Tak samo przeszedłem z Castrol 10w40 na LIQUI MOLY Synthoil High Tech 5W-40 w Felicji 1.3 Fela sprzedana znajomemu i śmiga bez żadnych problemów do dziś.
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOBardziej mnie Mobil1 0W40 interesuje... ciekawe jak silnik na nim będzie się sprawował.
Zamieszczone przez crom.deDo pierwszy przymrozków jeszcze pomęczymy tego 10W40, bo świeży.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SeedPaolo nie kombinuj i zalewaj X-maxa 0W-40. Organoleptycznie sprawdzisz jak polepszy sie kulktura pracy motoru - nie wspomne o ochronie. 8)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOTak zaleję na trasę - Mobila 1 0W40 lub Ravenola 0W40 - zależy czy Ravenol dojedzie przed wyjazdem do Włoch (dzięki uprzejmości Krisss_28 który zamóiwł partię tego oleju będę miał możliwość sprawdzenia tego "oleum" - świeżego z nowym API SN/SM.
Komentarz
-
-
Ostatnio zrobiłem taką próbę porównawczą że do dwóch identycznych słoików zalałem ok 50ml oleju
1.MOBIL 1 NL 0W40
2.LOTOS 10W40
Faktycznie Mobil był ciemniejszy.
Po włożeniu do zamrażalnika na 24h temp. zmierzona -24st.C: Mobil był jeszcze płynny, Lotos to już było ciało stałe...Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mkania777Po włożeniu do zamrażalnika na 24h temp. zmierzona -24st.C: Mobil był jeszcze płynny, Lotos to już było ciało stałe...Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PidziekZamieszczone przez mkania777Po włożeniu do zamrażalnika na 24h temp. zmierzona -24st.C: Mobil był jeszcze płynny, Lotos to już było ciało stałe...
Ja na 2015 mam jeszcze zapas XLite, tylko co później?
Do normalnych silników leję Total 5W-40, bo 80 zł za 5 litrów.Seria 188KM/270Nm na 95RON
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez spawalniczyZamieszczone przez SeedPaolo nie kombinuj i zalewaj X-maxa 0W-40. Organoleptycznie sprawdzisz jak polepszy sie kulktura pracy motoru - nie wspomne o ochronie. 8)
Komentarz
-
-
Mam od marca zalany Motul x-max 0w-40 mid saps i w silniku 1,4 TSI sprawdza się. Nie widzę różnicy z poprzednio zalanym Fuchsem Supersyn 0W-30.
Pewnie w przyszłości spróbuję Motula x-max full saps.
PAOLO ESCO
Na Ravenolu 0w30 jeździło mi się podobnie jak na powyższych - nie miałem odczucia, że coś jest nie tak na wyższych obrotach.
Komentarz
-
-
PAOLO ESCO skoro zająłeś się M1 i SSL to ja dla odmiany sprawdzę ten olejek - http://galonoleje.pl/sklep/2213-shel...a-0w40-4l.html
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez mychraczej zdecyduje się na Motul tylko mam problem z wyborem lepkości
Do 1,2 TSI przy jeździe po mieście kup coś z SAE 0W40 - str. 193 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...803fc7c7623f25
Zamieszczone przez mychwymiana co rok albo 15 tyś
Jazda po mieście to "ciężkie warunki eksploatacji" warto zmienić olej nawet "ciut" przed 15 tys km.
jak w takim razie sprawdzi się w tym silniczku: NESTE CITY PRO 0W40, zastanawiałem się też nad LAZERWAY 5W30
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mychfaktycznie przeczytałem trochę opinii, ze po Motulu czasem silnik pracował głośniej.
Jak jest ciszej to co to bedzie oznaczać ?Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Należy mocno przyjrzeć się rodzajowi owej głośności.
Co innego jeśli dźwięk jest głuchy a co innego jak liftery hałasują.
Na mineralnym silnik tez może być "cichy"
Nawet oleje HC z odpowiednimi dodatkami dają niesamowite wrażenie smarowania czego akurat nie neguje.
A co w sytuacji jeśli silnik pracuje "inaczej głośniej" bo smarowanie jest perfect i wówczas praca elementów silnika nie maskuje innych podzespołów i jest to interpretowane jako słaby olej? :diabelski_usmiech
Po tylu kkm sam już nie wiem jakie kryterium oceny przyjąć by móc twardo mówić o konkretach a nie polegać na wrażeniach
PS. Juz 1000 km przeplatane na Aveno Full Synth 5W40.
Pomimo że kosztował 66 PLN brutto BFQ żyję i ma się świetnie
Cały czas intryguje mnie myśl jaka baza olejowa jest zastosowana? :szeroki_usmiech
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pedrosA co w sytuacji jeśli silnik pracuje "inaczej głośniej" bo smarowanie jest perfect i wówczas praca elementów silnika nie maskuje innych podzespołów i jest to interpretowane jako słaby olej?
Zamieszczone przez pedrosCały czas intryguje mnie myśl jaka baza olejowa jest zastosowana?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leonnZamieszczone przez pedrosA co w sytuacji jeśli silnik pracuje "inaczej głośniej" bo smarowanie jest perfect i wówczas praca elementów silnika nie maskuje innych podzespołów i jest to interpretowane jako słaby olej?
Zamieszczone przez pedrosCały czas intryguje mnie myśl jaka baza olejowa jest zastosowana?
słabe PAO plus HC które Ravenolu nie przeszło testów jakościowych. ..? :szeroki_usmiech
inne, np marketingowo nie jest w stanie się przebić i skutki fallsfartu determinują warunki handlowe?
nie mam pojecia
To jest niemiecki olej i deklarują Full Synth.... 8)
Ciągniki siodłowe są tak wolnoobrotowe że może być z powodzeniem inny skład oleju ...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mychfaktycznie przeczytałem trochę opinii, ze po Motulu czasem silnik pracował głośniej.
PzdrPzdr, Fredy
Silnik w mojej O3 smaruje olej
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Fredy.PWZamieszczone przez mychfaktycznie przeczytałem trochę opinii, ze po Motulu czasem silnik pracował głośniej.
Pzdr
a jesli mam oceniać lekkosc pracy i ciszę to......
Fuchs Titan Race Pro 5W30 - by Silkolene. Bezwzgledny lider.
Komentarz
-
Komentarz