Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Ayu
    RS
    • 2009
    • 4154

    Zamieszczone przez elemenateur
    próbowałeś specific 507.00 czy nie hotrain?
    Fuchs Titan GT1 Pro - 3 XTL a przedtem Valvoline wg normy 504.00/507.00.
    elemenateur, masz na myśli Motul Specific?

    Komentarz

    • elemenateur
      Elegance
      • 2007
      • 803

      Zamieszczone przez hotrain
      elemenateur napisał/a:
      próbowałeś specific 507.00 czy nie hotrain?


      Fuchs Titan GT1 Pro - 3 XTL a przedtem Valvoline wg normy 504.00/507.00.
      elemenateur, masz na myśli Motul Specific?
      albo specific albo x-clean+
      Jeśli weźmie więcej niż fuchsa , jednego albo drugiego- dolewki ode mnie masz w prezencie

      Komentarz

      • Mihau
        RS
        • 2009
        • 7460
        • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

        A jak się mają parametry AMSOIL 5W-30 European Car Formuła (AEL) do LM TopTec 4200? Lepsze czy gorsze, bo widzę, że normę do TSI spełnia?

        Nie znam się totalnie na tym więc nie wiem czego ma być więcej czego mniej w tych rubryczkach.
        O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

        Komentarz

        • PAOLO ESCO
          RS
          • 2009
          • 6626
          • Volkswagen
          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

          http://1589303.wboil.com/storefront/ael.html przeczytaj uważnie i porównaj http://www.liqui-moly.de/liquimoly/mediendb.nsf/gfx2/3706%20Top%20Tec%204200_EN.pdf/$file/3706%20Top%20Tec%204200_EN.pdf

          Syntetyczny Amsoil vs Liqui Moly w syntetycznej technologi ( LM mógł by napisać o nim "syntetyczny" ale tego nie robi bo to porządna firma) bez ujmy dla Amsoila.

          Wiesz o co chodzi.
          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

          Komentarz

          • Pidziek
            RS
            • 2011
            • 1845

            Znajomy jeździ na Millersie to tak ot widziałem sie z nim wczoraj, druga służbuwka na własnie tym LM.
            Teoretycznie parametry papierowe dosyć rozbieżne.
            Zalewa Millersa bo chce to odkupić zaraz od firmy w której pracuje, mówił mi że jeździł i tym i tamtym i różnice sa nieco na korzyść Millersa, mniej oleju ubywa , praktycznie cały czas ładnie i klarowny jest no i lepsza kultura na rozruchu.
            Tak że to co na papierze nie zawsze obrazuje to co jest w rzeczywistości...

            Mam na mysli fabie TSI obie latają po trasach i miesatach robiąc po 3000 - 4000km miesięcznie.

            Oba maja ok. 100 000km ta na Millersie jest jakby w lepszym stanie.
            Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
            http://www.zmienolej.pl/
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

            Komentarz

            • PAOLO ESCO
              RS
              • 2009
              • 6626
              • Volkswagen
              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

              Zamieszczone przez Pidziek
              Znajomy jeździ na Millersie
              ...na którym Millersie XF Longlife 5w30?
              Bo olej olejowi nie równy. Jeśli na tym to myślę, że Millers faktycznie może być trochę lepszy - zresztą jest to syntetyczny olej (i cena też odpowiednia $$$) a LM to tylko syntetyczna technologia nie pełen syntetyk (więc porównanie wydaje się być oczywiste od początku na korzyść Millersa).

              Zamieszczone przez Pidziek
              latają po trasach i miesatach robiąc po 3000 - 4000km miesięcznie.
              to ja robię około 5 tys miesięcznie : :szeroki_usmiech
              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

              Komentarz

              • filip_auto
                Ambiente
                • 2011
                • 164

                Witam wszystkich

                Zbliża się u mnie wymiana oleju

                Obecnie silnik zalany M1 5W50

                Co byście polecali z opcji poniżej

                Mobil 1 0W40
                Motul x-cess 5W40
                LIQUI MOLY - SYNTHOIL 5W-40
                fuchs GT1 5W40

                Może ktoś z was jeździ na tych olejach jak wygląda ich zużycie od wymiany do wymiany tj na 15000 auto zasilane gazem od czasu do czasu jeździ z przyczepka prędkość przelotowa 100-120 czasami przy wyprzedzaniu 150

                Komentarz

                • PAOLO ESCO
                  RS
                  • 2009
                  • 6626
                  • Volkswagen
                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                  Na zimę racjonalnym wyborem wydaje się Mobil 1 0W40 - powinien lepiej "płynąć". http://www.autokreso.hr/ulja/downloa...%20Formula.pdf i ten proponuję zalać.

                  Męczysz ten silnik niepotrzebnie na 5W/50 daj mu odetchnąć w lecie na jakimś 5W/40. :P
                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                  Komentarz

                  • konkon
                    Rider
                    • 2008
                    • 667
                    • Octavia I (1U2)
                    • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                    Jak 0W-40 to lepiej pełno-syntetyczny Liqui Moly Synthoil Energy 0W-40.
                    Niestety słabo z dostępnością.
                    Konrad
                    OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                    90 konny AGRessor
                    PerfectServiceBy DGW
                    WhitePride :smokedevil

                    Komentarz

                    • PAOLO ESCO
                      RS
                      • 2009
                      • 6626
                      • Volkswagen
                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                      Zamieszczone przez konkon
                      Liqui Moly Synthoil Energy 0W-40.
                      też może być, napewno lepiej dla silnika niż ten Synthoil 5W/40 ---> http://oliwiarka.pl/6-oleje-silnikowe-syntetyczne i na allegro kolega Adamke sprzedaje LM ( ma dobrą cenę na 0W/40 - 150 zł za 5L !!! tylko skończyła się aukcja właśnie - poczekaj i możesz ten olej w tej cenie kupić http://allegro.pl/sklep/2026017_inter-kep

                      Millersa i Lqui Moly sprzedaje kolega RobertM od nas z forum przecież
                      Millersa także warto wziąć pod uwagę

                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                      Komentarz

                      • lukaszz
                        Ambiente
                        • 2009
                        • 167

                        pogubiłem się już w tym wątku,
                        mam niedługo przegląd 1,4 tsi przy przebiegu 45 tyś, chce go przestawić na przeglądy co 15 tyś, obecnie mam wlany olej shell LL 5w30, przy wymianie napinacza rozrządu zalecili mi stosowanie bardziej gęstych olejów i teraz czy wybacz 5w40 czy 0w40 jakiej firmy oleju szukać?

                        Komentarz

                        • PAOLO ESCO
                          RS
                          • 2009
                          • 6626
                          • Volkswagen
                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                          Zamieszczone przez lukaszz
                          1,4 tsi przy przebiegu 45 tyś
                          --->
                          Zamieszczone przez lukaszz
                          obecnie mam wlany olej shell LL 5w30
                          --->
                          Zamieszczone przez lukaszz
                          przy wymianie napinacza rozrządu zalecili mi stosowanie bardziej gęstych olejów
                          :shock: Kto taki madry ? ASO? Jak to uzasadnili? To jakaś głupota :roll:

                          Jeśli już to 5W/40 ...bo ten 0W/40 jest "rzadszym olejem" a na zimę to 5W/30 optymalny dla tego silnika.
                          Ja bym lał dalej 5W/30 --->ew zmień olej na lepszy jakościowo ale dalej o lepkości 5W/30
                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                          Komentarz

                          • Pidziek
                            RS
                            • 2011
                            • 1845

                            Zamieszczone przez lukaszz
                            przy wymianie napinacza rozrządu zalecili mi stosowanie bardziej gęstych olejów
                            Czy mówili cos o bardziej gęstym 5W-30 czy o innej lepkosci ?

                            nie wspominali nic o zmianie firmy olejowej ?

                            A co z gwarancją i stosowaniem 504.00/ 507.00 jak zalejesz inny olej moze być zonk i utrata gwarancji ..
                            Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                            http://www.zmienolej.pl/
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                            Komentarz

                            • PAOLO ESCO
                              RS
                              • 2009
                              • 6626
                              • Volkswagen
                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                              Zamieszczone przez Pidziek
                              nie wspominali nic o zmianie firmy olejowej ?
                              dokładnie o tym samym myślę ---> zmiana na porządną firme i powinno być OK.
                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                              Komentarz

                              • lukaszz
                                Ambiente
                                • 2009
                                • 167

                                samochód po gwarancji, w Aso bym wymieniany napinacz na gwarancji i po wymianie poinformowano że lepiej będzie dla tego silnika jak zacznę robić przeglądy co 15 tyś i lać gęstszy olej bez nacisku na producenta oleju.

                                to jakiego producenta mam kupić olej?

                                Komentarz

                                • voytek
                                  Rider
                                  • 2010
                                  • 480
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                  Czym różnią się te dwa oleje Millersa: XF Longlife 5W-30 oraz TRIDENT 5W-30 LONGLIFE.
                                  Oba są w pełni syntetyczne, oba spełniają normę VW 504.00/507.00, a ten drugi jest o ponad 100 PLN tańszy na 5 litrach. Skąd taka różnica w cenie?


                                  Komentarz

                                  • PAOLO ESCO
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 6626
                                    • Volkswagen
                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                    Zamieszczone przez lukaszz
                                    po wymianie poinformowano że lepiej będzie dla tego silnika jak zacznę ... lać gęstszy olej
                                    a co ASO zrobiło fuszerkę i nie zmieniło uszczelek na nowe i boją sie teraz że może coś przeciekać? Lej 5W/30. Marka wg uznania byle oliwa była porzadna jakościowo.
                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                    Komentarz

                                    • lukaszz
                                      Ambiente
                                      • 2009
                                      • 167

                                      chodzi bardziej pracę rozrządu który potrafi pracować głośno w silnikach tsi

                                      Komentarz

                                      • Pidziek
                                        RS
                                        • 2011
                                        • 1845

                                        Zamieszczone przez lukaszz
                                        chodzi bardziej pracę rozrządu który potrafi pracować głośno w silnikach tsi
                                        Trzeba podnieśc lepkość oleju 5W-30 i po prostu zmienić na taki na pełnej bazie syntetycznej w którym film nie bedzie sie zrywał .
                                        jest kilka produktów które w klasie 5W-30 spełniaja 504 i maja wyzsza lepkość kinematycz.
                                        Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                        http://www.zmienolej.pl/
                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                        Komentarz

                                        • lukaszz
                                          Ambiente
                                          • 2009
                                          • 167

                                          Zamieszczone przez Pidziek
                                          Zamieszczone przez lukaszz
                                          chodzi bardziej pracę rozrządu który potrafi pracować głośno w silnikach tsi
                                          Trzeba podnieśc lepkość oleju 5W-30 i po prostu zmienić na taki na pełnej bazie syntetycznej w którym film nie bedzie sie zrywał .
                                          jest kilka produktów które w klasie 5W-30 spełniaja 504 i maja wyzsza lepkość kinematycz.
                                          którego producenta olej kupić?

                                          Komentarz

                                          • PAOLO ESCO
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 6626
                                            • Volkswagen
                                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                            Zamieszczone przez voytek
                                            Czym różnią się te dwa oleje Millersa: XF Longlife 5W-30 oraz TRIDENT 5W-30 LONGLIFE.
                                            ---> "oleje serii Trident przeznaczone są dla użytku profesjonalnego (floty, warsztaty), gdzie liczy się przede wszystkim stosunek wysokiej jakości do ceny, a w mniejszym stopniu efektowne opakowanie.
                                            Wszystkie oleje serii Trident spełniają najnowsze normy ACEA i API.
                                            Tak jak oleje serii Premium, produkowane są w Brighouse w Wielkiej Brytanii." cytat ze strony Millersa

                                            http://www.millersoils.pl/produkty/t...5w30-longlife/ vs http://www.millersoils.pl/produkty/p...longlife-5w30/

                                            "Niby" TRIDENT 5W-30 LONGLIFE przewyższa wymagania ACEA A3, B4, A5, B5, C2, :haha: mogli od razu napisać od A1 do A5 i od B1 do B5 .... :lol: vs ACEA A3/B4 XF Longlife 5W-30


                                            Wybrał bym tego XF Longlife 5W-30 jak bardziej wiarygodny olej :wink:
                                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                            Komentarz

                                            • Adam-Ski
                                              Rider
                                              • 2009
                                              • 476
                                              • Seat
                                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                              Na zimę racjonalnym wyborem wydaje się Mobil 1 0W40
                                              ja może jestem trochę w tej kwestii laikiem, ale swe 3 grosze jako moją uwagę chciałbym dorzucić w kwestii M1 0w40.

                                              Na początek podziwiam wiedzę Paolo Esco i Pidziek, którzy rzetelnie potrafią wyjaśnić wiele kwestii, i czoła im chylę... :szeroki_usmiech
                                              (a propos, Paolo, raz jeszcze wielkie dzięki za polecenie LM Fajnie się turla moja OII BXE )

                                              ale do rzeczy, turlam się służbową Fabką II 1,4MPI 16V LPG - aktualnie silnik mam zalany od miesiąca czerwca br. właśnie w/w M1. Obecnie zrobiłem ca. 13kkm (głównie trasa) i średnio raz 2 razy na miesiąc sprawdzam poziom olej. Po pierwsze oleju nie bierze ale zastanawiającym jest aktualnie jego barwa - prawie czarna. Czyżby to wpływ pracy na LPG? Fakt, temp. spalania LPG jest wyższa niż benzyny... Przed wymianą na M1 (w ASO) silnik był zalany Shell Helix Ultra 5W40 i w sumie do wymiany przy 30kkm swej pierwotnej barwy nie zmienił...

                                              Teraz powoli się zbliża serwis olejowy i zastanawiam się nad LM TT4100 lub Mobil Super 3000 X1 5W-40, ewentualnie myślę o oliwie z rodziny Fuchs'a. Standardowo w ASO z którym mamy podpisaną umową leją Mobila. I zobaczymy co się da zrobić...

                                              Jako ciekawostkę związaną z Mobil 1 mogę wspomnieć, że za dawnych czasów ( z 15-17 lat wstecz, wtedy na rynku pojawił się M1 ale w specyfikacji 5w40) jak praktykowałem w jednym z ASO przyjechał Klient Mazdą 323F i na wstępie rzucił textem , "że od 2 dni świeci kontrolka oleju i nie chce zgasnąć." Maska do góry, wyciągam bagnet oleju a tam nic, tylko pozostałości po oleju. Summa summarum oleju w silniku a ściślej w samym filtrze oleju było ze 3/4 pojemności filtra. Potem gość mi wspomniał, ze ostatnią wymianę oleju miał ca. 30-35kkm temu. Silnika nie zatarł, potem śmigał tym samochodem jeszcze ze 2 lata...
                                              Była Octavia II (Combi) 1.9 TDI PD

                                              Był Rapid 1.4 TDI-CR

                                              Poprzednio także Fabia II Combi 1,4 16V

                                              Komentarz

                                              • PAOLO ESCO
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 6626
                                                • Volkswagen
                                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                Zamieszczone przez Adam-Ski
                                                Fabka II 1,4MPI 16V LPG
                                                lej pełen syntetyk 0W/40 ew 5W/40 i będzie dobrze.
                                                Top Tec 4100 nie do tego silnika ( po co jak możesz mieć lepszy olej)

                                                Zamieszczone przez Adam-Ski
                                                Silnika nie zatarł
                                                mi to mówisz? Miałem 323 F 2.0 TDVi sprzedałem ojcu a ten przejechał do ponad 230 tys km i jak sprzedawał gościowi silnik nie brał oleju między wymianami!
                                                Ale tam były dwa filtry oleju---> wstępnego i pełnego oczyszczania. Konstrukcja stara ale jaka wytrzymała i niezawodna ( byle czyste paliwo lać) :P
                                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                Komentarz

                                                • Adam-Ski
                                                  Rider
                                                  • 2009
                                                  • 476
                                                  • Seat
                                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                  Konstrukcja stara ale jaka wytrzymała i niezawodna
                                                  ... no cóż, stare ale jare :P lub mówiąc inaczej: gniotsa nie łamiotsa + do tego dodajesz bardzo ważny współczynnik pt: "jak dbasz tak masz" i wynik końcowy wiadomo pozytywny powinien wyjść :szeroki_usmiech
                                                  Była Octavia II (Combi) 1.9 TDI PD

                                                  Był Rapid 1.4 TDI-CR

                                                  Poprzednio także Fabia II Combi 1,4 16V

                                                  Komentarz

                                                  • pandzik
                                                    RS
                                                    • 2011
                                                    • 2254
                                                    • Seat

                                                    Są dostępne bańki 3,5 litrowe? No i co polecacie (niedrogiego) do mojej bryki?

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...