Tak ten olej nadaje się do silnika MPI gdyż spełnia normę 502.00 wymaganą dla tego silnika.
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Czy te uwagi dotyczą VALVOLINE SYNPOWER 5W30 XL-III , czy oleju Fuchs?Zamieszczone przez PAOLO ESCOdaruj sobie ten olej ( już lepiej weź pod uwagę Fuchs Titan GT1 Pro C3 5W/30 z XTL) miałem go wcześniej ...słaby CCS , słaby NOACK - nie jestem z niego zadowolony. Sądzę, że wsześniejsze marki których używałem były lepsze a kultura pracy silnika była także na nich wyższa. :PZamieszczone przez misiulVALVOLINE SYNPOWER 5W30 XL-III
Komentarz
-
-
Ja tam byłem zadowolony z Valvoline a z Fuchsa nie jestem.
Co by było gdyby załadować do TSI takie coś: http://sklep-oleje.pl/Millers_Oils_M...40_5L-129.html
Komentarz
-
-
dotyczą oleju Valvoline XL III 5W/30 :?Zamieszczone przez rodroCzy te uwagi dotyczą VALVOLINE SYNPOWER 5W30 XL-III , czy oleju Fuchs?
hotrain - Millers pozbawiony "eko" norm i bez C3 a z ACEA A3/A4 może całkiem dobrze chronić silnik.
Ale widzę:
Temperatura krzepnięcia...-30 C (jakoś chyba ciut mało jak na dobry syntetyk :roll: )
i Lepkość strukturalna na zimno przy -30C...6,600 cP to także za dużo.
Piszą: " Maksymalna stała temperatura do 125C, chwilowo nawet do 150C + Wysoką odporność na zerwanie filmu olejowego w celu maksymalnej ochrony + Wykorzystanie polialfaolefin (PAO) i estrów syntetycznych dobranych specjalnie w celu zminimalizowania zawartości polimerów, zapewniało najlepszy możliwy film olejowy bardzo odporny na zerwanie i utratę lepkości w ciężkich warunkach".
Niby OK ale piszą też " Niesamowicie wysokie właściwości zimnego oleju, w celu zredukowania zużycia silnika przy jego włączaniu" a to ni jak ma się do podanej lepkości strukturalnej oleju przy -30C ( 6.600 to bardzo przeciętny, nawet słaby wynik jak na olej 5W/40) i jak na olej niby oparty na bazie PAO to temperatura krzepnięcia też bardzo słaba.
Z drugiej strony jeśli Millers zrobił ten olej "pod kręcone wysoko osobówki do jazdy "sportowej" to nie można podważać jakości tego oleju gdyż ma on chronić silnik w czasie ostrej jazdy - co zapewne czyni a dopiero na drugi plan schodzi ochrona w trakcie normalnej codziennej eksploatacji (w tym przypadku eksploatacja silnika na tym oleju w zimie). Jak na Lato-wiosnę to uważam że olej będzie się dobrze sprawował a co do okresu jesienno-zimowego można wybrać lepszy olej (dlatego dobrze zmienać olej na okres zima - lato).
Ja sam już kilka razy zastanawiałem się nad Millersem ale z parametrów "technicznych" tego oleju nie wynika, że jest on taki super...
Nie ma co gdybać, nie przekonasz się jak nie wypróbujesz jak spisuje się w silniku :PPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Trzeba podnieść o kilka oczek Cst i wlać 5W-40 API SM nie koniecznie C3.Zamieszczone przez hotrainNa 8 tys. po wymianie dolałem już 1,5 l Fuchsa. Nie wiem co robić, taki mam mętlik w głowie.
Ja polecam Fuchs Supersyn 5W40 i bedzie dobrze.
kiedys pisałem o TSI, ale nie wiem czy ktoś pytał kogoś kompetentnego w Polsce o te silniki i pewien problem o którym pisze sie szeroko wszedzie tylko nie w ...Europie ?Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
to była zmiana zaraz po oleju zalanym fabrycznie? Tz. silnik się jeszcze układał czy zmiana była kolejna po większym przebiegu?Zamieszczone przez MihauJa na 5k wlałem ze 300ml LM.
Mi, po raz kolejny nie podszedł olej Valvoline XL III 5W/30 - do 1,9 TDI oraz 1,8 odradzam ( musiałem dolać 400 ml ...na jakieś 300km ale silnik był dosyć mocno obciążony - wcześniej go nie ubywało na odcinku 8 tys km bez dolewek - jak dostał mocno w tyłek to wciągnął :shock: tyle oleju) i to po raz kolejny z tą samą marką miałem. Wcześniej na wiosnę trasa Zielona Góra - Zamość po A2 ...i tak samo po 800km dolewka! Fakt, że wolno nie jechałem ale jednak ...
NOACK w Valvoline wyprodukowanym przed 2011r. jest słaby na poziomie +- 10
:arrow: Olej bazowy: Destylaty ciężkie parafinowe z odparafinowania rozpuszczalnikowego (ropa naftowa) 10-15% wagowo …a to dużo. NOACK przy tej ilości pochodnych ropy nie będzie niski. :?
Za to CCS przy -30 poprawiony na 4300 wygląda super...(tylko nie w oleju przeznaczonym dla silników VW) ...i to POD WARUNKIEM, ŻE KUPIMY :arrow: olej wyprodukowany w 2011 roku i druga sprawa :arrow: Valvoline podaje CCS -30 dla oleju 5W/30 ....i wszystko fajnie ale zapewne jest to olej ze specyfikacją Forda gdyż właśnie te silniki wymagają oleju o niskiej lepkości strukturalnej. Dla oleju przeznaczonego pod silniki VW lepkość ta będzie w przypadku Valvoline zapewne w granicach 5500-6500 :? :arrow: :arrow: :arrow: długo nie szukałem http://www.automotive.artversa.com/A...AOHVS/1613.pdf CCS -30 dla Valvoline XL III 5W/30 wynosi 6600
www.valvolineeurope.com/uploadedFiles/2639.pdf
Data wejścia w życie: 3 styczeń 2011
Zastępuje: 15 grudzień 2010
---> choć Ashland twierdzi, że nowy SynPower 5W/30 ma NOACK na poziomie 7....ciekawe. Zapewne znów podali "najlepsze dane" ale nie dla oleju 5W/30 XL III ...standard :chytry :roll: Ktoś tu sobie pogrywa.... :tuk:
I jeszcze coś od Valvoline :arrow: http://www.valvoline.pl/zalaczniki/a...r%20XL-III.pdf + http://www.valvoline.pl/zalaczniki/a...205W-30_VW.pdf
Tak prawdę mówiąc zamiast Valvoline wybrał bym nastepnym razem dobrego Mobil1 z pewnego żródła.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Po 15k km zmieniony olej z fabrycznego Castrola.Zamieszczone przez PAOLO ESCOto była zmiana zaraz po oleju zalanym fabrycznie? Tz. silnik się jeszcze układał czy zmiana była kolejna po większym przebiegu?Zamieszczone przez MihauJa na 5k wlałem ze 300ml LM.
Tak dokładnie.Zamieszczone przez DzidaKtórego? 4200?Zamieszczone przez MihauJa na 5k wlałem ze 300ml LM
Komentarz
-
-
Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Co prawda to nie VAG ,ale moze komus sie przyda.
Wlasnie zlalem po 10.000 km Motul 300V 5w30...kolor ciemno bursztynowy.
Wysokoobrotowy silnik Hondy nic nie spalil...jak bylo max ,tak pozostalo max.
Ile w tym zaslugi silnika,a ile oleju...nie wiem.
Teraz przyszla kolej na cos z USA...Amsoil ASL 5w30,kupiony u kolegi Piotra tzn.
Pidziek.Tato,tato...czy to auto jest chore?
Nie synku...to diesel PD.
Honda...the power of dreams.
Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F
Komentarz
-
-
próbowałeś specific 507.00 czy nie hotrain?Zamieszczone przez Pidziekhotrain napisał/a:
Na 8 tys. po wymianie dolałem już 1,5 l Fuchsa. Nie wiem co robić, taki mam mętlik w głowie.
Trzeba podnieść o kilka oczek Cst i wlać 5W-40 API SM nie koniecznie C3.
Ja polecam Fuchs Supersyn 5W40 i bedzie dobrze.
kiedys pisałem o TSI, ale nie wiem czy ktoś pytał kogoś kompetentnego w Polsce o te silniki i pewien problem o którym pisze sie szeroko wszedzie tylko nie w ...Europie ?
tak to z olejami chyba jest często na papierze jest rekord świata, w życiu :|
Komentarz
-
-
no właśnie, często dane papierowe nijak mają się do faktycznej jakości oleju i może się okazać, że już po kilku tys km z tych podanych "wartości nic nie pozostanie".Zamieszczone przez elemenateurtak to z olejami chyba jest często na papierze
Motul 300V 5w30 to super olej dla kogoś kto dynamicznie jeździ np po autostradach lub robi dłuższe trasy. Super chroni wysilony silnik i na te 8/10 tys km jest bardzo dobry. Jednak jak ktoś chce jezdzić po mieście na krótkich odcinkach i jeszcze w systemie LL to nie jest to dobry wybór. Bo inne jest przeznaczenie tego oleju
Od normalnej jazdy jest wspomniany Specyfic 507.00 czy też "rekomendowany" przez Amsoila olej do osobówek (nie ma on aprobaty/specyfikacji VW żeby się nie pomyliło komuś :!: kolega gebek zalał go do wysokoobrotowego silnika Hondy a to różnica!).
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
chyba luźno spasowanego skoro wysokoobrotowegoZamieszczone przez PAOLO ESCOciasno spasowanego
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
300V nie jest do silników z wrazliwymi filtrami EGR, DPF itp....
On jest do innych celów.
Honda jest ciesno spasowana i wysokoobrotowa dlatego 0W-20 czy 0W-30 oparta na A1/ A5/B5 to tego odpowiedni konstrukcyjny wymóg aby stosowac oleje o nieco innym przepływie , flow.
Oczywiście stosowania oleju A3/B4 tez ujdzie ale nie bedzie to kwintesencja smaku :-)Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
--->Zamieszczone przez Pidziek300V nie jest do silników z wrazliwymi filtrami EGR, DPF itp....--->Zamieszczone przez PAOLO ESCOMotul 300V 5w30 to super olej dla kogoś kto dynamicznie jeździ np po autostradach lub robi dłuższe trasy--->Zamieszczone przez PAOLO ESCOjak ktoś chce jezdzić po mieście na krótkich odcinkach i jeszcze w systemie LL to nie jest to dobry wybórZamieszczone przez PAOLO ESCOBo inne jest przeznaczenie tego oleju
no właśnie bo już zgłupiałem :roll: tak mi się zdaje, że nowe silniki Hondy są wysokoobrotowe i ciasno spasowane...Zamieszczone przez PidziekHonda jest ciesno spasowana i wysokoobrotowa dlatego 0W-20 czy 0W-30 oparta na A1/ A5/B5
zdecydowanie do nowych jednostek Hondy oleje o ACEA A1/A5/B5.Zamieszczone przez Pidziek0W-20 czy 0W-30 oparta na A1/ A5/B5PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
To jakieś troszke dziwne bo skoro wysokoobrotowe to powstaje tam wysoka temperatura i stąd zawsze stosowalo się luźne pasowanie -podobnie jak w sporcie . Ale do nowego S3 zaleeca się 0w30 wiec ja tez już głupieje :POI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Pisałem o sposobie smarowania i różnicach w silniakcha japonskich i europejskich.Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
Komentarz