Za wiele mi to nie mówi ale sądzę że chyba lepiej , czyli LM do Skody (bo silnik bardziej wysilony i przebieg) a do Seata tego Valvoline czy coś bardziej budżetowego skoro to zwykły dupowóz?
Było : Skoda Favorit 1.3 LPG
Peugeot 306 1.9 D
Daewoo Nubira II kombi 2.0 LPG
VW Polo 1.4 PB
Daewoo Nexia 1.5 LPG
i LM do Skody (bo silnik bardziej wysilony i przebieg) a do Seata tego Valvoline
:roll: dla mnie "bez sensu" - kup jedną markę do dwóch samochodów SAE 5W40. Zmieniaj co +- 12 tys km a napewno zrobisz silnikowi przysłygę. Ostatecznie 5W50 (na lato) w inne lepkości się nie pchaj.
Zamieszczone przez Qstachu
często masło pod korkiem wedle opinii mechaników kiepski olej
bo często na krótkich odcinkach samochód jeździ i olej nie osiąga optymalnej temeratury pracy - stąd "majonez pod korkiem"...zmień "mechaników" :bajer
Fotka - silnik na Lotosie 10W40 - Opel Astra Classic X14NZ
"Igła"
Jak będziesz zmieniał olej w ASO to warto zaglądnąć tu i tu żeby potem zdziwenia :shock: nie było, że olej który do ASO przywiozłeś nie ma oficjalnej aprobaty 8)
A czemu na tej liście nie mam Lazera od Statoila? Niby też ma aprobatę 504.
PAOLO ESCO,
No nie do końca tak bez sensu bo na 245 stron parę przewertowałem i się na czytałem takich wywodów nad olejem że byle co mnie nie zadowoli :P ale do rzeczy niby najlepiej zalać do oby dwóch to samo ale co mi to da ? muszę kupić i tak dwa razy po 5L więc nie będzie oszczędności na zakupię raczej.Zmiany nie będą w jednym czasie, całkiem inna specyfika silników tzn, kupię lepszy olej podciągając do skody to niestety ale wlewając go do seata jest marnowanie pieniędzy (jak lać paliwo 98+ gdzie silnik jest skonfigurowany pod 95 lub mniej octan :P taki pic na wodę ).Kupując tańszą alternatywę podciągając do Seata skoda może ucierpieć.Dlatego rzuciłem pytanie na forum licząc na sensowne odpowiedzi bo równie dobrze mogłem wejść do marketu czy sklepu i kupić jakiś olej w np najładniejszej bańce
Co do masła i opinii mechaników to fakt to ich wiedza na temat oleju czasem ogranicza się do minimum- zlać stary wlać nowy.Ale masło w Toledo występuje już od dłuższego czasu i nie tylko na krótkich odc bo po 120 km dalej było, płynu z chłodnicy nie ubywa, termostat wymieniony jutro będę jechał gdzieś ponad 100km i ciekawe czy dalej będzię.
Jak się chwalimy to się chwalimy silnik 1,5 8V z Nexi :P zdjęcie
Przez speców z ASO ładnych parę lat jeździł na 15W40 :/ co się z lekka odbiło ale ostatnie 3 lata na 10W40 GM i była poprawa w kulturze pracy a zwłaszcza zimą.
Było : Skoda Favorit 1.3 LPG
Peugeot 306 1.9 D
Daewoo Nubira II kombi 2.0 LPG
VW Polo 1.4 PB
Daewoo Nexia 1.5 LPG
Jak będziesz zmieniał olej w ASO to warto zaglądnąć tu i tu żeby potem zdziwenia :shock: nie było, że olej który do ASO przywiozłeś nie ma oficjalnej aprobaty 8)
A czemu na tej liście nie mam Lazera od Statoila? Niby też ma aprobatę 504.
Na tych listach nie ma wielu olejów polecanych w tym wątku, które na opakowaniach mają informację o spełnianiu normy vw, np. Neste city pro 0w40. Może ktoś wie z jakiego powodu.
czemu na tej liście nie mam Lazera od Statoila? Niby też ma aprobatę 504.
a dlaczego nie ma wielu innych marek? ... a poszukaj bo już było na ten temat i nie chce mi się znów pisać (no ile można).
Jak chcesz mieć "info z pierwszej ręki" proponuję użyć czegoś w tym stylu http://www.statoil.pl/pl_PL/pg133407...ilwPolsce.html lub
Agnieszka Nytko
Koordynator Grupy Serwisu Technicznego
Technical Service Team Coordinator
email: [email protected]
Statoil Poland Sp. z o.o.
Dział Olejów i Smarów
31-476 Kraków, ul. Lublańska 38
tel.: 012 415 70 00; fax: 012 415 71 00
Statoil Poland Spólka z o.o.
ul.Puławska 86
02-603 Warszawa
Polska
Zamieszczone przez rodro
Na tych listach nie ma wielu olejów polecanych w tym wątku, które na opakowaniach mają informację o spełnianiu normy vw, np. Neste city pro 0w40. Może ktoś wie z jakiego powodu.
ad: jak wyżej...bo mi sie po prostu nie chce :szeroki_usmiech
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Na 15kkm dolalem 6-7l oleju 5W40, wiec w zasadzie wymienil sie sam w tym czasie.
:roll: no faktycznie masz wymianę "gratis" ale z drugiej strony olej w Twoim silniku "nigdy" nie traci parametrów :diabelski_usmiech
Nic nie stoi na przeszkodzie, żebyś sprawdził coś o innym SAE.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Te silniki tak maja. U mnie dodatkowo pewnie trzeba by zmienic uszczelniacze zaworowe. Jak uszczelniacze to i zrobic glowice, kolejny rozrzad. Czy jest sens. Na zuzycie oleju 0,1l/1000km i tak nie ma co liczyc.
Silniki V8 czesto w Audi i nie tylko tak samo ciagna olej, ale nie kazdy sie przyzna ze tyle wychodzi :twisted:
Pamietam jak dzis, jak mi kiedys gosc powiedzial, ze ma Zafire 1.6 albo 1.8 w gazie i on dolewa 1-1,5l/1000km i mowil, ze to jest normalne zuzycie i go to wcale nie martwi :diabelski_usmiech
Oczywiście tylko kwestja jak długo chce się jeszcze jeździc takim autem i co sie bardziej opłaca, olej czy remont.
Nie zgodze się z teoria że 1l/1000km to normalne zużycie oleju przez silnik samochodu osobowego. Bo do 40 tonowych ciężarówek R6 i V8 należało by w takim razie wiadrem olej lać po trasie
Panowie a ja mam ponownie do Was pytanie, ale odnośnie oleju do układu wspomagania Właśnie przymierzam się do wymiany owego oleju w swojej Lagunie i wytypowałem 3 rodzaje olejów:
1. Elf Elfmatic G3 SYN;
2. Fuchs Titan ATF 3353;
3. Fuchs Titan ATF 5005.
Jak uważacie, pod względem parametrów, który będzie najlepszym wyborem?
Z góry dzięki za pomoc, pozdrawiam
Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->
Oczywiście tylko kwestja jak długo chce się jeszcze jeździc takim autem i co sie bardziej opłaca, olej czy remont.
Nie zgodze się z teoria że 1l/1000km to normalne zużycie oleju przez silnik samochodu osobowego. Bo do 40 tonowych ciężarówek R6 i V8 należało by w takim razie wiadrem olej lać po trasie
Tu bardziej chodzi o to, ze VAG twierdzi ze to jest OK. Jak sie poczyta po roznych forach to tak to niestety wyglada. To tak jak ze starym 2.0 w O1. Jednemu bierze olej od nowosci, a drugiemu praktycznie nic.
Te V8 a S6 czy A/S8 z przebiegami znanymi tylko samym silnikom to wciagaja po 2l/1000km, zrobienie glowic powoduje spadek zuzycia oleju do ok. 0,7l/1000km.
U mnie to auto sluzy glownie za drugie auto, do tego zwlaszcza w okresie zimowym. Tak wiec jak rocznie te 15kkm zrobi to jest maks. Wiec dolanie, albo przeplukanie 5l opakowaniem oleju silnika w ciagu roku, to nie dramat.
Motul 0W40 - Seed ma ten olej w 1,4 TSI i sobie chwali.
w kumpeli scirocco 1.4 TSI 160 KM rowniez swietnie sie spisuje.
z kolei w Q5 2.0 TFSI silnik przestal pic olej po zalaniu X-maxa po 50 tys na fabrycznym szajstrolu.
Nie zgodzę się z teoria że 1l/1000km to normalne zużycie oleju przez silnik samochodu osobowego.
Dokładnie! Albo silnik zajeżdżony, albo źle zaprojektowany. Nissan też miał nie wiem czy jeszcze produkuje silniki benzynowe, które brały w dużej ilości olej, ale jak ktoś przyjechał na gwarancji z takim problemem to wymieniali tłoki z pierścieniami bo były wadliwe. Ale łatwiej powiedzieć, że tak ma być. Ciekawe, co jeszcze można wmówić nabywcom :roll:
Chcesz 5W50 wlać do V6 Audi zamiast 10W40 - tak to rozumiem, wtedy to może mieć sens ale żeby to miało usunąć "przyczynę" poboru oleju to watpię.
10W40 Elfa wciagal okolo 0,7-1l/1000km
5W40 Motula wciaga roznie od 0,4-0,7l/1000km
Na 15kkm dolalem 6-7l oleju 5W40, wiec w zasadzie wymienil sie sam w tym czasie.
imponujące zużycie oleju.
weźmy pod uwagę fakt że olej de facto zageszcza się nawskutek odparowywania i palenia lzejszych frakcji pozostawiając produkty spalania i zageszczania w obiegu.
do tego dochodzi przeladowanie filtra oleju i potem już działa on na bypassie.
oj tam oj tam "idealne zużycie" ... spokojnie miescie się w normie VW :diabelski_usmiech
Silnik V6 ma najechane 285kkm (niewiadomo jak był wcześniej eksploatowany bo pewnie od nowości nie miał jednego uzytkownika), auto jeździ głównie po mieście ... niejeden użytkownik w miarę nowego 1,8 TSI o 2.0 nie wspominając "chiałby mieć takie zużycie oleju". Sasiad ojca pojechał prawie nową A4 z "reklamacją" do ASO w Lubinie ... a "Pan mechanik" wyciągnał mu książkę serwisową i pokazał, że takie zużycie jest dopuszcalne wg. VW/Audi ...i uprzejmie podziękował za "odwiedziny" :twisted: ---> cytat z Instrukcji Obsługi "Zależnie od sposobu jazdy i warunków eksploatacji zużycie oleju może wynieść do 0,5 l/1 000 km." ...a "my się tutaj produkujemy" nad zużyciem 0,7 :P
Zamieszczone przez aronus
silnik zajeżdżony, albo źle zaprojektowany
albo albo ... może po prostu model z "poniedziałku" choć ja obstawiam błąd na etapie projektowania a być może źle dobrany materiał do produkcji np. pierscienist) od lat "słyną" z nadmiernego zużycia oleju. W Niemczech ASO wymienia (wymieniało) w Passatach min. pierścienie ...ASO w PL o tym "nic nie wie" a silniki "te same" itd... Na Nissanie Primera P10 - 1,6 zrobiłem prawie 200 tys km i nigdy nie robiłem dolewek oleju pomiędzy wymianami ale to był jeden ze starych, porządnych silników Nissana.
Zamieszczone przez pedros
imponujące zużycie oleju.
w normie, w normie
Zamieszczone przez pedros
dobra płukanka to pierwszy krok
raczej szybciej bym Valvoline MaxLife zalał i nie kombinował zbyt wiele (płukanka owszem ale cudów bym się nie spodziewał - ona zapobiega a "nie leczy". http://www.valvolineeurope.com/polish/products/engine_oils/maxlife/cid(1833)/maxlife_syntetyczny_5w-40
Zamieszczone przez Maicroft
auto sluzy glownie za drugie auto, do tego zwlaszcza w okresie zimowym. Tak wiec jak rocznie te 15kkm zrobi to jest maks. Wiec dolanie, albo przeplukanie 5l opakowaniem oleju silnika w ciagu roku, to nie dramat.
wg mnie to "nie ma co się bawić" - koszt kapitalnego remontu raczej będzie niewspółmierny do ceny 5L oleju.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
W najlepszym wypadku wymienie uszczelniacze trzonkow zaworowych, bo jest ich zaledwie 40sztuk i to by bylo na tyle.
Olej wyladuje juz pewnie na stale ten: liqui moly 10w40 mos2 leichtlauf
Klasa lepkości : 10W-40
Kolor : ciemno- szary
Gęstość w 150 C : 0,88 g/cm3 DIN 51757
Lepkość w 400 C : 88,4 mm2/s DIN 51562
Lepkość w 1000 C : 12,5- 16,3 mm2/s DIN 51562
Wskaźnik lepkości : 158 DIN ISO 2909
Łatwopalność : +2300C DIN 2592
Pour Point : -320C DIN ISO 3016
Liczba zasadowa : 7,9- 9,6 mg KOH/g DIN 51558 T1
Wyparowanie : 11,2 % DIN 51581 T1
Ja tam sie nie kryje, ze to auto cos wciaga oleju W sumie niech go na ten 15kkm wezmie nawet 10l. To jest cale 200zl. To w zasadzie koszt jednego tankowania do pelna LPG
Oczywiscie plukanka tez bedzie grana ta Liqui. Przed ostatnia wymiana rowniez byla aplikowana.
A ja mam pytanie następujące.
Kupiłem octavie II 1.6mpi bse od "niemca". We wszystkich książkach i wlepkach jest LIQUI MOLY TOP TEC 4200 5W-30. Zbliża się właśnie wymiana oleju (poprzedni właściciel wymieniał co 20tys średnio co 2 lata) Czy zalać to samo (chociaż czytam że to LONGLIFE a mi taki nie potrzebny ) gdyż planuje w najbliższym czasie 1-2 miesiące zagazować auto. Czy do gazu szukać innego oleju ???
bardzo dobry olej w tej klasie SAE i z tymi dodatkami - można powiedzieć klasyk. Jego odpowiednik to FUCHS TITAN CFE MC 10W-40 a ak już idziesz w takim kierunku to mozna ewentualnie sprawdzić Fuchsa TITAN CARGO MC 10W40.
Zamieszczone przez osabzyk
1.6mpi bse od "niemca". We wszystkich książkach i wlepkach jest LIQUI MOLY TOP TEC 4200 5W-30.
TopTec 4200 do 1,6 BSE - bez sensu całkowicie.
Zamieszczone przez osabzyk
czytam że to LONGLIFE a mi taki nie potrzebny
oczywiście, że Tobie nie jest taki olej potrzebny a po drugie nie ma kompletnie sensu za niego przepłacać skoro masz inne dobre produkty LM w tej cenie np Synthoil 5W40 na PAO który będzie "o niebo lepszy" do tego silnika. Tym bardziej, że chcesz tam wstawić LPG.
Zamieszczone przez osabzyk
Czy do gazu szukać innego oleju ???
tak napewno nie TT 4200. Szukaj oleju z SAE 0W40 lub 5W40 o podwyższonym TBN i zmieniaj go systematycznie w zwykłym trybie max co 15 tys km marka wg uznania. (nie napisałeś jaki przebieg ma Twoje auto).
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz