Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • haragon
    Rider
    • 2008
    • 310

    Zamieszczone przez zak14
    Zamieszczone przez haragon
    temperatura oleju na panewkach korbowodowych ok. 220stC
    Opuść trochę :lol: Jeżeli na panewkach 220stC, to co dopiera w okolicach denek tłoków ? Temeratura zapłonu odpornego na upalanie świeżego AMSOIL 5W-30 European Car Formuła to 238 stC - jeżeli te 220 na panewkach ma być wartością poprawną, to groza.
    Na panewkach to 220st ale Fahrenheita.
    Tu niestety muszę przyznać Ci rację- pe...ołem się sporo. Dzięki za sprostowanie i raz jeszcze przepraszam za wprowadzenie w błąd co do parametru temperatury.
    Tak czy inaczej nie zmienia to faktu, że oleje przy niższych temperaturach roboczych praktycznie nie zmieniają swoich właściwości (głównie te syntetyczne ).

    [ Dodano: Pią 28 Paź, 11 14:27 ]
    Zamieszczone przez Orbit
    domyślam się ze niema co robić wielkiego Halo ,,, dziur nie było , ale poprzedni filtr to chyba był KNECHT i po 15,000 km wyglądał lepiej ..
    Co masz na myśli pisząc wyglądał lepiej (był bardziej zawalony brudem???) ;-)

    Takie rozchylenie to norma i nie ma się czym przejmować (zdarza się dość często i nie ma wpływu na klasę filtracji). Najważniejszy w tym filtrze jest materiał filtrujący i sposób jego ułożenia, by powierzchnia filtrująca była jak największa...
    "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

    Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
    >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
    >>Software - rogalotti<<

    Komentarz

    • Orbit
      Rider
      • 2010
      • 486

      Co masz na myśli pisząc wyglądał lepiej (był bardziej zawalony brudem???) ;-)

      Takie rozchylenie to norma i nie ma się czym przejmować (zdarza się dość często i nie ma wpływu na klasę filtracji). Najważniejszy w tym filtrze jest materiał filtrujący i sposób jego ułożenia, by powierzchnia filtrująca była jak największa...
      Tak był bardziej zawalony syfem ale same ""skrzydełka filtrujace "" były proste

      całkowicie sie z toba nie zgodzę ... oczywiście ze takie rozchylenia mają duże znaczenie w filtracji , otoz to jest filtr który był zainstalowany tylko 4500 km 3-miesiące wiec umowmy sie skoro wymienia sie filtr co 30.000 , czasami wiecej... a powstałe deformacje ... sa po 4500 km ... bez komentarza

      przypuszczamy ze uszkodzenie jest większe ,,, w jednym miejscu powstaje wielka szczelina, natomiast na skutek rozchylenia ""skrzydełek"" inne miejsca sa całkowicie zablokowane co prowadzi do dużo słabszego filtrowania w resultacie , pekniecia w miejscu ktore jest narazone na wieksza esploatacje ... na YouTubie jsa filmy pokazująca takie właśnie zachowanie sie filtrów ,
      1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
      Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

      Komentarz

      • haragon
        Rider
        • 2008
        • 310

        Z procesem filtracji jest ściśle związane takie zjawisko jak różnica przepustowości, czy ciśnień.
        Jeżeli dojdzie do takiej sytuacji w której rozchyli się klaster to w początkowej fazie będzie tamtędy przepływać więcej oleju ale do czasu, do czasu gdy się przypcha nieczystościami. Potem olej chętniej będzie przepływał w innych miejscach, czyli tych gdzie opór filtracji jest mniejszy. Generalnie stopień zanieczyszczenia takiego filtra jest, powinien być w każdym miejscu taki sam. Rozchylony klaster nie zaciska powierzchni pozostałych klastrów w taki sposób, by te nie mogły w ogóle filtrować. To jak się ten filtr zachowuje możemy sprawdzić organoleptycznie tylko w jeden sposób- wzrokowo. Jak jest zanieczyszczony wszędzie tak samo to jest ok. Jak powierzchnia ściśniętego klastru jest jaśniejsza to znaczy, że filtr w procesie filtracji nie korzystał w pełni ze swojej powierzchni. Przerwanie materiału filtracyjnego filtrów z pierwszego montażu raczej nie wchodzi tu w rachubę.

        Tak czy inaczej, co do jednej rzeczy muszę się z tobą zgodzić, raczej tak być nie powinno, ale katastrofy bym tu nie ogłaszał, wszak jak pisałem sytuacja ta dotyczy praktycznie wszystkich filtrów.

        Ja wymianę filtrów zawsze robię sam. Wkładałem filtry renomowanych firm, Knecht, Mann i Bosch i zjawisko to aczkolwiek nie zawsze występowało we wszystkich.
        Co się dzieje po 30tys tego nie wiem nigdy nie katuję motorowni w taki sposób ;-)

        [ Dodano: Pią 28 Paź, 11 15:51 ]
        [quote="Orbit"]
        otoz to jest filtr który był zainstalowany tylko 4500 km 3-miesiące
        Bardzo często zmieniasz ten olej.
        Szczęśliwy będzie ten, kto kupi te autko po tobie :szeroki_usmiech
        "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

        Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
        >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
        >>Software - rogalotti<<

        Komentarz

        • PAOLO ESCO
          RS
          • 2009
          • 6626
          • Volkswagen
          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

          Zamieszczone przez Dzida
          Nie deklaruje spełnianie norm, tylko REKOMENDUJE do takich to a takich silników
          Miałem na myśli że AMSOIL nie posiada norm VW i nie jest oficjalnie zaaprobowany przez VW/Audi ... stwierdzenie "deklaruje" w przypadku Amsoila jest trafne. Cytuję: " AMSOIL w 100% syntetyczny ... do samochodów Europejskich jest sformułowany tak , aby prześcignąć najbardziej wymagające specyfikacje europejskie. Zaleca się dla pojazdów benzynowych lub diesla w Europie i Ameryce Północej wymagających jednej z następujących specyfikacji na całym świecie" ---> " AMSOIL 100% Synthetic European Car Formula is formulated to surpass the most demanding European specifications. It is recommended for European and North American gasoline or diesel vehicles requiring any of the following worldwide specifications". ... gra słów z oficjalnej strony Amsoila ale nie ma tutaj nic do dodania. to Amsoil deklaruje, że jego produkt "prześciga" najbardziej wymagające specyfikacje...itd a produkt ZALECA do Europejskich i USA silników benzynowych i desla... gdyby cokolwiek się stało z silnikiem Firma jest czysta ---> choć faktycznie na opakowaniu oleju znajduje się wyciągnięty z konteksty zapis "recommended for European and North American gasoline or diesel vehicles " Firma deklarowała, że jej produkt przewyższa specyfikacje itd... a to wielka różnica gdyby przyszło do "sprawy sądowej". Chciał bym zobaczyć konkretny dokument gdzie Amsoil spełnia oficjalne aprobaty VW i jest rekomendowany oficjalnie przez VW/Audi :roll:
          Zamieszczone przez Dzida
          Jak masz samochód na gwarancji i jeszcze w dodatku "nie swój" to nie baw się w eksperymenty. Jest tyle produktów spełniających normę 505.01 że nie ma co ryzykować.
          tutaj całkowicie się zgodzę z Tobą "rekomendacja" Amsoila w tym przypadku to zbyt mało ... wiadomo auto nowe na gwarancji a z ASO różnie bywa.

          Zamieszczone przez Orbit
          Fitr paliwa MANN po 4500 km - takie rozwarstwienie raczej normalne nie jest
          :shock: Mann sprzedaje w Polsce też filtry Made in ChRL ...może właśnie taki się Tobie trafił?
          Zamieszczone przez Orbit
          poprzedni filtr to chyba był KNECHT i po 15,000 km wyglądał lepiej ..
          dlatego ja właśnie wolę i kupuję Knechta.
          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

          Komentarz

          • haragon
            Rider
            • 2008
            • 310

            Z tym filtrem może być też tak, że się "deformuje" w chwili wyciągania go z obudowy. Olej rozgrzany jest dość mocno więc filtr jest miękki jak g.....no i nie wiele mu trzeba...
            Ale teraz już tego sprawdzić się nie da ;-)
            "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

            Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
            >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
            >>Software - rogalotti<<

            Komentarz

            • Orbit
              Rider
              • 2010
              • 486

              no jasne ze się da .... tak się składa ze robiłem zdjęcia w trakcie wyjmowania ... po co miałbym trzymać za papierową cześć skoro jest metalowa ...
              1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
              Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

              Komentarz

              • haragon
                Rider
                • 2008
                • 310

                :-)
                Już to widzę. Ty wykonywałeś czynności związane z wymianą filtra i oleju, a żona robiła foto relację (samemu ciężko bo ręce ukitrane po łokcie).
                Ja przed zimą też będę zmieniał olej LM DS 5W40 na LM DS 0W40 to zwrócę u siebie uwagę na kształt i stan filtra oleju Mann po 10tys.

                [ Dodano: Pią 28 Paź, 11 18:58 ]
                Zamieszczone przez Orbit
                Obrazekno jasne ze się da .... tak się składa ze robiłem zdjęcia w trakcie wyjmowania ... po co miałbym trzymać za papierową cześć skoro jest metalowa ...
                Ale, ale :-)
                Coś tu się nie zgadza.
                Na poprzednich zdjęciach wyraźnie widać, że wkład wyszedł Ci z opakowania wraz z nakrętką.
                A tu załączasz zdjęcia jak niejako wkład filtra wyciągasz z obudowy gołą ręką...

                ... A mam Cię
                "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                >>Software - rogalotti<<

                Komentarz

                • piramida
                  RS
                  • 2009
                  • 12222
                  • Superb III (3V3)

                  loru, Pidziek, ciężko stwierdzić ponieważ z motula przesiadłem sie na amsa w okresie zimowym więc oba oleje sie wolno nagrzewają, na pewno ams nie klepie tak długo jak specyfik

                  Dodam że jeżeli amsoil nie posiada rekomendacji VW i martwicie sie ze z silnikiem może sie coś stać to ja was osobiscie poinformuję jako pierwszy jeżeli przez amsa mój silnik sie wysra :diabelski_usmiech
                  Mam nadzieje że już by sie wysrał jeżeli olej był by do dupy
                  superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                  poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                  Komentarz

                  • Orbit
                    Rider
                    • 2010
                    • 486

                    Ale, ale :-)
                    Coś tu się nie zgadza.
                    Na poprzednich zdjęciach wyraźnie widać, że wkład wyszedł Ci z opakowania wraz z nakrętką.
                    A tu załączasz zdjęcia jak niejako wkład filtra wyciągasz z obudowy gołą ręką...
                    gdybyś czytał uważnie to byś zauważył iz pisalem o wymianie filtra oleju i filtra paliwa ,

                    A czym miałem wyjąc ten filtr ? pęsetą ??? hihihi
                    przy opisie wymiany oleju pokazany jest filtr oleju
                    potem pisze o wymianie filtra paliwa i o tym filtrze jest cały czas mowa ,,, filtr oleju był OK.
                    1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                    Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                    Komentarz

                    • Pidziek
                      RS
                      • 2011
                      • 1845

                      Orbit : co się stało, filtr pofałdowało, gorszy flow miałeś w silniku.
                      Jakiej produkcji był filtr Germany ?
                      Ja nigdy nie miałem problemów z MANN-em czesciej z olejek który albo niszczył filtr albo zostawaił na nim resztki ....sadzy .

                      Rozkroiłem z 15 filtrów w mojej karierze MANN+a i nigdy nie miałem się doczego doczepić ....co innego UNION który w wysokoobrotowych silnikach gubi silikon

                      Czy wsadziłeś (w co wątpię ) zawilgocony filtr przy wymianie oleju ?
                      To też się zdarza w przypadkach okazyjnych zakupów, zwłaszcza powietrza...

                      Jak miałes duży flow, filtr był mocno obciażony, jak olej zaczyna gęstnieć ! to tak niekiedy się dzieje.
                      Dlatego oleje które gestnieją nie maja u mnie bytu, diesel to diesel, niekiedy olej tak gęstnieje że zawór filtrze nie wyrabia.

                      Pompa w sposób liniowy to przepchnie a wkłąd filtra aż "furkoczy"

                      Co do norm....mam kleinta który w Audi A4 z silnikiem ASZ jeździ na ...Delvac-u bo ma kilka ciężarówek więc oleju nie kupuje tylko wlewa to co ma a ma jeden .
                      Auto jeździ i bynajmniej nie do serwisu na naprawy .

                      Na jakim oleju ....ano na tym :



                      Wymiana raz do roku.

                      Ile ma km nie powiem bo nie pamiętam...pod 200 000km

                      Auto często jeździ z przyczepką wozi jakieś graty młoty, wiertarki ogólnie budowlankę
                      Ten sam olej idzie do Transportera VW.

                      Od nowości na tym oleju, co warto zaznaczyć olej nie ma normy 505.01.

                      Castrola nie leje bo zajechał jeden silnik w Audi 80 na tym oleju (lał jakiś do osobówek nie pamięta jaki może nawet magnateca) (wymieniał rzadko ok. 30 000km rocznie tyle samo co teraz na Delvacu)

                      Jego znajomy z tego co mówił ma podobne Audi które jeździ na Castrolu .....Testionie 10w-40 i silnik się nie wywalił :-)
                      Auto jeździ do tej pory....

                      Tak to jest z tymi rekomendacjami , normami itp.
                      Olej jak jest dobry to silnik bedzie jeździł i jeździł jak jest do bani to zadna norma mu nie pomoże :-)

                      Praktyka praktyką a życie życiem.
                      Zawsze jest przyczyna i skutek.

                      Porównajcie sobie kiedyś filtrona do powietrza z MANN-em w rekach...wystarczy zawilgocony filtr aby z silnikiem zaczęły się jaja.

                      Inna sprawa filtron vs MANN....wystarczy 3-5mm różnicy w długości aby syf z ulicy szedł w dolot, przyczyna może być skutek również ...

                      Oto zamiennik filtra OEM majacy dobrą opinie w samochodzie z silnikiem H22 w Integrze kręconej do 9000 rpm. dosyć często ...
                      W środku pływało coś takiego, wygrzebałem palcem - co to jest ?

                      Kto zgadnie ?

                      Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                      http://www.zmienolej.pl/
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                      Komentarz

                      • Orbit
                        Rider
                        • 2010
                        • 486

                        Pidziek, to filtr paliwa się zniekształcił. po 3 miesiącach .. ...


                        filtr oleju był Ok ..
                        1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                        Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                        Komentarz

                        • haragon
                          Rider
                          • 2008
                          • 310

                          Zamieszczone przez Orbit
                          Pidziek, to filtr paliwa się zniekształcił. po 3 miesiącach .. ...


                          filtr oleju był Ok ..
                          Ja w swoim ASV mam monolit więc nie muszę się martwić o deformację filtra, zawsze przed zimą wymieniam na nowy i na pęłny bak wlewam pół litra "denaturatu" aby pozbyć się wody . Po takim zabiegu auto zimą pali jak w lecie ;-)
                          "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                          Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                          >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                          >>Software - rogalotti<<

                          Komentarz

                          • Pidziek
                            RS
                            • 2011
                            • 1845

                            Słuchaj to ładny syf tankowałeś jak filtr tak wygląda po 3 miesiącach ... :roll:

                            Zobacz na ten filtr, jeden z mojej sekcji marki JC coś tam coś tam , filtr pracował 20 000km w benzynce 1.4 :

                            Widok od góry:




                            Przekrój :




                            Wkład po 20 000km.
                            Tankowany tylko na stacjach flotowych i kilka razy JET-cie (nie polecam !)



                            Nie jest ładnie ale najgorzej też....

                            Środek nie przypomina żółciutkiej etylinki to zapewne syf jaki zbieramy na naszych stacjach ....

                            Widziałem kiedys przekrój podobnego filtra z Niemiec czy Austri, jego kolor po 30 000km był podobny do tej jaśniejszej włukniny.

                            Ale temat paliw u nas to wiecie jak wygląda...

                            Orbit jeszcze pytanie czy zniekształcenie spowodowało jakąś nieszczelność ?

                            Obejżyj dokładnie miejsce odkrztałcenia może to akurat miejsce gdzie włuknina nie była doklejona w jednym punkciku i puściło bo cisnienie miałeś duże...

                            Tak tak, obserwując syf jaki miałeś na filtrze dziękuj Bogu że Ci filtra nie porwało na strzepy.

                            Teraz bym zmienił stację na jakąś flotową gdzie zbiorniki sa nowe a nie po dwanycm CPN-ie.

                            I dodatki do ON , to nie sa duże koszty a przez 2-3 miesiace bym coś takiego impletował bo sądzę że syf z instalacji zasilania jest spory.

                            Ja za tydzien rozkroję w dieslu Knechta paliwówkę która siedzi tam już 3 lata i 20 albo 30 000km.



                            Dla lubiących ogladać również filtr oleju Knechta w dieslu i oryginał .

                            Filtr po prawie 15 000km na Amsoil 10W-40.
                            Nie ma żadnych osadów na szybko zrzucony i przepiłowany piłką.



                            Z góry oba wyglądaja ładnie:









                            Pomału zbliżamy się do sedna a mianowicie materiału filtracyjnego który sobie .....potargałem :-)



                            Kawałek materiału :



                            Filterek w dwóch częściach:



                            Sitko :-)



                            Kolejny wkład tj. druga cześć układu filtrującego:-)





                            Wkład w pełnej okazałości:



                            Oryginalny filtr Toyoty do diesla po rozebraniu :-)



                            Co do wymiarów to Oryginał ma 10cm wysokości a Knecht 11, szerokość to oryginał 9.8, Knecht 10.5cm.

                            Tak więc z tymi wymiarami też nie jest idealnie jak jest OEM ale to nie znaczy że jest źle
                            Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                            http://www.zmienolej.pl/
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                            Komentarz

                            • locaj85
                              Rider
                              • 2009
                              • 482

                              Panowie, w takim razie pytanie ostateczne jaki olej zalać , posiadanie normy 505.01 albo 507.00 obowiązkowe ( choć do swojego zalałbym AMSa)

                              Komentarz

                              • PAOLO ESCO
                                RS
                                • 2009
                                • 6626
                                • Volkswagen
                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                Zamieszczone przez locaj85
                                posiadanie normy 505.01 albo 507.00 obowiązkowe ( choć do swojego zalałbym AMSa)
                                jeśli auto jeszcze na gwarancji to wiadomo że w razie czego może być "problem" ze strony ASO i lepiej poszukać czegoś z oficjalną normą VW...ale jeśli po gwarancji to możesz śmiało zalać Amsoil 5W/40 AFL - parametry oleju bardzo dobre.

                                Zamieszczone przez Pidziek
                                to nie znaczy że jest źle
                                chyba nawet lepiej, że ma więcej materiału filtrującego.
                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                Komentarz

                                • Orbit
                                  Rider
                                  • 2010
                                  • 486

                                  Zamieszczone przez Pidziek
                                  Słuchaj to ładny syf tankowałeś jak filtr tak wygląda po 3 miesiącach ... :roll:
                                  przepraszam ze zasmiecamy to forum zagadnieniami nie na temat , kurza stopa ....
                                  przy zmianie filtra Paliwa w Oplu , trzeba go zalac paliwem aby nie zapowietrzyc silnika ... teraz nie jestem w domu , jak przyjade pokaze wam fotki ... bo to bylo Ciekawe jakie paliwo kupiłem na orlenie powiem tylko tyle ... widział ktos sok CYTRYNOWY ? noo ...
                                  1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                                  Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                                  Komentarz

                                  • Dzida
                                    RS
                                    • 2006
                                    • 2253

                                    Zamieszczone przez Orbit
                                    bo to bylo Ciekawe jakie paliwo kupiłem na orlenie
                                    To jeszcze napisz na którym, żeby ostrze ludzi, aby tam nie tankowali. . .

                                    Komentarz

                                    • locaj85
                                      Rider
                                      • 2009
                                      • 482

                                      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                      Zamieszczone przez locaj85
                                      posiadanie normy 505.01 albo 507.00 obowiązkowe ( choć do swojego zalałbym AMSa)
                                      jeśli auto jeszcze na gwarancji to wiadomo że w razie czego może być "problem" ze strony ASO i lepiej poszukać czegoś z oficjalną normą VW...ale jeśli po gwarancji to możesz śmiało zalać Amsoil 5W/40 AFL - parametry oleju bardzo dobre.
                                      no i właśnie chodzi o to, że jest na gwarancji i proszę o propozycję oleju z normą 505.01 lub 507.00

                                      iść w millersa (półsyntetyk) ? czy jest coś lepszego...

                                      Komentarz

                                      • Orbit
                                        Rider
                                        • 2010
                                        • 486

                                        Zamieszczone przez Dzida
                                        Zamieszczone przez Orbit
                                        bo to bylo Ciekawe jakie paliwo kupiłem na orlenie
                                        To jeszcze napisz na którym, żeby ostrze ludzi, aby tam nie tankowali. . .
                                        w czwartek zmieniałem filtr paliwa w moim Aucie , pojechałem na Orlen kupić litr paliwa do słoika , potrzebny do zalania Filtra paliwa ...
                                        O to co mi sie wlało ...
                                        ropa jest mętna , diabli wiedza czum chrzczona


                                        kliknij


                                        dla porownania tydzień temu zmieniałem Filtr w Aucie Zony ... kupiłem paliwo na Statoil
                                        słoik brudny od zewnątrz

                                        kliknij


                                        TO jest mała stacja Orlenu w Warszawa -Rembertów

                                        ps. to nie jest paliwo zimowe , zimowe zaczyna sie od 15 listopada
                                        1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                                        Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                                        Komentarz

                                        • Pidziek
                                          RS
                                          • 2011
                                          • 1845

                                          Orbit: pisałem juz na podstawie mojej diagnozy na szybko że masz problem z paliwem.
                                          Teraz juz mi to potwierdziłeś na podstawie zdjęcia.


                                          Zapytaj przy okazji czy to jakaś zagęszczona ilość rzepaku , estrów ?
                                          Nasze auta w przypadku norm 504/507 lub SM wzwyż nie tolerują paliw z dodatkiem estrów powyżej 5% ...:-)
                                          Tak na marginesie.


                                          Ręce opadają ...
                                          Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                          http://www.zmienolej.pl/
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                          Komentarz

                                          • shok
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 2070
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                            ja zauważyłem , że jeżeli tankuje diesla w PL ma on barwę żółtą, ala ciemny mocz :P coś jak wyżej na foto , jeżeli na innych ma on barwę prawie białą przezroczystą... o co biega nie mam pojęcia :?:

                                            Komentarz

                                            • ruszok
                                              Drive
                                              • 2011
                                              • 65

                                              Taki kolor ma BIO100. Może zmieszali z BIO100... Czyli 100% estrów. Ale to byś czuł po odpaleniu, że zapach z rury trochę nie tego...

                                              Komentarz

                                              • Seed
                                                Elegance
                                                • 2010
                                                • 875
                                                • Octavia III (5E3)
                                                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                                Zamieszczone przez locaj85
                                                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                Zamieszczone przez locaj85
                                                posiadanie normy 505.01 albo 507.00 obowiązkowe ( choć do swojego zalałbym AMSa)
                                                jeśli auto jeszcze na gwarancji to wiadomo że w razie czego może być "problem" ze strony ASO i lepiej poszukać czegoś z oficjalną normą VW...ale jeśli po gwarancji to możesz śmiało zalać Amsoil 5W/40 AFL - parametry oleju bardzo dobre.
                                                no i właśnie chodzi o to, że jest na gwarancji i proszę o propozycję oleju z normą 505.01 lub 507.00

                                                iść w millersa (półsyntetyk) ? czy jest coś lepszego...
                                                Zalej Motula X-clean 5W-40 - dobre parametry w dobrej cenie no i 505.01.
                                                KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                                Komentarz

                                                • andrzej1962
                                                  L&K
                                                  • 2010
                                                  • 1306
                                                  • Octavia III combi (5E5)
                                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                                                  • DADA 1.5 TSI 150 KM

                                                  IMO wątek dotyczy oleju do silnika, chyba, że się mylę?!

                                                  Komentarz

                                                  • locaj85
                                                    Rider
                                                    • 2009
                                                    • 482

                                                    Zamieszczone przez Seed
                                                    Zamieszczone przez locaj85
                                                    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                    Zamieszczone przez locaj85
                                                    posiadanie normy 505.01 albo 507.00 obowiązkowe ( choć do swojego zalałbym AMSa)
                                                    jeśli auto jeszcze na gwarancji to wiadomo że w razie czego może być "problem" ze strony ASO i lepiej poszukać czegoś z oficjalną normą VW...ale jeśli po gwarancji to możesz śmiało zalać Amsoil 5W/40 AFL - parametry oleju bardzo dobre.
                                                    no i właśnie chodzi o to, że jest na gwarancji i proszę o propozycję oleju z normą 505.01 lub 507.00

                                                    iść w millersa (półsyntetyk) ? czy jest coś lepszego...
                                                    Zalej Motula X-clean 5W-40 - dobre parametry w dobrej cenie no i 505.01.
                                                    MOTULA mam teraz i chcę zmienić.

                                                    myślę o FUCHsie albo MILLERSIE

                                                    z innej beczki, czy można uogólnić że czołowe oleje z normą 507.00 będą lepsze dla BXE od czołowych z normą 505.01, przy przeglądach co 15 000 km ?

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...