Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • PAOLO ESCO
    RS
    • 2009
    • 6626
    • Volkswagen
    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

    Zamieszczone przez daniel.krech
    Panowie a wie może ktoś bo jakoś nigdzie nie doczytalem,czy te nowe oleje Fuscha TITAN 5W30 LUB 40 XTL sa syntetyczne czy w technologi syntetycznej ?
    :roll: jestem akurat w trakcie wyboru oleju do mojej octavki...i właśnie to mnie męczyło przez dłuższy czas...aż do dzisiaj :P Co tak faktycznie ma w sobie olej Fuchsa z dodatkiem XTL a właściwie na czym bazuje ... :roll:

    Zamieszczone przez Pidziek
    Ultra czyste bazy syntetyczne ale w jakiej proporcji to chya nikt Ci nie powie to tajemnica firmy
    ...nie jest to do końca prawdą że Fuchs XTL zawiera te ultraczyste bazy syntetyczne - cokolwiek ma to znaczyć :wink: - mi się wydaję że różnicę pomiędzy Fuchsem GT1 5W/40 XTL i Fuchsem Pro C3 5W/30 a Fuchsem TITAN GT1 PRO FLEX 5W-30 XTL i pozostałymi już powoli zgłębiłem - a właściwie dogrzebałem się do odpowiednich danych :2kc a wcale nie tak łatwo było się doszukać konkretów - chciał bym się upewnić więc zadam pytanie - NA JAKIEJ BAZIE SĄ W/W FUCHSY XTL (i nie tylko) i czym się różnią w swoim składzie ??? KTO WIE ??? - kolega pidziek chyba powinien wiedzieć ... :roll: więc z chęcią bym poczytał info w tym temacie i porównał z moimi wiadomościami...

    Od razu uprzedzam - nie mam nic do jakości olejów FUCHSA - naprawdę jakość godna polecenia - po prostu jak mnie coś męczy to chcę wiedzieć jak jest faktycznie... a Fuchs akurat bardzo sprytnie dozuje pewne wiadomości :los
    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

    Komentarz

    • elemenateur
      Elegance
      • 2007
      • 803

      podam tylko syntetyczną informację

      kilka dni temu byłem w niemczech rozmawiać z dystrybutorem LM i zapytałem o Fuchsa jakże u nas niezmiernie chwalonego... dowiedziałem się że w DE szału ten produkt absolutnie nie robi. Nie usłyszałem niczego konkretnego co mogłoby traktować o wspaniałych dodatkach w tym oleju. Ludzie znający się na temacie wśród popularnych produktów najczęściej wybierają Liqui moly które w DE jest wg mojego rozmówcy niekwestionowanym liderem.

      Jedno jest pewne, na forum fuchs przebił się jak rasowy lis

      Komentarz

      • ZYBI68
        Rider
        S_OCP Member
        • 2006
        • 697
        • Octavia II (1Z3)
        • BKD 2.0 TDI 140 KM

        elemenateur, a tak z ciekawości co miał by Ci powiedzieć, gdybym był np dystrybutorem Wedla to nie będę chwalił firmy Wawel logiczne :wink:
        Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl

        Komentarz

        • elemenateur
          Elegance
          • 2007
          • 803

          elemenateur, a tak z ciekawości co miał by Ci powiedzieć, gdybym był np dystrybutorem Wedla to nie będę chwalił firmy Wawel logiczne
          Zybi oczywiście, ja wiem że powiedział generalnie to co musiał powiedzieć. Rzuć okiem jednak na www.ebay.de , zobacz ile jest fuchsa ile liqui moly... można sprawdzić kurka historie sprzedanych produktów na przestrzeni jakiegoś okresu czasu... tam naprawdę LM idzie jak woda. Po prostu w DE LM sprzedaje się jak świeża bułka, sprzedaż fuchsa na ebay wygląda dokładnie jak sprzedaż kurka lotosa...troszkę albo wcale. Pytanie czy niemcy są niedoinformowani o jakości fuchsa czy po prostu fuchs w DE ma słabszą renomę.

          Co do pytania Paolo jakie bazy... też jestem ciekaw ale idę o zakład że nikt Ci nie poda co wchodzi w skład tych ultraczystych baz bo raz tajemnica firmy , dwa fuchs to mieszacz, więc bazy kupuje gdzieś, nie będąc ich producentem i dodaje swoje dodatki co oczywiście nie jest niczym negatywnym.

          [ Dodano: Sro 08 Cze, 11 20:44 ]
          przyszła mi jeszcze jedna rzecz do głowy.

          Dodatek fuchsowy rzekomo obniża spalanie, pisano że nawet do 0,3L na 100km... zatem


          jeżdząc 15 tyś km na tym oleju oszczędzamy tak naprawdę na olej,albo inaczej b olej nas nic nie kosztuje
          w LM od zawsze większość olei była leichtlauf, ciekawe czy to nie to samo tak naprawdę.
          Producenci naprawdę czasem wg mnie przesadzają... żeby nie było że się czepiam.
          Nie uważam by np olej motul z serii 300V zwiększał moc silnika...jak donosi producent... być może silnik ma lżej ale czy będzie to mierzalne i da efekt kilku PS więcej - nie sądzę.

          Komentarz

          • ZYBI68
            Rider
            S_OCP Member
            • 2006
            • 697
            • Octavia II (1Z3)
            • BKD 2.0 TDI 140 KM

            elemenateur, no to mamy następny dylemat :lol:, zaraz się okaże, że nie wyprodukowali jeszcze oleju do naszych Skodzinek , a tak serio to kiedyś był Elf, Castrol, Mobil, Motul, LM a teraz Fuchs który jak zaraz okażę się jest do bani. Ja powiem tak zawsze z małymi przerwami zalewałem moje autka olejami Lotos zaczynałem od 15W bo wtedy nie było jeszcze semi, teraz był zalewany Quazar lecz zrezygnowałem-powód słaba dostępność oraz cena naprawdę powala. Nigdy nie miałem problemu z motorkiem a patrząc ile dziennie wychodzi olejów z Lotosu to ktoś oprócz mnie jeździ na tym i naprawdę nie słyszałem aby do Lotosu przychodziły skargi o zepsutych motorkach
            Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl

            Komentarz

            • PAOLO ESCO
              RS
              • 2009
              • 6626
              • Volkswagen
              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

              Zamieszczone przez elemenateur
              dowiedziałem się że w DE szału ten produkt absolutnie nie robi
              marka jest sprawdzona - Fuchs nastawił się wczeœśniej głównie na dostawy oleju na pierwsze rozlanie do wielu marek min do Audi/VW. Wprawdzie nie ma tak nachalnej reklamy jak Castrol ale też nie można zarzucić że to olej niewiadomego pochodzenia bo koncern Fuchsa to naprawdę "duża firma" - istnieje od 1931 roku i obecnie to największy niezależny dostawca œrodków smarnych. Koncern zatrudnia ponad 4 000 pracowników w prawie 80 firmach działających na całym œświecie itd..."

              Zamieszczone przez elemenateur
              Ludzie znający się na temacie wśród popularnych produktów najczęściej wybierają Liqui moly które w DE jest wg mojego rozmówcy niekwestionowanym liderem.
              :P nie darmo LM został w Niemczech wybrany firmą olejową roku...no ale nie róbmy teraz Liqui Moly reklamy - nie o to mi akurat chodziło.

              Zamieszczone przez elemenateur
              Jedno jest pewne, na forum fuchs przebił się jak rasowy lis
              ten olej to jedna z ciekawszych alternatyw do naszych silników ... dobra jakoœć i odpowiednie parametry - ostatnio jedynie cena Fuchsa poszła trochę w górę - mam nadzieję, że nie przez nasze forum :wink:

              Zamieszczone przez elemenateur
              Co do pytania Paolo jakie bazy... też jestem ciekaw ale idę o zakład że nikt Ci nie poda co wchodzi w skład tych ultraczystych baz bo raz tajemnica firmy
              oczywiœcie że dokładnych danych od żadnej firmy nie uzyskam - chodzi mi o podstawową bazę - z czego ona się składa a dokładnie czy jest to baza oparta na syntetykach (PAO , inne) czy też tak jak kolega elemenateur pisze mix innych baz olejowych - ja już doszedłem do sedna zagadnienia i wiem jaka jest pomiędzy nimi różnica - chciał bym jedynie się upewnić - potwierdzić pewne dane ... a potem napiszę to czego ja się dowiedziałem ( razem z oryginalnymi danymi - żeby nie było że to jakaœ lipa :P ).

              Temat jak już napisałem - specjalnie zapodałem ponieważ nurtowało mnie kilka pytań a Fuchs ... jak to "lisek" sprytnie pomijał pewne dane :szeroki_usmiech - od razu uprzedzam posiadaczy oleju Fuchsa - Fuchs nie ma się czego wstydzić choć mogło by być lepiej - po prostu udało mi sie wkońcu dotrzeć do danych które szukałem od dłuższego czasu 8)

              Zamieszczone przez elemenateur
              LM od zawsze większość olei była leichtlauf, ciekawe czy to nie to samo tak naprawdę.
              blisko blisko... choć Fuchs to napewno nie LM.

              Zamieszczone przez elemenateur
              być może silnik ma lżej ale czy będzie to mierzalne i da efekt kilku PS więcej - nie sądzę.
              jako, że używam konkretnego LM mogę napisać, że w porównaniu z niektórymi innymi markami efekt lżejszego wkręcania się silnika na obroty jest zauważalny ( a to dzięki jednemu z dodatków do oleju - potem o nim napiszę ale jeszcze trochę poczekam na inne wypowiedzi :roll: ) ... czy występuje jakiœ przyrost mocy nie wiem - nie robiłem takowych pomiarów na hamowni, więc jedynie mogę opierać się na swoich spostrzeżeniach i mogę powiedzieć, że napewno LM pracujący w silniku daje odczucie "lekkiej" i swobodnej pracy. Kilka osób już o tych spostrzeżeniach pisało.

              Zamieszczone przez elemenateur
              Nie uważam by np olej motul z serii 300V zwiększał moc silnika...
              eee nie tak skromnie - to olej z najwyższej półki a jego główne zadanie to chronić silnik i w sumie inna bajka jeżœli chodzi o jakoœść i skład oleju Jak będę jechał do Polkowic lub Leszna to może kolegę odwiedzę w Głogowie na małą pogaduchę :P


              Zamieszczone przez ZYBI68
              zaraz się okaże, że nie wyprodukowali jeszcze oleju do naszych Skodzinek , a tak serio to kiedyś był Elf, Castrol, Mobil, Motul, LM a teraz Fuchs który jak zaraz okażę się jest do bani.
              Fuchs jest dobry.

              Zamieszczone przez ZYBI68
              Nigdy nie miałem problemu z motorkiem a patrząc ile dziennie wychodzi olejów z Lotosu to ktoś oprócz mnie jeździ na tym i naprawdę nie słyszałem aby do Lotosu przychodziły skargi o zepsutych motorkach
              dokładnie - do normalnej eksploatacji ten olej w zupełnoœci wystarczy należy jedynie dbać o systematyczną jego wymianę... tylko należy bacznie zwracać uwagę na parametry oleju ( te w karcie produktu) te dane mogą naprawdę mocno się różnić w poszczególnych produktach. Jednak jeśli ktośœ lubi mocno przycisnąć a obawia się pozostawienia w silniku syfu z HC ... to pełen syntetyk lepiej jednak zniesie cięższą eksploatację i powinien też pozostawić po sobie mniej "brudu" w silniku...a wtedy kolejny olej dłużej pozostanie czysty i będzie lepiej chronił silnik.

              Tak na marginesie - tylko jako ciekawostkę (dla porównania z Lotosem) umieszczę zestawienie olejów o lepkoœci 5W/30 zrobione w USA - (jak dla mnie to jest idiotyczne - zmixowane zestawienie olejów o różnym przeznaczeniu i jedynie sugerowanie się tylko wspólną lepkoœścią bez ujęcia takich danych jak np technologia wykonania oleju, rozgraniczenie na oleje Lov Sapas czy też Midl Saps itd .... to mogą tylko Amerykanie robić - jak można porównywać Castrola GTX z Mobilem 5000) - popatrzcie na parametry tych olejów ( na czerwono zaznaczone słabe wyniki, na niebiesko wmiarę przyzwoite) - dla porównania Lotos Trafic Pro 505.01 ...
              Załączone pliki
              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

              Komentarz

              • Pidziek
                RS
                • 2011
                • 1845

                Odpowiem może tak odnośnie Fuchs-a.
                Można określać go lisem nie lisem jak kto woli.
                Olej spełnia najbardziej rygorystyczne normy i założenia konstrukcyjne i jest lany do większości fabryk na pierwszy montaż.
                Nie jest to olej tak medialny jak Castrol, Mobil czy inni na których można osiągnąc marże rzedu 60% .
                Tam nikogo nie intersuje że silnik może chodzić inaczej, popychacze stukać czy turbo wysiąść po 200 000km olej ma się dobrze sprzedawać i koniec.
                Fuchs ma renomę tak gdzie nie ma ŻADNYCH kompromisów jakosciowych, są to linie produkcyjne, zakłady produkcyjne, utrzymanie ruchu, floty transportowe i firmy zajmujace sie produkcją i przemysłem.

                Cena jest adekwatna do jakości.

                Fuchs nie mozna kupić za 7zł na Ukrainie czy w jakiejś innej blendowni, wszystko jest ściśle nadzorowane i praktycznie nie ma kombinacji i podróbek.


                Co do Fuchs-a i linii premium można wziąść na talerz Fuchs-a RACE PRO S który kosztuje ponad 220zł za 5L.
                Przykład olej Silkolene RACE PRO S używany do F1 w Williamsie chyba jest wystarczającą rekomendacją w silniku który kręci się do 19 000obr/m
                Takie są ceny olejów pełno syntetycznych do najwyższych wymagać opartych na bazach estrowych 100%.
                Nie mam bynajmniej zamiaru pisać że Fuchs jest najlepszą marka jaką można kupić jest wg. mnie w czołówce na pewno wyżej od tego co okupuje pierwsze pozycje allegro.

                Nie da sie też jednoznacznie okreslić czy produkt oparty na 50% PAO IV gr. jakich jest najwięcej jest lepszy od HC III+ na premium dodatkach i oparty na bazach GTL.
                Bazy sie miesza uzyskując optymalny sklad.
                Pamiętajmy że dodatki to 40-50% oleju a jeśli na nich się oszczedza i reklamuje że olej jest full syntetyk to wtedy taki olej jest gorszy od dopakowanego solidnymi dodatkami HCIII+.

                Pamietajmy że dobre dodatki to mniejsze "sztywnienie" uszczelniaczy zaworowych o czym mało kto wie.


                Jaką mają temp. płyniecia te markowe syntetyki ??
                Z tego co widzę to często nawet maja problem z osiągnięciem -46st.C
                Zobaczcie ile ma np. 0W-30 Supersyn -60st.C tylko.

                Bazy takie sa porównywalne do PAO a w przypadku dobrej kompozycji i zaawansowanego procesu blendingu lepsze od przeciętnych PAO które musi trzymać cenę co skutkuje ubogimi pakietami dodatków AW.
                Fuchs ma olej oparte na pełnych bazach PAO, na HC III+, GTL oraz MC (molecular conwerted) oraz oleje mineralne.
                Oleje MC w przypadku ruchu ciągłego są w stanie osiągnąć przebiegi bez utraty parametrów do 100 000km co świadczy o ich wysokiej jakosci.

                Oprócz tego wam powiem że tylko w Polsce opracowywana jest baza olejowa VI gr.
                Być może za niedługo bedzie używana do medialnych olejów nr.1.

                LM ma lepszy marketing, wiecej kasy kładzie na reklamę.
                Nikt poważny nie leje tych super dodatków LM do oleju bo to w przypadku profesjonalnych zastosowan jest przyczną wielu kłopotów.
                Dodatki wysokomolibdenowe tez nie sa bez wad na jakich oparta jest hiper reklama LM.


                U nas 80% spoleczenstwa oprócz nazwy mobil, castrol, lotos nie słyszało nic innego takie są realia bo sam jeżdzę po firmach.

                Do DAF-ów, MAN-ów czy MB nie ma lepszych olejów wiem od ludzi którzy naprawiają takie silniki. To samo układy AT i sprzęgła hydrauliczne gdzie produkty Fuchs-a sa po prostu najlepsze, jeszcze się nie spotkałem aby ktoś miał problemy po zalaniu TITAN-a ZH 4300 B do hydrauliki MAN-a.

                Zamieszczone przez ZYBI68
                Nigdy nie miałem problemu z motorkiem a patrząc ile dziennie wychodzi olejów z Lotosu
                No jakbys wiedział do jakich markowych zakładów idą bazy z Lotosa to by Ci się włosy postawiły dęba.

                W Polsce najważniejsze jest reklama.
                Sam sie o tym przekonałem idąc do klienta, nie zna Fuchs-a ale ...pamięta jak jakiś czas temu Kuzaj reklamował olej TITAN, to gdzies zostaje w pamieci...

                Kiedys zaczynałem pisac o Amsoil na jednym cz drugim forum a co się teraz dzieje ?
                Ja po prostu nie toleruję tandeciarstwa i mydlenia oczu.
                Sprzedaję to co jest albo najlepsze co mozna kupić dla kogoś kogo nie interesuje cena albo coś co trzyma stałą i niezmienną jakość adekwatną do ceny.
                Nie jestem zwykłym handlarzem ale równiez serwisantem i doradcą a to wymóg potrzebny w przypadku gdzie liczy się serwis klienta.

                Pozdrawiam
                Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                http://www.zmienolej.pl/
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                Komentarz

                • ZYBI68
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 697
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BKD 2.0 TDI 140 KM

                  Zamieszczone przez Pidziek
                  No jakbys wiedział do jakich markowych zakładów idą bazy z Lotosa to by Ci się włosy postawiły dęba.
                  :haha: poczytaj posty wcześniejsze, wiem doskonale :wink:, nawet skąd są dodatki ale to chyba prawie każdy wie :szeroki_usmiech. Pisałem wcześniej jeszcze jako RG robiła i rozlewała oleje dla Castrol, Mobil itp a teraz bazy biorą prawie każde firmy :wink:, no już chyba się domyślasz :P. Pisałem już robiłem porównanie Motula specific po 15 tys i powiem jedno bez rewelacji lotos bije na łeb.
                  Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl

                  Komentarz

                  • PAOLO ESCO
                    RS
                    • 2009
                    • 6626
                    • Volkswagen
                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                    pytanie - NA JAKIEJ BAZIE SĄ W/W FUCHSY XTL (i nie tylko) i czym się różnią w swoim składzie ???
                    tak brzmiało pytanie ... :roll:

                    ---> Titan GT1 5W/40 XTL , Titan GT1 Pro C-3 5W/30 XTL

                    Jak widać, bez wnikania i rozdrabniania się na czynniki pierwsze - te dwa Fuchsy to oleje na bazie syntetycznej - cokolwiek ma to znaczyć ...( a może np. oznaczać “Group III” can be legally labeled “Synthetic” - “Synthetic” is a marketing term, not a technical term)...jak w przypadku pewnej marki - mamy tu szansę zakupić olej z domieszką bazy syntetycznej, zapewne wzbogacony polimerami i dodatkiem HC.

                    ---> Fuchs Pro Flex 5W/30 XTL

                    Bardziej zaskoczony byłem kartą Fuchsa Pro Flex 5W/30 XTL a zwłaszcza składem oleju bazowego (choć w sumie wiadomym było, że Fuchs nie jest pełnym syntetykiem). Pro Flex ma całkiem porządne parametry i liczyłem, że baza tego oleju bedzie także syntetyczna....a tutaj "rafined mineral oils" - podobnie jest z GT1 Longlife III 5W/30 czyli raczej wysoko przetworzony HC poprawiony i ulepszony polimerami.


                    Podsumowując - jednak lepszym wyborem do 1,9 TDi będzie GT1 5W/40 i Pro C-3 niż Pro Flex i Longlife III ---> już na starcie oleje te powinne zapewnić wiekszą stabilność w trakcie pracy oraz co ważne utrzymać silnik w lepszej czystości niż Pro Flex czyli olej HC. Swoją drogą pokażne dodatki polimerów potrafią zdecydowanie poprawić jakość produktu co widać i w przypadku Fuchsa i LM.
                    Moja ciekawość po części została zaspokojona w tym temacie...a może te info przyda się komuś kto także ma zamiar dokonać zakupu.

                    ---> Każda baza olejowa HC, PAO i Ester może mieć przewagę nad innymi.
                    HC najlepiej czyści, PAO jest najbardziej odporne na ścinanie a Estry są najbardziej stabilne termicznie. Domyślam się, że dodając PAO do grupy III producenci zwiększają wydajność.
                    Załączone pliki
                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                    Komentarz

                    • ZYBI68
                      Rider
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 697
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BKD 2.0 TDI 140 KM

                      PAOLO ESCO, Mam jeszcze prośbę czym tak naprawdę różnią się LM DIESEL SYNTHOIL 5W-40 od TOP TEC 4100 5W40, pierwszy chyba nie ma normy 505.01
                      Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl

                      Komentarz

                      • szmoła
                        Classic
                        • 2011
                        • 39
                        • Seat
                        • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                        ... oraz jaka różnica między LM DIESEL SYNTHOIL 5W-40, a olejem LM SYNTHOIL HIGH TECH 5W-40 :?:
                        A w sumie i ten olej LM LEICHTLAUF HIGH TECH 5W-40 można by porównać....
                        Dużo oil LM się narobiło...
                        :roll:

                        Komentarz

                        • PAOLO ESCO
                          RS
                          • 2009
                          • 6626
                          • Volkswagen
                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                          Zamieszczone przez ZYBI68
                          LM DIESEL SYNTHOIL 5W-40 od TOP TEC 4100 5W40
                          Diesel Synthoil 5W/40 ---> Diesel Synthoil SAE 5W-40 is a fully synthetic high-performance, low-friction engine oil ---> dokładnie PAO (Poliolefina) to baza syntetyczna ..... poliaminoamid kwasu bursztynowego, polioli + polimery = całkiem ciekawy produkt.


                          LM Top Tec 4100 5W/40 - połączenie bazy olejowej wykorzystującej technologię syntetyczną oraz dodatków "typu polimer" - nowoczesny wysoko obrobiony olej w technologii syntetycznej - w sumie HC choć zbliżony "parametrami" do syntetyków typu PAO no i znacznie tańszy do uzyskania - stąd nadal twierdzę, że cena serii Top Tec jest zbyt wysoka...ale co zrobić :?



                          [ Dodano: Czw 09 Cze, 11 13:23 ]
                          Zamieszczone przez szmoła
                          LM DIESEL SYNTHOIL 5W-40,
                          pierwsza kolejność użycia do diesla - "cało roczny olej do silników Diesla bez i i z turbodoładowaniem" API CF
                          Zamieszczone przez szmoła
                          LM SYNTHOIL HIGH TECH 5W-40
                          olej zarówno do diesla jak i benzyny API SM/CF
                          Oba są PAO.

                          LM LEICHTLAUF HIGH TECH 5W-40 - został zastąpiony LM TT 4100 ---> olej silnikowy wykonany w technologii syntetycznej SYNTHESE TECHNOLOGY ---> HC , połączenie bazy olejowej wykorzystującej technologię syntetyczną oraz dodatków "typu polimer" -
                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                          Komentarz

                          • ZYBI68
                            Rider
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 697
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BKD 2.0 TDI 140 KM

                            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                            Diesel Synthoil 5W/40 ---> Diesel Synthoil SAE 5W-40 is a fully synthetic high-performance, low-friction engine oil ---> dokładnie PAO (Poliolefina) to baza syntetyczna ..... poliaminoamid kwasu bursztynowego, polioli + polimery = całkiem ciekawy produkt.
                            Dzięki, w sumie lepszy od 4100 z małą wadą nie widzę normy 505.01 czy się mylę.
                            Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl

                            Komentarz

                            • Pidziek
                              RS
                              • 2011
                              • 1845

                              Ja tylko dodam może pewna uwage iż w niektórych silnikacch kategorycznie nie wolno uzywac olejów pełno syntetycznych.
                              Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                              http://www.zmienolej.pl/
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                              Komentarz

                              • pepso
                                Classic
                                • 2009
                                • 32

                                Zamieszczone przez ZYBI68
                                Dzięki, w sumie lepszy od 4100 z małą wadą nie widzę normy 505.01 czy się mylę.
                                Ściśle rzecz biorąc to LM Top Tec 4100 obecnie też nie ma normy 505.01 a jedynie zalecenie producenta do używania go w silnikach wymagających normy 505.01. Pisałem o tym kilka stron wcześniej.

                                Komentarz

                                • loru
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 4286
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                  Zamieszczone przez Pidziek
                                  tylko dodam może pewna uwage iż w niektórych silnikacch kategorycznie nie wolno uzywac olejów pełno syntetycznych.
                                  wymień jakich , być może jakiś kierownik jeździ nie świadomy tego.
                                  O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                  Komentarz

                                  • szmoła
                                    Classic
                                    • 2011
                                    • 39
                                    • Seat
                                    • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                    Otóż właśnie – nieświadomi , naśladując kolegów co mają nowsze auta lub czytając ten temat i robiąc sobie apetyt na lepszy technologicznie olej….. :lol:
                                    Po co więc porywać się na pełen syntetyk, który może być nieodpowiedni, a i przecież jest droższy… :?:
                                    :roll:

                                    Komentarz

                                    • PAOLO ESCO
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 6626
                                      • Volkswagen
                                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                      Zamieszczone przez loru
                                      wymień jakich , być może jakiś kierownik jeździ nie świadomy tego.
                                      eeee ale to nie dotyczy jednostek napędowych koncernu VW - chyba że chodzi o jakieś zabytki...
                                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                      Komentarz

                                      • ZYBI68
                                        Rider
                                        S_OCP Member
                                        • 2006
                                        • 697
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                        Zamieszczone przez pepso
                                        Zamieszczone przez ZYBI68
                                        Dzięki, w sumie lepszy od 4100 z małą wadą nie widzę normy 505.01 czy się mylę.
                                        Ściśle rzecz biorąc to LM Top Tec 4100 obecnie też nie ma normy 505.01 a jedynie zalecenie producenta do używania go w silnikach wymagających normy 505.01. Pisałem o tym kilka stron wcześniej.
                                        Wiem czytałem, ale miały i w tej kwestii nic się nie zmieniło wystarczy jak LM sypnie przelewem :wink: a to chyba nie poprawi jakości oleju. Ten dedykowany do diesla chyba nigdy nie miał normy 505.01.
                                        Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl

                                        Komentarz

                                        • oktawer
                                          Classic
                                          • 2011
                                          • 31

                                          Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                          Zamieszczone przez ZYBI68
                                          LM DIESEL SYNTHOIL 5W-40 od TOP TEC 4100 5W40
                                          Diesel Synthoil 5W/40 ---> Diesel Synthoil SAE 5W-40 is a fully synthetic high-performance, low-friction engine oil ---> dokładnie PAO (Poliolefina) to baza syntetyczna ..... poliaminoamid kwasu bursztynowego, polioli + polimery = całkiem ciekawy produkt.
                                          Jak dla mnie najciekawszy od LM

                                          Zamieszczone przez Pidziek
                                          tylko dodam może pewna uwage iż w niektórych silnikacch kategorycznie nie wolno uzywac olejów pełno syntetycznych. loru napisał/a:
                                          wymień jakich , być może jakiś kierownik jeździ nie świadomy tego.
                                          eeee ale to nie dotyczy jednostek napędowych koncernu VW - chyba że chodzi o jakieś zabytki...
                                          LM wypuściło niedawno specjalną linie olejów do oldtimerów

                                          Komentarz

                                          • Pidziek
                                            RS
                                            • 2011
                                            • 1845

                                            Zamieszczone przez oktawer
                                            LM wypuściło niedawno specjalną linie olejów do oldtimerów
                                            Najlesze na świecie olej do oldtimerów robi Penrite później jest przepaść następnie Motul.

                                            Ale chetnie zobaczę ofertę z LM.
                                            Tutaj trzeba ostrożnie podchodzic do tematu , bardzo ostrożnie ;-)

                                            Zamieszczone przez loru
                                            wymień jakich , być może jakiś kierownik jeździ nie świadomy tego.
                                            Z nowych np. Mazda RX-8 czy wcześniejsza wersja RX-7 oraz kilka innych silników.

                                            Przykład z biuletynu serwisowego :



                                            Podsumowanie :

                                            carbon deposit appears on the rotary engine in which synthetic
                                            engine oil is used.
                                            Dlatego dobrze mieć kogoś kto może cos zalecić odpowiedniego.

                                            Pare silników musi robic interiwały po 7-8 000km a nie 15 000km ale tego tez w serwisie nie powiedzą bo to nepotrzebna robota itp.


                                            Pozdrawiam wszystkich serdecznie
                                            Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                            http://www.zmienolej.pl/
                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                            Komentarz

                                            • daneczek76
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2006
                                              • 3642
                                              • Toyota

                                              kolega znalazł taki olej - z ciekawości czy ktoś zna ?


                                              Oczywiście nie mam zamiaru zalewać jestem ciekaw opinii.
                                              [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                                              Komentarz

                                              • PAOLO ESCO
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 6626
                                                • Volkswagen
                                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                cytat z forum subaru - "Posiada certyfikat API (Amerykańskiego Instytuty Naftowego). Olej bazowy wyprodukowano z ropy naftowej o wysokiej jakości szelfu Morza Północnego. Zawiera oleje syntezy hydrokrakingowej".

                                                :roll: Nie wiem ...ile w nim fullsyntetyka - trzeba w karty zajrzeć ---> Wyprodukowano na osnowie kompleksu wysokiej jakości syntetycznych olejów bazowych, złożonych estrów i polialfaolefinów (PAO) wiodących producentów europejskich... na osnowie? :roll: ...wiodących firm europejskich... może na bazie z Lotosu - wcale bym się nie zdziwił. Jakaś "syntetyczna baza" z kroplą PAO + Estrów ...Jak będę miał czas to coś poszukam ... same parametry ma wmiarę, choć przeraża mnie ---> Lepkość w -20°C (mPa s) 6300 :shock: to ile ma przy -30 ???
                                                Temperatura dobrego uruchomienia (°C) -35 ...raczej nie fullsyntetyka a na typowego HC
                                                Popiół siarczanowy (mas.%) 1,5 ... za dużo!
                                                API SL/CF ...szkoda że nie nowsze....
                                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                Komentarz

                                                • bzyq_74
                                                  RS
                                                  • 2008
                                                  • 3467
                                                  • Volkswagen
                                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                                                  • CYKA 2.0 TDI CR 150 KM

                                                  W weekend wymieniłem olej na Fuchs TITAN GT1 PRO C-3 5W-30 4L (XTL) i zastosowałem płukankę Pro Line Engine Flush Liqui Moly
                                                  Teraz ciszej i równiej klekocze
                                                  MARCIN
                                                  Mój szkodnik

                                                  Komentarz

                                                  • loru
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2007
                                                    • 4286
                                                    • Octavia II (1Z3)
                                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                    Zamieszczone przez bzyq_74
                                                    W weekend wymieniłem olej na Fuchs TITAN GT1 PRO C-3 5W-30 4L (XTL)
                                                    a co wcześniej było zalewane ? 4L wystarczyło ? u mnie 4L to mało było.
                                                    O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...