Podejście producenta do krajów europejskich pozostawiam bez komentarza. :klnie:
Podjeście do rynku USA jest proste.
Tam nie ma tylko VW, Audi, Opla i Skody więcej jest marek mocno konkurencyjnych w tym japońców i zacnych BMW i Porsche
VW ma za dużo do stracenia żeby dać coś co oferuje w europie i Polsce.
Tu ma rynek pewny i lideruje na nim, tam z takimi warunkami jakie daje u nas by sie nie liczył i nikt poważnie bo nie podszedł do tych aut tej marki.
A jakość wykonania chyba ta sama jeśli chodzi o mechanikę a wnętrze ...jeszcze gorsze niż u nas .
Co do spalania, poruszacie się w olejach o podobnej HTHS, wystarczy zmienić olej w przykładowej Toyocie, Fordzie, Mazdzie, Subaru itp. z A3/B4 5W-30 na A5/B5 z GF-4 i zostaje ok. 0.5 do nawet 0.7L/100km w kieszeni przy dobrych "wiatrach" :-)
Więc oszczędności na poziomie 75L a w przypadku zejścia z "modnych 5W-50- a tym bardziej 10W-60 sięgaja nawet 80-90L/15 000km :shock:
Razy 5.15zł/1L daje nam oszczedności nawet po 500zł rocznie !!
Znam taki przypadek sam osobiście Honda Civic w serwisie lano 10W-60 teraz leje 5W-30 do niej i facetowi zostaje w kieszeni na pół roku ponad 200zł !!
Ale są też projekty do których leje olej gdzie spalanie na 1km wynosi ok. 1L więc tutaj wiadomo są inne priorytety i lejemy 15W-50 bo panewki muszą wytrzymać :-)
No i sam wiem ile mogę zaoszczędzić lejąc Amsoil 10W-40 wzgledem Motula 10W-40 a niby ta sama lepkość ale tarcei wewnętrzne jednak juz inne i jak w starszym dieslu na motulu miałem 7.5-7.8 to na Amsoilu mam 7.3-7.5 i czuć różnicę minimalnie przy przyspieszaniu auto jest minimalnie bardziej elstyczne.
to dla VW oleje z 506.01 ---> 0W/30 np. MOTUL SPECIFIC 506.01 0W-30 lub Havoline Synthetic 506.01 0W-30 oba z HTHS na poziomie +- 2,9 lub Liqui Moly SYNTHOIL LONGTIME PLUS 0W-30 z HTHS >2,9 < 3,4 http://www.liqui-moly.de/liquimoly/mediendb.nsf/gfx2/1150%20Synthoil%20Longtime%20Plus%20SAE%200W-30_EN.pdf/$file/1150%20Synthoil%20Longtime%20Plus%20SAE%200W-30_EN.pdf
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
A dodatek (oktadec-9-enylimino)bisetanol prawdopodobnie pełni rolę zagęszczacza bo to samo jest używane do preparatów do mycia muszli i armatury łazienkowej z kwasem solnym.
Sam dodatek jest mocno toksyczny i żrący i bardzo dobrze mieszalny z wodą a tym samym olejem.
Tylko zastanawia mnie na ile taki dodatek jest pożądany w silniku w którym smar i olej ma pełnić szereg zadan przez cały rok.
Z drugiej strony we Fuchs-ie nie blendują syntetycznego oleju z dwusiarczkiem molibdeny ponieważ bardzo ciężko uzyskać jednorodną mieszaninę w przypadku takiuch baz olejowych i robi się to w Niemczech bo tam maja adekwatne maszyny ale u nas wlanie czegoś podobnego do oleju ma stworzyć jednorodną mieszaninę i cudownie chronić silnik. :?: :idea:
Może w starych przkładniach hipoidalnych, wyjacych mostach, jest OK ale do w miarę nowego silnika bym tego nie wlał.
Może starego trupa postawi na nogi ale nowemu hm..nie wiem czy po jakimś czasie by nie "pomógł" :roll:
jakis czas temu szukając wiadomości o Militec na zagranicznym forum natknąłem sie na wypowiedzi jakiegoś naukowca który twierdził iz Ceramizery nie tylko odkładają się na Cylindrach , ale także w miejscach gdzie nie jest to potrzebne .. I jeśli chodzi o samochody ze sporym przebiegiem Ceramizer moze pomóc, to w nowych autach odradzał
1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
jakis czas temu szukając wiadomości o Militec na zagranicznym forum natknąłem sie na wypowiedzi jakiegoś naukowca który twierdził iz Ceramizery nie tylko odkładają się na Cylindrach , ale także w miejscach gdzie nie jest to potrzebne .. I jeśli chodzi o samochody ze sporym przebiegiem Ceramizer moze pomóc, to w nowych autach odradzał
dzięki, kiedys zalałem go do starego strucla ale nic specjalnego nie odczułem :wink:
piramida, to samo co było z płukankami, ludzie potrzebują czasu żeby się przekonać :szeroki_usmiech . Orbit testował Militeca, ja Ceramizer. Podejrzewam że któryś z tych dodatków może drastycznie zmniejszyć wycieranie się wałków, panewek, szklanek w PD, łożysk w turbo. dodatek MoS2 zwiększa odporność na ścinanie i tu może być pies pogrzebany. Cena ceramizera 70-80 zł, jako stały dodatek do oleju chyba za bardzo by zwiększył cenę. MoS2 jest już stosowany standardowo w jednym oleju LM i Fuchsa. Tylko nie zapominajmy że gdyby wszystkim autom serwować dodatki antyzużyciowe to auta by się mniej psuły a to boje w interes koncernów, warsztatów więc nie bądźmy święcie przekonani że wszyscy chcą dla nas najlepiej. Podobnie jest z dodatkami do czyszenia układów wtryskowych. Można stwierdzić że gdyby było to naprawdę skuteczne to byłoby to zawarte w paliwach, nie byłoby potrzebne w ASO urządzenie do czyszczenia ultradźwiękami (usługa nie jest tania). Podobnie jak z silnikiem. Można jeździć aż nagar spowoduje zalepienie wszystkiego na amen, konieczność czyszczenia albo regularnie zmieniać olej co ma oczywiście o wiele więcej zalet. O ile takie dodatki są od poważnych producentów to nie martwiłbym się o skuteczność. Era starych kibli co na kujawskim dawały radę minęła. I skończmy z kolejnym mitem. Jak ktoś ma jakieś konkrety to rozumiem.
Konrad OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części
dodatek MoS2 zwiększa odporność na ścinanie i tu może być pies pogrzebany.
Nie na ścinanie tylko na ścieranie, odkłada się na metalowych czesciach silnika i tworzy extremalnie odporną powłoke na ścieranie, wyrównuje nierówności metalu.
Chodzi o popioły choć te z Mos2 spokojnie można stosować w ramach API SM/SL dopiero w DPF może być zagwozdka i lekka wtopa, EGR, systemy recyrkulacji spalin, itp.
W odpowiedzi na rosnące potrzeby rynku motoryzacyjnego, firma ORLEN OIL stworzyła linię nowoczesnych, syntetycznych olejów silnikowych PLATINUM MaxExpert dedykowanych do samochodów poszczególnych marek.
Oleje silnikowe z rodziny PLATINUM MaxExpert to wynik badań i testów prowadzonych przez technologów ORLEN OIL. Dzięki najnowszej technologii wykorzystywanej do ich produkcji, a także perfekcyjnie opracowanej recepturze dostosowanej do wymagań i potrzeb konkretnych pojazdów, oleje silnikowe PLATINUM MaxExpert nie tylko spełniają rygorystyczne normy jakościowe według standardów API (Amerykański Instytut Naftowy), ACEA (Stowarzyszenie Europejskich Producentów Pojazdów) oraz ILSAC (Międzynarodowy Komitet Standardów i Aprobat Środków Smarnych), ale także wysokie wymagania producentów samochodów (Renault RN 0700; Ford WSS-M2C913-C; PSA B712290, B712288/ Citroen, Peugeot; General Motors GM Dexos 2 / Opel; Mercedes-Benz 229.51; BMW long Life 04, VW 502.00/ 505.00; VW 504.00; VW 507.00 (Audi, Skoda, Seat); Mercedes-Benz 229.51; BMW long Life 04).
Linia MaxExpert to cztery nowoczesne produkty:
PLATINUM MaxExpert V 5W-30
Nowej generacji, energooszczędny olej silnikowy typu Long Life. Przeznaczony do całorocznej eksploatacji w silnikach samochodów benzynowych oraz wysokoprężnych z turbodoładowaniem i bez posiadających filtry DPF lub TWC. Rekomendowany dla pojazdów koncernu VW: Volkswagen, Skoda, Seat, Audi.
PLATINUM MaxExpert F 5W-30
Syntetyczny, wielosezonowy olej silnikowy klasy Premium rekomendowany do samochodów marki FORD. Zalecany także do innych nowoczesnych samochodów osobowych i lekkich dostawczych z silnikami benzynowymi lub Diesla z turbodoładowaniem lub bez. Rekomendowany do pojazdów spełniających normy Euro 5.
PLATINUM MaxExpert XD 5W-30
Unikalny, wielosezonowy olej silnikowy typu mid SAPS. Dedykowany do silników benzynowych i Diesla koncernu General Motors. Olej kompatybilny z urządzeniami obróbki spalin DPF i TWC. Odpowiada poziomowi jakości normy ILSAC GF-4. Rekomendowany do pojazdów spełniających normy Euro 5.
PLATINUM MaxExpert XF 5W-30
Wielosezonowy olej silnikowy klasy Premium. Zaprojektowany z myślą o kierowcach pojazdów koncernu PSA: Citroen, Peugeot oraz do samochodów marki Renault. Olej kompatybilny z urządzeniami obróbki spalin DPF i TWC. Odpowiada poziomowi jakości normy ILSAC GF-4. Rekomendowany do pojazdów spełniających normy Euro 5.
Produkty PLATINUM MaxExpert zapewniają:
Doskonałe smarowanie od momentu uruchomienia silnika;
Rolą każdego oleju jest smarowanie, które polega na oddzielaniu metalowych elementów silnika warstwą tzw. filmu smarowego. Dzięki zachowaniu jego ciągłości olej przeciwdziała zużyciu, a w skrajnych przypadkach zatarciu silnika. Jest to najważniejsza funkcja, jaką spełniają obecnie wszystkie dostępne na rynku oleje silnikowe, przy czym tylko nieliczne z nich gwarantują doskonałą ochronę silnika pojazdu od momentu przekręcenia kluczyka w stacyjce zwłaszcza w warunkach zimowych.
Zmniejszenie zużycia paliwa;
Na wielkość oporów wewnętrznych silnika, a co za tym idzie wartość jednostkową zużycia paliwa wpływają właściwości reologiczne oleju. Sprawność mechaniczna, a więc również sprawność ogólna silnika wzrasta wraz z obniżeniem lepkości, stąd oleje z serii Platinum MaxExpert wyprodukowane zostały w klasie lepkościowej SAE: 5W-30. Wybór klasy lepkości dla nowej gamy olejów firmy ORLEN OIL miało swoje uzasadnienie nie tylko ze względu na zużycie paliwa, ale także środkowoeuropejskie warunki klimatyczne.
Wydłużone przebiegi;
Oleje Platinum MaxExpert dzięki doskonałym właściwościom uzyskanym za sprawą wdrożonej przez ORLEN OIL innowacyjnej receptury mogą uzyskać wyniki znacznie przekraczające możliwości olejów syntetycznych 5W-40, a zbliżone lub równe z osiągami olejów klasy 0W-30.
Obniżenie emisji szkodliwych spalin;
Jakość, skład i właściwości fizykochemiczne oleju to kluczowe czynniki eksploatacyjne silnika, które mają istotny wpływ na poziom emisji toksycznych składników formowanych w procesie roboczym silnika. Zastosowanie odpowiedniego oleju syntetycznego umożliwia obniżenie emisji CO i PM oraz zadymienia spalin. Istnieje powiązanie wpływu oleju na emisję spalin z gatunkiem stosowanego paliwa. Korzystniejsze spalanie bazy syntetycznej zastosowanej do olejów klasy 5W-30 w stosunku do mineralnej wpływa na obniżenie emisji produktów niepełnego spalania. Oleje Platinum MaxEkspert obniżają emisję szkodliwych spalin do atmosfery dzięki zastosowanej przy ich produkcji niskopopiołowej technologii mid–SAPS, która gwarantuje zmniejszenie poziomu zawartości siarki, popiołu siarczanowego i fosforu oraz ich pełną kompatybilność z układami oczyszczania spalin. Oleje Platinum MaxExpert rekomendowane są do pojazdów spełniających europejskie normy emisji spalin Euro 5, wyposażonych w odpowiednie katalizatory obróbki spalin.
Z tych jedynie ten z 504/507 wychodzi z twarzą bo temp. płynięcia na poziomie -30st.C w pozostałych 5W-30 to raczej pułap dobrych 10W-40 A3/B4 a najlepsze maja prawie -40 ....
Więc tylko ten "V" robi wrażenie że stał obok oleju syntetycznego :-)
No i ta nazwa Maxexpert jakaś dziwna skąd im przyszło to do głowy :roll:
pewnie zabija ceną ... lub będzie tak osiągalny jak śnieg w lecie ...
No właśnie nie, litr w sklepie internetowym kosztuje 28 PLN. Akurat ja jestem w tej szczęśliwej sytuacji że mam u siebie "na dzielni" centrum dystrybucyjne OO, więc nie dość że będzie jeszcze taniej, to z dostępnością nie będzie problemu.
Zamieszczone przez Pidziek
Z tych jedynie ten z 504/507 wychodzi z twarzą bo temp. płynięcia na poziomie -30st.C w pozostałych 5W-30 to raczej pułap dobrych 10W-40 A3/B4 a najlepsze maja prawie -40 ....
Więc tylko ten "V" robi wrażenie że stał obok oleju syntetycznego :-)
No i ta nazwa Maxexpert jakaś dziwna skąd im przyszło to do głowy :roll:
Pidziek, ten V ma temperaturę płynięcia -42 st.C i całkiem niezłe parametry. TBN 8,0 no no
Noack na poziomie 9,9 ... więc też szału znowu nie ma, indeks lepkości 159 nawet biorąc pod uwagę że olej może mieć obniżoną lepkośc to też tak średnio...podawany na poprzednich stronach przez kolegę orbit GM Dexos 2 miał taką samą lepkośc kinematyczną w temp. 100C jak ten Maxexpert tj 12,2 ale indeks lepkości u tego GM wynosi aż 182 .... tu Orlen wypada słabo. Za to TBN jak na olej z VW 507.00 dosyć wysoki. :P
Mogli podać jeszcze CCS przy -30 można by je lepiej porównać i mieć jako takie rozeznanie jak będzie się zachowywał w ujemnych temeraturach.
Ogólnie za tą cenę nie jest najgorzej. Produkt z Polski, cena odpowiednia. Pewność że raczej nie będzie podrabiany i kupi się "ori" produkt.
Ciekawe jak z dostępnością będzie może lepiej niż z Traficem Pro 505.01 :wink:
Zamieszczone przez Dzida
mam u siebie "na dzielni" centrum dystrybucyjne OO, więc nie dość że będzie jeszcze taniej, to z dostępnością nie będzie problemu.
to sie nie zastanawiaj - kupuj , testuj i zdaj relację
Napewno nic się temu silnikowi nie stanie. Sam jestem ciekawy jak by się na tym oleju zachowywał :roll:
[ Dodano: Sro 03 Sie, 11 12:30 ]
Zamieszczone przez Orbit
Ale do mojego Auta to już się nie postarali ...
no czy ja wiem ... lepkość odpowiednia. Za to NOACK 5,3 :shock: rewelacyjny.Temperatura płynięcia słaba ale tutaj lepkośc oleju odegra zasadniczą rolę.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Cena domeny: 3799 PLN (do negocjacji). Możliwość kupna na raty od 354.57 PLN miesięcznie. Oferta sprzedaży znajduje się w serwisie AfterMarket.pl, największej giełdzie domen internetowych w Polsce.
1h 50m 18s - drugi plan - nie sądzę aby to był product placement :shock:
Komentarz