Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • PAOLO ESCO
    RS
    • 2009
    • 6624
    • Volkswagen
    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

    Zamieszczone przez Drzosz
    Będzie problem z zalaniem ... w ASO jeżeli auto jest po gwarancji??
    płacisz i mają zalać to co im dajesz , żadnaaaaa łaska , nawet nie maja prawa "pisnąć". A tak w ogóle to po co przepłacać w ASO za wymianę oleju ? Podjedź na porządną stację wymiany oleju, zmień olej i filtr - zapłacisz 20-30 zł i po sprawie. (jeszcze o pieczątkę i adnotację w książce serwisowej poproś - na pewno wbiją a to się zawsze przyda przy sprzedaży).

    Przemyślałeś zalanie tego Silkolene? Niekiedy jest lepiej zalać np. 0W40 niż olej typu "race" wszystko zależny od warunków eksploatacji. Jak jeździsz "wokół komina" to taki olej typu "race" może się nie sprawdzić.
    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

    Komentarz

    • Drzosz
      Drive
      • 2013
      • 67
      • Octavia III (5E3)
      • CDAA 1.8 TSI 160 KM
      • CJSA 1.8 TSI 180 KM

      OK, dzięki za pomoc. Mam już tutaj sprawdzone ASO, zawsze leją poziom do porządku, a kumpel był w prywatnym zakładzie i mu przelali. Chyba że ktoś by polecił dobry serwis w Katowicach.


      EDIT: Raczej są to dłuższe odcinki więc myślę, że będzie OK, ale jeszcze nie kupiłem więc przemyślę to jeszcze raz bo miasta mam też trochę i wcisnąć buta w podłogę sobie lubię.

      Komentarz

      • PAOLO ESCO
        RS
        • 2009
        • 6624
        • Volkswagen
        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

        Zamieszczone przez Drzosz
        są to dłuższe odcinki więc myślę, że będzie OK...wcisnąć buta w podłogę sobie lubię
        to da radę ale przelicz. Za cenę Silkolene kupisz 2 x 0W40 ... zmieniasz teraz i po zimie i masz świeży olej w silniku ...
        Nie to żebym odradzał Tobie Silkolene ... bo ja mimo ceny wspominam ten olej nadal i uważam za świetny. Jak już ktoś zalał raz Silkolene to potem ma "problem" co wybrać, by było "dobrze"...bo "lepiej" to już raczej będzie ciężko (no może Motul serii 300 V) :wink:
        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

        Komentarz

        • pedros
          RS
          • 2009
          • 1958
          • Volkswagen
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

          Zamieszczone przez Drzosz
          OK, dzięki za pomoc. Mam już tutaj sprawdzone ASO, zawsze leją poziom do porządku, a kumpel był w prywatnym zakładzie i mu przelali. Chyba że ktoś by polecił dobry serwis w Katowicach.


          EDIT: Raczej są to dłuższe odcinki więc myślę, że będzie OK, ale jeszcze nie kupiłem więc przemyślę to jeszcze raz bo miasta mam też trochę i wcisnąć buta w podłogę sobie lubię.
          Ja miałem mieszane trasy. .. pierwotnie planowałem tylko autostrad owe odcinki robić niemniej po ok 7 kkm doszło miasto i to relatywnie krótkie odcinki

          Olej ten nawet jak jest niedogrzany Subiektywnie czuć że smaruje
          jeśli natomiast osiągnie temp pokazuje pazur (autostrady bajka)

          uważam ze jeden raz każdy powinien spróbować by wyrobić sobie punkt odniesienia :diabelski_usmiech

          Komentarz

          • Drzosz
            Drive
            • 2013
            • 67
            • Octavia III (5E3)
            • CDAA 1.8 TSI 160 KM
            • CJSA 1.8 TSI 180 KM

            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
            Zamieszczone przez Drzosz
            są to dłuższe odcinki więc myślę, że będzie OK...wcisnąć buta w podłogę sobie lubię
            to da radę ale przelicz. Za cenę Silkolene kupisz 2 x 0W40 ... zmieniasz teraz i po zimie i masz świeży olej w silniku ...
            Nie to żebym odradzał Tobie Silkolene ... bo ja mimo ceny wspominam ten olej nadal i uważam za świetny. Jak już ktoś zalał raz Silkolene to potem ma "problem" co wybrać, by było "dobrze"...bo "lepiej" to już raczej będzie ciężko (no może Motul serii 300 V) :wink:
            W stosunku ceny, którą zapłaciłem za LM TT 4200 to ten olej jest porównywalny cenowo więc biorąc pod uwagę, że dałem te same pieniądze za sporo gorszy olej to kosztów oleju się nie będę tutaj czepiał specjalnie, teraz przynajmniej wiem za co płacę.


            Jeszcze co do interwału wymiany to czy co 8-10 tys lub co rok będzie OK?? Wcześniej gdzieś tutaj czytałem na temat 300V, że co pół roku lub 6 tys czy jakoś tak. W sumie brałem go pod uwagę ale pakowanie po 2l go skreśliło bo nie dolewam między wymianami, a do auta włazi 4,6l więc 6l to za dużo.

            Komentarz

            • pedros
              RS
              • 2009
              • 1958
              • Volkswagen
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

              Zamieszczone przez Drzosz
              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
              Zamieszczone przez Drzosz
              są to dłuższe odcinki więc myślę, że będzie OK...wcisnąć buta w podłogę sobie lubię
              to da radę ale przelicz. Za cenę Silkolene kupisz 2 x 0W40 ... zmieniasz teraz i po zimie i masz świeży olej w silniku ...
              Nie to żebym odradzał Tobie Silkolene ... bo ja mimo ceny wspominam ten olej nadal i uważam za świetny. Jak już ktoś zalał raz Silkolene to potem ma "problem" co wybrać, by było "dobrze"...bo "lepiej" to już raczej będzie ciężko (no może Motul serii 300 V) :wink:
              W stosunku ceny, którą zapłaciłem za LM TT 4200 to ten olej jest porównywalny cenowo więc biorąc pod uwagę, że dałem te same pieniądze za sporo gorszy olej to kosztów oleju się nie będę tutaj czepiał specjalnie, teraz przynajmniej wiem za co płacę.


              Jeszcze co do interwału wymiany to czy co 8-10 tys lub co rok będzie OK?? Wcześniej gdzieś tutaj czytałem na temat 300V, że co pół roku lub 6 tys czy jakoś tak. W sumie brałem go pod uwagę ale pakowanie po 2l go skreśliło bo nie dolewam między wymianami, a do auta włazi 4,6l więc 6l to za dużo.
              Krótkie odcinki kiedy wilgoć nie zdąży się ewakuować zabijają ten olej. Zależy mocno jakiego rodzaju przebieg bo jeśli same trasy to i nawet ponad 10 kkm a rok to już ostatni gwizdek na wymianę :szeroki_usmiech

              Komentarz

              • PAOLO ESCO
                RS
                • 2009
                • 6624
                • Volkswagen
                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                Zamieszczone przez Drzosz
                zapłaciłem za LM TT 4200 to ten olej jest porównywalny cenowo więc biorąc pod uwagę, że dałem te same pieniądze za sporo gorszy olej to kosztów oleju się nie będę tutaj czepiał specjalnie
                nooo niestety, pisałem już że polityka cenowa LM nie jest zbyt przemyślana a produkty na tle konkurencji są po prostu mało konkurencyjne...a my przecież nie lubimy przepłacać, mając do wyboru inne, równie dobre produkty :wink:
                Zamieszczone przez Drzosz
                co do interwału wymiany to czy co 8-10 tys lub co rok będzie OK??
                wydaje się, że to będzie OK. U mnie spokojnie dawał radę przy +-7/8 tys km i nie było po nim "widać" oznak degradacji.
                Zamieszczone przez Drzosz
                czytałem na temat 300V, że co pół roku lub 6 tys czy jakoś tak
                kwestia min. estrów ale jak się używa oleju typu "race" do zwykłej jazdy po mieście, gdzie ten olej jest "zaprojektowany" do pracy w wysokich obrotach na rozgrzanym silniku...to potem taki olej po prostu degraduje zbyt szybko, zwłaszcza gdy opary benzyny przenikają do oleju i nie mogą odparować bo kierowca jeździ na krótkich odcinkach, nie dogrzewając odpowiednio silnika i oleju. Dlatego to, że olej świetnie sprawuje się w extremalnej jeździe nie oznacza że równie dobrze będzie chronił silnik podczas jazdy po mieście. Nie bez powodu oleje "race" są zmieniane po zaliczeniu oesu czy wyścigu itd...

                ps. sobota/poniedziałek zmieniam Neste 0W40 na Mobila1 0W40 - sprawdzę (w środę za tydzień) na trasie PL-Włochy-PL co ten Mobil jest warty. Jeżeli ew. dojdzie do poniedziałku Ravenol 0W40 to może on będzie zalany na trasę. :wink:
                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                Komentarz

                • Drzosz
                  Drive
                  • 2013
                  • 67
                  • Octavia III (5E3)
                  • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                  • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                  OK. Temat uważam za wyczerpany, wszystkie wątpliwości jakie miałem zostały rozwiane. Auto na oleju i tak nie robiło nigdy więcej jak 8-9 tys, więc urwanie z tego nawet jeszcze trochę to dla mnie nie problem jeżeli by była taka potrzeba. Dziękuję jeszcze raz i pozdrawiam

                  Komentarz

                  • Maro59
                    Classic
                    • 2014
                    • 5

                    Zamieszczone przez Drzosz
                    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                    Zamieszczone przez Drzosz
                    są to dłuższe odcinki więc myślę, że będzie OK...wcisnąć buta w podłogę sobie lubię
                    to da radę ale przelicz. Za cenę Silkolene kupisz 2 x 0W40 ... zmieniasz teraz i po zimie i masz świeży olej w silniku ...
                    Nie to żebym odradzał Tobie Silkolene ... bo ja mimo ceny wspominam ten olej nadal i uważam za świetny. Jak już ktoś zalał raz Silkolene to potem ma "problem" co wybrać, by było "dobrze"...bo "lepiej" to już raczej będzie ciężko (no może Motul serii 300 V) :wink:
                    W stosunku ceny, którą zapłaciłem za LM TT 4200 to ten olej jest porównywalny cenowo więc biorąc pod uwagę, że dałem te same pieniądze za sporo gorszy olej to kosztów oleju się nie będę tutaj czepiał specjalnie, teraz przynajmniej wiem za co płacę.


                    Jeszcze co do interwału wymiany to czy co 8-10 tys lub co rok będzie OK?? Wcześniej gdzieś tutaj czytałem na temat 300V, że co pół roku lub 6 tys czy jakoś tak. W sumie brałem go pod uwagę ale pakowanie po 2l go skreśliło bo nie dolewam między wymianami, a do auta włazi 4,6l więc 6l to za dużo.
                    Witam,
                    nie wiem gdzie sprawdzałeś, ale Motul 300v jest też w opakowaniach 1 i 4 litrowych. Co do zmiany to te oleje tak samo się zmienia jak inne, jak każe fabryka. Dla mnie dobrą rekomendacją jest fakt, że używane są w sporcie, a tam przecież silniki są wysilone na "maksa", więc i oleje też muszą trzymać parametry. Jeżdżę na nim od trzech zmian i jest ok.

                    Komentarz

                    • KubaMpakiet
                      Rider
                      • 2011
                      • 279

                      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                      Jeżeli ew. dojdzie do poniedziałku Ravenol
                      Hej PAOLO on idzie na piechote? :szeroki_usmiech
                      Cos dlugo dojsc nie moze, chyba mam inne zrodlo, u mnie po zamowieniu jest na drugi dzien :wink:
                      Audi 1.8T AVJ

                      Silnik smaruje
                      Ravenol SSL

                      Komentarz

                      • pedros
                        RS
                        • 2009
                        • 1958
                        • Volkswagen
                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                        Zamieszczone przez KubaMpakiet
                        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                        Jeżeli ew. dojdzie do poniedziałku Ravenol
                        Hej PAOLO on idzie na piechote? :szeroki_usmiech
                        Cos dlugo dojsc nie moze, chyba mam inne zrodlo, u mnie po zamowieniu jest na drugi dzien :wink:
                        Synteza trwa....
                        Btw Ravenol jest jedną z kilku ostatnich firm którą obdarzam zaufaniem... To tak z prywatnych wynurzeń.

                        Komentarz

                        • PAOLO ESCO
                          RS
                          • 2009
                          • 6624
                          • Volkswagen
                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                          Zamieszczone przez KubaMpakiet
                          on idzie na piechote
                          http://sklep.ravenol.pl/oleje-silnik...nsynto-4l.html bańka 4L - chwilowy brak towaru, czekam na olej w nowej specyfikacji. Nie ja zamawiam olej tylko
                          Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                          dzięki uprzejmości Krisss_28 który udostępni mi zamówiony dla siebie olej
                          :P ja mam już kupionego Mobil1 0W40 z filtrem Purfluxa.
                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                          Komentarz

                          • jamesbondzio
                            L&K
                            • 2009
                            • 1174
                            • Octavia III (5E3)
                            • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

                            Panowie, co doradzicie do maszynki :
                            Subaru , turbo benzyna 240KM , przebieg jeszcze dziewiczy 1500km, olej będzie wymieniany co 15kkm, sporo miasta i co jakiś czas trasa żeby turbo przewietrzyć.
                            Producent przewiduje 5W30 i tego chce się trzymać ze względu na gwarancje
                            (klasa A3 lub A5)

                            Myślałem o czymś z Motula. Serwis leje standardowo chyba Quazara.
                            kiedyś była seria TSI : 135KM/217Nm a potem było 156KM/267Nm
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=57585&start=0

                            teraz 240KM 4x4 Boxer turbo mruczek.
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...350597#1350597

                            Komentarz

                            • PAOLO ESCO
                              RS
                              • 2009
                              • 6624
                              • Volkswagen
                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                              Zamieszczone przez jamesbondzio
                              Subaru
                              czytaj ten wątek http://www.forum.subaru.pl/index.php...oziom/page-341 i zadaj pytanie na tym forum, to odpowiednie miejsce na uzyskanie fachowej odpowiedzi
                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                              Komentarz

                              • jamesbondzio
                                L&K
                                • 2009
                                • 1174
                                • Octavia III (5E3)
                                • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

                                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                Zamieszczone przez jamesbondzio
                                Subaru
                                czytaj ten wątek i zadaj pytanie na tym forum, to odpowiednie miejsce i na pewno uzyskasz fachową odpowiedź.
                                Tak. Dzięki. Pomogłeś.
                                kiedyś była seria TSI : 135KM/217Nm a potem było 156KM/267Nm
                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=57585&start=0

                                teraz 240KM 4x4 Boxer turbo mruczek.
                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...350597#1350597

                                Komentarz

                                • primanus
                                  Drive
                                  • 2013
                                  • 82
                                  • Superb II combi (3T5)

                                  Ford Castrol Magnatec Professional E 5W-20

                                  Koledzy,

                                  Zamierzam kupić forda z silnikiem 1,0 ecoboost.

                                  Ford zaleca do niego chyba taki wynalazek: Ford Castrol Magnatec Professional E 5W-20 zgodny z nową specyfikacją olejową Forda WSS-M2C948-B.

                                  A tak chwali tą nowością producent:




                                  Cóż to jest za wynalazek? Zwykły minerał HC?


                                  Co bycie polecali naprawdę dobrego do takiego silniczka?

                                  Nie koniecznie musi być to zgodne z normą producenta. Ma to być dobry olej, ma dobrze dbać o czystość silnika i oczywiście zapewniać dobrą ochronę silnika.
                                  1.8 TSI CDAA (rocznik 2013) lekko poprawiony (tylko wirus):
                                  160KM --> 221KM
                                  250Nm --> 333Nm

                                  Komentarz

                                  • elpolacco
                                    L&K
                                    • 2010
                                    • 1372
                                    • Volkswagen
                                    • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                                    Panowie, czy w silniku 1.6MPI i wymianami olej w trybie long life trzeba robić płukankę silnika zanim zaleje się go olejem przeznaczonym do wymiany co 10tys.km?
                                    VW Golf Sportsvan 1.2 TSI 110KM

                                    Komentarz

                                    • pedros
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 1958
                                      • Volkswagen
                                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                      Zamieszczone przez elpolacco
                                      Panowie, czy w silniku 1.6MPI i wymianami olej w trybie long life trzeba robić płukankę silnika zanim zaleje się go olejem przeznaczonym do wymiany co 10tys.km?
                                      Możesz zrobić tak:

                                      bezpośrednio przed wlaniem plukanki pobierz sobie 2 kropki na bibule oraz 2 kropki po cyklu czyszczenia do porównania.
                                      Po tym sam ocenisz czy warto było

                                      Polecam zdecydowanie płukankę opartą na detergentach nie na rozpuszczalnikach.

                                      Komentarz

                                      • parasite
                                        L&K
                                        • 2011
                                        • 1368

                                        Zamieszczone przez pedros
                                        Polecam zdecydowanie płukankę opartą na detergentach nie na rozpuszczalnikach.
                                        Możesz napisać które to są? LM, Valvoline, Millersa?

                                        Szukam dobrego oleju 0W20 do Subaru Imprezy 2.0 150KM z 2007r. W instrukcji taki olej jest zalecany i kuzyn chce aktualnie przejść na niego z 5W30. Rocznie robi ok 8000km. Auto stoi pod chmurką i jeździ praktycznie ciągle tylko po mieście na krótkich odcinkach. Od czasu do czasu zrobi tam jakąś traskę po autostradzie.
                                        Jedyna obawa dotyczy tego czy w lecie nie będzie problemu ze smarowaniem silnika.

                                        Czy NESTE CITY PRO 0W20 będzie ok? Niestety zalecany Lotos S 0W20 jest praktycznie niedostępny z pewnego źródła. Chyba PAOLO na nim jeździł w Toyocie?

                                        Tak BTW to śmiejemy się z polskich aso, a Subaru jest z Austrii i tamtejsze aso wcześniej zalewało 10W40 i 5W40, dopiero w Polsce ktoś zmienił olej na 5W30.
                                        AGR 112KM, 232Nm
                                        Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                        Komentarz

                                        • Sebastian_M26
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2005
                                          • 1823
                                          • Superb II (3T4)

                                          Tylko że te 10W-40 i 5W-40 mogły mieć więcej składników ochronnych jak ten mineralny ekologiczny 5W-30.
                                          Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                          Komentarz

                                          • PAOLO ESCO
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 6624
                                            • Volkswagen
                                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                            Zamieszczone przez parasite
                                            Czy NESTE CITY PRO 0W20 będzie ok? Niestety zalecany Lotos S 0W20 jest praktycznie niedostępny z pewnego źródła. Chyba PAOLO na nim jeździł w Toyocie?
                                            tak mam zalany Neste 0W20 ale w żony Kiaa Picanto 1.0 (z "japończyków"nie miałem właśnie nigdy Toyoty) - olej daje radę, czuć "lekkość" pracy silnika na zimno oraz na ciepło. Mam już kupiony Neste 0W20 na drugie zalanie na zimę - dobry olej.

                                            [ Dodano: Pią 15 Sie, 14 14:37 ]
                                            Zamieszczone przez parasite
                                            zukam dobrego oleju 0W20 do Subaru Imprezy 2.0 150KM z 2007r. W instrukcji taki olej jest zalecany i kuzyn chce aktualnie przejść na niego z 5W30. Rocznie robi ok 8000km. Auto stoi pod chmurką i jeździ praktycznie ciągle tylko po mieście na krótkich odcinkach.
                                            ja bym tego 0W20 nie zalał w tym przypadku, już lepiej porządny 0W30 lub 0W40 - to będzie lepsza ochrona silnika (zwłaszcza że lato się kończy powoli).
                                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                            Komentarz

                                            • pedros
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 1958
                                              • Volkswagen
                                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                              Zamieszczone przez parasite
                                              Zamieszczone przez pedros
                                              Polecam zdecydowanie płukankę opartą na detergentach nie na rozpuszczalnikach.
                                              Możesz napisać które to są? LM, Valvoline, Millersa?
                                              Swobodnie można się ograniczyć do tej trójcy co wymieniłeś.

                                              Ja używam w swojej flocie Millers'a, LM, i sporadycznie BG oraz Amsoil.

                                              [ Dodano: Pią 15 Sie, 14 16:21 ]
                                              ja bym tego 0W20 nie zalał w tym przypadku
                                              Przecież skończyły się już czasy kiedy lepkość W20 w 100 stopniach C predysponuje olej na zimę :diabelski_usmiech


                                              PS jestem po ciekawej lekturze dotyczącej środków smarnych i taki mały quiz /sam nie wiedzialem/

                                              W którym oleju jest najwięcej dodatków oprócz samej bazy ?

                                              Mineralnym, polsyntetycznym czy pełnosyntetycznym? :?: :szeroki_usmiech

                                              Komentarz

                                              • PAOLO ESCO
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 6624
                                                • Volkswagen
                                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                Zamieszczone przez pedros
                                                W którym oleju jest najwięcej dodatków oprócz samej bazy ?
                                                pewnie w oleju syntetycznym ponieważ tworzy on najcieńszą warstwę ochronną smarowanych elementów wewnątrz silnika i musi być dodatkowo "wzmocniony". Jeżeli chodzi o same detergenty to zapewne najwięcej zawierają je oleje półsyntetyczne.
                                                Zamieszczone przez pedros
                                                skończyły się już czasy kiedy lepkość W20 w 100 stopniach C predysponuje olej na zimę
                                                nie chodzi o olej na zimę. Do subaru z silnikiem benzynowym 2.0 który ma 7-8 lat i jeździ na krótkich odcinkach po mieście nie zalałbym oleju 0W20 tylko minimum 0W30 z ACEA A3 lub 0W40. Olej 0W20 to w przewadze oleje z ACEA A1/B1 i API SN,SM,SL,SJ oraz ILSAC GF-5 - oleje o bardzo niskich lepkościach dające cienki film olejowy. CO będzie jeżeli przy jeździe na krótkich odcinkach opary benzyny przenikną do oleju? (silnik benzyna 2.0 nie najnowszej konstrukcji...) Taka mieszanka w oleju z niskim HTHS to średni pomysł.
                                                Z 0W20 całkiem przyjemnie wygląda Mobil1 0W20 - http://www.mobil.pl/Poland-Polish-LC...l-1-0w20.aspx# dobrze, że Mobil podaje TBN - 8,8.
                                                Neste Oil 0W20 ma TBN - 8,7.
                                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                Komentarz

                                                • parasite
                                                  L&K
                                                  • 2011
                                                  • 1368

                                                  PAOLO ESCO, właśnie też się zastanawiałem co jeśli za dużo paliwa się do niego dostanie i w sumie radziłem najpierw spróbować 0W30 którego to niestety nie ma wpisanego w instrukcji dlatego ciężej namówić :P
                                                  Aktualnie z tego co wiem to jakiś serwis zalał mu Gulfa 5W30 i tak patrzę po tych kartach to bliżej mu do mojego 0W40 niż do jakiś dobrych olei 0W30 czy 5W30.

                                                  Którego 0W30 polecacie jak coś do tego silnika? Neste brać? Statoil LazerWay 0W-30 widzę że nieźle się na karcie prezentuje też. Chodzi mi o jakiś, który nie ma specjalnych ekologicznych "ulepszeń".
                                                  AGR 112KM, 232Nm
                                                  Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                                  Komentarz

                                                  • PAOLO ESCO
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 6624
                                                    • Volkswagen
                                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                    Zamieszczone przez parasite
                                                    Którego 0W30 polecacie jak coś do tego silnika?
                                                    tutaj jest (zamknięty niestety) wątek o oleju do Subaru - http://www.forum.subaru.pl/index.php...oziom/page-341 a zwłaszcza ten wątek, jeżeli myślisz o oleju 0W/... ---> http://www.forum.subaru.pl/index.php...w20-0w30-0w40/
                                                    Proponuję "uderzyć" z tym pytaniem konkretnie do elemenateur, pidźka oni się udzielali na forum i orientują w temacie.
                                                    Ja bym 0W20 do tego silnika nie zalał, jeżeli już to 0W40. Kolega AdaSch w swoim Subaru testował Motule - najlepiej wypadł X-Lite 0W30 :P
                                                    Załączone pliki
                                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...