http://1589303.wboil.com/storefront/ael.html przeczytaj uważnie i porównaj http://www.liqui-moly.de/liquimoly/mediendb.nsf/gfx2/3706%20Top%20Tec%204200_EN.pdf/$file/3706%20Top%20Tec%204200_EN.pdf
Syntetyczny Amsoil vs Liqui Moly w syntetycznej technologi ( LM mógł by napisać o nim "syntetyczny" ale tego nie robi bo to porządna firma) bez ujmy dla Amsoila.
Wiesz o co chodzi.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Znajomy jeździ na Millersie to tak ot widziałem sie z nim wczoraj, druga służbuwka na własnie tym LM.
Teoretycznie parametry papierowe dosyć rozbieżne.
Zalewa Millersa bo chce to odkupić zaraz od firmy w której pracuje, mówił mi że jeździł i tym i tamtym i różnice sa nieco na korzyść Millersa, mniej oleju ubywa , praktycznie cały czas ładnie i klarowny jest no i lepsza kultura na rozruchu.
Tak że to co na papierze nie zawsze obrazuje to co jest w rzeczywistości...
Mam na mysli fabie TSI obie latają po trasach i miesatach robiąc po 3000 - 4000km miesięcznie.
Oba maja ok. 100 000km ta na Millersie jest jakby w lepszym stanie.
...na którym Millersie XF Longlife 5w30?
Bo olej olejowi nie równy. Jeśli na tym to myślę, że Millers faktycznie może być trochę lepszy - zresztą jest to syntetyczny olej (i cena też odpowiednia $$$) a LM to tylko syntetyczna technologia nie pełen syntetyk (więc porównanie wydaje się być oczywiste od początku na korzyść Millersa).
Zamieszczone przez Pidziek
latają po trasach i miesatach robiąc po 3000 - 4000km miesięcznie.
to ja robię około 5 tys miesięcznie : :szeroki_usmiech
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Może ktoś z was jeździ na tych olejach jak wygląda ich zużycie od wymiany do wymiany tj na 15000 auto zasilane gazem od czasu do czasu jeździ z przyczepka prędkość przelotowa 100-120 czasami przy wyprzedzaniu 150
pogubiłem się już w tym wątku,
mam niedługo przegląd 1,4 tsi przy przebiegu 45 tyś, chce go przestawić na przeglądy co 15 tyś, obecnie mam wlany olej shell LL 5w30, przy wymianie napinacza rozrządu zalecili mi stosowanie bardziej gęstych olejów i teraz czy wybacz 5w40 czy 0w40 jakiej firmy oleju szukać?
przy wymianie napinacza rozrządu zalecili mi stosowanie bardziej gęstych olejów
:shock: Kto taki madry ? ASO? Jak to uzasadnili? To jakaś głupota :roll:
Jeśli już to 5W/40 ...bo ten 0W/40 jest "rzadszym olejem" a na zimę to 5W/30 optymalny dla tego silnika. Ja bym lał dalej 5W/30 --->ew zmień olej na lepszy jakościowo ale dalej o lepkości 5W/30
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
samochód po gwarancji, w Aso bym wymieniany napinacz na gwarancji i po wymianie poinformowano że lepiej będzie dla tego silnika jak zacznę robić przeglądy co 15 tyś i lać gęstszy olej bez nacisku na producenta oleju.
Czym różnią się te dwa oleje Millersa: XF Longlife 5W-30 oraz TRIDENT 5W-30 LONGLIFE.
Oba są w pełni syntetyczne, oba spełniają normę VW 504.00/507.00, a ten drugi jest o ponad 100 PLN tańszy na 5 litrach. Skąd taka różnica w cenie?
po wymianie poinformowano że lepiej będzie dla tego silnika jak zacznę ... lać gęstszy olej
a co ASO zrobiło fuszerkę i nie zmieniło uszczelek na nowe i boją sie teraz że może coś przeciekać? Lej 5W/30. Marka wg uznania byle oliwa była porzadna jakościowo.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
chodzi bardziej pracę rozrządu który potrafi pracować głośno w silnikach tsi
Trzeba podnieśc lepkość oleju 5W-30 i po prostu zmienić na taki na pełnej bazie syntetycznej w którym film nie bedzie sie zrywał .
jest kilka produktów które w klasie 5W-30 spełniaja 504 i maja wyzsza lepkość kinematycz.
chodzi bardziej pracę rozrządu który potrafi pracować głośno w silnikach tsi
Trzeba podnieśc lepkość oleju 5W-30 i po prostu zmienić na taki na pełnej bazie syntetycznej w którym film nie bedzie sie zrywał .
jest kilka produktów które w klasie 5W-30 spełniaja 504 i maja wyzsza lepkość kinematycz.
Czym różnią się te dwa oleje Millersa: XF Longlife 5W-30 oraz TRIDENT 5W-30 LONGLIFE.
---> "oleje serii Trident przeznaczone są dla użytku profesjonalnego (floty, warsztaty), gdzie liczy się przede wszystkim stosunek wysokiej jakości do ceny, a w mniejszym stopniu efektowne opakowanie.
Wszystkie oleje serii Trident spełniają najnowsze normy ACEA i API.
Tak jak oleje serii Premium, produkowane są w Brighouse w Wielkiej Brytanii." cytat ze strony Millersa
"Niby" TRIDENT 5W-30 LONGLIFE przewyższa wymagania ACEA A3, B4, A5, B5, C2, :haha: mogli od razu napisać od A1 do A5 i od B1 do B5 .... :lol: vs ACEA A3/B4 XF Longlife 5W-30
Wybrał bym tego XF Longlife 5W-30 jak bardziej wiarygodny olej :wink:
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Na zimę racjonalnym wyborem wydaje się Mobil 1 0W40
ja może jestem trochę w tej kwestii laikiem, ale swe 3 grosze jako moją uwagę chciałbym dorzucić w kwestii M1 0w40.
Na początek podziwiam wiedzę Paolo Esco i Pidziek, którzy rzetelnie potrafią wyjaśnić wiele kwestii, i czoła im chylę... :szeroki_usmiech
(a propos, Paolo, raz jeszcze wielkie dzięki za polecenie LM Fajnie się turla moja OII BXE )
ale do rzeczy, turlam się służbową Fabką II 1,4MPI 16V LPG - aktualnie silnik mam zalany od miesiąca czerwca br. właśnie w/w M1. Obecnie zrobiłem ca. 13kkm (głównie trasa) i średnio raz 2 razy na miesiąc sprawdzam poziom olej. Po pierwsze oleju nie bierze ale zastanawiającym jest aktualnie jego barwa - prawie czarna. Czyżby to wpływ pracy na LPG? Fakt, temp. spalania LPG jest wyższa niż benzyny... Przed wymianą na M1 (w ASO) silnik był zalany Shell Helix Ultra 5W40 i w sumie do wymiany przy 30kkm swej pierwotnej barwy nie zmienił...
Teraz powoli się zbliża serwis olejowy i zastanawiam się nad LM TT4100 lub Mobil Super 3000 X1 5W-40, ewentualnie myślę o oliwie z rodziny Fuchs'a. Standardowo w ASO z którym mamy podpisaną umową leją Mobila. I zobaczymy co się da zrobić...
Jako ciekawostkę związaną z Mobil 1 mogę wspomnieć, że za dawnych czasów ( z 15-17 lat wstecz, wtedy na rynku pojawił się M1 ale w specyfikacji 5w40) jak praktykowałem w jednym z ASO przyjechał Klient Mazdą 323F i na wstępie rzucił textem , "że od 2 dni świeci kontrolka oleju i nie chce zgasnąć." Maska do góry, wyciągam bagnet oleju a tam nic, tylko pozostałości po oleju. Summa summarum oleju w silniku a ściślej w samym filtrze oleju było ze 3/4 pojemności filtra. Potem gość mi wspomniał, ze ostatnią wymianę oleju miał ca. 30-35kkm temu. Silnika nie zatarł, potem śmigał tym samochodem jeszcze ze 2 lata...
lej pełen syntetyk 0W/40 ew 5W/40 i będzie dobrze.
Top Tec 4100 nie do tego silnika ( po co jak możesz mieć lepszy olej)
Zamieszczone przez Adam-Ski
Silnika nie zatarł
mi to mówisz? Miałem 323 F 2.0 TDVi sprzedałem ojcu a ten przejechał do ponad 230 tys km i jak sprzedawał gościowi silnik nie brał oleju między wymianami!
Ale tam były dwa filtry oleju---> wstępnego i pełnego oczyszczania. Konstrukcja stara ale jaka wytrzymała i niezawodna ( byle czyste paliwo lać) :P
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Konstrukcja stara ale jaka wytrzymała i niezawodna
... no cóż, stare ale jare :P lub mówiąc inaczej: gniotsa nie łamiotsa + do tego dodajesz bardzo ważny współczynnik pt: "jak dbasz tak masz" i wynik końcowy wiadomo pozytywny powinien wyjść :szeroki_usmiech
Komentarz