Zamieszczone przez DGW
Jaki olej do TDI - archiwum
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
-
Nie zależnie jak jest robiony pomiar taki skok jest zawsze, ja mam zamontowane te urządzonko http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29509 i też go obserwuje więc ta temp jest brana z czujnika fabrycznego, nawet jak odpali się auto i będzie stało bez ruchu na wolnych obrotach to też będzie taki skok, ten skok temp jest powiązani ze spadkiem obrotów z podwyższonych "ssanie" do obrotów już normalnych, jedno i drugie występuje dokładnie w tym samym czasie.O rany - jedna siódma życia to poniedziałek
-
-
Jeżeli mnie pamięć nia zawodzi, gdzieś tam czytałem, że zawór ciśnienia zintegrowany z pompą przymyka się wraz ze spadkiem ciśnienia. Ciśnienie spada ze spadkiem lepkości a więc ze wzrostem temperatury. Może egzemplarz, który testowałeś miał ten zawór trochę rozkalibrowany i się całkiem zamknął przedwcześnie ? Albo pompa ma za małą wydajność ("by design" lub ten konkretny egzemplarz) i tak to ciśnienie spadło, że sprężyna zamknęła zawór ? Oczywiście spekuluję, ale grozą mnie przejmuje myśl, że w czasie jazdy autostradowej, kiedy olej dochodzi do tych 100 st. C podaż oleju jest za mała - może to był jakiś "felerny egzemplarz ?Zamieszczone przez DGWJakiekolwiek ciśnienie pojawiało się dopiero gdy temp. oleju w misce spadała do ok. 80'C (piszę z pamięci więc można przyjąć jakiś margines błędu)
Ja mam auto po FL, więc ten fajny "diwajs" jest poza moim zasięgiem. Moje dane zalogowałem przez VCDS-a (Instruments -> Oil temp. jeżeli dobrze pamiętam), zatem też zapewne pochodzą z czujnika fabrycznego. W chwili skoku - przez kilkanaście sekund logują się jakieś absurdalne wartości, typu temperatura minus ileśtam (na wykresie nie widać, bo wywaliłem, żeby nie zaszumiały obrazu całości).Zamieszczone przez loruNie zależnie jak jest robiony pomiar taki skok jest zawsze, ja mam zamontowane te urządzonko http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29509 i też go obserwuje więc ta temp jest brana z czujnika fabrycznego,Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE
Komentarz
-
-
wtedy jest ok, ciśnienia nie ma jak nagle zjedziesz z autostrady i się zatrzymasz, na przykład na bramkachZamieszczone przez zak14grozą mnie przejmuje myśl, że w czasie jazdy autostradowej, kiedy olej dochodzi do tych 100 st. C podaż oleju jest za mała
ja tam jak jest ostro to zazwyczaj w takiej sytuacji trzymam silnik trochę na obrotach, mimo, że i tak są podniesione na jałowym.
wiem, że to może głupio wyglada, ale mam to w dupie szczerze mówiąc, raczej też staram się wcześniej przewidywać, że będę się zatrzymywał
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Aha, to lepiej, choć nie idealnie. A nie miałeś pokusy, żeby wymienić pompę i zobaczyć, czy to nie pomoże ?Zamieszczone przez szkodawtedy jest ok, ciśnienia nie ma jak nagle zjedziesz z autostrady i się zatrzymasz, na przykład na bramkach
No i nadal zastanawiam się dlaczego tak jest ? Dopiero zapoznają się z tym autem - po gwarancji pewnie poznamy się lepiej
, więc mogę tylko spekulować - ale czy to nie jest tak, że ten nieszczęsny zawór w pompie jest rozkalibrowany i się za późno zamyka - "upuszczając" ciśnienie mimo, że już nie powinien ? To chyba działa mechanicznie, w oparciu o zwykłą sprężynę ?
A może tam jednak jest jakieś akceptowalne ciśnienie - nie za duże bo nagrzany olej ma malutką lepkość, ale za to przepływ pozostaje satysfakcjonujący ?Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE
Komentarz
-
-
Czy najlepiej to nie wiem- nie umniejszając oczywiście wiedzy DGW- sam kilka Tdi-ów poskładałem i raczej znam ich budowęZamieszczone przez PAOLO ESCOno kto jak kto ale DGW to chyba wie najlepiej jak wyglądają od wewnątrz i jak są smarowane silniki w "naszych" Octavkach.Zamieszczone przez rOBERTO795Może Ciebie ktoś poslucha
szkoda
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
czyli jak to jeden z moich kolegow , mechanikow , swego czasu szef serwisu powiedzial - " nie poprawiajmy po konstruktorach, bo szkod narobimy"
[ Dodano: Czw 12 Sty, 12 19:46 ]
BTW
czym u millersa rozni sie seria TRIDENT od PREMIUM
konkretnie te 2 oleje (oba full syntetyki)
Olej silnikowy klasy premium wykorzystujący technologię Millers Oils DFT (Dynamic Fluid Technology) do silników wymagających oleju C3 o lepkości 5w30. Opracowany dla Volkswagen Audi Group (VAG), w tym także: Bentley, Lamborghini, Seat, Skoda, Porsche. Do użytku także w wybranych modelach BMW ora ...
Komentarz
-
-
właśnie szkoda, skąd to się bierze ?Zamieszczone przez szkodawtedy jest ok, ciśnienia nie ma jak nagle zjedziesz z autostrady i się zatrzymasz, na przykład na bramkach
kiedyś jak latałem tym C5 2,5TDi i zasyfiłem go zdrowo stosując ten filtr materiałowy K&N to lecąc na A2 na 6-tym biegu kiedy mi jakiś TIR wyskakiwał i musiałem gwałtownie hamować to od razu ciśnienie oleju mi wyskakiwało (jego brak) ? Później jak już z kumplem wywaliliśmy tego K&N i zmieniłem olej to już tego efektu nie było.
[ Dodano: Czw 12 Sty, 12 20:05 ]
no tak, a co ma kiepska wydajność pompy do oleju W40 przykładowo ? Jak jest niewydolna to nawet jak mazut tam wlejesz to jej sprawność się nie poprawi, raczej odwrotnie (chociaż tutaj też gęstość się zmienia). Natomiast my tu pisaliśmy, iż olej mniej lepki jest bardziej/łatwiej pompowalny oraz łatwiej dociera we wszystkie zakamarki zatem słabość pompy można skompensować bardziej właśnie tym mniej lepkim olejem moim zdaniem.Zamieszczone przez DGWżeby było smarowanie to musi być ciśnienie środka smarnego!
TAK czy NIE?
Ponadto w poprzednio użytkowanym pojeździe to właśnie zabrudzenie oleju zmniejszało wydajność pompy/ciśnienia oleju a tu jak chwilę wcześniej ustaliliśmy znowu przewaga mniej lepkiego oleju--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
_______________________________________
Komentarz
-
-
Ostatnio przewaliła się przez wątek z wielkim hukiem dyskusja w tej sprawie, w której strony nie osiągnęły konsensu. Opinie – z wyjątkiem bodaj jednej - oscylowały (po przefiltrowaniu ich przez normę SAE J300) w przedziale 9,3 - 16,3 cSt a więc od 0w30 (standard dla VW 506.01) do 5w40 (standard dla VW 505.01). Ja osobiście, dopóki nie zobaczę przekonujących mnie dowodów, że jest inaczej - będę obstawał przy tym, że skoro producent silnika określił jakieś normy i nie znam oleju je spełniającego, który schodziłby poniżej 0w30 to (teoretycznie) minimalną z minimalnych lepkością jest 9,3 cSt @ 100 st. C. Sporo osób tu piszących stwierdzi, że w ich opinii to za mało, natomiast myślę, że nikt nie będzie namawiał do wyskoczenia powyżej 16,3 cSt.Zamieszczone przez barteqCzyli najlepiej jak olej by miła względnie jak największą lepkość przy 100C, mam racje?
A co do lepkości w kontekście pompy, to wydaje mi się, że niekoniecznie zbyt wysoka w czymś pomaga, bo dlaczego tak miało by być ? Większa lepkość = większe ciśnienie, ale to nie oznacza szybszego przepływu.
Z drugiej strony przyszła mi do głowy jeszcze jedna rzecz. Może po intensywnej jeździe z dużym ciśnieniem oleju relief valve z jakiegoś powodu (rozszerzalność temeperaturowa, zmęczenie sprężyny ?) z pewnym opóźnieniem lub nie do końca się domyka się / puszcza ciśnienie bokiem i dopiero jak olej przestygnie, wzrost lepkości powoduje wzrost ciśnienia i wszystko wraca do normy ? W takim przypadku bardziej lepki olej mógłby niwelować tą niedoskonałość.
DGW - w którym miejscu mierzyłeś ciśnienie i jaka była jego wartość - rzeczywiście ok. zera, czy np. 0,55 bara było ?Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE
Komentarz
-
-
Jeśli dobrze pamiętam to około 90-93 już nie było ciśnienia. Muszę tylko dodać że czujnik mam zamontowany w misce około 3cm od dna i jazda bez osłony. Po zatrzymaniu temp. nieraz dochodziła do 100'C więc to co przepływało przez pompę było bardziej ciepłeZamieszczone przez barteqDGW napisał/a:
Chodziło mi o mocno rozgrzany silnik (po tzw. "lekkim upalaniu) i wolne obroty.
Pamiętasz może jaką temp miał olej, kiedy nie było ciśnienia?
zak14,
testowałem to w swoim aucie gdzie silnik był składany na tip-top. Gdy jeszcze miałem silnik VP sytuacja była podobna więc możemy wykluczyć że w sumie 3 pompy czy też zawory były wadliwe.
A odnośnie tego spadku temp. to rozmawialiśmy dziś z jednym pojętnym userem i doszliśmy do wniosku że jest to jakiś błąd elektroniki. Potwierdza to to co napisałeś o dziwnych odczytach podczas ów spadku.
PAOLO ESCO,
jak wyglądają od środka to ja wiem ale jak są smarowane to one same wiedzą najlepiej - tylko weź się z takim żelastwem dogadaj :wink: :szeroki_usmiech
bez przesady, są mądrzejsi ode mnie ale przynajmniej możemy stwierdzić że newralgicznym punktem dużej liczby motorowni jest prehistoryczna pompa olejuZamieszczone przez rOBERTO795Czy najlepiej to nie wiem- nie umniejszając oczywiście wiedzy DGW- sam kilka Tdi-ów poskładałem i raczej znam ich budowę

wydajność pompy ogólnie jest słaba i nie chodzi tu o to że akurat w moim aucie (ale o tym napisałem wyżej)Zamieszczone przez innovano tak, a co ma kiepska wydajność pompy do oleju W40 przykładowo ? Jak jest niewydolna to nawet jak mazut tam wlejesz to jej sprawność się nie poprawi, raczej odwrotnie (chociaż tutaj też gęstość się zmienia). Natomiast my tu pisaliśmy, iż olej mniej lepki jest bardziej/łatwiej pompowalny oraz łatwiej dociera we wszystkie zakamarki zatem słabość pompy można skompensować bardziej właśnie tym mniej lepkim olejem moim zdaniem.
Napiszę teraz dokładnie to co miało miejsce. Sytuacja z brakiem ciśnienia na wolnych obrotach przy rozgrzanym oleju była na Motul specific 505.01 5W40. Testowałem następnie motul 300v 20W60, motul 300v 15W50 a ostatecznie zostałem przy 300v 10W40. Przy tych dwóch pierwszych ciśnienie było bardzo wysokie (odpowiednio na poziomie 1.5bara i ok. 1.2bara) natomiast na 10W40 mieściło się w granicach 0.85-1bar w zależności od zużycia oleju. Kwestie jakości i producenta oleju pozostawiam otwartą.
I jeszcze jedna ważna informacja - 10W40 zalewam na lato, w zimie specific 5W40 ponieważ nie osiągam takich temperatur ale to chyba oczywiste.
Trochę mi się w głowie kręci od tych lepkości, gęstości itd. ale chyba to co napisałem świadczy o tym że bardziej lepki olej może zrekompensować wątpliwą jakość konstrukcyjną pompy oleju.
Choć z drugiej strony 5W40 i 10W40 lepkość przy wysokich temperaturach powinny mieć zbliżoną (tak sobie myślę) więc czy różnica jest tylko w jakości produktu...
[ Dodano: Pią 13 Sty, 12 01:05 ]
Czujnik ciśnienia mam zamontowany w głowicy. Jest tam nominalnie zaślepiony kanał, z tyłu niedaleko pompy tandemowej. W sytuacji którą opisuję ciśnienie było 0.0 bar dosłownie wskazówka na czujniku nawet nie drygałaZamieszczone przez zak14DGW - w którym miejscu mierzyłeś ciśnienie i jaka była jego wartość - rzeczywiście ok. zera, czy np. 0,55 bara było ?NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
a nie zauważyłeś, że silniki się nie zmieniły tylko normy :?: :szeroki_usmiechZamieszczone przez zak14skoro producent silnika określił jakieś normy
drugą rzeczą jest to, że producent stosuje w silnikach nie jedno a kilka rozwiązań, które (celowo bądź nie) doprowadzają silnik do ruiny, więc ja bym mu aż tak nie ufał :lol:
wszystkie koszta związane z ekologią i wynikające z rozwiązań "proeko" na przykład, obciążają Ciebie, jako ostatnie ogniwo tego łańcuszka szczęścia, producent ma to już dawno w dupie, on ma spełnić normy EUROileś, auto ma działać przez 2 lata a o resztę martwisz się już Ty :lol:
sorry za OT, może nie do końca, ale jednak.saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
CENA WRECZ ZAJEBISTAZamieszczone przez DzidaParamentami oraz opakowaniem. Ostatnio kupiłem ten pierwszy w bardzo przyzwoitej cenie na aledrogo.Zamieszczone przez xtremesystemsczym u millersa rozni sie seria TRIDENT od PREMIUM
konkretnie te 2 oleje (oba full syntetyki)
http://allegro.pl/millers-trident-5w...032249645.html
i czytalem ze to full syntetyk (co w nomenklaturze millersa oznacza PAO)
szukam wlasnie po necie ile tam tego pao siedzi
zalales moze juz ten olej ? jakies wrazenia?
Komentarz
-
-
Zapewne tak jest, bo skoro czujnik siedzi w misce, to tak szybka zmiana byłaby dziwna. A nie kusi Cię, żeby -tak dla uzyskania absolutnej pewności- wbić się ze zwykłym miernikiem w ten czujnik i zobaczyć jaki sygnał podaje do kompa w okolicy tego skoku ?Zamieszczone przez DGWA odnośnie tego spadku temp. to rozmawialiśmy dziś z jednym pojętnym userem i doszliśmy do wniosku że jest to jakiś błąd elektroniki. Potwierdza to to co napisałeś o dziwnych odczytach podczas ów spadku.
No to słabo... Ale gdzie to ciśnieninie poszło, skoro na czujniku było jeszcze minimum (zakładam, że kontrolk się nie świeciła) ?Zamieszczone przez DGWW sytuacji którą opisuję ciśnienie było 0.0 bar dosłownie wskazówka na czujniku nawet nie drygała
Zauważyłem, natomiast ekstremistom od 0w20 / 0w15 chciałem zwrócić uwagę na fakt, iż nawet zmienione normy tak daleko nie idą. Nie opowiadam się za którymkolwiek krańcem z tych przedziałów - ja osobiście mam zalane coś ze środka i się przyglądam.Zamieszczone przez szkodaa nie zauważyłeś, że silniki się nie zmieniły tylko normyOctavia 2 FL Combi 1.9 BXE
Komentarz
-
-
Ciekawa publikacja dotycząca POMP ... co prawda nie jest tu mowa o pompach w naszych samochodach , ale pompa jest pompa ...
pierwsze zdanie ...
Zbyt wysoka lepkość oleju to niebezpieczeństwo wystąpienia zjawiska kawitacji. Zbyt niska lepkość to groźba utraty przez czynnik roboczy własności smarnych i bardzo szybkie zniszczenie elementów wewnętrznych pompy.
1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
Komentarz
-
-
zak14,Zamieszczone przez zak14Zauważyłem, natomiast ekstremistom od 0w20 / 0w15 chciałem zwrócić uwagę na fakt, iż nawet zmienione normy tak daleko nie idą. Nie opowiadam się za którymkolwiek krańcem z tych przedziałów - ja osobiście mam zalane coś ze środka i się przyglądam.
dostrzegłem fakt iż te mniej lepkie oleje aniżeli 0w30 mają póki co niewiele aprobat producentów i przekładam to częściowo na konserwatywizm użytkowników i niewielkie zainteresowanie bardziej aniżeli na inne aspekty, chociaż jak dostrzegłem aprobaty wiele nie kosztują, być może producenci silników po prostu obserwują co wykażą doświadczenia (podobne czynią obserwacje co Ty). V100 dla olejów 0w20 tylko nieznacznie jest niższa (w rozwiązaniach na dziś) od 0W30 (nie są to takie różnice jak jak pomiędzy W30 i W40) stąd 0W20 nie można określić jako skrajny eksperyment. OW15 jeszcze mi nie wpadł w oko żaden, zatem nawet nie wiem na jakim poziomie tam jest V100--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
_______________________________________
Komentarz
-
-
Innova pokaż mi jakiś olej mniej lepkich z proponowanych przez Ciebie i aprobatą vw 504.00 507.00zak14,
dostrzegłem fakt iż te mniej lepkie oleje aniżeli 0w30 mają póki co niewiele aprobat producentów i przekładam to częściowo na konserwatywizm użytkowników i niewielkie zainteresowanie bardziej aniżeli na inne aspekty, chociaż jak dostrzegłem aprobaty wiele nie kosztują, być może producenci silników po prostu obserwują co wykażą doświadczenia (podobne czynią obserwacje co Ty). V100 dla olejów 0w20 tylko nieznacznie jest niższa (w rozwiązaniach na dziś) od 0W30 (nie są to takie różnice jak jak pomiędzy W30 i W40) stąd 0W20 nie można określić jako skrajny eksperyment. OW15 jeszcze mi nie wpadł w oko żaden, zatem nawet nie wiem na jakim poziomie tam jest V100
Komentarz
-
-
zak14, to mi nie daje spokoju. Czemu tak uważasz ?Zamieszczone przez zak14Większa lepkość = większe ciśnienie
taka ewentualność mogłaby wystąpić gdyby wraz ze zwiększeniem lepkośc wzrastała sprawność układu a tak nie jest. Zatem z zasady zachowania energii chociażby ciśnienie wytowrzone powinno być takie samo. Jeżeli natomiast założymy, iż olej mniej lepki jest cieczą o mniejszej gęstości (a tu różnice są niewielkie) to co najwyżej zwiększy się inercja układu, czyli wydłuży nieznacznie (ile nie wiem i czy w ogóle efekt ten wystąpi) czas osiągnięcia tego ciśnienia szczytowego ale nie znajduje podstawy do tego aby faktycznie wynikowo to ciśnienie miało się różnić.--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
_______________________________________
Komentarz
-
-
Skodaoctavia
Przyczyn braku ciśnienia na rozgrzanym oleju jest sporo, wyeliminowałeś je wszystkie?Zamieszczone przez DGWPrzy zalanym oleju 5W40 w odpowiednich warunkach ciśnienia brak więc chyba nikt nie będzie próbował mi wmówić że jak zaleję
np. 0W20 czy taż 5W30 to ciśnienie się pojawi...
Załóżmy więc, że temp. oleju była 100st. Różnica lepkości olejów np. 5W40, a 5W30 w tej temp. to 10-15%.
Jaka może być według Ciebie różnica ciśnień, na różnicy lepkości 10%? Bardziej 100%, czy bardziej 1%? Jednak bardziej to drugie, zdecydowanie góra kilka procent i nie wyłapałbyś takiej różnicy raczej na pewno.
Przyczyną braku ciśnienia na wolnych obrotach na nagrzanym oleju w Twoim silniku, nie mogłaby być różnica w lepkości rzędu kilkunastu procent, tym samym nie miałoby to znaczenia czy olej był 5W40, czy 5W30. Najdobitniej o tym świadczy fakt, że ciśnienie pojawiło się dopiero przy 80st. Olej w 80st jest bardziej lepki od oleju w 100st o jakieś 60%. Tak więc gdyby to lepkość oleju była przyczyną to ciśnienie pojawiłoby się wcześniej.
Nie trzeba było myśleć, tylko sprawdzić. Tak, oleje 10W40, nie tylko Motula mają prawie tę samą lepkość co 5W40, bo inaczej nie byłyby xW40. Innymi słowy każdy olej xW40 musi mieć lepkość w 100st między 12,5 a 16,3 cSt.. Tym samym olej 10W40 może mieć nawet niższą lepkość w 100st. niż 5W40. Akurat w przypadku tych dwój olejów, tego 10W40 300V i tego 5W40 505.01 te lepkości są takie same . Jeżeli wiec na tej samej lepkości miałeś różnicę ciśnień 1bar, no to gratuluje wyciągnięcia rzetelnego wniosku, że to wina lepkości…A potem jelenie to czytają…Zamieszczone przez DGWChoć z drugiej strony 5W40 i 10W40 lepkość przy wysokich temperaturach powinny mieć zbliżoną (tak sobie myślę)
Wobec tego należy się wszystkim wyjaśnienie dlaczego producenci oleju rekomendują do tych silników 5W30. A największy z nich, czyli Mobil również 0W40.Zamieszczone przez DGWDo starych konstrukcyjnie silników VP, PD czyli wszystkie dostępne 1.9 i większość 2.0 8V nie zalałbym nic rzadszego jak 5W40
Mobil na całą ofertę posiada tylko 4 oleje do TDI o większej lepkości niż 5W30 i są to oleje tylko ze specyfikacją 505.00 (Mobil 1 5W50, Mobil S 5W40 i dwa 10W40). To prawie tyle samo ile ma olejów 0W40 z tą sama specyfikacją, przy czym 0W40 jest nierzadko rekomendowany.
Mobil posiada za to 0, słownie zero, olejów powyżej 5W30 z normą 505.01, czy 506.01, czy z 507. W jaki wiec sposób chciałbyś np. zalać Mobila 5W40 do PD?
Natomiast bez problemu znajdziesz takiego 505.01 5W30.
Poszukaj olejów 10W60 z normą 505.01.
Czyli co ten VW, z ch… na łby się pozamieniał? Aprobuje oleje do PD z niską lepkością żeby ludziom silniki się zacierały i lampki ciśnienia oleju się świeciły?
Nie wiadomo co zrobiłeś z tym olejem 5W40 po tym „lekkim upalaniu”. I w ogóle jak wpadłeś na pomysł porównywania zwykłego oleju 505.01 do raceingowego 300V.Zamieszczone przez DGWwięc czy różnica jest tylko w jakości produktu...
No, przy wyborze oleju należy się kierować wszystkim tylko nie wymogami i wytycznymi producenta. Niezłe głupoty się tu wypisuje. To po co mądralo sobie kupiłeś taki szrot jak VW, skoro wiesz, że celowo konstruują silniki z żywotnością tylko na 2 lata gwarancji i jeszcze skurwiele chcąc przyspieszyć ten proces, każą wlewać ujowy olej.Zamieszczone przez szkoda[drugą rzeczą jest to, że producent stosuje w silnikach nie jedno, a kilka rozwiązań, które (celowo bądź nie) doprowadzają silnik do ruiny, więc ja bym mu aż tak nie ufał
Komentarz
-
elementaur, zacznę od sprostowania które dla mnie i dla czytelników ma jednak znaczenie, gdyż już byłem posądzany o różne rzeczy. Otóż ja nie proponuje niekomu oleju a jedynie wskazuje jaki użyłem i podkreślam jego zalety jak i wskazuje na to, iż podjąłem kroki w kierunku optymalizacji. Czasem też podpowiadam jak kupić w sensownych pieniądzach taki olej. Tu musiałem to powiedzieć, bo mnie życie nauczyło, zresztą byłeś świadkiem tego jak rozmaite nauki pobierałem w tym wątku.Zamieszczone przez elemenateurInnova pokaż mi jakiś olej mniej lepkich z proponowanych przez Ciebie i aprobatą vw 504.00 507.00
Teraz o aprobatach, skupię się na tej 507 i wyrażę (potórzę) swoją opinię gdyż po części tego również oczekiwałeś zapewne. Zrobię to również zadajać Tobie pytania w niektórych momentach gdyż Ty masz w tej materii za sobą kilka lat spędzonych na rozpoznaniu rynku.
Otóż zacznę od przytoczenia stwierdzenia, które już wyraziłem nie tak dawno temu:
1) moje samochody są na olej napędowy a nie silnikowy
oraz jak ustaliłem w ostatnich dniach
2) oleje mniej lepkie ulegają mniejszemu przepałowi (producenci też o tym piszą)
w związku z powyższym żadne SRAPS'y mnie nie interesują. Do tego pojawiały sie komentarze, iż normy 507 doprowadziły do produkcji olejów owszem może bardziej eko ale słabszych (zapewne jeżeli tak to bardzo bardzo nieznacznie) z punktu widzenia ochrony silnika
i teraz widząc te dwa pozyższe stwierdzenia i czując już mój punkt rozumowania oraz wiedzę na temat zalet różnych rozwiązań odpowiedz mi: co mi da olej z normą 507 ?
to była wypowiedź ogólna patrząc na fakt, iż różne pojazdy jeżdzą po drogach, jedne mają DPF inne nie. W moim przypadku O2 RS ma DPF'a wywalonego w kosmos już dawno temu a Tour A6 jeszcze nie grzebnąłem, gdyż nie mam czasu i jest zimno co mnie mało motywuje. A że łachy nie robi to jeżdzi na 0w30 o aprobacie 506 i jak zasugerowałem w punktach 1 i 2 nie widzę najmniejszego powodu do uznania, iż jest mu (tutaj to tylko DPF'owi gdyż silnikowi jest fenomenalnie) źle z tym olejem.
Podsumowując: olej 0W30 jest dla tych co potrafią poskładac różne fakty przytoczone w tym wątku. Olej 0W20 to z kolei wyzwanie dla tych, którzą chcą być pośród tych, którzy byli w pionierami w jego stosowaniu.--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
_______________________________________
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez innovaelemenateur napisał/a:
Innova pokaż mi jakiś olej mniej lepkich z proponowanych przez Ciebie i aprobatą vw 504.00 507.00
elementaur, zacznę od sprostowania które dla mnie i dla czytelników ma jednak znaczenie, gdyż już byłem posądzany o różne rzeczy. Otóż ja nie proponuje niekomu oleju a jedynie wskazuje jaki użyłem i podkreślam jego zalety jak i wskazuje na to, iż podjąłem kroki w kierunku optymalizacji. Czasem też podpowiadam jak kupić w sensownych pieniądzach taki olej. Tu musiałem to powiedzieć, bo mnie życie nauczyło, zresztą byłeś świadkiem tego jak rozmaite nauki pobierałem w tym wątku.
Teraz o aprobatach, skupię się na tej 507 i wyrażę (potórzę) swoją opinię gdyż po części tego również oczekiwałeś zapewne. Zrobię to również zadajać Tobie pytania w niektórych momentach gdyż Ty masz w tej materii za sobą kilka lat spędzonych na rozpoznaniu rynku.
Otóż zacznę od przytoczenia stwierdzenia, które już wyraziłem nie tak dawno temu:
1) moje samochody są na olej napędowy a nie silnikowy
oraz jak ustaliłem w ostatnich dniach
2) oleje mniej lepkie ulegają mniejszemu przepałowi (producenci też o tym piszą)
w związku z powyższym żadne SRAPS'y mnie nie interesują. Do tego pojawiały sie komentarze, iż normy 507 doprowadziły do produkcji olejów owszem może bardziej eko ale słabszych (zapewne jeżeli tak to bardzo bardzo nieznacznie) z punktu widzenia ochrony silnika
i teraz widząc te dwa pozyższe stwierdzenia i czując już mój punkt rozumowania oraz wiedzę na temat zalet różnych rozwiązań odpowiedz mi: co mi da olej z normą 507 ?
to była wypowiedź ogólna patrząc na fakt, iż różne pojazdy jeżdzą po drogach, jedne mają DPF inne nie. W moim przypadku O2 RS ma DPF'a wywalonego w kosmos już dawno temu a Tour A6 jeszcze nie grzebnąłem, gdyż nie mam czasu i jest zimno co mnie mało motywuje. A że łachy nie robi to jeżdzi na 0w30 o aprobacie 506 i jak zasugerowałem w punktach 1 i 2 nie widzę najmniejszego powodu do uznania, iż jest mu (tutaj to tylko DPF'owi gdyż silnikowi jest fenomenalnie) źle z tym olejem.
Podsumowując: olej 0W30 jest dla tych co potrafią poskładac różne fakty przytoczone w tym wątku. Olej 0W20 to z kolei wyzwanie dla tych, którzą chcą być pośród tych, którzy byli w pionierami w jego stosowaniu.
srapsy noacki i inne cuda porównywałbym tylko wtedy jeśli stosowałbym produkt zalecany dla silnika przez producenta. Możesz być pionierem i stosować nawet oliwę 0W15 bo będzie jeszcze bardziej paliwooszczędny tylko pamiętaj że silnik hondy i nowe silniki toyota to nie to samo co silnik vaga. To co sprawdzi się zatem w hondzie czyli 0W20 i 5W20 niekoniecznie musi sprawdzić się u Ciebie. Chcesz próbować i ryzykować, możesz to zrobić.
Ja dodam od siebie że jeśli chcesz iść na całość, to zrobiłbym mały test na rolkach, pisałeś wielorotnie o tym że odczułeś odmulenie na oleju 0W30 w stosunku do top teca 4100.
Może warto zalać jeden i drugi produkt, wjechać na rolki i mieć porównanie ?
Pozdrowionka
marcin
Czy wiesz że olej 0W20 w Hondzie zalecany jest do autek już od 2004 roku ? względnie 5W30... nic bardziej lepkiego, te dwie lepkości o ile się nie mylę wyłącznie.
Spójrz teraz na instrukcje swoją i odnajdź tam 0W20 :szeroki_usmiech
Komentarz
-
-
Nie do konca tylko :szeroki_usmiech W mojej instrukcji podaja stosowanie olejowCzy wiesz że olej 0W20 w Hondzie zalecany jest do autek już od 2004 roku ? względnie 5W30... nic bardziej lepkiego, te dwie lepkości o ile się nie mylę wyłącznie.
Spójrz teraz na instrukcje swoją i odnajdź tam 0W20
_________________
0w20,0w30,5w30,5w40..rocznik 2010Tato,tato...czy to auto jest chore?
Nie synku...to diesel PD.
Honda...the power of dreams.
Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F
Komentarz
-
-
czekaj czekaj, gdyż znowu ktoś coś przeczyta i będzie że mi udowodniono że stosuję zły olej. Więc rozgraniczmy dwie rzeczy:Zamieszczone przez elemenateursrapsy noacki i inne cuda porównywałbym tylko wtedy jeśli stosowałbym produkt zalecany dla silnika przez producenta. Możesz być pionierem i stosować nawet oliwę 0W15 bo będzie jeszcze bardziej paliwooszczędny tylko pamiętaj że silnik hondy i nowe silniki toyota to nie to samo co silnik vaga. To co sprawdzi się zatem w hondzie czyli 0W20 i 5W20 niekoniecznie musi sprawdzić się u Ciebie. Chcesz próbować i ryzykować, możesz to zrobić.
1) obecnie stosuje olej zalecany i opracowany specjalnie (jak to definiuje producent) do silników VAG (nwet nie BMW) i jest to olej 0W30 z aprobatami VW. Nie odpowiedziałeś czy potrzebuję do czegokolwiek aprobaty 507 czy też 506.01 wystarczy - ja to wiem a osoby spoglądające na naszą dyskusję gotowe pomyśleć iż zastosowałem zły olej. W kontekście samochodu bez DPF to wszyscy chyba zrozumieli natomiast jeżeli chodzi o pojazdy z DPF to nie ma gwarancji, iż mój olej 506.01 zarzuci DPF'a bardziej niż 507 ze względu na wiele innych efektów które trzeba uwzględnić.
2) 0w20 to już zostawiam do swojej decyzji i nigdy nie wspomniałem że jest dobry czy też nie i że już mam z nim pozytywne doświadczenia. Wspominałem iż rokuje optymalizacją i chcę sprawdzić ten olej w przyszłości RS. Nic poza tym, nikomu nie mówiłem bierz tego.
no a treść instrukcji już cytowałem jak pamiętasz, nie ma tam mowy o lepkościach tylko o aprobatach jakie mają spełniać i w przypadku O2 znajduję tam swój obecnie użytkowany olej (poprzedni również).
Podkreślałem też, iż instrukcja głosi: oleje podlegają ciągłemu rozwojowi... zapytaj partnera handlowego VAG o aktualne rekomendacje.
No i VAG też już zaczyna wypuszczać pojazdy z tym olejem na pokładzie
[ Dodano: Pią 13 Sty, 12 16:52 ]
czyli VAG przespał sprawę grzebiąc w tym czasie w pompowtryskiwaczach itp. Tu Japończycy chcociaż bardzo konserwatywni okazali się bardziej otwarci na rzeczy wręcz oczywiste. Pewnie akurat w 2003 pracę zakończył jakiś wiekowy szef zespołu rozwojowego a szefowie postawili na takiego ze świeższym spojrzeniemZamieszczone przez elemenateurCzy wiesz że olej 0W20 w Hondzie zalecany jest do autek już od 2004 roku ?
[ Dodano: Pią 13 Sty, 12 16:59 ]
też o tym myślałem (autentycznie) jak zobaczyłem co się dzieje, natomiast było już po przysłowiowych ptakach z powodu braku punktu odniesienia. Natomiast w necie widizałem takie porównanie dla oleju 0W20 a jak to oni zawsze określają "zwykłym olejem" (przy czym to był W40 jako punkt odniesienia) i były widoczne różnice. Myślę że w necie jest więcej takich opracowań stąd trochę szkoda nakładów na tę robotę.Zamieszczone przez elemenateurMoże warto zalać jeden i drugi produkt, wjechać na rolki i mieć porównanie ?--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
_______________________________________
Komentarz
-

Komentarz