Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • PAOLO ESCO
    RS
    • 2009
    • 6626
    • Volkswagen
    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

    Chodzi o Valvoline Syn Power 5W30?
    API: SM/CF, ACEA: A3/ B3/ B4
    VW 502.00/505.00
    bo różne oznakowania widzę w linku :roll:
    aha...nie przesadzaj nie jestem mądrzejszy badziej niż Google ops:
    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

    Komentarz

    • krzysiek13
      L&K
      • 2010
      • 1155

      PAOLO ESCO, 502.00 505.00
      Szukam właśnie parametrów
      Chodzi mi o takie zestawienie poszczególnych parametrów, czy jest duża różnica w jakości
      Octavia

      Komentarz

      • PAOLO ESCO
        RS
        • 2009
        • 6626
        • Volkswagen
        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

        No dobrze szukasz oleju do ASZ konkretnie? Chesz jakieś oleje porównać - jakieś swoje typy?
        Jaki przebieg auta, jakie trasy robisz, styl jazdy, stan silnika....jakiego oleju oczekujesz i jakich jego właściwości...?

        [ Dodano: Czw 03 Lut, 11 21:52 ]
        Zamieszczone przez k085
        502.00 505.00
        chodz o samo porównanie norm 502 i 505?
        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

        Komentarz

        • krzysiek13
          L&K
          • 2010
          • 1155

          mam
          Valvoline doesn’t just set the bar for premium products and services. We raise it. Relentless innovation has been at the heart of our company since 1866. From leading-edge lubricants to best-in-class automotive maintenance, we go the extra mile so your car can, too.


          W AWX to miałem wlewane cały czas, teraz w ASZ po Aligatorze. Znajomi jeżdżą na różnych valvo (jeden PD na 5w30 200tys.km już na tej oliwie, bez zastrzeżeń). Style jazdy różne. Tak z ciekawości pytam czy jest duża różnica żeby płacić za bańkę 160zł. Przebieg niebawem 200, styl jazdy mocno zróżnicowany, raz eko, raz depnę, korki, miasto, trasy krótkie, że się nie zagrzeje, trasy do 20km co drugi dzień, co jakiś czas trasa 500km i z powrotem drugie tyle. Stan silnika ok, bierze między wymianami (15000) około 0,5L - wlewam zawsze do połowy stanu i po około 8-10tys. jest na dole kreski. Ogólnie to auto pracuje we wszystkich możliwych warunkach regularnie :twisted:

          Chodzi o porównanie do tańszego, dostępnego w markecie (castrol, mobil itp.)
          Octavia

          Komentarz

          • PAOLO ESCO
            RS
            • 2009
            • 6626
            • Volkswagen
            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

            Jesli już zmieniasz i szukasz tańszych to Castrola Edge weź pod uwagę(Mobil nic soba narazie nie reprezentuje - tz wyborem olejów -strasznie ubogi jest obecnie) a tak wogóle to dlaczego nie LOTOS SYNTETIC THERMAL CONTROL 5W40? wcale nie prawda że to zły olej. Jest za to sprawdzony i pewny jakościowo (i do dostania w każdym sklepie) pewniejszy niż rozlewany w garażu Mobil :wink:

            Tutaj masz karty charakterystki - łatwo sobie porównasz dane oleje http://cempol.pl/msds/doku.php
            W ASZ jednak tych KM troszkę masz a po programie zapewne więcej...więc podstawa to systematyczna wymiana i sprawdzony olej.

            Tutaj masz kartę Castrola Edge

            Temperatura zapłonu 210°C do 252C
            Temperatura krzepnięcia -45 °C
            Lepkość Kinematyczna: 85,3 do 86.3 cSt przy 40°C
            13.9 do 14,2 cSt przy 100°C
            Ineks Lepkości 169 (mogło by być lepiej ale OK)
            CCS -30ºC wynosi 6110 nooo zdecydowanie lepiej gdyby ten wynik był poniżej 6000
            Gęstość 851.1 kg/m3 (0.851 g/cm3) przy 15°C
            TBN 7,4
            Spopieliny 0.79
            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

            Komentarz

            • krzysiek13
              L&K
              • 2010
              • 1155

              valvo castrol
              temp. zapłonu 230 210
              gęstość 0,858 0,851
              lepkość40st 76 83

              co jest korzystniejsze?
              Octavia

              Komentarz

              • PAOLO ESCO
                RS
                • 2009
                • 6626
                • Volkswagen
                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                Zamieszczone przez k085
                lepkość40st 76 83
                Volvo
                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                85,3 do 86.3 cSt przy 40°C
                Edge
                W tym przypadku Edg'e lepsze
                a porównaj Edg'e z Lotosem :lol:
                LOTOS SYNTETIC 5W/40
                Parametry
                Lepkosc kinematyczna w 100 C 13,8 - 14,1
                Temperatura płyniecia ASTM D 5950-02 C -45 :shock:
                Temp. Zapłonu C 230
                Gestosc w temp. 15C g/cm3 0.8576
                Lepkosc strukturalna temp.-30 6200 (tutaj mogło by być lepiej
                Lepkosc kinematyczne w temp.40 mm2/s 82.44
                Lepkosc HTHS w 150 3.5
                Wskaznik lepkosci 176
                Lepkosc strukturalna (MRV) temp.
                35
                prz tej tem wynosi 24775 to dobry wynik!
                Zawartosc wody ASTM D 95-99 % (V/V) nie zaw.
                Liczba zasadowa (TBN) mgKOH/g 10.33
                Zawartosc popiołu siarczanowego 1.02 mogli by ten parametr poprawić
                Test Noack 8.9 :shock:
                Odpornosc na pienienie 5 min przedmuch.
                PN-85/C-04055
                - w temp.25 ºC ml 0
                - w temp 95 ºC ml 10
                - w temp.25 ºC po temp 95 ºC ml 0
                Trwałosc piany – obj.piany po 10 min.
                odst.
                PN-85/C-04055
                - w temp.25 ºC ml 0
                - w temp 95 ºC ml 0
                - w temp.25 ºC po temp 95 ºC ml 0
                Zawartosc fosforu ASTM D 4927 % (m/m) 0.097
                Zawartosc wapnia ASTM D 4927 % (m/m) 0.134
                Zawartosc cynku ASTM D 4927 % (m/m) 0.109
                Zawartosc magnezu ASTM D 4927 % (m/m) 0.105
                po co szukać lepiej ? Ja wolę tego LOTOSA !
                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                Komentarz

                • krzysiek13
                  L&K
                  • 2010
                  • 1155

                  lepkość40st: valvo ma 76, edge 83
                  Czyli edge lepiej wypada z tą lepkością, dobrze zrozumiałem?
                  Octavia

                  Komentarz

                  • PAOLO ESCO
                    RS
                    • 2009
                    • 6626
                    • Volkswagen
                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                    Zamieszczone przez k085
                    Czyli edge lepiej wypada z tą lepkością, dobrze zrozumiałem?
                    TAK..ale porównaj z Lotosem haha Taniej pewniej i lepsze lub takie same parametry :shock: .
                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                    Komentarz

                    • rtocki
                      Drive
                      • 2011
                      • 44

                      Ja z kolei zdecydowałem się teraz zalać Titanem XTL http://www.fuchs-europe.de/uploads/m...09-2010_01.pdf ,w wersji GT1 czyli 5w40, okazało się że mają biuro także w mojej mieścinie (Rzeszów) i w przyszłym tygodniu podskoczę podpisać umowę o dystrybucję, zobaczymy jakie dostanę ceny..., wymiana w ciągu 2 tyg. (mam nadzieję , bo podczas rozmowy już pytałem i zasadniczo nie ma problemu z dostępnością), dam znać jakie wrażenia (aktualnie Liqui Moly Diesel Synthoil)

                      Komentarz

                      • PAOLO ESCO
                        RS
                        • 2009
                        • 6626
                        • Volkswagen
                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                        Zamieszczone przez rtocki
                        przyszłym tygodniu podskoczę podpisać umowę o dystrybucję, zobaczymy jakie dostanę ceny
                        no proszę czyli będziemy mogli kupić u Ciebie Fuchsa GT1 XTL? Tylko w wersji 5W40 czy inne lepkości też?
                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                        Komentarz

                        • tomil
                          L&K
                          S_OCP Member
                          • 2008
                          • 1179

                          Ja dziś w swoim jeździdle zmieniłem oliwę z Motula LL (nie pamiętam oznaczeń) na LM High Tech (podobno full syntetic). Zmian w zachowaniu auta nie zauważyłem. Zobaczymy czy będzie przepalać oliwę. Skracam okresy przeglądowe- od ostatniego nie zrobiłem tego co komputer wyliczył do wymiany.
                          It doesn't matter what we're losing
                          It only matters what we're going to find!

                          Komentarz

                          • PAOLO ESCO
                            RS
                            • 2009
                            • 6626
                            • Volkswagen
                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                            Zamieszczone przez tomil
                            LM High Tech (podobno full syntetic).
                            Tak to pełen syntetyk- zawiera polyolefinę.
                            tomil wlałeś LM Synthoil High Tech 5W40 (lub Diesel Synthoil High Tech 5W-40 ) z normą VW505.00 do BXE....olej ok ale nie ma normy do PD-ków VW 505.01 ...mam nadzieję,
                            że wiesz i wlałeś świadomie?
                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                            Komentarz

                            • rtocki
                              Drive
                              • 2011
                              • 44

                              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                              Zamieszczone przez rtocki
                              przyszłym tygodniu podskoczę podpisać umowę o dystrybucję, zobaczymy jakie dostanę ceny
                              no proszę czyli będziemy mogli kupić u Ciebie Fuchsa GT1 XTL? Tylko w wersji 5W40 czy inne lepkości też?
                              nie chcę nic obiecywać, mam średnio fajne doświadczenia z dystrybucją LM, podpiszę umowę, zamówię dla siebie i paru bliskich kumpli (naturalnie chcę mieć cały asortyment), zobaczymy jak to jest w praktyce z terminami i dostępnością gatunków, naturalnie postaram się relacjonować, wbrew pozorom nie jest to takie hop-siup, częściami do VAG-ów handluję już ładny czas i mimo że mogę uzyskać naprawdę jedne z lepszych cen w PL, czasem okazuje się , że akurat :brak dostępności, ktoś zapomniał zmienić cenę itd itp, towar będzie wkrótce-czyli czasem miesiąc nawet, wysyłamy zamiennik tej samej jakości - załóżcie filtr filtrona zamiast knechta, hengsta czy manna czyli tego co z fabryki idzie do VAG-a, albo jakieś kijowe klocki lub tarcze.... zresztą są to historie na dłuższe dyskusje , a nie zaśmiecanie forum

                              Komentarz

                              • czyzyk64
                                Elegance
                                • 2008
                                • 866

                                rtocki, to czekamy z niecierpliwościa , na informacje o dystrybucji. Ja akurat bedę zainteresowany Titanem Fuchsa w technologi XTL

                                Komentarz

                                • tomil
                                  L&K
                                  S_OCP Member
                                  • 2008
                                  • 1179

                                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                  mam nadzieję,
                                  że wiesz i wlałeś świadomie?
                                  A co się stać może :roll: Że niby wtryskiwacze polecą :?:
                                  Tak, świadomie wlałem
                                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                  zawiera polyolefinę
                                  Bądźmy precyzyjni- olefiny to inaczej węglowodory. Poliolefiny to inaczej węglowodory polialifatyczne składające się z jednego rodzaju węglowodorów (np. polpropylen, polietylen, itd.).



                                  Tu troszkę więcej na ten temat.

                                  [ Dodano: Sob 05 Lut, 11 11:06 ]
                                  Olej spełniający:

                                  Norma 505.01

                                  http://www.liqui-moly.de/liquimoly/mediendb.nsf/gfx2/1331%20Diesel%20High%20Tech%20SAE%205W40_EN.pdf/$file/1331%20Diesel%20High%20Tech%20SAE%205W40_EN.pdf

                                  Norma 505.00

                                  http://www.liqui-moly.de/liquimoly/mediendb.nsf/gfx2/3863%20Leichtlauf%20High%20Tech%205W-40_EN.pdf/$file/3863%20Leichtlauf%20High%20Tech%205W-40_EN.pdf

                                  I co najciekawsze- olej spełniający normę 505.01 to olej PÓŁSYNTETYCZNY

                                  [ Dodano: Sob 05 Lut, 11 12:44 ]


                                  [ Dodano: Sob 05 Lut, 11 12:49 ]


                                  [ Dodano: Sob 05 Lut, 11 14:01 ]
                                  Out of curiousity. Does anyone know what is the technical difference between 505.00 and 505.01? What is so special about 505.01 what makes camshafts not to fail on PD engines and so on? Smell, taste, some kind of viscosity? Share your knowledge on this please :)


                                  [ Dodano: Sob 05 Lut, 11 14:03 ]
                                  Master's kiedyś zeznawał, że jeździ na innej normie niż 505.01.

                                  Spotkałem się także z opiniami, że silniki które jeździły na 505.01 dostawały po wałkach.
                                  Może tu należy upatrywać długowieczności VP w stosunku do PD (przypadek Szkody- gdzie po 100 tys. km szklanki dostały po pupci a i wałek też na najbardziej szczęśliwego nie wyglądał).
                                  It doesn't matter what we're losing
                                  It only matters what we're going to find!

                                  Komentarz

                                  • PAOLO ESCO
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 6626
                                    • Volkswagen
                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                    Zamieszczone przez tomil
                                    Tak, świadomie wlałem
                                    ok :wink:
                                    Zamieszczone przez tomil
                                    I co najciekawsze- olej spełniający normę 505.01 to olej PÓŁSYNTETYCZNY
                                    i w tym jest największy problem
                                    Zamieszczone przez tomil
                                    Spotkałem się także z opiniami, że silniki które jeździły na 505.01 dostawały po wałkach.
                                    Może tu należy upatrywać długowieczności VP w stosunku do PD (przypadek Szkody- gdzie po 100 tys. km szklanki dostały po pupci a i wałek też na najbardziej szczęśliwego nie wyglądał).
                                    dobrze kombinujesz :P
                                    Ojca AXR 1,9 (kiedyś był mój) śmiga na oleju ELF EVOLUTION CRV 0W30 VW 506.01 (A5/B5) + ELF EXCELLIUM FULL-TECH 0W30-VW 505.00 połączone w stosunku 50:50 efekt jest taki, że tego silnika w O1 "prawie nie słychać" natomiast ja w swoim BXE mam Valvoline XL III 5W30 VW 507.00 i klekotam z rana na zimnym jak "stary diesel" mimo że olej dopiero po wymianie a i jakościowo to także lepsza półka.
                                    Przypadek szkody to dobry przykład. Mam na ten temat swoje zdanie i pokrywa się ono z Twoim już niedługo także zmieniam olej na 0W30.
                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                    Komentarz

                                    • xplo
                                      Ambiente
                                      • 2010
                                      • 221

                                      Paolo Esco a co myślisz o Motul 8100 X-CESS do ALH ? Bo powiem szczerze czytałem gdzieś na forum , że komuś głośniej turbina pracuje czy jakoś tak i nie wiem czy zmienić czy zostać przy Castrolu. Odkąd kupiłem to jeżdżę na Magnatecu 5w40 tera właśnie mam w pokoju kolejny baniak bo muszę wymienić przebieg 190 tyś po 15 tyś bierze mi około 1 litra.

                                      Komentarz

                                      • dragster
                                        Elegance
                                        • 2009
                                        • 895
                                        • Honda

                                        Dziś zakup M1 4l za 140 zl. Przygotowanie do wymiany. 0,5 l (oleju ) jeszcze mam. Obok stał Lotos Syntetic 5W40 po 99 zł za 4 l. No... robi róznice. Może przy nas. razie się skuszę.

                                        PAOLO ESCO powiedz proszę, który z tych 5W40:
                                        LOTOS TRAFFIC z Formułą Thermal Control 5W/40
                                        LOTOS SYNTETIC z Formułą Thermal Control 5W/40
                                        LOTOS TRAFFIC TURBODIESEL z Formułą Thermal Control

                                        (http://www.lotos.pl/handlowy/produkt...ilnikowe_lotos)

                                        będzie dobry do zwykłego ASV z przebiegiem 90 kkm?
                                        Silnik R18A2.
                                        http://www.dadrl.org.uk
                                        http://www.lightmare.org

                                        Komentarz

                                        • PAOLO ESCO
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 6626
                                          • Volkswagen
                                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                          Szczerze...? Każdy z nich :szeroki_usmiech
                                          LOTOS TRAFFIC z Formułą Thermal Control 5W/40 = LOTOS TRAFFIC TURBODIESEL z Formułą Thermal Control

                                          LOTOS SYNTETIC z Formułą Thermal Control 5W/40 - syntetic brzmi lepiej prawda :wink: chwyt marketingowy wg mnie.
                                          Sprawdzę karty wieczorkiem bo teraz pakuję się na wyjazd do W-wy jutro :P

                                          [ Dodano: Sob 05 Lut, 11 19:13 ]
                                          Zamieszczone przez dragster
                                          Może przy nas. razie się skuszę.
                                          kurcze trzeba było go brać teraz :szeroki_usmiech
                                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                          Komentarz

                                          • tomil
                                            L&K
                                            S_OCP Member
                                            • 2008
                                            • 1179

                                            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                            "prawie nie słychać"
                                            Albo mam zwidy, albo troszkę ciszej pracuje na jałowym. Przy normalnej jeździe tego już nie czuć. Silnik pracuje raczej normalnie.

                                            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                            połączone w stosunku 50:50
                                            I chyba to idealne rozwiązanie- skoro do pompek musi być baza mineralna to jest. A dla motorowni syntetyk.
                                            Kurde w takim przypadku powinny być dwa obiegi oleju- na silnik i na wtryskiwacze.

                                            Prawda jest taka, że dzięki normie 505.01 VW się cofnął jeśli chodzi o smarowanie silnika.
                                            It doesn't matter what we're losing
                                            It only matters what we're going to find!

                                            Komentarz

                                            • dragster
                                              Elegance
                                              • 2009
                                              • 895
                                              • Honda

                                              Pls, dorzuciłem jeszcze Quazar.
                                              Załączone pliki
                                              Silnik R18A2.
                                              http://www.dadrl.org.uk
                                              http://www.lightmare.org

                                              Komentarz

                                              • PAOLO ESCO
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 6626
                                                • Volkswagen
                                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                Zamieszczone przez tomil
                                                dwa obiegi oleju- na silnik i na wtryskiwacze.
                                                haha nie myślałeś nad pracą w VW ? Dobre rozwiązanie by to było.

                                                dragster fajna tabelka k dziękujemy, przyda się napewno.
                                                Gdyby Quazar miał rozsądną cenę wtedy można by gdybać...ale nie około 200 zł za 4L :shock: a tak LOTOS TRAFFIC z Formułą Thermal Control 5W/40 lub LOTOS SYNTETIC z Formułą Thermal Control 5W/40 90 zł za 4L to dobra cena.

                                                Zamieszczone przez tomil
                                                troszkę ciszej pracuje na jałowym
                                                daj mu popracować, myślę że będziesz zadowolony z czasem jak więcej pojeździsz. Teraz jeszcze olej jest świeży więc i klekota ładnie :wink: ale fakt LM na zimno lepiej mi się sprawował, było ciszej niż przy Valvoline.

                                                Zamieszczone przez xplo
                                                zostać przy Castrolu
                                                myślę, że nie ma co już kombinować ze zmianą marki oleju przy takim przebiegu.

                                                Zamieszczone przez xplo
                                                jeżdżę na Magnatecu 5w40 tera właśnie mam w pokoju kolejny baniak bo muszę wymienić przebieg 190 tyś po 15 tyś bierze mi około 1 litra
                                                ja bym ew Castrola Edge kolejnym razem wlał i nie kombinował ze zmianą oleju. ew zrobił bym przy tak dużym przebiegu płukankę silnika np Engine Flush Pro Line Liqui Moly
                                                z wymianą oleju
                                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                Komentarz

                                                • szczuczyn332
                                                  Classic
                                                  • 2011
                                                  • 33

                                                  witam kupilem octavie I 2001r 1,9tdi z przebiegiem 198.000 oczywiście ściągnięta z niemiec. Może ktoś mi podpowie jaki olej zalać do niej przy najbliższej wymianie oleju?
                                                  Paweł

                                                  Komentarz

                                                  • slawikrrg
                                                    Classic
                                                    • 2011
                                                    • 15

                                                    Kolego 120 stron o tym jest wystarczy poczytac 8)
                                                    slawikrrg

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...