Zamieszczone przez innova
Jaki olej do TDI - archiwum
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez innovato akurat pochodna samego oleju i jego stanu a nie płukanki
Tak - oczywiście miałem na myśli, że po pozbyciu się za pomoca płukanki wcześniejszego, bardzo słabego jakościowo oleju i zalaniu nowego dobrego oleju silnik zdecydowanie lepiej pracuje ( przecież wiadomo że nie pracuje lepiej dzięki samej płukance... :roll: ) czy to trzeba aż tak wyraźnie pisać?
Zamieszczone przez innovato by nie wzbudzały śmiechu czy uśmiechu zwykłych "prostych" mechanikówPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez innovaGdyby te płukanki coś dawały to by nie wzbudzały śmiechu czy uśmiechu zwykłych "prostych" mechaników
Zamieszczone przez soszek81ruszok - właśnie jak napisałeś i jak później opisał też Paolo Esco.
Zamieszczone przez soszek81W temacie olei - ja się nie boję 5W40
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Orbitże zwykły prosty mechanik jest za prosty by pojąć złożoność problemu zlewa Olej w 3 minuty , zalewa nowy ... i jazda
nie można generalizować a żeby powiedzieć więcej, to nie spotkałem takiego a losowo korzystam z takich usług jeżeli nie mam dostępu do kanału i uznaję to jako marginalne incydenty
Natomiast w przypadku Octavii 2.0TDi z pewnością wilokrotnie bardziej wartościową operacją od wlania płukanki czy czegokolwiek innego jest odessanie resztek z obudowy filtrta gdyż są tam zakamarki gdzie pozostaje pewna część oleju.--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
_______________________________________
Komentarz
-
-
niskie spalanie w Dieslu, można uzyskać w bardzo prostu sposób ... Jeżdżąc w górnym zakresie momentu obrotowego .... w przypadku mojego silnika jest to 2200 obr/min ... natomiast Jazda na wysokim biegu przy niskich obrotach , daje często gęsto odwrotny efekt ... przy okazji zamulając silnik ( EGR - DPF - TURBINA ) i nadwyrężając mocno dwumase ..
[ Dodano: Czw 22 Gru, 11 23:52 ]
o przepraszam,
nie można generalizować a żeby powiedzieć więcej, to nie spotkałem takiego a losowo korzystam z takich usług jeżeli nie mam dostępu do kanału i uznaję to jako marginalne incydenty1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOprostych mechaników - tak to dobrze zostało ujęte.
Zamieszczone przez PAOLO ESCOczy to trzeba aż tak wyraźnie pisać?
odnośnie płukanek, to nie widzę szansy aby te oczyściły cokolwiek ponad to co sam olej czyści zwłaszcza, iż te płukanki nie mogą być inwazyjne--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
_______________________________________
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOcieszy mnie to, czyli jednak dobrze dobrany
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez OrbitINNOVA ... specjalnie dla Ciebie .... cholera troche to zajeło by odszukać ...
Jako ciekawostkę natomiast dodam iż w Tour A6 (3.0 TDi) resztki w obudowie praktycznie nie pozostają i wystarczy przetrzeć (ale wcale nie trzeba i nawet lepiej tego nie robić) przykładowo delikatnie i w sposób kontrolowany ręcznikiem papierowym. Czyli można tak to rozplanować i zaprojektować żeby odsysarka nie była potrzebna przy wymianie.
[ Dodano: Pią 23 Gru, 11 00:26 ]
Zamieszczone przez ruszokMyślę, że nie ma co eksperymentować bo na fabrycznym lotosie silnik mi rano klepał
[ Dodano: Pią 23 Gru, 11 00:30 ]
Zamieszczone przez OrbitOlej który miał przejechane 7500 Km już nie bardzo się zachowywał ... ( LM TT 4600 ) - rozczarowanie--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
_______________________________________
Komentarz
-
-
[ Dodano: Pią 23 Gru, 11 00:30 ]
Zamieszczone przez OrbitOlej który miał przejechane 7500 Km już nie bardzo się zachowywał ... ( LM TT 4600 ) - rozczarowanie
Obecnie mam ten sam LM 4600 ... + Mos2 ... jak na razie jestem mega zadowolony mrozy nie straszne , żadnego klepania nie słychać1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
Komentarz
-
-
Tak sobie czytam i czytam ten wątek i próbuję wyłuskać jakieś ciekawe informację.
Niestety próżno...
Pozwolę sobie na małą dywagację.
Obsługuję na Śląsku pewna flotę samochodów taki facet od utrzymania ruchu.
Mamy wielu pasjonatów zarówno aut francuskich, niemieckich i azjatyckich.
Z tym spalaniem wypada różnie nie ukrywam i TDI bryluję tutaj niepodzielnie ale średnie spalania o jakich piszą tutaj forumowicze są naprawdę całkiem niezłe.
soszek: na kilkadziesiąt aut z silnikami TDI (Audi, VW, Skody i Seaty) 99% spalania to własnie ok. 5L/100km do 6L w normalnym uzytkowaniu.
Widzę że tylko trzy osoby mają pojęcie o olejach a jedynie dwie jakieś praktyczne większość to jacyś naganiacze , przepraszam za kolokwializm ale promowanie marki LM na tym forum przez jedne i te same osoby powoduje że po prostu nie mam i nie moge znaleźć jakiegos obiektywnego punktu zaczepienia.
Powiem może dobitniej pisanie caly czas o LM że jest tak wspaniały powoduje juz wywalanie flaków, ludzie jak cos piszecie piszcie tak żeby nie meczyć.
Ja wiem że każde forum (nie tylko motoryzacyjne) jest obstawione przez tzw. "szeptaczy" ale zróbcie tak aby nie burzyć jaiejś merytoryki wątku bo zwłaszcza Innowa, Pidziek czy PAOLO piszą cos co ma sens a reszta ucina ciekawą dyskusję wcinając kolejny post o LM.
Liczyłem na pewne obiektywne wnioski ale widzę pewne osobiste docinki co dodatkowo utwierdza mnie iż promocja LM na tym forum jest przygniatająca.
Mam doświadczenie z wieloma markami oleju i powiem że koledzy wlewali zarówno LM, Motula, Lotosa, Shella czy Valvoline i nie spotkałem się z tak fantastycznymi opiniami.
Ja stosowałem i stosuję w BKD obecnie olej amerykański Quaker State SYNQUEST FULLY SYNTHETIC 5W-40 , nigdy nie zwracałem uwagi na normy w autach osobowych bo wiem że to jest tylko pic na wodę.
Oleju nie ubywa cały układ smarowania jest zdrowy.
Kolega z nowego Passata leje QS ADVANCED ENGINE FULLY SYNTHETIC LONGLIFE 5W-30 i ma sie dobrze.
Dobre opinie zbiera Valvoline o którym się tutaj nie pisze .
Od zawsze miałem dobrą opinie o olejach amerykańskich, mój teść jeździ Fiatem Ritmo na oleju Quaker State HDX Uniwersal 15W40 , auto już dwa razy przechodziło remont nadwozia ale silnik nie miało robionego jest wszystko w porządku mimo 280 000km i ciężkiej eksploatacji.
Oleje amerykańskie maja najlepsze bazy olejowe, nawet jesli bedzie to baza oparta na wysokoparafinowej mieszance mineralnej w połowie to spokojnie sprawdzi się taka mikstura w każdym silniku tradycyjnie uzytkowanym.
Inaczej ma sie sprawa w autach ciężarowych gdzie olej musi spełniać pewne wymogi, koparkach, sprzęcie ciężkim.
Do samochodów cięzarowych, wysokoobciążonych stosujemy takie marki jak Fuchs, Statoil, dobrze również spisuje sie olej Castrola Tection w przeciwienstwie do olejów z aut osobowych.
Dwie marki które robia najlepsze oleje do ciężarówek a do osobówek równiez muszę przyznać że ich produkty plasują się w samej czołówce.
Przykładowo Fuchs ma najlepszy olej z normą dla MB 229.51 nazywa się Cargo, jest nie do pobicia.
Nasz kierowca ma prawie 250 000km na oleju Castrol Tection 10W-40 w Audi A4 z silnikiem 1.9 z początku produkcji i wszystko gra jak w szwajcarskim zegarku.
Olej z normą 506.01 stosuje mój przyjaciel, dla mnie to olej nieco za drogi ale musze jeszcze zweyfikować jego doznania jesli chodzi o spalanie.
On ma TDI 130KM z VW olej mu sprawdzali w Gliwicach we Fuchsie i ma niezmienione parametry po 30 000km ja tyle nie robię rocznie ale wiem że on jest zachwycony.
Miłego wieczoruWitam i pozdrawiam
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez StaszekowskiPrzykładowo Fuchs ma najlepszy olej z normą dla MB 229.51 nazywa się Cargo, jest nie do pobicia.
Kolega pidziek Tobie napisze co to są "złote beczki" :hmm
Zamieszczone przez Staszekowskireszta ucina ciekawą dyskusję wcinając kolejny post o LM.
Czy LM jest promowany na forum? LM zbiera różne opinie jednym podpasował innym nie - zależy od tego kto jaki olej wlał. Najważniejsze, że ludzie w końcu uwierzyli że świat nie kończy sie na Mobilu i Castrolu. :wink:
No nie wiem wskazał bym inne oleje... promowane przez osoby którym na tym zależy.
Sprzedawców jest kilku ale zobacz kto pisze z nich w wątku i w jakiej sprawie.
Zamieszczone przez StaszekowskiOn ma TDI 130KM z VW olej mu sprawdzali w Gliwicach we Fuchsie i ma niezmienione parametry po 30 000km ja tyle nie robię rocznie ale wiem że on jest zachwycony.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Ponieważ widzę, że ostatnio sporo osób jest zainteresowanych LM TT4600 podzielę się swoimi doświadczeniem z tym olejem.
Zrobiłem na min 15kkm, zastąpił on w moim aucie Motula Speciffic.
Zaraz po zmianie auto sprawiało wrażenie lepiej pracującego i łatwiej wkręcającego się na obroty i w sumie przez większość przebiegu tak pracowało. W końcowych kkm silnik już nie pracował tak ładnie, tzn. już go było wyraźniej słychać. Auto jeżdżone na trasie więc olej nie miał jakiś ciężkich warunków pracy. Niestety ale olej ten w moim przypadku ubywał w większym stopniu niż Motul, tzn. 5L bańka wystarczyła "na styk" od wymiany do wymiany. Z Motulem tego problemu nie było. Niestety nie miałem możliwości sprawdzenie tego oleju w zimowych warunkach, w których to na Motulu auto trochę klepało po odpaleniu.
Aktualnie od 7kkm mam zalanego Millersa Trident 507.00 i do obecnej chwili jest OK. Ubywa go trochę, ale raczej mniej niż LM, auto bardzo ładnie odpala i kulturalnie pracuje. Nie było jeszcze wielkich mrozów, ale nawet przy -9 odpalał bardzo przyzwoicie.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez innovaależ jak dobrze pamiętam to w tym opracowaniu było napisane:
"większość producentów silników wskazuje wartość 10 jako właściwą...itd"
dobra zabieram się za to kolejne opracowanko (po raz kolejny dzięki za wskazanie materiału), wnioski pojawią się pewnie w wigilie jak karpia na silnikowym będę smażył
A w sprawie materiału, to ja bym się zastanowił, czy na święta nie jest zbyt ciężkostrawny. Zresztą podrzuciłem go, żeby pokazać różnicą stylu między tekstem naukowym a popularnonaukowym na podobny temat.Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ruszokAkurat 5W30.
[ Dodano: Pią 23 Gru, 11 10:30 ]
Zamieszczone przez zak14Ale na pierwszej stronie autor zastrzega " I will try to minimize technical terms and be somewhat vague rather than exact. I will round and average numbers to make the point simple rather than mathematically exact."
no a o ciżekostrawności potraw to bardzo celnie ujęte--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
_______________________________________
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez GrzekrawPonieważ widzę, że ostatnio sporo osób jest zainteresowanych LM TT4600 podzielę się swoimi doświadczeniem z tym olejem.
Zrobiłem na min 15kkm, zastąpił on w moim aucie Motula Speciffic.
Zaraz po zmianie auto sprawiało wrażenie lepiej pracującego i łatwiej wkręcającego się na obroty i w sumie przez większość przebiegu tak pracowało. W końcowych kkm silnik już nie pracował tak ładnie, tzn. już go było wyraźniej słychać. .
Moim Aucie ubytki oleju były minimalne ..... na tyle małe ze nie opłacało się dolewać1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Seeddlaczego masz ...Scoobiego?
Życzę Spokojnych Świąt Tobie i Wszystkim "Ocepkom" ( obyś tylko takie "problemy "miał :wink: )
Zamieszczone przez Seeddlaczego masz dużego ScoobiegoPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
SAE wypuściło w 2010 r. dokument nr 2010-01-2177 analizujący przypadki awarii diesli w EU zimą 2008/9 wyszło na podstawie badań tych przypadków, że przyczyną awarii był spadek pompowalności olejów silnikowych HC.
na skutek zmieszania Oleju z Bio-ON w ( Polsce zawartość bio w Paliwie to 5% ) - ( zjawisko rozrzedzenia oleju silnikowego paliwem oraz jazdy na krótkich odcinkach / miasto) dodatki BIO wchodzą w reakcję z mineralną bazą olejową i powstaje wosk oraz żel w środku silnika utrudniające jego pompowalności i smarowanie co w analizowanych przypadkach kończyło się uszkodzeniem panewek po 1-3 minutach od uruchomienia silnika po mroźnej nocy.
link1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
Komentarz
-
Komentarz