generalnie dla niedogrzanych motorów czyli trasy <15km 0W... to obowiazek
No własnie ale jak leją wtryski to to 0W30 w oleju MB 229.3 i podstawową normą 502.00 którą spełnia większość średnich 10w40 może nie trzymać lepkosci zwłąszcza jak auto jeździ na mocno niedogrzanym silniku i na bardzo krókich odcinkach wtedy 0W40 w specyfikacji 229.5 czy 5W30, 5W40 jest , wydaje się bardziej trafną decyzją w mojej ocenie.
Pozdrawiam
[ Dodano: Pią 10 Sty, 14 08:38 ]
Zamieszczone przez Hołowczyc20
Pany jeszcze takie coś Castrol Edge Sport
All Porsche vehicles except Cayenne (V6) ciekawe..
A nic nie piszą że tragiczne tuleje które są pokryte w Porsche i BMW materiałem o nazwie Nikasil wolą oleje o pełnej bazie ZDDP i molybdenie ...
A nic nie piszą że tragiczne tuleje które są pokryte w Porsche i BMW materiałem o nazwie Nikasil wolą oleje o pełnej bazie ZDDP i molybdenie ...
Z tym molybdenem to wydaje się, że jest coś na rzeczy, ponieważ oleje robione dla BMW faktycznie go trochę zawierają http://www.bobistheoilguy.com/forums...E9#Post3232203.
Molybden w składzie ma też Mobil 1 i Redline.
No to Ci "godom" że jest coś na rzeczy a że te silniki padają na tym nikasilu i nikt nie umie tego juz odbudować tylko trzeba kupować ...nowe, albo używki a w Poersche to często koszt nowej ...Octavi :-)
Dlaczego TEN sprzedawca nie oferuje 0W30, tylko za każdym razem z uporem maniaka każe Mi kupować cały karton ??
Bo w opinie 90% handlarzy 0W30 czy 0W20 jest niepotrzebny i nikt o to nie pyta i wogóle jest niespotykany .
On tego po prosytu jie sprzeda stąd pewnie na karton chce żebyś kupił :lol:
Jeszcze raz powiem ze dużo lepszy jest Fuchs 0W30 Longlife z MB 229.5 , dużo , dużo lepszy
Była tu przed chwilą dyskusja, że ASO poleca i takie tam bzdury. To zacytuje pewien wpis w tym temacie, chociaż chodzi o diesla.
ASO czyli Ale Się Obłowimy
Nawet 650 zł za wymianę oleju i filtra oleju! Niemożliwe? A jednak!
O tym, że usługi ASO nie są tanie wie każdy, ale są pewne granice. Zrobiłem mały eksperyment – napisałem do 41 losowo wybranych ASO Volkswagena z zapytaniem o całkowity koszt (wraz z materiałami) wymiany oraz oleju oraz filtra oleju w samochodach VW Jetta oraz VW Polo. Oba samochody wyprodukowane w 2010 roku i wyposażone w silnik 1.6 TDI, czyli teoretycznie cena w obu przypadkach powinna być taka sama.
Dość spory rozrzut biorąc pod uwagę, że chodziło wyłącznie o wymianę oleju, co nie jest szczególnie skomplikowaną.
Co ciekawe w większości przypadków cena dla obu samochodów była taka sama, ale zdarzyło się ASO, które za Jette zażądało 150 zł więcej niż za Polo. A przecież oba auta miały ten sam silnik! Ciekawa polityka – im droższy samochód tym droższa usługa, bez względu na jej rzeczywisty koszt.
Dla porównania koszt takiej samej usługi w profesjonalnym serwisie, który nie jest Autoryzowaną Stacją Obsługi wynosi w przypadku obu samochodów 260 zł!
Według cen na Allegro olej + filtr to koszt rzędu 170 zł. W tym olej CASTROL EDGE FST 5W30 VW LONGLIFE III 5L w cenie 134,9 zł! Do silnika (według ASO) wchodzi 3,6 litra oleju.
Cena oleju w jednym z ASO to „jedyne” 303 zł brutto i jest to cena w ASO, które zaoferowało najniższą cenę za usługę! Strach pomyśleć jaki narzut na olej jest w pozostałych ASO. Co ciekawe na Allegro nie znalazłem oleju, którego pięć litrów kosztowałoby więcej niż 200 zł!
Co ciekawe spośród 41 ASO do których wysłałem zapytanie 14 zamiast przesłać cenę poprosiło o nr VIN. W trzech ASO próbowano mnie namówić na pełny przegląd. Dodatkowo dwa ASO poprosiły o podanie przebiegu samochodu.
dla wiekszosci ludzi pieczatka z ASO jest wiecej warta niz pieczatka innej sieci quick service lub mechanika.
ciekawosta. ponieważ auto uzytkuje od nowosci to dowiedzialem sie ze przy drugim bodaj serwisie olejowym uklad olejowy ma pojemnosc 5.8 litra plus zapewne 300 ml z mojej butelki na dolewki ktora otrzymalem pusta. tak wynikalo z faktury.
ps. pojemność układu olejowego wynosi ok 4.5 l.
polecam zostawic rejestrator z dźwiękiem podczas serwisu. paru ciekawostek mozna sie dowiedziec o praktykach mi in jak praktykanci ucza sie przegwintowywac gniazgo swiec albo jak wozek z narzedziami ze stanowiska obok rysuje Wam zderzak.
dobra dosyc o praktykach ASO wracajac do olejow
Aso ma oleje z beczki jeden rodzaj i wszystko nim zalewa pomimo pozornych opcji.
Aso w PL nie wykonuja plukanki ani wlewowej ani mechanicznej.
Aha jak auto jest flotowe to wymiana oleju jest 3 krotnie szybsza bo nie czeka sie jak zleci wszystko. przeraza mnie to.
dowiedzialem sie ze przy drugim bodaj serwisie olejowym uklad olejowy ma pojemnosc 5.8 litra plus zapewne 300 ml z mojej butelki na dolewki ktora otrzymalem pusta.
:lol: ja bym się wrócił do ASO i kazał im to wyjaśnić...
Zamieszczone przez pedros
Aso w PL nie wykonuja plukanki ani wlewowej ani mechanicznej.
ASO w Zielonej Górze ma dostępną płukankę i na życzenie klienta mogą ją stosować.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Panowie, co sądzicie o TEXACO Havoline Ultra S 5W40 i w ogóle o olejach TEXACO? Kierując się poradą znajomego mechanika zalałem taki drugi raz.
Ponoć ich zaletą jest to, że nie są podrabiane ze względu na małą popularność. Rozlewane w USA , w Europie jedyna rozlewnia w Belgii.
Ktoś ma jakieś doświadczenia?
Był: Nissan Almera, 2001 rok
VW Passat, 1999 rok
BMW 318 iT, 2000 rok
Jest: Skoda Octavia, 2009 rok
dowiedzialem sie ze przy drugim bodaj serwisie olejowym uklad olejowy ma pojemnosc 5.8 litra plus zapewne 300 ml z mojej butelki na dolewki ktora otrzymalem pusta.
:lol: ja bym się wrócił do ASO i kazał im to wyjaśnić...
Zamieszczone przez pedros
Aso w PL nie wykonuja plukanki ani wlewowej ani mechanicznej.
ASO w Zielonej Górze ma dostępną płukankę i na życzenie klienta mogą ją stosować.
oczywiscie przepraszali..... i skrygowali bo chcieli sie wykrecic litrem mobila....
To sie chwali ze mechanicy z ASO maja swiadomosc plukanek...
Leonn czy ten sklep, link wyżej masz sprawdzony? trafiłem na niego po Twoim linku.
Jasne, że sprawdzony sprzedawca ja kupuję u Roberta oleje, bo mam do niego blisko i za przesyłkę nie muszę płacić no i ma pewny towar, a i zniżkę na OCP można dostać. Dzwoń do niego śmiało, jak będziesz w Katowicach to sobie odbierzesz osobiście.
A do czego TY chcesz zalać ten Specyfik CNG/LPG? Chyba nie do Octavii. :roll:
Zamieszczone przez bishop
Jeżeli jakiś olej spełnia normę np. 505.x to niższe automatycznie też?
505/505.01/507 jest dla Diesli :wink: dla benzyny szukaj z 502.00 to jest dobra norma
Komentarz