Panowie tyle stron..... :shock: :szeroki_usmiech ...dobra mam pytanko...do mojego 2.0 TSi jaki olej najlepiej zalać? Nie ukrywam że preferuję Motula.....silnik lekko nie ma i miec nie bedzie :diabelski_usmiech ...teraz bierze średnio ok 0,3l/1000 km i jest na Specyficu 504/507 ale jakos ten olej do mnie nie trafia....po wymianie jest OK ale z czasem silnik zaczyna głosniej pracować, wzrasta tez ilośc pobierania itp.. :wink:
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez EŁPanowie tyle stron..... :shock: :szeroki_usmiech ...dobra mam pytanko...do mojego 2.0 TSi jaki olej najlepiej zalać? Nie ukrywam że preferuję Motula.....silnik lekko nie ma i miec nie bedzie :diabelski_usmiech ...teraz bierze średnio ok 0,3l/1000 km i jest na Specyficu 504/507 ale jakos ten olej do mnie nie trafia....po wymianie jest OK ale z czasem silnik zaczyna głosniej pracować, wzrasta tez ilośc pobierania itp.. :wink:
Komentarz
-
-
Panowie... A do nowego 1.8TSI co byście polecili? Serwis olejowy mi się zbliża i tak wpadłem na pomysł, ze można by zadbać o motorownię w ten sposób. :wink: W instrukcji pisze 504/507 ze zmiennymi okresami międzyprzeglądowymi, czyli bodajże long-life.
Pozdrawiam! :wink:Im bardziej czcisz bogów wieczorem, tym chętniej następnego dnia rano zsyłają demony, by tańczyły w twojej głowie.
Seat Leon FR 1.8TSI 2013
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez degeneratZamieszczone przez EŁPanowie tyle stron..... :shock: :szeroki_usmiech ...dobra mam pytanko...do mojego 2.0 TSi jaki olej najlepiej zalać? Nie ukrywam że preferuję Motula.....silnik lekko nie ma i miec nie bedzie :diabelski_usmiech ...teraz bierze średnio ok 0,3l/1000 km i jest na Specyficu 504/507 ale jakos ten olej do mnie nie trafia....po wymianie jest OK ale z czasem silnik zaczyna głosniej pracować, wzrasta tez ilośc pobierania itp.. :wink:
oba spełniają norme 502 dla stałych okresów.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez AKaPanowie... A do nowego 1.8TSI co byście polecili? Serwis olejowy mi się zbliża i tak wpadłem na pomysł, ze można by zadbać o motorownię w ten sposób. :wink: W instrukcji pisze 504/507 ze zmiennymi okresami międzyprzeglądowymi, czyli bodajże long-life.
Pozdrawiam! :wink:
[ Dodano: Wto 08 Lip, 14 15:30 ]
Zamieszczone przez EŁa Milers XFS 0w/40 to porównywalny olej jakościowo czy lepszy/gorszy?
oba spełniają norme 502 dla stałych okresów.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez degeneratZamieszczone przez AKaPanowie... A do nowego 1.8TSI co byście polecili? Serwis olejowy mi się zbliża i tak wpadłem na pomysł, ze można by zadbać o motorownię w ten sposób. :wink: W instrukcji pisze 504/507 ze zmiennymi okresami międzyprzeglądowymi, czyli bodajże long-life.
Pozdrawiam! :wink:
[ Dodano: Wto 08 Lip, 14 15:30 ]
Zamieszczone przez EŁa Milers XFS 0w/40 to porównywalny olej jakościowo czy lepszy/gorszy?
oba spełniają norme 502 dla stałych okresów.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Gość
Przeczytałem kilka ostatnich stron i teraz kilka pytań Millers xfs 0W40 to jest to samo co xf 0W40? Na stronie millersa znajduje tylko xf 0W40.
Drugie pytanie co lepiej millersa 0W40 czy 5W40? Silnik 2.0 tsi chhb przebieg prawie 12 tys
Komentarz
-
Mam małą wątpliwość i mam nadzieję, że pomożecie mi ją rozwiać .
Zrobiłem moim 1,4 CHPA już ponad 7000 km. Od samego początku dosyć często staram się sprawdzać poziom oleju, choć z poprzedniego auta nie mam takiego nawyku (moim zagazowanym Peugeocikiem 307 1,6 zrobiłem ponad 140.000 km i ani razu nie musiałem dolać między wymianami ani grama oleju). W przeciągu ostatniego 1000-2000 km zauważyłem, że zaczęło ubywać oleju. Poziom mieści się jeszcze na skali, ale od punktu centralnego to już będzie ubytek rzędu 6-7 mm. Octavia jeździ jeszcze na oleju zalanym w fabryce.
Jestem oczywiście przekonany na przejście na stałe okresy międzyprzeglądowe, tylko zastanawiam się kiedy. W sierpniu wybieram się w trasę na Chorwację i na pewno chciałbym to zrobić przed tym terminem. Teraz, jeszcze w ciągu dwóch tygodni będę miał mniejszą polską trasę, około 600 km. Wymianę zrobić przed nią, czy zalać nowy olej dopiero, jak będzie bliżej 8000 km na liczniku? Po lekturze forum zdecydowałem się na olej MOTUL 8100 X-max 0W40 4L + bańka litrowa na ewentualne dolewki, a tu kolega EŁ znowu zasiewa jakieś wątpliwości... Wiem, że ilu rozmówców, tyle zdań, ale :idea: :|
PzdrPzdr, Fredy
Silnik w mojej O3 smaruje olej
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kazek103Kolego śmiało wymieniaj na lepszy olej, u siebie wymieniłem pierwszy raz po 4000 km. a koledzy z forum zalecali nawet po 2 tys. Kup dobry olej ( motul 0W40 ok.) i filtr oryginalny, zrób cichą wymianę po za ASO, kolejny przegląd gwarancyjny zrobisz według wskazań.
PzdrPzdr, Fredy
Silnik w mojej O3 smaruje olej
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rOBERTO795Zamieszczone przez degeneratZamieszczone przez AKaPanowie... A do nowego 1.8TSI co byście polecili? Serwis olejowy mi się zbliża i tak wpadłem na pomysł, ze można by zadbać o motorownię w ten sposób. :wink: W instrukcji pisze 504/507 ze zmiennymi okresami międzyprzeglądowymi, czyli bodajże long-life.
Pozdrawiam! :wink:
[ Dodano: Wto 08 Lip, 14 15:30 ]
Zamieszczone przez EŁa Milers XFS 0w/40 to porównywalny olej jakościowo czy lepszy/gorszy?
oba spełniają norme 502 dla stałych okresów.
[ Dodano: Sro 09 Lip, 14 23:47 ]
Zamieszczone przez EŁhmm...wszedzie gdzie szukam ( strony producentów oleju)nigdzie nie zalecają do TSI niżej niż 5W.....czemu?
[ Dodano: Sro 09 Lip, 14 23:53 ]
Zamieszczone przez ojciec_Przeczytałem kilka ostatnich stron i teraz kilka pytań Millers xfs 0W40 to jest to samo co xf 0W40? Na stronie millersa znajduje tylko xf 0W40.
Drugie pytanie co lepiej millersa 0W40 czy 5W40? Silnik 2.0 tsi chhb przebieg prawie 12 tys
Komentarz
-
-
Trasa (3 500 km) PL-Czechy-Austria-Włochy (Toskania)-Austria-DE-PL w sumie jakieś jakieś 2 800 km samych autostrad i z 700 km zrobione na wypady, zwiedzanie miast i miasteczek (Livorno, Lucca, Piza, Volterra, San Gimingnano, Piombino, Papulonia itd...
Olej zalany przed wyjazdem Neste 0W40 + MOS2 LM.
(miał być Petronas ale z trzech 4-litrowych kupionych baniek nie zostałą mi ani jedna bo ostatnią przed samą wymianą "wyżebrał" znajomy).
Zastanawiałem się nad dodatkiem do oleju ale Visco Stabil odpadł bo Neste 0W40 ma wystarczającą lepkość i uznałem, że nie ma "sensu" kombinować w tym kierunku, Ceratec zbyt daleko zmieniłby skład i parametry oleju a zależało mi jedynie na "ochronie" silnika i jego elementów poprzez obniżenie tarcia w trakcie jazdy na wysokich obrotach (Alpy, Apeniny).
Po powrocie do PL - ubytków oleju brak. Spalanie "melexa z 1,4 16V" jak przy 0W30 a nie żałowałem i wciskałem w drodze powrotnej pedał gazu :wink: . Praca silnika z tym mixem zadawalająca (zarówno na zimnym jak i rozgrzanym motorze). Wentylator chłodnicy uruchamiał się bardzo sporadycznie tylko w trakcie jazdy po miasteczkach po upalnej Toskani ale to normalka przy temeraturze ponad 33-34C.
Na chwilę obecną olej jeszcze "chwilę" pozostanie w silniku, bo nie widzę powodów do jego zmiany choć silnik zdrowo dostał po potem pójdzie płukanka i zmiana ale na co to się jeszcze zobaczy.
Wg mnie nadal bezkonkurencyjny jest na takie wyjazdy (i nie tylko) sam olej Silkolene Pro S 5W30 !PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCO...Na chwilę obecną olej jeszcze "chwilę" pozostanie w silniku, bo nie widzę powodów do jego zmiany choć silnik zdrowo dostał po potem pójdzie płukanka i zmiana ale na co to się jeszcze zobaczy.
Wg mnie nadal bezkonkurencyjny jest na takie wyjazdy (i nie tylko) sam olej Silkolene Pro S 5W30 !
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOTrasa (3 500 km) PL-Czechy-Austria-Włochy (Toskania)-Austria-DE-PL w sumie jakieś jakieś 2 800 km samych autostrad i z 700 km zrobione na wypady, zwiedzanie miast i miasteczek (Livorno, Lucca, Piza, Volterra, San Gimingnano, Piombino, Papulonia itd...
Olej zalany przed wyjazdem Neste 0W40 + MOS2 LM.
(miał być Petronas ale z trzech 4-litrowych kupionych baniek nie zostałą mi ani jedna bo ostatnią przed samą wymianą "wyżebrał" znajomy).
Zastanawiałem się nad dodatkiem do oleju ale Visco Stabil odpadł bo Neste 0W40 ma wystarczającą lepkość i uznałem, że nie ma "sensu" kombinować w tym kierunku, Ceratec zbyt daleko zmieniłby skład i parametry oleju a zależało mi jedynie na "ochronie" silnika i jego elementów poprzez obniżenie tarcia w trakcie jazdy na wysokich obrotach (Alpy, Apeniny).
Po powrocie do PL - ubytków oleju brak. Spalanie "melexa z 1,4 16V" jak przy 0W30 a nie żałowałem i wciskałem w drodze powrotnej pedał gazu :wink: . Praca silnika z tym mixem zadawalająca (zarówno na zimnym jak i rozgrzanym motorze). Wentylator chłodnicy uruchamiał się bardzo sporadycznie tylko w trakcie jazdy po miasteczkach po upalnej Toskani ale to normalka przy temeraturze ponad 33-34C.
Na chwilę obecną olej jeszcze "chwilę" pozostanie w silniku, bo nie widzę powodów do jego zmiany choć silnik zdrowo dostał po potem pójdzie płukanka i zmiana ale na co to się jeszcze zobaczy.
Wg mnie nadal bezkonkurencyjny jest na takie wyjazdy (i nie tylko) sam olej Silkolene Pro S 5W30 !
Jak tam bagnet czarny :diabelski_usmiech ?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pedrosJak tam bagnet czarny
Jak żonie zalałem Neste 0W20 (czysty olej) to autentycznie trudno mi było sprawdzić gdzie na bagnecie oddznacza się poziom oleju - taki był jasny (wymiana poprzedzona płukanką). Nawet po ponad 2 tygodniach olej pozostawał jasny i niezauważalny na bagnecie ale wlałem potem (silnik Picanto 1.0) też trochę MOS2 i "problem" z widocznością znikł :lol:PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Z cyklu prowizorki są najtrwalsze :
Znajoma kupiła auto z wielkim przebiegiem by nauczyć się jeździć i postanowila zmienić auto jak już silnik zarznie. Mechanior cały czas lał oleje z molibdenem i auto niesamowicie długo zarzynala silnik ( uwzgledniajac ignorancje motoryzacyjna = poziom oleju)
Uważam że Mos2 choć trochę przestarzaly nadal spełnia swoją role
Komentarz
-
-
moja octavia 1.6 z LPG jest po dwóch wymianach oleju - castrol edge 5W30,auto z 2011r. aktualny przebieg lekko powyżej 23 tys.km. olej wymieniam raz w roku. jeżdżę głownie po mieście krótkie odcinki. Na jaki olej wymieniać aby było cacy dla silnika na długie lata???
póki co między wymianami nie musiałem jeszcze dolewać.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez FRESHmoja octavia 1.6 z LPG jest po dwóch wymianach oleju - castrol edge 5W30,auto z 2011r. aktualny przebieg lekko powyżej 23 tys.km. olej wymieniam raz w roku. jeżdżę głownie po mieście krótkie odcinki. Na jaki olej wymieniać aby było cacy dla silnika na długie lata???
póki co między wymianami nie musiałem jeszcze dolewać.
Jakie konkretnie marki. ..no cóż :diabelski_usmiech większość zostało już opisane dosyć konkretnie
Komentarz
-
Komentarz