      Rider
      • 2008
      • 667
      • Octavia I (1U2)
      • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

      Zamieszczone przez haragon
      Większe tarcie=większe zużycie silnika
      prawda
      Zamieszczone przez haragon
      Większe tarcie=większe zużycie silnika=wyższa temperatura
      nie do końca, po to jest film olejowy aby temu zapobiec, jeżeli olej ma wyższą temp. to znaczy że lepiej odbiera ciepło- prawda ?
      Dlaczego silniki na Motulu pracują metalicznie ? Wg. Ciebie to już chyba zacieranie bo jest za duże tarcie metali.
      Słyszałeś o zabezpieczeniach termicznych w silnikach ? Dlaczego głowica utrzymuje temp. ok. 90 st. ? Mylisz pojęcia. Nie mówiąc już o ważniejszych funkcjach dzisiejszych olejów niż tylko ochrona przed tarciem.
      Pompowalność i ciśnienie wg. Ciebie nie ma znaczenia, dla mnie ma.
      Na rozgrzanym oleju (do pewnych wart. granicznych) olej chroni przed tarciem więc nie pisz o tarciu części bo mylisz to z lepkością.
      I co myślisz że inżynierowie którzy projektowali silniki nie pomyśleli że ludzie będą jeździli na innych olejach niż Motul i materiał może zmieniać właściwości ?
      Tu nie chodzi o logikę a fizykę bo na logikę to bąk nie powienien latać :szeroki_usmiech
      Konrad
      OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

      90 konny AGRessor
      PerfectServiceBy DGW
      WhitePride :smokedevil

      Komentarz

      • haragon
        Rider
        • 2008
        • 310

        Zamieszczone przez konkon
        Zamieszczone przez haragon
        Większe tarcie=większe zużycie silnika
        prawda
        Zamieszczone przez haragon
        Większe tarcie=większe zużycie silnika=wyższa temperatura
        nie do końca, po to jest film olejowy aby temu zapobiec, jeżeli olej ma wyższą temp. to znaczy że lepiej odbiera ciepło- prawda ?
        Dlaczego silniki na Motulu pracują metalicznie ? Wg. Ciebie to już chyba zacieranie bo jest za duże tarcie metali.
        Słyszałeś o zabezpieczeniach termicznych w silnikach ? Dlaczego głowica utrzymuje temp. ok. 90 st. ? Mylisz pojęcia. Nie mówiąc już o ważniejszych funkcjach dzisiejszych olejów niż tylko ochrona przed tarciem.
        Pompowalność i ciśnienie wg. Ciebie nie ma znaczenia, dla mnie ma.
        Na rozgrzanym oleju (do pewnych wart. granicznych) olej chroni przed tarciem więc nie pisz o tarciu części bo mylisz to z lepkością.
        I co myślisz że inżynierowie którzy projektowali silniki nie pomyśleli że ludzie będą jeździli na innych olejach niż Motul i materiał może zmieniać właściwości ?
        Tu nie chodzi o logikę a fizykę bo na logikę to bąk nie powienien latać :szeroki_usmiech
        Odpowiem Ci później bo musze się wiatrować z roboty (a dziś idę po pracy na piwo )
        Wiem jak zbudowany jest silnik bo szkołe średnią kończyłem z profilem samochodowym ;-)
        Jeżeli inni będą mieli nas dość to najwyżej z polemiką przejdziemy na PW.
        "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

        Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
        >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
        >>Software - rogalotti<<

        Komentarz

        • Dzida
          RS
          • 2006
          • 2253

          Panowie, ostatnie 8 stron dla przeciętnego usera typowego samochodu jest kompletnie bez sensu (tym bardziej jeżeli szuka odpowiedzi na pytanie jak w temacie). Może dajcie na luz, i warto by tu posprzątać. :roll:

          Komentarz

          • zak14
            Rider
            • 2011
            • 605
            • Octavia II combi (1Z5)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            Zamieszczone przez haragon
            Na górze tej strony masz link do materiałów w którym te parametry są podane. To nie jest mój wymysł. Poczytaj polecam ciekawa lektura
            Cóż tam przeczytałem... "a w rejonie łożysk głównych od 120o C do 160o C." Podtrzymuję nieśmiałę sugestię, żebyś trochę opuścił - tak z 70stC przynajmniej :lol:
            Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

            Komentarz

            • PAOLO ESCO
              RS
              • 2009
              • 6626
              • Volkswagen
              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

              Zamieszczone przez Dzida
              ostatnie 8 stron dla przeciętnego usera typowego samochodu jest kompletnie bez sensu
              zgadza się...zrobiłem takie :shock: oczy jak po południu zobaczyłem, że ten temat dalej "jest męczony".
              Przecież sprawa wydaje się prosta --- >podpięcie VAGa na wszelki wypadek i sczytanie temeratury oleju = porównanie z tym co widac na wyświetlaczu. Wymiana oleju na inny np. powrót do Castrola Edge z którego Kolega był zadowolony = koniec bólu głowy użytkownika i "uratowanie silnika", efekt końcowy ---> zakończenie tematu.
              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

              Komentarz

              • loru
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 4286
                • Octavia II (1Z3)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                Zamieszczone przez Seed
                nie zgodzę sie - jesli mialo by byc inaczej - wskazówka na blacie idealnie odzwierciedlalaby rzeczywista temp cieczy (ktora zawsze oscyluje wokół tej na blacie). A tak 90 na blacie oznacza - gotowosc auta do jazdy w kazdych warunkach.
                dziś sprawdziłem dokładnie i jak wskazówka stanęła w pionie to :
                temp płynu chłodzącego = 76sC
                temp oleju = 64sC
                przy temp zewnętrznej równej 12sC, przy temp niższych ta różnica jest większa głównie temp oleju.
                Jak dla mnie to trochę za mało aby przybutować auto na ale kto co woli.

                Zamieszczone przez konkon
                DGW potwierdzi że ciśniemy kilka km po tym jak wskaźnik soi w pionie.
                i tu się zgodzę pod warunkiem, że będzie to jazda a nie stanie w korku, wtedy temp oleju będzie niewiele niższa niż pożądana 90sC w związku z tym nie pałujemy jak wskazówka dopiero co stanęła w pionie ponieważ temp są jeszcze za niskie.
                O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                Komentarz

                • ZYBI68
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 697
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BKD 2.0 TDI 140 KM

                  Zamieszczone przez Dzida
                  Panowie, ostatnie 8 stron dla przeciętnego usera typowego samochodu jest kompletnie bez sensu (tym bardziej jeżeli szuka odpowiedzi na pytanie jak w temacie). Może dajcie na luz, i warto by tu posprzątać. :roll:
                  k, a czytając to można dostać .
                  Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl

                  Komentarz

                  • endryu
                    RS
                    • 2006
                    • 3775
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                    no to trzeba odreagować...tradycyjnie... :zlosnik:
                    O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                    O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                    =================================================

                    Komentarz

                    • piramida
                      RS
                      • 2009
                      • 12222
                      • Superb III (3V3)

                      loru, kiedyś jak nie miałem wskaznika temp oleju to człowiek myślał że jak 90 stopni wody na szafie to juz można, okazuję sie że jeszcze długo nie można :szeroki_usmiech
                      superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                      poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                      Komentarz

                      • xtremesystems
                        RS
                        • 2010
                        • 2254
                        • Hyundai

                        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                        Zamieszczone przez Dzida
                        ostatnie 8 stron dla przeciętnego usera typowego samochodu jest kompletnie bez sensu
                        zgadza się...zrobiłem takie :shock: oczy jak po południu zobaczyłem, że ten temat dalej "jest męczony".
                        Przecież sprawa wydaje się prosta --- >podpięcie VAGa na wszelki wypadek i sczytanie temeratury oleju = porównanie z tym co widac na wyświetlaczu. Wymiana oleju na inny np. powrót do Castrola Edge z którego Kolega był zadowolony = koniec bólu głowy użytkownika i "uratowanie silnika", efekt końcowy ---> zakończenie tematu.
                        ja jednak bym prosil o zostawienie tego co napisane zostalo . wiele mi to wyjasnilo







                        wracajac do tematu . dzis testow ciag dalszy.(sa zdjecia i film)
                        i od razu zaznaczam ze powrot do edge nie jest przesadzany . bo moze fuchs albo LM
                        i Ciebie Paolo tez prosze o opinie . ktory szybciej sie rozgrzewa
                        LM TT 4200 czy Fuchs TITAN GT1 PRO C-3 5W-30 ...

                        i ogolnie ktory lepszy





                        co do motula.... olej jest super. i paolo na pewno w dobrych intencjach mi go polecil. i powiem ze do takiej jazdy jak ma paolo do roboty jezdzil bym tylko na motulu. jest po prostu bomba w porownaniu z fabrycznym...ale na dlugich dystansach

                        dzis dogrzalem go jak najbardziej w miescie moglem.i nie moglem przekroczyc 101 stopni co na fabrycznym problemem nie bylo..ale coz to byla za kultura pracy
                        motul przy 100st chodzi jak marzenie . nie slyszalem w ogole silnika. duzo ciszej niz castrol . i podczas dawania w gaz i podczas hamowania silnikiem (krecenie do czerwonego i nadal cichutko i nadal 100stopni (na castrolu mialem nieraz 111 w miescie))

                        ogolnie olej marzenie.ale dogrzanie go do 90 zajelo mi niestety 15km . po tym dystansie castrol mial 102stopnie minimum.

                        dalej juz wlaczyla sie procedura wypalania dpf .czyli wydac ze byl zasyfiony przez niedogrzany silnik. i jesli nie bede mial problemu z dpf w zime to motul zostanie na 15tys (potem albo LM ,fuchs lub powrot do castrola)
                        niestety ten dpf blagal o wypalenie bo musialem zrobic postoj , i przerwalem w polowie procedure. i po postoju zalaczyla sie spowrotem co zdazylo mi sie po raz pierwszy


                        jeszcze raz napisze pod jakim wrazeniem pracy bylem przy rozgrzanym motulu .juz od 70 stopni pracuje cicho ale przy 100 slyszalem silnik 1.9 pd jak stal dwa auta przedemna. nie wiedzialem czy mi nie zgasl tak bylo cichutko



                        niestety dzis bylo 11 stopni wiec warunki jeszcze nie zimowe.



                        a tu zdjecia z rozgrzewania
                        typowa 6km droga po lodzi

                        4km




                        nadal 4 km kilkaset metrow dalej w korku . w sumie prawie 15 minut jazdy





                        6km koniec trasy , 24 min jazdy





                        a tu krotki filmik (sory za jakosc jak podglosnicie to slychac . na koncu lekka przygazowka bo silnik niedogrzany jak widac
                        [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=hYqwd2nBFdQ[/youtube]

                        Komentarz

                        • PAOLO ESCO
                          RS
                          • 2009
                          • 6626
                          • Volkswagen
                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                          Zamieszczone przez xtremesystems
                          LM TT 4200 czy Fuchs TITAN GT1 PRO C-3 5W-30 ...
                          TOP TEC 4200
                          API SM/CF
                          ACEA A3-04/B4-04/C3-04
                          VW 504.00/507.00
                          LIQUI MOLY zaleca ten produkt dla pojazdów z następującymi specyfikacjami: ACEA A5/B5/C2
                          klasie lepkości : 5W-30 :
                          Lepkość przy +40 ° C : 72 :
                          Lepkość przy +100 ° C : 11.8
                          Wskaźnik lepkości : 160 :
                          Temperatura płynięcia : - 45
                          SAPS 0,6
                          liczba TBN 6,2 mg KOH/g
                          HTHS > 3,5


                          Fuchs Titana Pro C3 XTL 5W/30
                          ACEA A3-04/B4-04/C3-04
                          VW 504.00/507.00
                          Gęstość w 15o C 0,849
                          Lepkość w 100C 11,7 mm2/s
                          Lepkość w 40C 72mm2/s
                          Wskaźnik lepkości 162
                          Punkt zapłonu 230 C
                          Temperatura płynięcia -42C
                          HTHS viscosity >3.5

                          Oba powyższe oleje są porównywalne a wręcz jeśli chodzi o parametry prawie identyczne. Miłem TT 4200 byłem zadowolony natomiast nie jeździłem na Fuchsie Pro C3 więc nie mogę się obiektywnie wypowiedzieć :? Opinie kolegów na forum były podobne w stosunku do jednego i drugiego oleju, porównywalne.
                          Zapewne trzeba by pojeździć dłużej na jedym i drugim oleju mając do dyspozycji ten sam silnik, by wybrać ten "lepszy".

                          Zamieszczone przez xtremesystems
                          ktory szybciej sie rozgrzewa LM TT 4200 czy Fuchs TITAN GT1 PRO C-3 5W-30 ...
                          :lol: ... ja bym do Twojego silnika i w tym konkretnym przypadku zalał Liqui Moly Top Tec 4600 5W/30 i zmieniał olej co 15 tys km.
                          Kolega Orbit ma go/miał w sowim silniku i chyba był zadowolony :roll:

                          Liqui Moly Top Tec 4600 5W-30 – jeden z najnowocześniejszych olejów Liqui Moly opracowanych właśnie z myśla o nowoczesnych silnikach wyposażonych w DPF/FAP.
                          VW 505.01 / 505 00 / 502 00
                          API SM/CF
                          ACEA A3-04/B4-04 C3-08 (C3-08 to jedna z najnowszych norm dla silników Diesla i benzynowych wyposażonych w DPF-a i Katalizator …jest już też C3-10)
                          Klasa lepkości 5W30
                          Lepkość kinematyczna przy 100C…11,6 cSt
                          Lepkość kinematyczna przy 40C…64,0 cSt
                          Indeks lepkości…178
                          Temperatura krzepnięcia…-36
                          Temperatura zapłonu…232
                          SAPS 0,8

                          TT 4600 5W/30 to mój typ dla tego silnika na zimę, :shhh olej typu lekki bieg o obniżonej lepkości do silników benzynowych i diesla. Szczególnie polecany do silników spełniających normę EURO IV czyli pojazdów wyposażonych w filtr cząstek stałych (DPF/FAP) , układ wtryskowy Common Rail oraz w pompowtryskiwacze.
                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                          Komentarz

                          • Dzida
                            RS
                            • 2006
                            • 2253

                            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                            TT 4600 5W/30 to mój typ dla tego silnika na zimę
                            OK ale jest tylko 505.01, a Fabieda ma raczej DPF, więc powinno być 507.00. Ale niech młody robi jak uważa. . .

                            Komentarz

                            • konkon
                              Rider
                              • 2008
                              • 667
                              • Octavia I (1U2)
                              • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                              PAOLO ESCO, kolega ma auto zapewne na gwarancji więc norma 507.
                              xtremesystems, spróbuj Fuchsa potem LM i podejmij decyzję. Ciężko porównać te produkty, parametry to jedno ale praktyka to drugie. Fuchs jest nowszy, nikt nie jest wróżką i nie odpowie na pytanie który będzie łapał szybciej temp.
                              Konrad
                              OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                              90 konny AGRessor
                              PerfectServiceBy DGW
                              WhitePride :smokedevil

                              Komentarz

                              • PAOLO ESCO
                                RS
                                • 2009
                                • 6626
                                • Volkswagen
                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                Zamieszczone przez Dzida
                                Fabieda ma raczej DPF, więc powinno być 507.00.
                                oczywiście też zwróciłem na to uwagę...bo VW wprowadził normę 507.00 z myślą o LL ...i dla silników z DPF-em zabrakło normy VW by zmieniac olej co 15 tys km! :lol: LM jednak wprowadził TT4600 który posiada także GM dexos2 ...więc jednak można. Norma okresla w sobie olej o niskopopiołowej formulacji Low SAPS przedłużający żywotność najnowocześniejszych systemów wtórnej obróbki spalin ze szczególnym uwzględnieniem filtrów cząstek stałych oraz możliwość eksploatacji oleju w trybie wydłużonych okresów pomiędzy wymianami LongLife....

                                Dzida za szybki jesteś właśnie edytowałem wypowiedź by zwrócić na to uwagę :lol: bo już od dawna zastanawiałem się co VW chce lać do silników TDI CR z DPF-em przy stałych wymianach... Lanie oleju z normą VW 504.00/507.00 w takim przypadku to bezsens...VW znów dał

                                Zamieszczone przez konkon
                                kolega ma auto zapewne na gwarancji więc norma 507.
                                konkon wiem , że norma VW 507.00 powinna być .... ciśnie mi się na usta ... "pier...ić" :rant tą normę, która przy stałych przeglądach jest bezsensowna...skoro są oleje które stosując do silnika z DPF-em można zmieniać spokojnie co 15 tys km.... i mają lepsze parametry.

                                ehhhh lacze na gwarancji norma VW 507.00 do tego silnika chyba, że......
                                Załączone pliki
                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                Komentarz

                                • Orbit
                                  Rider
                                  • 2010
                                  • 486

                                  Zamieszczone przez Dzida
                                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                  TT 4600 5W/30 to mój typ dla tego silnika na zimę
                                  OK ale jest tylko 505.01, a Fabieda ma raczej DPF, więc powinno być 507.00. Ale niech młody robi jak uważa. . .
                                  jak najbardziej LM TT 4600 jest do silników z DPF ... mam to ustrojstwo
                                  ACEA C3 <-- ten parametr mówi iż jest to olej Mid Saps .. a wiec do DPF

                                  Jutro będę zmieniał olej, zrobię kilka fotek ...
                                  1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                                  Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                                  Komentarz

                                  • PAOLO ESCO
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 6626
                                    • Volkswagen
                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                    Zamieszczone przez Orbit
                                    Jutro będę zmieniał olej, zrobię kilka fotek ...
                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                    Komentarz

                                    • zak14
                                      Rider
                                      • 2011
                                      • 605
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                      Fuchs Titana Pro C3 XTL 5W/30
                                      ACEA A3-04/B4-04/C3-04
                                      VW 504.00/507.00
                                      Gęstość w 15o C 0,849
                                      Lepkość w 100C 11,6 mm2/s
                                      Lepkość w 40oC 71,1mm2/s
                                      Wskaźnik lepkości 155
                                      Punkt zapłonu 210 C
                                      Temperatura płynięcia -42C
                                      HTHS viscosity >3.5
                                      To nie są parametry dla XTL
                                      Poprawne np. tu:
                                      http://www.fuchsoil.co.za/Products/TDS/Fuchs%20-%20Titan%20GT1%20PRO%20C3%205W-30%20-%20(BMW%20LL04;%20VW%20504%20&%20507;%20MB%20229.5 1;%20C3;%20A3;B4)%20-%202Feb11%20[FES].pdf
                                      Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                                      Komentarz

                                      • Pidziek
                                        RS
                                        • 2011
                                        • 1845

                                        piramida: jak Amsoil łapie temp. w porównaniu do specyfica ?

                                        Ja kiedyś zdemontowałem filtr oleju przy wymianie w lecie w dieslu silnik był goracy wentylatory się właczały na chwile przed zgaszeniem silnika.

                                        Zgaduj zgadula jaka temp. była we filtrze oleju tyle co zdemontowanym ?
                                        Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                        http://www.zmienolej.pl/
                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                        Komentarz

                                        • PAOLO ESCO
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 6626
                                          • Volkswagen
                                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                          Zamieszczone przez zak14
                                          To nie są parametry dla XTL
                                          dziękuję poprawiłem. Zaktualizowali pewnie kartę C3 XTL, teraz parametry wyglądają lepiej :P
                                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                          Komentarz

                                          • loru
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 4286
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                            Zamieszczone przez piramida
                                            loru, kiedyś jak nie miałem wskaznika temp oleju to człowiek myślał że jak 90 stopni wody na szafie to juz można, okazuję sie że jeszcze długo nie można :szeroki_usmiech
                                            owszem ale to do ludzi dociera dopiero jak się coś wysra/odleci albo zamontują sobie wskaźniki
                                            Jak nagrzewa się amsoli w porównaniu do motul-a ? u ciebie piramida

                                            Zamieszczone przez xtremesystems
                                            ktory szybciej sie rozgrzewa
                                            LM TT 4200 czy Fuchs TITAN GT1 PRO C-3 5W-30 ...
                                            to raczej LM
                                            mam porównani między Motul a Fuchs i Motul szybciej się nagrzewał, co prawda w 1,9 no ale jakiś pogląd jest a z tego co kojarzę to Szkoda swego czasu zalał LM i jakoś na niego narzekał, że musiał się najeździć jak głupi aby motor wychłodzić.
                                            O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                            Komentarz

                                            • xtremesystems
                                              RS
                                              • 2010
                                              • 2254
                                              • Hyundai

                                              przytcze tu wypowiedz naszego kolegi z forum z ktorym gadam na pw a ma ten sam silnik co ja na fabrycznym oleju
                                              olej 50'C ma jak woda ma jakies 60-70'C patrzac na wskaznik. Przy 90'C wody olej ma z 70-75'C. W trasie jak sie zagrzeje to ma widze tak 103-110
                                              pisze ze na wlewie ma napisane castrol (ale nie wie jaki ) czy aby nawpewno to edge?





                                              teraz co do LM tt4600
                                              jak tlumaczyc to w serwisie bo mi tego nie zaleja. znaczy zalac zaleja ale napisza ze olej niezgodny z norma i po gwarancji.

                                              co wynika z tej tabelki wklejonej przez ciebie bo nie rozumiem



                                              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                              EURO IV czyli pojazdów wyposażonych w filtr cząstek stałych (DPF/FAP)
                                              moze to nie ma znaczenia ale ja mam euro 5

                                              [ Dodano: Czw 27 Paź, 11 08:49 ]
                                              Zamieszczone przez konkon
                                              xtremesystems, spróbuj Fuchsa potem LM i podejmij decyzję. Ciężko porównać te produkty, parametry to jedno ale praktyka to drugie. Fuchs jest nowszy, nikt nie jest wróżką i nie odpowie na pytanie który będzie łapał szybciej temp.
                                              troche koszta za duze . bo raz ze dwa oleje , dwa ze aso , i jeden olej idzie w kanał , no chyba zebym prosila aso zeby mi go spowrotem do butelki.dodatkowo jeszcze fitry. droga zabawa

                                              [ Dodano: Czw 27 Paź, 11 08:53 ]
                                              Zamieszczone przez loru
                                              mam porównani między Motul a Fuchs i Motul szybciej się nagrzewał
                                              ale porownywales dokladnie te oleje ? miales dokladnie tego fuchsa?

                                              Komentarz

                                              • daneczek76
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2006
                                                • 3642
                                                • Toyota

                                                Zamieszczone przez piramida
                                                loru, kiedyś jak nie miałem wskaznika temp oleju to człowiek myślał że jak 90 stopni wody na szafie to juz można, okazuję sie że jeszcze długo nie można
                                                zgadzam się umnie tez się dopiero w Sharanie nauczyłem na szafie 90 a oleju dopiero 60 - 65, a akumulator zawsze 14 V pokazuje :lol:.
                                                Oczywiście jest to wynik bez dogrzewacza który mi się włączy przy niższej temperaturze,
                                                Co do Amsoil wypraktykuje jak to wygląda bo w podobnych warunkach otoczenia chciałbym porównać.
                                                [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                                                Komentarz

                                                • xtremesystems
                                                  RS
                                                  • 2010
                                                  • 2254
                                                  • Hyundai

                                                  tak glowkuje i wydaje mi sie ze LM tt 4600 dlatego nie ma 507 bo ma saps 0,8 a vw wymaga chyba saps 0.6

                                                  przynajmniej wszystkie oleje ktore przegladalem z 507 maja saps 0,6

                                                  [ Dodano: Czw 27 Paź, 11 11:17 ]
                                                  znalazlem specyfikacje castrol egde

                                                  Density @ 15°C, Relative ASTM D4052 g/ml 0.851
                                                  Viscosity, Kinematic 100°C ASTM D445 mm²/s 12.0
                                                  Viscosity, CCS -30°C ASTM D5293 mPa.s (cP) 5800
                                                  Viscosity, Kinematic 40°C ASTM D445 mm²/s 70
                                                  Viscosity Index ASTM D2270 None 169
                                                  Pour Point ASTM D97 °C -42
                                                  Flash Point, PMCC ASTM D93 °C 202
                                                  Ash, Sulphated ASTM D874 % wt 0.64

                                                  przy niej motul , nie obrazcie sie ale wypada delikatnie mowiac slabo , zeby nie powiedziec ze dostaje po dupie po calosci

                                                  Komentarz

                                                  • Dzida
                                                    RS
                                                    • 2006
                                                    • 2253

                                                    Zamieszczone przez xtremesystems
                                                    znalazlem specyfikacje castrol egde
                                                    Którego 5W30?

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...