jasne że kazdy ma prawo do swojego zdania oczywiście sie zgadzam że olej powinno sie lać jak najlepszy bo na tym nie zaoszczedzi ale patrząc na to ze nie jest to silnik bardzo zaawansowany typu TSI nie ma tez co przesadzać.
Wątpie żeby Tsi przeżył dłużej bezawaryjnie niż ten Mpi, więc dlaczego nie zalać do Mpi jeszcze lepszego oleju :?: Żeby przeżył dwa silniki Tsi :?: :wink:
spróbować zawsze można ale czy wydłuży się silnikowi 2 razy żywotność ? bardziej mi chodziło że TSI mają bezpośredni wtrysk i potrzebują oleju który nie będzie zostawiał syfu na zaworach a w MPI tego problemu nie ma no i wrażliwej turbiny tez a oleje klasy 5w dają takiemu silnikowi wszystko czego potrzebuje.
bardziej mi chodziło że TSI mają bezpośredni wtrysk i potrzebują oleju który nie będzie zostawiał syfu na zaworach a w MPI tego problemu nie ma
My tu mówimy o --->
Zamieszczone przez Marek__82
Jestem przed zmianą oleju w Fabi 1,4 16V kod BXW
Więc nie bardzo rozumiem po co robisz zamieszanie z ze swoimi opiniami o olejach do Tsi :?: Napisz koledze jakie masz doświadczenia z olejami do Mpi, co proponujesz?
taka dyskusją o + i - olejów ze specyfikacją VW 505.02 i 504.00 już była - przejrzyj wątek --->
Zamieszczone przez PAOLO ESCO
strona 155 i 156 + strona 175 wymogi OEM dla oleju VW - "test czystości tłoka" specyfikacja VW 502.00 i VW 504.00 ... tabelki z cyklu "znajdź różnicę"
in + dla specyfikacji VW 504.00 to 650h test oleju.
Oczywiście można mówić o tym, że olej VW 507.00 może być bardziej wytrzymały (650h test) i dzieki niskiemu SAPS pozostawia mniej zanieczyszczeń i nie wpływa negatywnie na katalizator. itd...
i strona 186 ... :P
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
debila ze mnie nie rób bo wiem o jakim silniku mowa napisałem tylko ze nie ma potrzeby lać przesadnie rzadkiego oleju i o wyśrubowanych parametrach bo to nie TSI. Moge zaproponwać mobila 5w50 u mojego ojca w fabi MPI przez 8 lat spisywał sie rewelacyjne
porażka ponieważ kazdy z moich kolegów którzy mieli styczność z olejami orlenu nie byli z nich zachwyceni albo silnik głośno pracował albo zjadał olej albo jedno i drugie a u sąsiada w nubirze silnik zakończył żywot po 120 tys jezdzony na platinium
noooo to jutro na bank jestem na Statoil :twisted: sprawdzę dostępność :roll:
PAOLO ESCO toż nie pojadę do Z.Góry po olej :twisted: nooo chyba że 23.03 robicie spota ZG, to może pokombinuję i wpadnę na % i po olej V 0W30 I Ci synthoila podrzucę :wink:
W Bielsku są trzy stacje Statoila i w każdej robili wielkie :shock: jak zapytałem o V 0W-30 - ostatecznie zamówiłem tutaj: http://maxoil.eu/pl/oleje/1169,2990,...zerWay+V+0W-30 loru - pisał że na 0w-30 diesel o wiele głośniej pracuje widocznie te silniki tak mają bo u mnie benzyna pracuje ciszej na 0W-30 niż na 5W-40 ale dużo szybciej łapie temperaturę a byłem pewny że będzie odwrotnie :roll: obecnie SSO 0W-30 spisuje się identycznie jak "V" powiem szczerze że po wlaniu dla sprawdzenia w zamrażarce obu do jednakowych słoików gdybym ich nie opisał to bym nie odróżnił bo i kolor i zapach mają identyczny do tego płyną w -23 stopniach tak samo :P
porażka ponieważ kazdy z moich kolegów którzy mieli styczność z olejami orlenu nie byli z nich zachwyceni albo silnik głośno pracował albo zjadał olej albo jedno i drugie a u sąsiada w nubirze silnik zakończył żywot po 120 tys jezdzony na platinium
Mój znajomy jeździ volvo v40 1.9D silnik od reno 115 kM ma nalatane grubo ponad 200 000 tysięcy na platinum 5W40 i silnik ma się dobrze.
Moim zdaniem lepiej jeździć na Platinum czy Lotosie bynajmniej nikt nie robi wałków na tych olejach jak na M i C
Pewnie jest tak samo jak z opinią że każdy Polak to złodziej :szeroki_usmiech - kiedyś kupowałem wycieraczki z Valeo,Championa,Boscha a później z ciekawości kupiłem nasze Motgumy i bardzo się zdziwiłem że zbierają tak samo jak te wcześniej tylko są bardziej trwałe i dużo tańsze
Moim zdaniem lepiej jeździć na Platinum czy Lotosie
Zamieszczone przez Marek__82
Zastanawia mnie ta zła renoma olei Platinium
Ale ta zła renoma jest tu marginalna ale chyba dlatego, że mało użytkowników na nich jeździ :idea:
Przydałyby się testy laboratoryjne tych olei po przebiegu np 13-15 tyś. km :?:
Co by koledzy-olejarze z forum mogli się wypowiedzieć w porównaniu do szeroko omawianych olei Motul-a, Amsoil-a, Liquil Moly czy Millers-a :!: :idea:
O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
to jutro na bank jestem na Statoil, sprawdzę dostępność
no i byłem i ... LazerWay V 0W/30 w Zielonej Górze jest dostępny i chyba całą gama serii LazerWay też. :bajer
Zamieszczone przez loru
1.6 16V BCB leje Motul X-lite 0W30, jak najbardziej polecam.
ja też jestem za.
Zamieszczone przez REXAX
SSO 0W-30 spisuje się identycznie jak "V"
ooo ciekawe, ciekawe - sprawdzimy to :wink:
Zamieszczone przez cold_demon
kazdy z moich kolegów którzy mieli styczność z olejami orlenu nie byli z nich zachwyceni albo silnik głośno pracował albo zjadał olej albo jedno i drugie
:roll:
Zamieszczone przez filip_auto
lepiej jeździć na Platinum czy Lotosie bynajmniej nikt nie robi wałków na tych olejach jak na M i C
Zamieszczone przez filip_auto
I nie płaci się za reklamę.
i "nie sponsoruje" Ronaldo kolejnego Ferrari
Zamieszczone przez endryu
zła renoma jest tu marginalna ale chyba dlatego, że mało użytkowników na nich jeździ
nie rozumiem, to że ktoś napisał że polski olej jest beee to już poszła fama i kilka osób to podchwyciło :evil:
Ja zalałem ostatnio bratu do Mercedesa W203 Coupe 2,0 benzyna polski olej Orlen Platinum Maxpower 0W40 i silnik pęknie na nim pracuje (brat o tym nawet nie wie bo myśli, że ma zalanego Castrola Edge 0W40 jak przeczyta tego posta to kufaaa :zastrzelic ). Silnik nie wybuchł! Nie bierze wcale oleju. Pracuje cicho i równo. Spalanie w porównaniu z poprzednim spadło. Dlaczego poszedł Maxpower 0W40 ? Bo jest polski! i
Zamieszczone przez filip_auto
nikt nie robi wałków na tych olejach jak na M i C
nie miałem czasu na zamawiane ew. oleju innej marki. I wyszedłem z założenia, że wolę mieć polski pewny produkt niż zagraniczne "G" z nie pewnego żródła. Do tego cena była zdecydowane bardziej przystępna i normalna niż cudownego oleju z "inteligentnymi inaczej molekułami" :twisted:
Lotos opinia kolegi dragster k
Zamieszczone przez dragster
Zrobione 200km na Lotosie Synthetic Plus 5W40. Pół miasto, pół autostrada. Pierwsze wrażenia.
Odpalanie super. Żadnych nieprzyjemnych dźwięków. Kontrolka ciśnienia gaśnie od razu.
Zimny silnik: głośniej pracuje i wydaje mi się że słychać głównie rozrząd. M1 bardziej tłumił dźwięki.
Ciepły silnik: również głośniej i wydaje mi się, że w tle słychać pracę rozrządu.
Na obroty wkręca się chętnie. Nic nie muli.
Nagrzewanie: może minimalnie szybciej niż na M1.
Kumpel ma Paska na PD zalanego Motulem, nie wiem jeszcze jakim, ale ostatnio jak z nim jechałem to jeszcze nie widząc co jest zalane zauważyłem, że silnik pracuje fajnie i cicho.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
REXAX napisał/a:
SSO 0W-30 spisuje się identycznie jak "V"
ooo ciekawe, ciekawe - sprawdzimy to
- na chwilę obecną zrobiłem na nim 6kkm i jest wybornie tak że jako alternatywa dla "V" sprawdził się w kwietniu pójdzie NESTE CITY PRO 0W40 - stoi sobie w garażu i czeka cierpliwie :lol:
Jak widać opinie zdecydowanie podzielone. A ja wolał bym wspierać "polski" przemysł, tyle, że nie ma jednoznacznych przesłanek, że jest tak samo dobry jak inne :?
Komentarz