Zamieszczone przez PAOLO ESCO
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
- ta opcja wg. mnie jest najbardziej optymalna ponieważ przy takiej trasie i wysokich temperaturach ustabilizuje lepkość w temperaturze roboczej natomiast pozytywny jest fakt że "visco stabil" wyleci z silnika przy wymianie oleju i można testować kolejny produkt bez zafałszowanego wyniku który będzie dawał "ceratec" z racji działania aż przez 80kkm :wink:
-
-
opcja 2
nie wyklucza to mimo wszystko dolania Cerateca.
Ceratec zaczyna ceramizowac najpierw kiedy zachodzi ścinanie wysokotemperaturowe i podczas kontaktu metal/metal czyli dokładnie w miejscach lokalnych wzrostow temperatury wynikających z tarcia.
Po Ceratecu Twój Silnik stanie się nieśmiertelny.....
jednak VS jest stworzony by podrasować właściwości wysokotemperaturowe takiej mieszaniny co predysponuje go do jazdy autostradą do ciepłych krajów
Ja chciałem właśnie zalać VS ale podajarałem się wyrobami ceramicznymi od Liqui Molly ( a obiecywałem sobie że grama oleju mineralnego nie wleje.... ale co zrobisz? nic nie zrobisz
bo to jest nosnikiem)
dodatkowo
po Ceratecu powinno spaść spalanie
po Visco Stabil teoretycznie powinno wzrosnac kosztem lepszej ochrony... i ciut gorszej pompowalnosci (podkreślam teoretycznie)
uważam że robiąc takie powtarzalne trasy tym samym autem i w podobnych warunkach stwarzasz idealne warunki testowe !
Komentarz
-
-
wg mnie to bardzo zły pomysł. Przed prawiłowym ułożeniem, spasowaniem podzespołów silnika (u mnie to było +- 8-10 tys km) nie dolewałbym żadnych dodatków do oleju.Zamieszczone przez Basik_co myślicie o zalaniu Ceratec'a do nowego auta?
Zrób na fabrycznym oleju z +-2 tys km i go zlej (zresztą jak chcesz...ja zlałem fabryczny razem z płukanką, szkoda że foto nie zrobiłem to zobaczyłbyś niezły syfff który z silnika zleciał) , potem zalej docelowy olej dalej bez dodatków - to będzie o niebo lepsza opcja niż dodanie Cerateca do oleju który masz fabrycznie w silniku. Zmień np przy 15 tys km kiedy silnik się prawidłowo ułoży a wszystkie elementy prawidłowo spasują. Potem możesz jak chcesz dodać Ceratec do oleju.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Jeśli to ma być test oleju danego producenta to tylko;Zamieszczone przez PAOLO ESCOTrasa Polska-Włochy-Polska w planie ponad 3000 - 3500 tys km. Start 13 czerwca a powrót około 10 lipca.
Zapewne zalany będzie olej Petronas 5W30 LL (dla sprawdzenia producenta a po tym przebiegu wyleci z silnika) ...
Co by to miał być za test oleju jak dolejesz jakiś dodatek?Zamieszczone przez PAOLO ESCO1 - zalewam olej bez dodatków ...bo spokojnie da radę w trasie a te dodatki mieć w
Ja najpierw sprawdziłem co jest wart LM 0W40 na 28tys.km bez dodatków, a potem zrobiłem test z LM 0W40 + Visco Stabil. I teraz LM 0W40 ma już u mnie dożywocie :wink:
Nic nie dodawaj do oleju 3500km to mineralny wytrzyma spokojnie.
Basik_, jak najbardziej, ale po 30 000km i co najmniej po trzech wymianach oleju bym dolał dopiero Ceratec.Zamieszczone przez Basik_Panowie, a co myślicie o zalaniu Ceratec'a do nowego auta?Zamieszczone przez PAOLO ESCOkiedy silnik się prawidłowo ułoży a wszystkie elementy prawidłowo spasują. Potem możesz jak chcesz dodać Ceratec do oleju.
Komentarz
-
-
Ale mówisz oczywiście o zużyciu Pb/100, a nie oleju chyba?Zamieszczone przez crom.deTak więc wynik 6,7 uważam za więcej niż zadowalający przy średniej z autostrady 112km/h.
Średnią prędkość też mam identyczną, a Lpg 9,7 tylko że ja oleju między czasie nie dolewam :wink:
Nie chcę Ciebie martwić, ale coś jest nie tak i to raczej nie jest wina oleju. Bo jeśli zrobiłbyś 10 takich samych tras to byś musiał dolać 4litry, od wymiany do wymiany? Spróbuj może zalać Mobilem 0W40 albo LM, chociaż wątpie czy na taki pobór to olej coś pomoże. :cry:Zamieszczone przez crom.deZużycie po trasie to samo, weszło ~400ml na powrót do maxa.
Komentarz
-
-
Pamiętaj, że Ty nie jeździsz na LongLife co czynił poprzedni właściciel mojego auta. Najpóźniej co dwa lata robił przeglądy, średnio co 25-30t. Wymiana oleju fabrycznego też była po 30t :diabelski_usmiech Poza tym średnia jest nieco obniżona przez korki i obwodnicę Bratysławy i Wiednia. Generalnie było ustawiane tak żeby kreska przeszła przez 130 i jak napisałem czasem dodatkowo zbutowane nieco.Średnią prędkość też mam identyczną, a Lpg 9,7 tylko że ja oleju między czasie nie dolewam :wink:
Dramatu nie ma IMO. Zawsze jest świeży olej :lol: Kosztowo remontowanie silnika to jest za duży koszt, szczególnie tutaj. Teraz zrobiłem płukankę i zmiany raczej żadnej nie ma prócz IMO lepszego startu. To już chyba 8 trasa i zawsze tak robię nie ma wyboru. Jest możliwe, że przy niższym stanie będzie mniej ubywać z bagnetu - tak ma Matiz żony wypije do połowy i dalej nie chceZamieszczone przez leonnNie chcę Ciebie martwić, ale coś jest nie tak i to raczej nie jest wina oleju. Bo jeśli zrobiłbyś 10 takich samych tras to byś musiał dolać 4litry, od wymiany do wymiany?
A olej ma ładny, prawie jak z butelki mimo 5t zrobionych. Jednak nie mam odwagi tak zaryzykować w Skodzie na trasę. Niby jest czujnik poziomu, ale... Teraz mam przerwę w autostradach aż do piździornika więc powinno się nakulać km na miejscu. Dolałem po powrocie do maxa zapisałem stan licznika więc zobaczymy za jakiś czas. Pamiętam, że raz udało mi się nakulać na miejscu 2600-2700 i zużycie było niezauważalne. Widać, że ta autostrada go męczy najbardziej. Z poborem identycznie miał ojciec w Astrze którą posiadał od 75 do 138tkm. To był 1.6 16v XEL. Choć też na jakimś Shellu jeździł ;-) więc może to kwestia dupiatości oliwy.
Może wlanie Visco Stabil czy Cerateca (patrz pedros) by coś zmieniło. Następnej wymiany oleju raczej nie planuję już przeprowadzać, pozostawię to nowemu właścicielowi. Chyba, że by mnie małżonka przekonała do odczekania jeszcze to wtedy będę polował na jakaś promocję 0W40. Najwyżej zostanie do nowegoZamieszczone przez leonnSpróbuj może zalać Mobilem 0W40 albo LM, chociaż wątpie czy na taki pobór to olej coś pomoże
Apropo's pedros u Ciebie występuje/występowało jakieś zużycie oleum?
Komentarz
-
-
Te dodatki z założenia mają inny cel, niż ograniczenie konsumpcji oleju, :wink: nie przeceniał bym ich działania w takich przypadkach.Zamieszczone przez crom.deMoże wlanie Visco Stabil czy Cerateca (patrz pedros) by coś zmieniło.
No to nie ma tematuZamieszczone przez crom.deNastępnej wymiany oleju raczej nie planuję już przeprowadzać, pozostawię to nowemu właścicielowi.
Komentarz
-
-
No w Visco jest nawet napisane, że minimalizuje zużycie :PZamieszczone przez leonnTe dodatki z założenia mają inny cel, niż ograniczenie konsumpcji oleju, :wink: nie przeceniał bym ich działania w takich przypadkach.
Miejmy nadzieję, że nieZamieszczone przez leonnNo to nie ma tematu
Chce zdążyć przed dzieciakami spełnić swoje marzenie każdego dużego chłopca o całkiem nowym aucie, bo potem to kasa będzie lecieć na wszystkie strony
Choć w sprawie oleum to może być wejście z deszczu pod rynnę patrząc na niektórych użytkowników TSI
Komentarz
-
-
crom.de, w kontekście zuzycia Oliwki:
- jazda do 4 k obrotów nie bierze oleju w zauwazalny sposób
- jazda powyżej 130/140 zaczyna się zużycie i im szybciej tym więcej go spala
- jakość oleju też ma kolosalne znaczenie ( być może odparowalnosc albo właściwości myjace, nie potrafię teraz znaleźć korelacji) najmniej spalało mi
Silkolene 5w30
Motul X Lite 0W30
Titan Pro Gas 5W30 Fuchs
(zbiorczo ok pół litra z maxa do połowy do maxa, autostrady też się zdarzały)
na serwisowych niby Mobilach ciągnął oliwe jak opętany ( ok 07 i więcej pomiędzy wymianami nie zawsze uzupełniając pod górny obszar bagnetu, korelacja z autostradami jest jednoznaczna szybko=spalanie oleju)
Komentarz
-
-
Teoretycznie 226 tys. - (z czego ja około 80 tys.) ale ponieważ nie jestem pierwszym właścicielem - to kto to wie. No dobrze żeby było bardziej uczciwie to po dolaniu resztki i dojechaniu do 10 tys. i wymiany (mam gaz więc to rozsądny przebieg między wymianami chybaZamieszczone przez PAOLO ESCOjak na silnik 1,8 to zużycie 0,5L oleju na 10 tys km, przy zastosowaniu 0W40 to bardzo dobry wynik. Ile silnik ma najechane?Zamieszczone przez rwyzgazaczął zdecydowanie mniej oleju wciągać (Mobil 1 New Life 0W-40).
rozsądnie, na lato też spokojnie ten 0W40 się nada. Nie ma sensu zmieniać jak jest "lepiej niż dobrze" :wink:Zamieszczone przez rwyzgaPrzed zimą wolałem mieć 0W-40 w silniku
) to na bagnecie olej był w dolnym zakresie - ale jeszcze nie tym najniższym. Teraz mam od wymiany 7 tys, resztka z banki już w silniku i jak patrzyłem jakieś pareset km temu na bagnet to był full - więc istnieje duża szansa iż do wymiany tego New Life wystarczy.
Komentarz
-
-
Panowie wybaczcie, ale przez 260stron nie przebrne. Czy mógłby ktoś ogarniający temat w skrócie przedstawić swoją opinię.
Kupiłem niedawno O3 1,4TSI. Zrobiłem już 1800km
1) Czy warto już wymienić olej? jak to się dawniej robiło. Słyszałem już różne sprzeczne opinie.
2) Jaki olej polecacie?
z góry dzięki!
Komentarz
-
-
Motul X-max 0W-40 - stosuje i bardzpo chwale. mam juz 35 tys i 2 wymiany za soba, zaraz jade na trzecia i tez bedzie X-max. Pierwsza wymiane zrobilem po 8 tys.Zamieszczone przez AlelelaPanowie wybaczcie, ale przez 260stron nie przebrne. Czy mógłby ktoś ogarniający temat w skrócie przedstawić swoją opinię.
Kupiłem niedawno O3 1,4TSI. Zrobiłem już 1800km
1) Czy warto już wymienić olej? jak to się dawniej robiło. Słyszałem już różne sprzeczne opinie.
2) Jaki olej polecacie?
z góry dzięki!
Komentarz
-
-
"banieczka" rozumiem, że 5L. Zalewaj. To świetny olej na trasy zarówno w zimie i lecie. Szybko odbierze jak i odda ciepło z silnika. Wysoka temeratura palenia. Olej zalecany do silników AUDI TT i AUDI S3 ... to i w zwykłej Octavce 1,8 TSI da radę :wink: Zalewaj śmiało.Zamieszczone przez kazek103Mam jeszcze banieczkę x-lite, mogę śmiało lać czy trzeba zastosować jakiś dodatek czy lepiej inną oliwę a Molula zostawić na zimę
ps. nie zapomnij o zabraniu oleju na dolewkę.
Oczywiście nie musisz dodawać żadnego dodatku ale jeżeli już to biorąc pod uwagę trasę i silnik ja bym chyba dodał Visco Stabil http://sklep-oleje.pl/pl/p/LIQUI-MOL...BIL-300-ml/411 - "Zapobiega obniżeniu lepkości oleju silnikowego. Stabilizuje ciśnienie oleju i minimalizuje jego zużycie poprzez polepszenie szczelności pierścieni tłokowych" nic wiecej temu silnikowi do szczęścia nie potrzeba.Zamieszczone przez kazek103zalany x-lite 0W30, w czerwcu wymiana z tym że w lipcu trasa
wakacje ?Zamieszczone przez kazek1035 kkm do Francji i z powrotem
Ja startuję 13 czerwca do Włoch, kierunek Adriatyk a potem Toscania.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
pewnie. Ten link który podałem - http://sklep-oleje.pl/pl/p/LIQUI-MOL...BIL-300-ml/411 to sklep RobertaM z OCP - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=46606Zamieszczone przez kazek103Handluje ktoś na forum tym dodatkiem ?
Sprawdzony dostawca.
na to liczę :PZamieszczone przez kazek103wrzucę jakieś fotki.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
No czyli niestety "nie ma rady". Tylko Ty też od początku dbasz o motor od środka. Miałeś przykładowo samą trasę autostradową? Jak to wtedy wygląda?Zamieszczone przez pedros- jazda do 4 k obrotów nie bierze oleju w zauwazalny sposób
- jazda powyżej 130/140 zaczyna się zużycie i im szybciej tym więcej go spala
- jakość oleju też ma kolosalne znaczenie ( być może odparowalnosc albo właściwości myjace, nie potrafię teraz znaleźć korelacji) najmniej spalało mi
Komentarz
-

Komentarz