Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Volver
    Classic
    • 2012
    • 2

    Zamieszczone przez Robekrobek
    Dzień dobry, z mojej strony proste pytanie - czy opłaca się lać olej mineralny do słynnego tsi? Wiem, że silnik ten może generować awarie ale powiem szczerze, że nie zależy mi na jakiś super pieszczotliwym traktowaniu tego samochodu a może dałoby się zaoszczędzić trochę kasy na oleju?
    Jesus Christ człowieku twoje pytanie było zadawane z 1000 razy już. I nie opłaca się nigdy oszczędzać na czymś takim jak olej, nawet jak masz gdzieś to auto (jakiś służbowy czy ki pieron?). Peace.

    Komentarz

    • Sebastian_M26
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 1823
      • Superb II (3T4)

      Zamieszczone przez Volver
      Zamieszczone przez Robekrobek
      Dzień dobry, z mojej strony proste pytanie - czy opłaca się lać olej mineralny do słynnego tsi? Wiem, że silnik ten może generować awarie ale powiem szczerze, że nie zależy mi na jakiś super pieszczotliwym traktowaniu tego samochodu a może dałoby się zaoszczędzić trochę kasy na oleju?
      Jesus Christ człowieku twoje pytanie było zadawane z 1000 razy już. I nie opłaca się nigdy oszczędzać na czymś takim jak olej, nawet jak masz gdzieś to auto (jakiś służbowy czy ki pieron?). Peace.
      To było bardzo podchwytliwe pytanie, bo każde ASO w Polsce leje oleje mineralne do wszystkich aut. Tzw. liderzy olejowi (w sensie sprzedażdy, nie jakości) nie mają w swojej ofercie ŻADNEGO oleju syntetycznego, Castrol, Mobil, Shell, Elf itd. sprzedają tylko i wyłącznie oleje MINERALNE, i 99% aut na tym jeździ.
      Seria 188KM/270Nm na 95RON

      Komentarz

      • zak14
        Rider
        • 2011
        • 605
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        Zamieszczone przez Sebastian_M26
        tylko i wyłącznie oleje MINERALNE
        To dość radykalne stanowisko. Można uznać jego prawdziwość, ale chyba, żeby uniknąć niejednoznaczności warto je nieco zniuansować - po prostu pisać, że są to oleje skomponowane na bazie gr.II/III/III+ lub po prosu HC, co jednak różni je od "najbardziej klasycznych" minerałów gr.I.
        Tak na marginesie: konia z rzędem temu, kto ma twarde dowody na to, że jakikolwiek cywilny olej dostępny na rynku jest skomponowany na bazie PAO lub Estrów a kilkuprocentowa domieszki HC są wyłącznie nośnikiem dodatków.
        Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

        Komentarz

        • emikal10
          Ambiente
          • 2010
          • 105

          Zamieszczone przez Robekrobek

          To było bardzo podchwytliwe pytanie, bo każde ASO w Polsce leje oleje mineralne do wszystkich aut. Tzw. liderzy olejowi (w sensie sprzedażdy, nie jakości) nie mają w swojej ofercie ŻADNEGO oleju syntetycznego, Castrol, Mobil, Shell, Elf itd. sprzedają tylko i wyłącznie oleje MINERALNE, i 99% aut na tym jeździ.
          O żesz ty w mordę! Czytając ten wątek od jakiegoś czasu jestem coraz bardziej przerażony i chyba w końcu przesiądę się na rower. Dlaczego? Bo:

          - oleje dużych producentów ZŁO, bo mineralne, syf, marketing, miksowane, blendowane
          - oleje lane w serwisach z beczek jeszcze gorzej, bo nie wiadomo skąd
          - producenci w fabryce leją syf, bo wiadomo oszczędność...

          JAK JEŹDZIĆ Drodzy Forumowicze, jak jeździć?

          Sorry za OT


          Denken ist schwer, deshalb urteilen die meisten.

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
            Płukanka+MaxLife (albo Millers XSS 10W/40)
            Czyli nie warto na tym etapie wracac do pelnego syntetyka ??

            Dam mu dopic ten olej z banki co mam teraz do konca, a potem wleje plukanke i zmienie na cos
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • PAOLO ESCO
              RS
              • 2009
              • 6626
              • Volkswagen
              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

              Zamieszczone przez Maicroft
              Czyli nie warto na tym etapie wracac do pelnego syntetyka ??
              nie wiem w jakim stanie jest silnik (od wewnątrz). Jeżeli zalejesz sam syntetyk - powiedzmy 5W/40 - to przy zapieczonych pierścieniach lub twardych uszczelniaczach nie uzyskasz zamierzonego efektu. Najpierw bym zaaplikował płukankę, niech czyni co do niej należy, potem olej (zwróć uwagę, że Millers XSS 10/W40 to "olej silnikowy z wyższą niż w zwykłych olejach 10W/40 zawartością bazy syntetycznej").
              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

              Komentarz

              • piotrek_os
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 8160
                • Octavia II (1Z3)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                Zamieszczone przez Maicroft
                W V8 na 10kkm ludzie jedynie uzupelniaja olej, bo znika hurtowo.
                hmmmmm to jakby tak miało znikać to tylko dolewac....co troszku nowa oliwa :diabelski_usmiech
                Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  Znika, jak sie te Tuaregi V8 goni to biora grubo olej.

                  Z drugiej strony ten olej co mam teraz, to ma przejechane moze z 5kkm i dalej jest jasny. Pomijajac diesle, ale w ostatniej benzynie olej po wymianie i zrobieniu kilku kkm byl juz ciemny, wiec moze tu tragedii nie ma.

                  Z tym, ze bedzie pic olej to sie liczylem, bo praktycznie kazde to V6 ciagnie.

                  A jak juz temat o olejach, to silnik jest pikus. Uklad napedowy ma chyba z 4 korki spustowe roznego oleju. Skrzynia ASB + dyfer + most
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • Sebastian_M26
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 1823
                    • Superb II (3T4)

                    Olej się zużywa, natomiast syf zostaje, więc wymiany tym bardziej są wskazane.
                    A goniony( 5-6,5tyś obr na pełnym gazie) TSI pobiera do litra oleju na 1tyś km.
                    Seria 188KM/270Nm na 95RON

                    Komentarz

                    • pedros
                      RS
                      • 2009
                      • 1958
                      • Volkswagen
                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                      Zamieszczone przez Sebastian_M26
                      ..... TSI pobiera do litra oleju na 1tyś km.
                      :Bojesie: :czerwona: dla konstruktorow silnika.

                      - jestem ciekaw kondycji katalizatora
                      To jest jakas masakra...., jetes pewien ze nie masz uplywow / uszczelniacze, turbo / ?

                      Komentarz

                      • Pidziek
                        RS
                        • 2011
                        • 1845

                        Zamieszczone przez Sebastian_M26
                        A goniony( 5-6,5tyś obr na pełnym gazie) TSI pobiera do litra oleju na 1tyś km.
                        Ekologia ekologią ale czy ktoś zdaje sobie jak rakotwórcze sa lotne weglowodory bedace produktem spalania oleju silnikowego ....mało :-)
                        Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                        http://www.zmienolej.pl/
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                        Komentarz

                        • PAOLO ESCO
                          RS
                          • 2009
                          • 6626
                          • Volkswagen
                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                          Zamieszczone przez piotrek_os
                          dolewac....co troszku nowa oliwa
                          nie głupi pomysł - MOBIL DELVAC HXP EXTRA 10W40 a potem optymalnie Delvac 5W/40.
                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                          Komentarz

                          • Sebastian_M26
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 1823
                            • Superb II (3T4)

                            Zamieszczone przez pedros
                            Zamieszczone przez Sebastian_M26
                            ..... TSI pobiera do litra oleju na 1tyś km.
                            :Bojesie: :czerwona: dla konstruktorow silnika.

                            - jestem ciekaw kondycji katalizatora
                            To jest jakas masakra...., jetes pewien ze nie masz uplywow / uszczelniacze, turbo / ?
                            Silnik w idealnym stanie, a prowadzony normalnie 2-4tyś obr, minimalnie schodzi z bagnetu może z 1mm na dystansie 5tyś km. Miałem 1.6 benzyna w którym nigdy nie dolewałem między wymianami (15tyś km), a jak kiedyś go prowadziłem w okolicach czerwonego pola na obrotomierzu, spalił cały "bagnet" oleju z max. do poniżej min. w 2 tyś km. Nie znam ciśniętego silnika, który nie pali oleju, poza japońskimi silnikami motocyklowymi.
                            Seria 188KM/270Nm na 95RON

                            Komentarz

                            • pedros
                              RS
                              • 2009
                              • 1958
                              • Volkswagen
                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                              Zamieszczone przez Pidziek
                              Zamieszczone przez Sebastian_M26
                              A goniony( 5-6,5tyś obr na pełnym gazie) TSI pobiera do litra oleju na 1tyś km.
                              Ekologia ekologią ale czy ktoś zdaje sobie jak rakotwórcze sa lotne weglowodory bedace produktem spalania oleju silnikowego ....mało :-)
                              Piotrek ciesze sie ze zwracasz na to uwage.
                              Sam olej wylany skore jest silnie toksyczny.
                              Spalony - zwlaszcza w niedoborze tlenu tworza WWA czy wielopierscieniowe weglowodory aromatyczne ktorych sklad to kalejdoskop i toksycznosc ich jest udowodniona - stad zamysl DPFow w Dieslach [ czy slusznie czy nie teoretycznie jest to genialny pomysl, praktycznie jak zwyke praktyka pokazuje ze nie tedy droga]

                              [ Dodano: Pon 05 Lis, 12 20:41 ]
                              Zamieszczone przez Sebastian_M26
                              Zamieszczone przez pedros
                              Zamieszczone przez Sebastian_M26
                              ..... TSI pobiera do litra oleju na 1tyś km.
                              :Bojesie: :czerwona: dla konstruktorow silnika.

                              - jestem ciekaw kondycji katalizatora
                              To jest jakas masakra...., jetes pewien ze nie masz uplywow / uszczelniacze, turbo / ?
                              Silnik w idealnym stanie, a prowadzony normalnie 2-4tyś obr, minimalnie schodzi z bagnetu może z 1mm na dystansie 5tyś km. Miałem 1.6 benzyna w którym nigdy nie dolewałem między wymianami (15tyś km), a jak kiedyś go prowadziłem w okolicach czerwonego pola na obrotomierzu, spalił cały "bagnet" oleju z max. do poniżej min. w 2 tyś km. Nie znam ciśniętego silnika, który nie pali oleju, poza japońskimi silnikami motocyklowymi.
                              Tu masz slusznosc - korelacja z obrotami jest jednoznaczna - niemniej Twoj post zasugerowa mi powszechne niedomaganie tej konstrukcji - byc moze losowy - i blyem przerazony apetytem na olej....

                              Komentarz

                              • PAOLO ESCO
                                RS
                                • 2009
                                • 6626
                                • Volkswagen
                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                Zamieszczone przez pedros
                                Sam olej wylany skore jest silnie toksyczny.
                                nawet rakotwórczy...
                                Co najmniej jedna ze znanych na tym forum firm wykazuje w świeżym oleju w jego składzie jeden ze związków, jako silnie rakotwórczy... (sprawdzałem kiedyś karty charakterystyki produktu pod względem składu i zastanawiałem się dlaczego tego oleju nie sprzedaje się na Zachodzie - i macie prawie gotową odpowiedź) :?
                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                Komentarz

                                • pedros
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 1958
                                  • Volkswagen
                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                  Zamieszczone przez pedros
                                  Sam olej wylany skore jest silnie toksyczny.
                                  nawet rakotwórczy...
                                  Co najmniej jedna ze znanych na tym forum firm wykazuje w świeżym oleju w jego składzie jeden ze związków, jako silnie rakotwórczy... (sprawdzałem kiedyś karty charakterystyki produktu pod względem składu i zastanawiałem się dlaczego tego oleju nie sprzedaje się na Zachodzie - i macie prawie gotową odpowiedź) :?
                                  Xn R40.
                                  BTW np popularny Mixol to toksyk!!!

                                  Tak obserwuje jak malo ludzi uzywa rekawic przy wymianie oleju :/
                                  Jak przed olejem plynnym mozemy sie ochronic tak przed spalonym olejem i jego inhalacja juz ciezko sie obronic.

                                  Komentarz

                                  • PAOLO ESCO
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 6626
                                    • Volkswagen
                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                    Zamieszczone przez pedros
                                    Jak przed olejem plynnym mozemy sie ochronic tak przed spalonym olejem i jego inhalacja juz ciezko sie obronic.
                                    dokładnie! Obserwowałem ostatnio na wymianie oleju chłopaków z zakładu wymiany oleju...szkoda ich młodzi a cały czas w kanale :? Nawdychajś się strasznie przez taki jeden dzień...nie mówiąc o tygodniu czy miesiącu .
                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                    Komentarz

                                    • filip_auto
                                      Ambiente
                                      • 2011
                                      • 164

                                      Od dwóch tygodni 1.6 bfq zalany Orlen Platinum max power 0w40

                                      Przejechane jakieś 1300 km spalanie się nie zwiększyło, nic nie klekocze, silnik trochę ciszej pracuje, ładnie się wkręca na obroty i jak narazie bez zastrzeżeń zobaczymy jak będzie dalej.

                                      Komentarz

                                      • andrzej111
                                        L&K
                                        • 2010
                                        • 1391

                                        Wracając do płukanek, to dotarł ktoś do składu najpopularniejszych produktów??

                                        Chciałbym wybrać jak najlepszy produkt, dlatego czym się sugerować przy wyborze poza tym co napisał Pedros??

                                        Przy okazji zauważyłem, że każdy producent zaleca inny czas pracy silnika co wskazuje na różny skład.
                                        Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW

                                        Komentarz

                                        • pedros
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 1958
                                          • Volkswagen
                                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                          Zamieszczone przez andrzej111
                                          ...

                                          Przy okazji zauważyłem, że każdy producent zaleca inny czas pracy silnika co wskazuje na różny skład.
                                          Lub inne stezenie substancji czynnej :diabelski_usmiech
                                          i/lub asekuruja sie firmy zeby nie bylo w razie czego.....

                                          Komentarz

                                          • PAOLO ESCO
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 6626
                                            • Volkswagen
                                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                            Zamieszczone przez andrzej111
                                            każdy producent zaleca inny czas pracy silnika co wskazuje na różny skład
                                            ---> Tanie płukanki ( nie "pewnych" firm) to środki o działaniu jedynie czyszczącym, które doprowadzają do rozrzedzenia oleju co w konsekwencji może się skończyć „przytarciem” górnych partii silnika, do których nie może dotrzeć olej. Dodatkowo – tanie detergenty mogą doprowadzić do rozszczelnienia silnika na skutek wymycia nagarów, rozpychających uszczelki. Dlatego producenci tanich „nie markowych, nie pewnych płukanek” zalecają bardzo krótki czas płukania, a przez to – jest ono mało skuteczne.
                                            Płukanka - TAK ale sprawdzonej firmy.
                                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                            Komentarz

                                            • pedros
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 1958
                                              • Volkswagen
                                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                              Zamieszczone przez andrzej111
                                              każdy producent zaleca inny czas pracy silnika co wskazuje na różny skład
                                              ---> Tanie płukanki ( nie "pewnych" firm) to środki o działaniu jedynie czyszczącym, które doprowadzają do rozrzedzenia oleju co w konsekwencji może się skończyć „przytarciem” górnych partii silnika, do których nie może dotrzeć olej. Dodatkowo – tanie detergenty mogą doprowadzić do rozszczelnienia silnika na skutek wymycia nagarów, rozpychających uszczelki. Dlatego producenci tanich „nie markowych, nie pewnych płukanek” zalecają bardzo krótki czas płukania, a przez to – jest ono mało skuteczne.
                                              Płukanka - TAK ale sprawdzonej firmy.
                                              Popieram wszystkimi.... Lapami..... :szeroki_usmiech

                                              Dobra plukanke [ pukanke chcialem napisac :shhh] mamy za 20 pln a roztwor kerozynowo naftowy jest za ok 15 pln

                                              Inna kategoria to srodki profi gdzie warunki korztania sa zgola inne.

                                              Komentarz

                                              • andrzej111
                                                L&K
                                                • 2010
                                                • 1391

                                                Jak widać nawet "szanowani' producenci sprzedają szybkie płukanki.
                                                Rozumiem, że im dłuży czas pracy na biegu jałowym tym lepszy stuff??

                                                LM ENGINE FLUSH PRO-LINE 2662
                                                Zastosowanie:
                                                Stosować przed wymianą oleju. 500 ml preparatu wystarcza na 5 l oleju silnikowego. Dolać do oleju silnikowego przy rozgrzanym silniku i dać mu popracować 5-10 minut na biegu jałowym. Nie jeździć. Nie zwiększać obrotów. Zlać stary olej. Wymienić filtr i zalać świeży olej.


                                                LM ENGINE FLUSH PRO-LINE 2662
                                                Zastosowanie:
                                                Stosować przed wymianą oleju. 500 ml preparatu wystarcza na 5 l oleju silnikowego. Dolać do oleju silnikowego przy rozgrzanym silniku i dać mu popracować 5-10 minut na biegu jałowym. Nie jeździć. Nie zwiększać obrotów. Zlać stary olej. Wymienić filtr i zalać świeży olej.


                                                Motul Engine Clean Auto
                                                RECOMMENDATIONS
                                                Before each oil drain, add in the engine a can of ENGINE CLEAN to hot used oil. Let the engine run at
                                                idle for 15 minutes. Drain the oil and change the oil filter.
                                                The content of one can is sufficient for an oil capacity up to 5 litres. For higher capacities, 60 ml of
                                                ENGINE CLEAN is to be added per additional litre of engine oil (over 5 litres). Do not exceed the
                                                recommended proportion. If necessary, proceed to 2 successive treatments.
                                                Combined with DIESEL SYSTEM CLEAN or FUEL SYSTEM CLEAN, ENGI


                                                Millers ENGINE FLUSH
                                                STOSOWANIE:
                                                Do wszystkich samochodów benzynowych i Diesel, osobowych i dostawczych.
                                                Dodaj butelkę ENGINE FLUSH do oleju.
                                                Uruchom silnik na 15-20 minut.
                                                Spuść olej, wymień filtr oleju i wlej do silnika nowy olej Millers.


                                                Valvoline VPS HD Engine Flush
                                                VPS HD Engine Flush jest profesjonalnym preparatem przeznaczonym do rozpuszczania osadów i czyszczenia skrzyni korbowej w celu wydłużenia trwałości użytkowej świeżego oleju silnikowego. VPS HD Engine Flush jest mieszany z używanym olejem silnikowym i pozostawiany do czyszczenia na 20-30 minut (w zależności od stopnia zanieczyszczenia) w silniku pracującym na biegu jałowym.

                                                Ponieważ VPS HD Engine Flush nie zawiera żadnych rozpuszczalników chlorowanych, może być bezpiecznie stosowany. VPS HD Engine Flush nie uszkadza uszczelek, jeżeli jest używany zgodnie z instrukcją. Należy zawsze stosować się do wskazówek podanych na etykiecie. W przypadku silników o dużym nagromadzeniu osadów i przebiegu wynoszącym 160 000 kilometrów lub więcej, przed zastosowaniem produktu zaleca się sprawdzenie, czy filtr siatkowy nie jest zatkany. Butelka o pojemności 1 litra jest wystarczająca do miski olejowej o objętości 10-12 litrów.

                                                - Rozpuszcza osady, które ograniczają moc silnika.
                                                - Czyści silnik w ciągu 20-30 minut.
                                                - Otwiera zablokowane kanaliki oleju.
                                                - Uwalnia zakleszczające się elementy podnoszące.
                                                - Poprawia cyrkulację oleju.
                                                - Bezpieczny dla uszczelek i uszczelnień.
                                                - Specjalnie opracowany do silników wysokoprężnych pracujących pod dużym obciążeniem.

                                                Valvoline Engine Flush
                                                Przeznaczony do delikatnego rozpuszczania osadów podczas pracy silnika na biegu jałowym, usuwa grube warstwy osadów w zaledwie 5 minut. Produkt jest całkowicie bezpieczny w użyciu, gdyż nie wpływa na twarde warstwy węgla i osadu, a ponadto nie zawiera żadnych rozpuszczalników chlorowanych. Engine Flush nie uszkadza uszczelek, jeżeli zostanie użyty zgodnie z instrukcją. W przypadku silników o przebiegu 160,000 kilometrów lub większym, przed zastosowaniem produktu zaleca się sprawdzenie, czy filtr siatkowy nie jest zatkany.
                                                Podczas płukania środek ten:
                                                - Rozpuszcza osad.
                                                - Czyści silnik w ciągu pięciu minut.
                                                - Otwiera zablokowane kanaliki oleju.
                                                - Uwalnia zakleszczające się elementy podnoszące.
                                                - Rozpuszcza osady, które ograniczają moc silnika.
                                                - Bezpieczny dla uszczelek.

                                                Valvoline VPS Engine Flush
                                                Środek do przepłukiwania silników VPS to jeden z produktów nowej generacji przeznaczony do wymagających nowoczesnych silników samochodowych. VPS Engine Flush jest wysokiej jakości produktem, który nie uszkadza silnika, gniazd pierścieni, prowadnic zaworów czy uszczelek. Nie zawiera on żadnych dodatków, które mogłyby wywrzeć niekorzystny wpływ na oleje silnikowe.

                                                - Czyści kanały olejowe, aby usprawnić przepływ oleju do najważniejszych elementów silnika.
                                                - Zmniejsza poziom szlamów i innych szkodliwych osadów w silniku i misce olejowej.
                                                Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW

                                                Komentarz

                                                • pedros
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 1958
                                                  • Volkswagen
                                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                                  Zatem mamy w czym wybierac - lista ok.
                                                  Byle regularnie i nie dopuscic do SLUDGE by 3AsTr0L

                                                  Komentarz

                                                  • andrzej111
                                                    L&K
                                                    • 2010
                                                    • 1391

                                                    pedros, tylko co z tej listy wybrać jak tylko Motul i LM (tylko wersja pro line) udostępnili skład tych płukanek.

                                                    Zastanawia mnie jeszcze jedno. Zakładając ,że olej mamy w normie i dolejemy 0,5l płukanki to czy wysoki poziom płynu nie wpłynie negatywnie na silnik? Mechanik zawsze uprzedzał przed przelaniem oleju bo może się rozszczelnić silnik?
                                                    Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...