mam zalane w Leone i nawet w tej padace czuć, że autko milej się wkręci na obroty, do minusów to ciężko go zagrzać, w zimie przy -20 po około 12km przejechanych dość dynamicznie :diabelski_usmiech cały czas wskazówka nie pokazywała 90stC , była tuż przed ale nie doszła, w lato można to potraktować jako +
Czy nie ma to znaczenia ?
pomijam kwestię okresów używania bo zmieniać będę co 15 tys.
Polecam X-Lite 0w-30.
Ostatnio jechałem autostradą w byłym NRD - 130 km/h (przy ograniczeniu prędkości) do 200 km/h (przy braku ograniczeń) przez ok 1,5 godziny. Maksymalna osiągnięta temperatura oleju - 107 st.C.
mam zalane w Leone i nawet w tej padace czuć, że autko milej się wkręci na obroty, do minusów to ciężko go zagrzać, w zimie przy -20 po około 12km przejechanych dość dynamicznie cały czas wskazówka nie pokazywała 90stC , była tuż przed ale nie doszła, w lato można to potraktować jako +
Miałem X-lite i podobne wrażenie, że w zimie ciężko było dojść do 90stopni. Przy normalnej jeździe oscylowała w okolicach 81 stopni. Natomiast jak zrobiło się cieplej to nie miałem żadnego problemu z zagrzaniem go do 100stopni dosyć szybko. Teraz zalałem CFS5W40. Zobaczę jak będzie się sprawował. Na CFSie 4-5 startów pod rząd od 0-230 i dopiero olej doszedł do 100stopni.
Panowie pomóżcie, przebrnąłem przez ten temat i nie wiem już jaką drogą olejową pójść.
Zbliża mi się pierwszy przegląd przy 15tyś km.
Który olej będzie optymalny do 1.6 BSE z LPG zamiast Castrol 5W30?
Czy na pewno Motul X-lite 0w30? Był gdzieś w tym temacie polecany chyba przez PAOLO ESCO do tego silnika.
Jakieś inne propozycje?
(Styl jazdy normalny, w większości prędkość max do ok 120km/h, przewaga miasta)
Panowie pomóżcie, przebrnąłem przez ten temat i nie wiem już jaką drogą olejową pójść.
Zbliża mi się pierwszy przegląd przy 15tyś km.
Który olej będzie optymalny do 1.6 BSE z LPG zamiast Castrol 5W30?
Czy na pewno Motul X-lite 0w30? Był gdzieś w tym temacie polecany chyba przez PAOLO ESCO do tego silnika.
Jakieś inne propozycje?
(Styl jazdy normalny, w większości prędkość max do ok 120km/h, przewaga miasta)
X-lite zostal zaprojektowany do mocnych silnikow z turbodoladowaniem stad posiadal norme 503.01
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
Na pewno w motorposrcie nie liczy się nic innego tam gdzie sa ogromne pieniadze i nie liczy się trwałość silników idą oleje fabryczne robione pod konkretny team tam gdzie liczy sie trwałość a serwisy same gospodarują własnymi funduszami nie ma innych marek jak Motul i Millers reszta się nie liczy.
Panowie pomóżcie,
Który olej będzie optymalny do 1.6 BSE z LPG zamiast Castrol 5W30?
hizoku, tak jak napisał rOBERTO795, 0w40 lub 5w40 z wysokim TBN, to jest optymalny olej do 1.6. tym bardziej jak jeżdzisz dużo po mieście, bierz jakiś w40.
Ja zalałem do BSE+lpg, Liqui Moly Synthoil Energy 0W40. Masz tu sprawdzonych sprzedawców i przynajmniej pełny syntetyk za rozsądne pieniądze.
Mam pytanie do obeznanych z produktami Motula, czym różnią się od siebie te dwa oleje:
1. Motul Specific 5W30
2. Motul 8100 X-clean 5W30
Oba z normą 504.00/507.00 od tedgo samego producenta. Który lepszy?
Rozważam jeszcze ewentualnie Motul 8100 X-lite 0w-30 jeśli przeszedłbym na wymiany co 15 kkm. Styl jazdy raczej umiarkowany z przewagą miasta, ale szybsza trasa też się zdarza. Nie wiem, czy 0w30 nie będzie za rzadki w upały.
ten http://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/194/Specific%20504%2000%20507%2000%205W-30%20(GB).pdf?1323962836 vs ten http://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/55/8100%20X-clean%20%205W-30%20(GB).pdf?1323960879 ( o te Tobie chodzi?) w sumie "jeden gwint" ja bym z tych dwóch jesli już to brał konkretnie SPecyfica VW 504.00/507.00 - praktycznie różnica w tych dwóch tylko w zakresie TBN 7,2 (Specyfic) vs 6,0.
Jeżeli X-lite 0W30 i wymiany co 15 tys km to masz jeszcze http://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/57/8100%20X-max%200W-40%20(GB).pdf?1323961491 ( na 12-15 tys powinien dać radę)...ale ja chyba bym z tych dwóch jednak ku X-lite się skłaniał...pomimo jazdy w mieście bo napisałeś też że
Zamieszczone przez voytek
szybsza trasa też się zdarza
- powinno być OK. Może ewentualnie Millersa XFS 0W40 ?
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Dzięki :wink:
A ten Motul Specific 5w30 504.00/507.00 to rzeczywiście 100% syntetyk jak podaje producent czy technologia syntetyczna?
Ja spaliłem ten olej (ilościowo oraz zrobił się czarny-utlenił się) podczas gonitwy po autostradzie przy +40C. W przypadku X-Lite (tego starego) nie miało to miejsca.
Porównanie kolorów 2-ch X-Lite, po lewej nowy 11.2011, po prawej dawny 12.2010.
W starym lepkość jest minimalnie wyższa.
Komentarz