co sądzicie o repsolu o normie do pompowtrysków? mam taki w aucie i narazie daje radęmyśle,że to dobra konkurencja dla mobila
Jaki olej do TDI - archiwum
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez sew1981co sądzicie o repsolu o normie do pompowtrysków
:roll:
Repsol Elite 505.01 TDI 5W40
Repsol Elite 50501 TDI 5W40 to syntetyczny olej silnikowy wykonany z najwyższej jakości syntetycznych olejów bazowych oraz najnowocześniejszych wysokowydajnych pakietów dodatków uszlachetniających. Produkt został stworzony specjalnie do stosowania w silnikach Diesla samochodów osobowych i lekkich dostawczych koncernu VW-AUDI-SKODA-SEAT wyposażonych w pompowtryskiwacze zgodnie z zaleceniami normy 505.01. Produkt może być ponadto stosowany w silnikach z zapłonem iskrowym, które wymagają norm zawartych w niniejszej karcie katalogowej. Olej zawiera niewielką ilość popiołów siarczanowych (MID SAPS) co przyczynia się do możliwości stosowania oleju w najnowszych jednostkach napędowych minimalizując przy tym zanieczyszczenie środowiska spalinami.
Właściwości
• Wielosezonowy olej silnikowy doskonale spisujący się w szerokim spectrum temperatury pracy jednostki napędowej charakteryzujący się jednocześnie wysoką stabilnością lepkościową i ponadprzeciętną odpornością na zużycie silnika.
• Produkt wykonany specjalnie w celu ochrony gniazd zaworowych oraz wtrysku paliwa.
• Niska zawartość siarczanów popiołowych przyczynia się do zmniejszenia wydzielania toksycznych spalin będąc jednocześnie produktem przyjaznym dla środowiska.
• Zapobiega tworzeniom się nagarów i szlamów chronią jednocześnie turbosprężarkę.
• Wspaniała lepkość w niskich temperaturach doskonale zapobiega uszkodzeniom silnika podczas zimnego startu jak też doskonale zapobiega przegrzaniu jednostki napędowej.
• Doskonale zapobiega powstawaniu zjawiska konsumpcji oleju w silniku.
Normy i zatwierdzenia
• ACEA A3/B3/B4, C3
• VW 505.01/502.00PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sebosdaletego też ASO VW chce Pana uchronić przed zbędnymi wydatkami związanymi z użytkowaniem samochodu.
co do dylematu czy 5w40 czy 0w40 osobiście leje zamiennie co mam byle spełniało normę silnika.. Jak mam mobila 5w40 to zalewam 5w jak mam Mobila 0w40 to wymieniam olej na 0w40. Ale kręce się w obrębie tej jednej marki nie wymieniam raz Mobil potem castrol a potem ....
a potem popychacze się popsuły i już się nauczyłem.[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
Komentarz
-
-
dzisiaj po raz kolejny zalałem motula specyfic 505 i wymieniłem olej w skrzyni równiez motula syntetyka, jak na razie to nie czuje róznicy w pracy skrzyni pomiedzy motulem a zalanym wczesniej olejem, zobaczymy jak troche pojezdzę :szeroki_usmiech
Dodam ze wymieniam oliwę co 10tkm i nie zauwazyłem ubytków oleju, nic nie dolewałem.superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
:shock:.........znalazłem to na jednym z forum...
z forum mercedesa :?
"Silnikowy Castrol na Polskę jest robiony z polskiej bazy i importowanego pakietu dodatków. Tak jest na całym świecie - Castrol nie ma swoich własnych fabryk. Nie wiem czy to, czy też stosowane dodatki powodują, że po Magnatec'u silnik pokrywa się wewnątrz takim brązowo-kleistym syfem. Ostatnio widziałem środek 1,9 TDI zarośnięty takim syfem, a znajomy robił Focusa 1,6 16V w którym ten syf zakleił pierścienie. Głośno było o tym na wielu forach internetowych i wiem, że Toyota ostatnio miała problemy z jakością Castrola LL - parę silników było wymienionych przez olej - to jest nieoficjalna wiadomość ale z pewnego źródła - od kierownika serwisu mechanicznego jednego z salonów Toyoty. Z moich dośwadczeń, ale z RS 0W40, zauważyłem, że w nowym silniku (3 kkm) w Meganie 1,6 16V szybko po wymianie robił się czarny a na ściankach pozostwał lakowaty brud. Wlany w to miejsce później Mobil 1 0W40 do wymiany (15 kkm) był koloru ciemnej herbaty a silnik po nim czysty w środku. Potwierdzają to też opinie ludzi naprawiających BMW - polecają oleje przekładniowe i specjalne Castrola ale odradzają silnikowe (może poza TWS).
Chciałem to jakoś logicznie wytłumaczyć i dwa parametry Magnateca 5W40 zwróciły moją uwagę:
- TBN 6,4 mgKOH czyli bardzo niskie, co powoduje pośrednio słabe właściwości czyszczące,
- temperatura zapłonu 200C - bardzo niska, niższa niż wiele mineralnych - powodować to może podatność na koksowanie i tworzenie się laków." :shock: daje mocno do myślenia... :roll:
[ Dodano: Pią 12 Lut, 10 21:02 ]
kolejne info z następnego forum :?
"syntetyk MOBIL 1 5/50 - jeżdżę na takim - przebieg 195 000 km
Wspaniały olej........
bardzo wysokie HTHS (chyba powyżej 4,11), ziarno olejowe mniejsze od 25% niż gdziekolwiek indziej (wg adac) silnik na tym nie do zajechania. Miałem rozebrany silnik który na tym jeździł - nówka sztuka, brak zużycia po 100kkm. Przy dręczeniu na torach szlag go nie trafia. Naprawdę bardzo dobry olej. Chyba jeden z najlepszych z zastosowań cywilno sportowych. Ma rewelacyjne parametry.
Co do olei to jak napisałem wyżej, sporo firm podzleca wykonaine oleju w różnych rafineriach"
"Wiele koncernów naftowych nie ma rafinerii olejowych (czyli nie ma bloku olejowego, czyli nie produkuje baz olejowych) i jedynie "blenduje" oleje gotowe czyli miesza zakupione (m.in. te eksportowane z Polski) bazy olejowe z dodatkami - o jakości i parametrach w dużej mierze decydują własnie te dodatki. Często to mieszanie odbywa się usługowo już bezpośrednio u producenta bazy olejowej, np Lotos blenduje oleje dla marki Total, Shell, BP czy Elf, kiedyś też Castrol."
to wcale nie oznacza źle ale to są oleje w miarę std i nic poza tym.
chcesz zapomnieć że masz silnik, Chcesz mieć pewność, że jak będziesz go zadręczał t nie padnie to użuwaj olejów producentów którzy są ponadprzeciętni
nie wiem nic o selenii na której akurat moje stilo jeździ, ale to już niedługo bo wkrótce motul 5w40 x-cess lub mobil 0w40
w moim dawnym bolidze nissan był silnik 1,6l niecałe 200KM 9,5k rpm odcinka to taki silnik wręczy wymagał m1 5w50 przy tak wysokich obrotach niewiele olejów dawało radę. Z mobilem 1 5w50 masz kilka koni więcej, sprawdzone osobiście na hamowni. Dla porównania shell 10w60 kilka konia mniej. Dodatkow jest widoczne róznica wkręcania się na obroty, tu też mobil lepszy niż shell. Teraz używam motula, ze względu na subaru chociaz mógłby być mobil 5w50. Tutaj jednak estry górą. Przy olejach motula racingowe aplikacje mają wskaźnik HTHS 5,11 !!! praktycznie film nie do zerwania nawet przy temperaturze oleju 150st C !
wracają co sedna, zdecydowanie odradzam oleje castrol i nie interesuje mnie ich nowości itd, bo już wiele się przez to nacierpiałem z a czasów toyoty. Oczywiście mam na myśli oleje silnkowe. Inne to jęszcze jak cie mogę, ale parząc na castrol gps to chyba bym nie zaryzykował korozji w skrzyni i dyfrze gdzie siedzi jeszcze szpera. Inną sprawą, że nowoczense oleje do skrzyń mają największy wpływ na zuzycie paliwa bo tam występują największe opory. Do skrzyń i do dyfrów to tylko z najwyższej półki oleje syntetyczne dają realne róznice w czasach przyspieszeń, oszczedności paliwa.
jak to sprawdzić w miarę samemu? Nie jest łatwo ani trudno.
pierwsza metoda na słuch plus stoper, auto na podnośnikach tak aby przód był w powietrzu i metodna na słuch, czyli piąty bieg i koła obracją się zwobodnie i pełny ogień i po jakim czasie odcinaka - dobrze robić na zimnym oleju bo w stilo on się długo nagrzewa
druga opcja, już precyzyjna, aplikacja testowa ta sama, komp z logerem na nogach i ogień, z olejem a i b. Bardzo widać różnice. Mi świetnie wyszły testy z motulem, ale to w innym aucie, ale przełożenie na inne skrzynie powinny być te same.
nie przejmujemy się błędami abs itd które wyskoczą, same znikną po przekroczeniu 30km/h. Normalne w każdym aucie kiedy tylna oś stoi a przód się obraca.
to by było na tyle, być może komuś się przyda
:roll:
tekst nie jest mój ..to cytat z forum Fiata...PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
PAOLO ESCO, przepraszam, że tak późno odpowiadam...dokładnie tak..mam ten olej co piszesz ten rodzaj repsola.
[ Dodano: Czw 18 Lut, 10 14:51 ]
dzięki za wyczerpujące info więc raczej w sam raz, mam auto z chipem, więc myśle że musi być tymbardziej trafiony w dziesiątkę olej. Dopiero zmieniłem autko, i będe zalewał go za 5 tyś.km znowu, ale chyba cena nie jest większa niż mobil. Więc może godny polecenia dla innych raiderów pompowtryskowych?
Komentarz
-
-
Moja O2 zalewana na dwóch ostatnich przeglądach w ASO mobilem 0W30. Niedługo bedę musiał uzupełnić oliwę, więc musze kupić identyczną. Czy jest do kupienia. Patrzyłem w jednym sklepie ale nie widziałem.
Druga sprawa czym zalać BKD. W VP AHF stosowałem mobila 5W40 i nie stwierdziłem żadnych problemów. Miałem wrażenie , że autko pracowało nawet ciszej niż na Motulu.
A może całkiem inny producent?Audi A4 1.8TFSI
Komentarz
-
-
BKD możesz zalać olejem o specyfikacji 505.01 przy OG 0 i OG 2 oraz 506.01 i 507.00 przy OG 1. masz o tym na stronie 46 tego wątku...
Uwaga:
Oleje spełniające normę EURO IV, "LowSAPS" (VW 504.00, VW 507.00) wykonane w technologii o niskiej zawartości Siarki, Fosforu i Popiołów siarczanowych, zgodnie z systemami oczyszczania spalin, stosowane w silnikach wyposażonych w filtr cząstek stałych DPF, wymagających olejów charakteryzują się najniższymi limitami SAPS i mogą być używane tylko w niektórych modelach silników!!!
u Ciebie może być
[ Dodano: Wto 23 Lut, 10 13:26 ]
...może się narażę kilku osobom...ale z tego co wiem Mobil używa do produkcji swoich olejów o wiele lepszej niż konkurencja bazy olejowej i tym samym jego oleje spełniają wyższe normy olejowe...
wybieraj MOBIL lub MOTUL dwie wersje są dobre...
......ja od ostatniej zmiany...przeszedłem na na LIQUI MOLY Top Tec 4200 (506.00 506.01 507.00)
[ Dodano: Wto 23 Lut, 10 13:29 ]
...(tak na marginesie Motul jest dosyć higroskopijny i po ok 12tys km zaczyna zmieniać swoje wartości) ...
[ Dodano: Wto 23 Lut, 10 13:33 ]
Zamieszczone przez aldam0W30. Niedługo bedę musiał uzupełnić oliwę, więc musze kupić identyczną. Czy jest do kupieniaPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Czy pobór oleju ok. 0,6l po 12k km jest normalny czy to zły objaw? Silnik 1.9TDI AHF
Czy jak wlałem Motul 5W40 mogę go zalać np. Mobilem 0W40? Pytam bo np. na przyszła zimę chciałbym zrobić taką operację.
PS. Chociaż w sumie nie jest źle z tym poborem. Kuzyn ma nową Rav4 (2,5roku, 55tys przebiegu) i ostatnio 1l wlewał przy pojemności ok. 6,5l. Tylko nie wiem co ile ma wymianę oleju... może nie potrzebnie się niepokoję
Komentarz
-
-
Biały..chyba jednak niepotrzebnie się niepokoisz...w sumie te o,6 litra na dolewkę to tak sobie..mogło by być mniej dolanego oleju ...przeważnie dolewa sie ok 0,2 - 0,4 od wymiany do wymiany....ale nie jest to rzadna wytyczna ...wszystko zależy też od Twojego stylu jazdy i kondycji silnika...no i jego przebiegi u którym nie pisałeś...
...jeśli nie masz wycieków... i kondycja silnika jest OK to nie masz co się martwić...pobór oleju jest w dopuszczalnej normie...
Zamieszczone przez Bialyczy jak wlałem Motul 5W40 mogę go zalać np. Mobilem 0W40? Pytam bo np. na przyszła zimę chciałbym zrobić taką operację.
olej 5W/40 jest jednak lepszy jeśli chodzi o diesla, ponieważ w mniejszym stopniu występuje tz "przerzucanie oleju przez turbinę"...było już tu o tym...
( wiem w zimie lepiej sprawuje sie przy rozruchu porannym 0W...) ...Motul znowu 5W/40 jest mocno higroskopijny (ale to świetny olej z bardzo dobrą bazą synetyczną i dodatkami)...
MOBIL lub MOTUL dwie opcje są dobrePW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez BialyZauważyłem, że chwalisz olej Liquiy Moly
[ Dodano: Nie 28 Lut, 10 22:31 ]
Zamieszczone przez hubi2000Witam bede zmienial olej w Octavi 2.0 TDI
Zamieszczone przez hubi2000czy jak zaczelo sie robic cieplej moge wlac
Mobil syst s 5w30 special v
[ Dodano: Nie 28 Lut, 10 22:38 ]
zamiast Mobil syst s 5w30 special v ....zalej tym .... Olej Mobil 1 ESP Formula 5W-30
"Olej Mobil 1 ESP Formula 5W-30 to najwyższej jakości syntetyczny olej silnikowy posiadający wyjątkowe właściwości czyszczące, zapewniający ochronę przed zużyciem oraz doskonałą sprawność pracy. Mobil 1 ESP Formula 5W-30 został zaprojektowany w celu przedłużenia okresu wymian oleju i zapewnienia wydajnej pracy systemów redukcji emisji spalin zarówno w pojazdach z silnikami Diesla, jak i benzynowymi. Mobil 1 ESP Formula 5W-30 przewyższa wymogi wielu wiodących producentów w przemyśle samochodowym i ich standardów dotyczących najnowszych wersji silników Diesla i benzynowych w samochodach osobowych.
Olej Mobil 1 ESP Formula 5W-30 stanowi opracowaną przez Mobil formulacje najnowocześniejszych komponentów, które są w pełni kompatybilne z filtrami cząstek stałych (Diesel Particulate Filters - DPF’s) oraz katalizatorami trójdrożnymi (CAT’s). Olej Mobil 1 ESP Formula 5W-30 opracowany został tak, aby zapewnić wyjątkową sprawność i ochronę silnika przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa
Volkswagen (silniki benzynowe /silniki Diesla)
504 00 / 507 00PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez octawia 2.0No właśnie za dużo tego i nie mogę się zdecydować zastanawiam się nad olejem MOTUL SPECIFIC 5W-30. albo Mobil tylko który będzie lepszy. A może olej zalany w salonie zgodny z specyfikacją??
Podajcie jakieś propozycje.
Puki co nie narzekam. oOej i filtry mana, kupiłem u Pana co reklamuje sie na forum po nikiem I C E.
Pozdr.Już odebrane A3 TFSI limuzyna
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez octawia 2.0może olej zalany w salonie zgodny z specyfikacją??
[ Dodano: Pon 01 Mar, 10 20:38 ]
Zamieszczone przez octawia 2.0zastanawiam się nad olejem MOTUL SPECIFIC 5W-30. albo Mobil tylko który będzie lepszyPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
octavia 2.0 przy wymianie co 15 tys km (czyli OG 0 i OG 2) olej z normą 505.01 WV a przy zmiennym okresie przeglądów OG1 wg wskazań zmiennych przeglądów obsługowych olej z normą 506.01 WV...
[ Dodano: Pon 01 Mar, 10 21:22 ]
jeśli masz silnik BKD 2.0 16v na PD to zerknij na stronę 46 tego wątku tabela olejów do PD ..ostatnia pozycja na dole w tabeli :szeroki_usmiech
[ Dodano: Pon 01 Mar, 10 21:23 ]
każdy kupuje taki olej jaki uważa za dobry i na jaki go stać, grunt, żeby norma była odpowiednia !PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Olej Mobil 1 ESP Formula 5W-30 doskonały olej Mobila lub inny np Mobil 5W/50
tu masz oleje do OG 0 i OG2
jeśli masz OG 1...a masz to możesz zalać także olejem Mobila 507.00 z tego co widzę olej o normie 506.01 Mobila został praktycznie wyparty przez normę 507.00
[ Dodano: Pon 01 Mar, 10 21:38 ]
Zamieszczone przez octawia 2.0chodzi mi o dobry olej syntetyk
LIQUI MOLY Top Tec 4200 (506.00 506.01 507.00)
http://www.allegro.pl/listing/search...ing=liqui+moly (to nie wynalazek ale doskonały olej renomowanej firmy...znawcy wiedzą o co chodzi). :szeroki_usmiech
[ Dodano: Pon 01 Mar, 10 21:39 ]
no i zawsze masz MOTULA :!:PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
Komentarz