5 tyś km po europie południowej w temperaturach 35-40 st. i X-Lite-a 0W-30 ubyło nie cały 1 mm z bagnetu, olej też nie zrobił się czarny (nie utlenił się)
no no pięknie
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
5 tyś km po europie południowej w temperaturach 35-40 st. i X-Lite-a 0W-30 ubyło nie cały 1 mm z bagnetu, olej też nie zrobił się czarny (nie utlenił się).
Pozostaje zrobić badanie wiedzielibyśmy znacznie więcej.
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
założyłem dziś czujnik temp. oleju. Powiem szczerze bardzo skupia uwagę :P CFS-a 5w40 nie trudno zgrzac do 118 stopni- 5 minut upalania oczywiscie po wczsniejszym rozgrzaniu. temp przelotowe ok 100-108 stopni przy 120-150/h. czujnik zamontowany w chlodniczce oleju.
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
Takiego mam w Clio - to dobry i sprawdzony olej. U mnie w Octavi pierwszy raz CFS dopiero ok 3 tyś km- wiec zobaczymy. W jakich warunkach osiągnąleś te 110 stopni
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
miałem na blacie jakieś 98 stopni kiedy się zacząłem dynamiczniej jechać, jakieś 5 km ostrej jazdy w trybie S.
trasą?
Zamieszczone przez hotrain
rOBERTO795, po mieście ops:
To ja AMSoila 5W30 przełupałem też dobre 5 minut na S w maniualu (1, 2, 3 prawie do odciny i tak ze 2-3 razy) i dobiło tylko do 106C przy jakiś 30C na zewnątrz.
miałem na blacie jakieś 98 stopni kiedy się zacząłem dynamiczniej jechać, jakieś 5 km ostrej jazdy w trybie S.
trasą?
Zamieszczone przez hotrain
rOBERTO795, po mieście ops:
To ja AMSoila 5W30 przełupałem też dobre 5 minut na S w maniualu (1, 2, 3 prawie do odciny i tak ze 2-3 razy) i dobiło tylko do 106C przy jakiś 30C na zewnątrz.
Bo ty jeżdzisz wolniejszym autem :P
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
To ja AMSoila 5W30 przełupałem też dobre 5 minut na S w maniualu (1, 2, 3 prawie do odciny i tak ze 2-3 razy) i dobiło tylko do 106C przy jakiś 30C na zewnątrz.
Masz osłonę na silniku ?
Wiele osób mnie pyta o Nanodrive - odpowiadam 5-8 000km to max.
CFS zwykły do 10000km jest nieco stabilniejszy ale nie daje tego co gama Nanodrive
A OCP nie pamiętam chyba ze 2 może 3 auta jakieś ale nie prowadzę takowej statystyki.
Ogólnie w samych superlatywach.
Flagowe auto WRC Prokopa w Niemczech które jeźdizło na CFS 10W50 NT poszło z dymem pewnie widziałeś :-)
Więcej tego oleju idzie do aut pokroju EVO IX i X + bustery i dodatki do paliw + oleje CRX do szper bo na razie nic lepszego nikt nie wymyślił 8)
To tak najczęsciej .
Bardzo fajnie spisuje się ten olej we Fordach RS 305KM ale do 5000km w BMW z Vanosami to tak na szybko na zmianę ze zwykłym CFS-em.
Nowsze Porsche np. 911 to CFS 5W40 NT + dodatek z Amsoil API (zapewne masz takowy) powoduje że użytkownicy odkrywają nowe możliwości w silnikach tej marki , polecam.
Bałbym się trzymać dłużej olej sportowy typu 300V i/lub CFS, dłużej niż 6 m-cy i/lub 8tyś km, a na krótkich odcinkach jazdy to max 3tyś i/lub 3 m-ce. Oleje sportowe są bardzo wrażliwe na paliwo i szybko degradują się (w bańce fabrycznie zamkniętej max. 2 lata od daty produkcji). Ale przy wysilonych silnikach typu 150KM z 1Litra to ma sens.
Komentarz