Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Pidziek
    RS
    • 2011
    • 1845

    Zamieszczone przez xtremesystems
    jak dla mnie motul jest ciut gestszy , albo przynajmniej ciut bardziej lepki. co daje przy jezdzie poza miastem lepsza ochrone . ale deczko wieksze opory stad ta roznica w spalaniu.
    Jak olej jest bardziej lepki to nie ma sz pewności że da Ci lepsza ochronę, to czy da Ci lepszą ochronę nie dowiesz się z zapachu, lepkości miedzy palacami czy koloru oleju.

    Piramida ma octavie 2.0 TDI i pałuje ją niekiedy na odcinku Kraków - Wrocław z prędkością 230km/h z pełnym obciążeniem , zapytaj go jak wypada motul z amsoil-em jeśli chodzi o temp. oleju.
    Ma dodatkowo założoną osłonę dolną silnika z tego co pamiętam. :-)
    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
    http://www.zmienolej.pl/
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

    Komentarz

    • romi-70
      Elegance
      • 2008
      • 920
      • Volkswagen
      • CJZA 1.2 TSI 105 KM

      Ufff.... jak dobrze , że nie mam zbyt wielu czujników....
      I mogę sobie spokojnie zmieniać oleje i jezdzić... jezdzić.... :szeroki_usmiech
      Była O1 TDI , jest G7 Variant TSI

      http://www.motostat.pl/user_images/71265/icon3.png

      Komentarz

      • soszek81
        L&K
        • 2010
        • 1245

        romi-70

        Nie tyle spokojnie co nieświadomie co się tam dzieje.

        Ale mniej wiedząc lepiej się śpi
        Była O1 kombi ALH++ 150/340
        Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

        Komentarz

        • romi-70
          Elegance
          • 2008
          • 920
          • Volkswagen
          • CJZA 1.2 TSI 105 KM

          Zamieszczone przez soszek81
          Nie tyle spokojnie co nieświadomie co się tam dzieje.

          Ale mniej wiedząc lepiej się śpi
          A co ma się dziać ?
          Była O1 TDI , jest G7 Variant TSI

          http://www.motostat.pl/user_images/71265/icon3.png

          Komentarz

          • piramida
            RS
            • 2009
            • 12222
            • Superb III (3V3)

            Pidziek, boję się z takim prędkosciami jezdzić jak podałeś powyżej ale do około 1.8zł -1.9zł często pomykam na tempomacie i jak na razie silnik jeszcze zyje :wink:

            P.S. płynu chłodniczego jak na razie nie ubywa a zrobione juz około 5tys po wlaniu specyfiku
            superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

            poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

            Komentarz

            • locaj85
              Rider
              • 2009
              • 482

              piramida zadam trywialne pytanie : a co oznaczałoby uciekanie płynu chłodniczego?

              Komentarz

              • PAOLO ESCO
                RS
                • 2009
                • 6626
                • Volkswagen
                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                Zamieszczone przez locaj85
                co oznaczałoby uciekanie płynu chłodniczego?
                pewnie mikro pęknięcia/uszkodzenia głowicy = fabryczna, częsta wada pierwszych egzemplarzy silnika 2.0 TDI
                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                Komentarz

                • haragon
                  Rider
                  • 2008
                  • 310

                  Lub od pałowania przepuszcza uszczelka pod głowicą ;-)
                  Tego się nie dowiesz jak nie rozbierzesz
                  "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                  Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                  >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                  >>Software - rogalotti<<

                  Komentarz

                  • locaj85
                    Rider
                    • 2009
                    • 482

                    no z tą uszczelką to chyba nie do końca, bo przecież olej ma większe ciśnienie niż płyn chłodzący i to olej by uciekał do układu chłodzenia, dobra sorki za off top

                    Komentarz

                    • piramida
                      RS
                      • 2009
                      • 12222
                      • Superb III (3V3)

                      Zamieszczone przez locaj85
                      piramida zadam trywialne pytanie : a co oznaczałoby uciekanie płynu chłodniczego?
                      u mnie to jest pęknięta głowica tak w 90%, badania przepracowanego oleju potwierdziły moje obawy dotyczące głowicy, do oleju dostawał sie płyn chłodniczy.
                      Obstawiam że to głowica a nie uszczelka, motor pałuje jak pałowałem a płynu jak na razie nie ubywa :wink:
                      Oby do wiosny :szeroki_usmiech
                      superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                      poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                      Komentarz

                      • PAOLO ESCO
                        RS
                        • 2009
                        • 6626
                        • Volkswagen
                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                        Zamieszczone przez piramida
                        u mnie to jest pęknięta głowica tak w 90%
                        czyli potwierdza się typowa przypadłość 2.0 TDI z okresu dzieciństwa.
                        Oczywiście śmigasz dalej na Amsoilu AFL cały czas Lato/Zima i jesteś zadowolony. ? W okresie jesienno-zimowym poranny pierwszy rozruch nawet w mocno ujemnych temeraturach bez problemu? Auto garażowane czy pod chmurką?
                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                        Komentarz

                        • piramida
                          RS
                          • 2009
                          • 12222
                          • Superb III (3V3)

                          Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                          Zamieszczone przez piramida
                          u mnie to jest pęknięta głowica tak w 90%
                          czyli potwierdza się typowa przypadłość 2.0 TDI z okresu dzieciństwa.
                          Oczywiście śmigasz dalej na Amsoilu AFL cały czas Lato/Zima i jesteś zadowolony. ? W okresie jesienno-zimowym poranny pierwszy rozruch nawet w mocno ujemnych temeraturach bez problemu? Auto garażowane czy pod chmurką?
                          Jak na razie nie było jeszcze mrozów ale auto normalnie odpala bez charakterystycznego kilku sekundowego klekotu, zobaczymy jak przyjdą mrozy rzędu -20stopni :szeroki_usmiech
                          Auto stoi pod chmurką bo nie było w tym roku kasy na zbudowanie garażu :P

                          Dodam że od kiedy nie ubywa płynu to jak by auto lepiej odpala podczas porannych rozruchów.
                          superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                          poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                          Komentarz

                          • Pidziek
                            RS
                            • 2011
                            • 1845

                            Zamieszczone przez piramida
                            Dodam że od kiedy nie ubywa płynu to jak by auto lepiej odpala podczas porannych rozruchów.
                            To czemu nie dzwonisz z dobrymi wieściami.
                            Ile juz zrobiłeś po "poprawieniu" fabryki ?

                            No jak głowica jest "szczelniejsza" to zrozumiałe że silnik pracuje duuuużo lepiej.

                            Sprawdz płyn po wymianie bo czesto po 1000km jeszcze układ lubie trochę zassać..
                            Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                            http://www.zmienolej.pl/
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                            Komentarz

                            • Orbit
                              Rider
                              • 2010
                              • 486

                              Panowie , a co to za płyn zapodaliście , warto wiedzieć na przyszłość ..
                              1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                              Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                              Komentarz

                              • piramida
                                RS
                                • 2009
                                • 12222
                                • Superb III (3V3)

                                Zamieszczone przez Pidziek
                                Zamieszczone przez piramida
                                Dodam że od kiedy nie ubywa płynu to jak by auto lepiej odpala podczas porannych rozruchów.
                                To czemu nie dzwonisz z dobrymi wieściami.
                                Ile juz zrobiłeś po "poprawieniu" fabryki ?

                                No jak głowica jest "szczelniejsza" to zrozumiałe że silnik pracuje duuuużo lepiej.

                                Sprawdz płyn po wymianie bo czesto po 1000km jeszcze układ lubie trochę zassać..
                                Zrobiłem około 5kkm po zalaniu specyfiku, na początku czyli około 1kkm minimalnie zeszło płynu ale teraz nie ubywa, za około 4kkm wymiana oleju a nastepnie po kolejnych 10kkm oddamy olej na badanie i wtedy będzie wszystko jasne czy głowica przepuszcza płyn czy jednak została uszczelniona :szeroki_usmiech
                                superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                Komentarz

                                • Pidziek
                                  RS
                                  • 2011
                                  • 1845

                                  Zamieszczone przez Orbit
                                  Panowie , a co to za płyn zapodaliście , warto wiedzieć na przyszłość ..
                                  Ten płyn kupisz tylko u specjalistów zaopatrujacych ASO i specjalistyczne warsztaty ktore znaja temat dobrze.

                                  No dobra bo i tak nic z tego nie mam a może ktoś bedzie potrzebowac cosik ...



                                  BG Universal Cooling System Sealer

                                  Preparat BG Universal Cooling System Sealer zawiera oczyszczone włókna organiczne, substancje neutralizujące zakwaszenie oraz składniki zapobiegające rdzy, korozji, a także pienieniu płynu chłodniczego. Preparat zapobiega przesączaniu płynu z uszczelki pod głowicą oraz eliminuje małe wycieki z chłodnicy oraz nagrzewnicy. Składniki przeciwdziałające powstawaniu rdzy i osadzaniu się kamienia, optymalizują również proces wymiany ciepła. Preparat można stosować do wszystkich typów płynów chłodzących. Nieszkodliwy dla metali i elementów gumowych.
                                  Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                  http://www.zmienolej.pl/
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                  Komentarz

                                  • Orbit
                                    Rider
                                    • 2010
                                    • 486

                                    ... Kiedyś w Golfie pękła mi głowica... mikro pęknięcia to się chyba fachowo nazywa ... olej dostawał sie do chłodnicy ..... zalałem jakiś siuwax ... Lipa nic nie pomogło , ale skoro jest cos co działa to dobrze wiedzieć

                                    przy okazji napisze wrażenia z LM TT 4600 po 1000 km ... SUPEROWO , dzisiaj rano było 5 C rano ... silnik osiągnął 60 C po około 2 km 90C po 4 ... poza tym chodzi SUPER cicho ... no ale to dopiero 1000 km ... spalanie definitywnie spadło ... trasa Wawa - Augustów -Wawa reszta po miescie ( 1000 km ) średnie spalanie 5,5 w tym raz wypalał sie DPF ...
                                    Na Autostradzie pocisnąłem troche 170 Km/h około 5- 7 minut temperatura płynu chłodniczego 91C ... temperatura powierza 12C .. , na razie jest wszystko BARDZO OK.
                                    1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                                    Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                                    Komentarz

                                    • piramida
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 12222
                                      • Superb III (3V3)

                                      Orbit, ja dzisiaj rano około 8 też sie przejechałem obwodnicą krakowa, z pod domu mam około 4-5km i gdy na obwodnicy miałem na szafie 90 stopni temp płynu to dopiero po kolejnych km wskazówka temp oleju dopiero dzwignęła sie ponad 50 stopni :shock:
                                      Wniosek taki że gdy jest zimno a na szafie 90 stopni temp płynu to jeszcze trochę trzeba odczekać co by mocniej cisnąć na pedał gazu :!:

                                      Wczesniej gdy nie miałem zegarów monitorowania silnika to człowiek już mocno przyciskał gdy temp płynu dochodziła do 90 a teraz to głównie patrzy sie na temp oleju a nie płynu :wink:
                                      superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                      poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                      Komentarz

                                      • Pidziek
                                        RS
                                        • 2011
                                        • 1845

                                        No olej osiąga temp. własciwoą roboczą po ok. 15km więc w tym czasie pałowanie silnika nie jest wskazane :-)
                                        Olej nie jest w stanie osiagnąc temp. 80-90st.C w ciągu 5-7km..chłodziwo owszem i niejest to jakis wyczyn.
                                        Wszak chodzi o to aby olej osiagnął własciwą temp. roboczą.

                                        Klient mi napisał że w Fordzie Focusie TDCI po zmianie z LM na XFD 5W40 jest jeszcze lepiej...
                                        Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                        http://www.zmienolej.pl/
                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                        Komentarz

                                        • Artiks
                                          Ambiente
                                          • 2007
                                          • 143

                                          Jeżdżę obecnie na 5W40 LM 4100 TT , silnik PD za 2 tys. wypada zmiana oleju ( wymieniam co 8-10 tys) , nie mam brania oleju, nawet myślę czy nie zmienić na rzadszy xw30 jakiś z normą 505.01 czy nie zwiększy się po tym apetyt na olej ? Pidziek co byś ciekawego doradził ze swojej stajni do mojej motorowni ?

                                          Komentarz

                                          • PAOLO ESCO
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 6626
                                            • Volkswagen
                                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                            Zamieszczone przez Artiks
                                            co byś ciekawego doradził ze swojej stajni do mojej motorowni ?
                                            jeśli masz mieć normę VW 505.01 to z Millersa http://www.millersoils.pl/produkty/p...s-xfe-pd-5w40/ lub http://www.millersoils.pl/produkty/t...5w30-longlife/ ewentualnie na zimę XF Longlife 0w30 (VW 506.01) lub XF Longlife 5w30 te ostatnie oleje niestety z normami VW 507.00 ale i $ też jest odpowiednia.
                                            Z pozostałych to Fuchs Titan GT1 Pro C3 5W/30 też z VW 507.00 lub Amsoil 5W/40 AFL - bardzo dobre parametry na zimę.

                                            Jaki masz silnik w tym Golfie? 1.9 TDi na PD ?
                                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                            Komentarz

                                            • Artiks
                                              Ambiente
                                              • 2007
                                              • 143

                                              Silnik to 1.9 TDi AJM 115 KM VW Golf Variant 2000 rok Cały czas eksperymentuję z olejami, były już 2x Motul: XClean i SPecific ten pierwszy zdecydowanie lepszy, jakiś Mobil nie zaciekawy, Valvo Durablend całkiem ok , teraz LM TT 4100 najlepszy póki co z całej puli. Całkiem niezłe parametry ma ten Millers 5W40, Amsoil to już widzę że high na całego. Chyba coś z tych dwóch zapodam .

                                              Komentarz

                                              • Sunday82
                                                Classic
                                                • 2010
                                                • 24

                                                Widzę, że mocno zastanawiacie się nad olejem na zimę i niższe temperatury. Ja ostatnio - jakieś 2 tyś km temu wlałem Titan Super Syn 0W-30 (norma 506.01) i jest ok. Silnik pracuję cicho, przy porannym rozruchu nic nie klekota i stuka. Przedtem miałem Titan GT 1 5W-40 (norma 505.01) i na nim muszę przyznać silnik pracował troszkę ciszej, ale to może takie subiektywne wrażenie. Tak czy siak ani jeden, ani drugi nie ubywa, od wymiany do wymiany (10 tyś km) nic nie dolewam.

                                                Komentarz

                                                • PAOLO ESCO
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 6626
                                                  • Volkswagen
                                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                  Zamieszczone przez Artiks
                                                  Całkiem niezłe parametry ma ten Millers 5W40, Amsoil to już widzę że high na całego. Chyba coś z tych dwóch zapodam .
                                                  to będziE napewno dobry wybór
                                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                  Komentarz

                                                  • Seed
                                                    Elegance
                                                    • 2010
                                                    • 875
                                                    • Octavia III (5E3)
                                                    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                                    do tego golfiacza bardzo ciekawym olejem na zimę jest X-lite http://www.motul.com/pl/en/products/56
                                                    KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...