Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • PAOLO ESCO
    RS
    • 2009
    • 6626
    • Volkswagen
    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

    Do 1,6 FSI to zalej 0W40. Wybierz sobie coś - strona 193 tego wątku.
    Zamieszczone przez patryk23
    Silnik jak w stopce ,120 tys km
    :chytry a od kiedy to przebieg jest wyznacznikiem do zalania oleju o danym SAE ? Chyba już szybciej trzeba brać pod uwagę stan silnika...
    Jak się nic nie dzieje to zalewaj jak najlepszym olejem (wcale to nie znaczy, że najdroższym !) zgodnym z zaleceniem producenta - w tym przypadku VW 502.00 będzie najlepszym wyborem, oczywiście mądrze dobierz olej z najlepszymi parametrami.
    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

    Komentarz

    • REXAX
      Rider
      • 2013
      • 453

      Zamieszczone przez patryk23
      Podpowiedzcie czy pojawiła się jakaś alternatywa dla Lazzerway'a LL 5 w 30


      tutaj TDS Shell'a - http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&u act=8&ved=0CCkQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.epc.shell .com%2FDocs%2FGPCDOC_GTDS_Shell_Helix_Ultra_Profes sional_AV-L_5W-30_(VW_504_507)_(en)_TDS.pdf&ei=GIUUVLSZGa6g7Abd94 DICg&usg=AFQjCNEUfGVMbbStC1yFsBR9QyWTeKNp7Q&bvm=bv .75097201,d.ZGU

      Komentarz

      • patryk23
        L&K
        • 2011
        • 1105
        • Octavia II (1Z3)
        • CDAA 1.8 TSI 160 KM

        [quote="PAOLO ESCO"] Z Silnikiem jest ok , te 120 podałem z przyzwyczajenia ...

        Powiem szczerze ,że próbuje łączyć wątki (jak Balcerzak :wink: ) Ale ni w ząb nie mogę dojść do ładu.

        Prosta tabelka z różnicami;

        5w30 - 504.00 - rzadki
        0w40 - 503.00 - gęstszy
        0w30 -??? woda ?

        O co kaman?

        Olej raczej tani ,bo i duzo i długo nie lata

        Komentarz

        • PAOLO ESCO
          RS
          • 2009
          • 6626
          • Volkswagen
          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

          Zamieszczone przez patryk23
          Olej raczej tani ,bo i duzo i długo nie lata
          --- > http://galonoleje.pl/sklep/2213-shel...a-0w40-4l.html
          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

          Komentarz

          • Dzida
            RS
            • 2006
            • 2253

            Panowie, co wlać do Merivy 1.4 TP 90 KM, 46 kkm oryginalnego przebiegu, olej do tej pory zmieniony raz (sic!) przy przebiegu 30 kkm w 2012 roku. Samochód bęzie jeżdżony bardzo rzadko, 4-6 kkm rocznie, krótkie odcinki po 5-6km. Czy zostać przy GM-ie 5W30??czy coś innego? Czytałem że do opla ma być jakaś norma GM LL-A-025 zastąpiona przez aktualną dexos2. Możecie coś polecić?

            Komentarz

            • rOBERTO795
              RS
              • 2009
              • 3465
              • Octavia III (5E3)
              • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

              Zamieszczone przez Dzida
              Panowie, co wlać do Merivy 1.4 TP 90 KM, 46 kkm oryginalnego przebiegu, olej do tej pory zmieniony raz (sic!) przy przebiegu 30 kkm w 2012 roku. Samochód bęzie jeżdżony bardzo rzadko, 4-6 kkm rocznie, krótkie odcinki po 5-6km. Czy zostać przy GM-ie 5W30??czy coś innego? Czytałem że do opla ma być jakaś norma GM LL-A-025 zastąpiona przez aktualną dexos2. Możecie coś polecić?
              Wszystko tylko nie GM !!!

              Ja do podobnego silnika wlałem Millersa ee longlife 5w30.
              OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

              DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

              Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

              Komentarz

              • leonn
                RS
                • 2011
                • 2728
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                Zamieszczone przez Dzida
                46 kkm oryginalnego przebiegu, olej do tej pory zmieniony raz (sic!) przy przebiegu 30 kkm w 2012 roku.
                Ja bym silnik przez 1tyskm przepłukał jakimś tanim olejem + płukanka przy każdej wymianie przed zalaniem właściwego oleum.
                Zamieszczone przez Dzida
                Samochód bęzie jeżdżony bardzo rzadko, 4-6 kkm rocznie, krótkie odcinki po 5-6km.
                A do wybranego oleju dolej sobie Cerateca, moja megane też tak jest użytkowana.

                Komentarz

                • pablito555
                  Classic
                  • 2014
                  • 7

                  Zamieszczone przez REXAX
                  normalny "full saps" tylko TBN oparty na formule Ca+Mg ponoć skuteczniejszej niż samo Ca,na bitogu widziałeś VOA Elfa 5w40 SXR
                  Wygląda na to, że masz rację :wink: Ale uważam, że to podwyższone żelazo w tamtej analizie to jakiś przypadek jest a nie wina oleju. W tym 5w40 SXR ostatnio zmienili formulacje, pakiet dodatków jest jeszcze mocniejszy i nieco podwyższyli lepkość. To jest chyba olej szyty specjalnie pod normy renault (na karcie technicznej ma wskazane tylko spełnienie RN700 i RN710 i nie ma go w marketach). Wyszukiwarka elfa rekomenduje go do większości modeli renault, generalnie nowszych, a do starszych rekomenduje evolution NF (choć to nie reguła), nie wiem z czego to wynika.
                  Aktualnie ujeżdżam tego SXRa 5w40 już przez 16 tys. (wymieniam co 20) i mogę powiedzieć tylko tyle, że wolno go ubywa. chociaż trafił mi się taki silnik, że każdym olejem gardzi, nawet niezbyt dobrze tu przyjętym FUCHsem xtl 5w30 Paradoksalnie martwi mnie to, że olej nadal jest bardzo przejrzysty, wygląda jak by był wczoraj wlany (częściowo to odpowiada za to zainstalowana gazownia), co może sugerować, że ten olej słabo płucze. Wydaje mi się, że Fuchs XTL się bardziej zarumienił. Przy następnej zmianie planuję zalać M1 New Life 0w40. Ma bardzo mocny pakiet dodatków, a do tego namiastkę molibdenu, którego chyba nie bez powodu Motul ładuje w znacznych ilościach do wyczynowej serii 300V. No i chyba skrócę interwał z 20 tys. do 15, bo przy zainstalowanej gazowni taki przebieg to chyba lekka przesada

                  Komentarz

                  • PAOLO ESCO
                    RS
                    • 2009
                    • 6626
                    • Volkswagen
                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                    Zamieszczone przez Dzida
                    GM LL-A-025
                    Mobil 1 New Life 0W-40 ; Mobil 1 ESP 0W-40 ; NESTE CITY PRO LL 5W-30 ; Platinum MaxExpert XD 5W-30 iitd...Ogólnie ta specyfikacja to nic specjalnego - odpowiednik VW 502.00. Zalewaj Merivę najlepiej czymś z 0W40 i jak możesz unikaj oleju z Dexos-2 (ta specyfikacja jest wymagana głównie przy filtrze cząstek stałych, którego w w/w silniku oczywiście nie ma).
                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                    Komentarz

                    • vesatis
                      Ambiente
                      • 2013
                      • 119
                      • Fiat
                      • CGGA 1.4 MPI 80 KM

                      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                      Zamieszczone przez Dzida
                      GM LL-A-025
                      Mobil 1 New Life 0W-40
                      co wlaliście do tego Rapida TSI?

                      Komentarz

                      • Tippo
                        L&K
                        • 2009
                        • 1349
                        • Octavia III (5E3)
                        • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                        olej z VW 502.00 o prawie 2x wyżej lepkości i bardzo dobrej pompowalności w niskich temperaturach (kumpel miał na dniach wyjazd do Chorwacji i trzeba było szybko się decydować jak "pacjenta leczyć" a chodziło głównie o duży ubytek oleju oraz o "masakryczną" według mnie pracę 1,2 TSI - a co ciekawe łańcuch i napinacz kumpel miał w tym silniku już zmienione w ASO).
                        To w koncu dowiemy sie, czym zes zalal to cudo techniki czy nie ?? :P

                        Komentarz

                        • REXAX
                          Rider
                          • 2013
                          • 453

                          Zamieszczone przez Tippo
                          To w koncu dowiemy sie, czym zes zalal to cudo techniki czy nie
                          - no przecież wiadomo że Neste 1 5w50 :wink:
                          Zamieszczone przez pablito555
                          Ale uważam, że to podwyższone żelazo w tamtej analizie to jakiś przypadek jest a nie wina oleju
                          - przypuszczam że leonn przed wysłaniem próbki dosypał Fe ostatecznie rozwiązując kwestię przydatności Elf'a jako środka smarnego

                          Komentarz

                          • setunia
                            Drive
                            • 2011
                            • 51

                            Dzisiaj na giełdzie gostek bardzo zachwalał coś takiego:

                            Cena mucho atrakcyjna 110PLN/4l
                            Lał ktoś toto?
                            Lub z karty specyfikacji - porządne to?
                            Wolę taniej kupić i częściej wymienić, dlatego pytam.
                            Było:
                            126p 1980
                            Polonez Caro 1,5GLE 1991
                            Fiat Uno 1,4 1995
                            Polonez 1989 1,4Rover (SWAP)
                            Fiat Palio Weekend 1,2 HL 1999
                            Toyota Camry 3,0GX V6 1992
                            Renault Scenic 1,9 dTi 2000
                            Ford Fiesta 1,3 1998 (Pysi ;-)

                            Jest:
                            Skoda Octavia 1,2TSI Mint 2011
                            Mondeo 1,8Ghia 1998 (młodego)

                            Komentarz

                            • mbar
                              Drive
                              • 2014
                              • 53

                              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                              Zamieszczone przez Dzida
                              GM LL-A-025
                              Mobil 1 New Life 0W-40 ; Mobil 1 ESP 0W-40 ; NESTE CITY PRO LL 5W-30 ; Platinum MaxExpert XD 5W-30 iitd...Ogólnie ta specyfikacja to nic specjalnego - odpowiednik VW 502.00. Zalewaj Merivę najlepiej czymś z 0W40 i jak możesz unikaj oleju z Dexos-2 (ta specyfikacja jest wymagana głównie przy filtrze cząstek stałych, którego w w/w silniku oczywiście nie ma).
                              Na Mobil 1 ESP 0W-40 jeździłem ostatnich 8-9 miesięcy (2 wymiany) i mam co do niego mieszane uczucia. Zmieniłem na Fuchsa Race Pro S 5w30 i w porównaniu z nim na Mobil 1 ESP silnik chodził mi zdecydowanie głośniej i jakby "ociężale". Nie sądzę, żebym do niego wrócił.
                              Silnik 1.4T oplowski (A14NEL).

                              Komentarz

                              • PAOLO ESCO
                                RS
                                • 2009
                                • 6626
                                • Volkswagen
                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                Zamieszczone przez REXAX
                                Neste 1 5w50
                                http://www.neste.fi/tp_tiedote.aspx?...rp=340&type=tt ale się uparliście z tym olejem do Rapida...specjalnie nie chciałem podawać producenta bo docelowo chodziło tu o byle jakość Castrola 5W30 z VW 504.00 jak kumplowi po zakupie mówiłem, że ma zalewać innym olejem to do niego "nie docierało" a teraz po zmianie oleju jest nagle w niebo wzięty, bo silnik zaczął normalnie pracować i przestał pobierać olej...człowiek uczy się na błędach, jak widać. :roll:

                                Tutaj macie wszystkie aktualne karty Neste Oil --- > http://www.nesteoil.com/tiedote.asp?...ang=en&first=1

                                ps. silnik na zimno na Mobil1 0W40 odpala nadal bardzooo dobrze, cicho i bez "klepania", nie mam większych uwag narazie co do tego oleju. Ubytków brak.
                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                Komentarz

                                • leonn
                                  RS
                                  • 2011
                                  • 2728
                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                  Zamieszczone przez REXAX
                                  Zamieszczone przez pablito555
                                  Ale uważam, że to podwyższone żelazo w tamtej analizie to jakiś przypadek jest a nie wina oleju
                                  - przypuszczam że leonn przed wysłaniem próbki dosypał Fe ostatecznie rozwiązując kwestię przydatności Elf'a jako środka smarnego
                                  REXAX, nie wyprowadzaj go z błędu, że to fake. Jeśli ktoś zmienia takie oleje co 20tys to co tutaj jeszcze można powiedzieć :wink:

                                  Komentarz

                                  • Dzida
                                    RS
                                    • 2006
                                    • 2253

                                    Ok dzięki, coś wybiorę.

                                    Komentarz

                                    • micrusec
                                      Rider
                                      • 2013
                                      • 559

                                      Zamieszczone przez REXAX
                                      Zamieszczone przez Tippo
                                      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                      olej z VW 502.00 o prawie 2x wyżej lepkości i bardzo dobrej pompowalności w niskich temperaturach (kumpel miał na dniach wyjazd do Chorwacji i trzeba było szybko się decydować jak "pacjenta leczyć" a chodziło głównie o duży ubytek oleju oraz o "masakryczną" według mnie pracę 1,2 TSI - a co ciekawe łańcuch i napinacz kumpel miał w tym silniku już zmienione w ASO).
                                      To w koncu dowiemy sie, czym zes zalal to cudo techniki czy nie ?? :P
                                      - no przecież wiadomo że Neste 1 5w50 :wink:
                                      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                      Zamieszczone przez REXAX
                                      Neste 1 5w50
                                      http://www.neste.fi/tp_tiedote.aspx?...rp=340&type=tt ale się uparliście z tym olejem do Rapida...specjalnie nie chciałem podawać producenta bo docelowo chodziło tu o byle jakość Castrola 5W30 z VW 504.00 jak kumplowi po zakupie mówiłem, że ma zalewać innym olejem to do niego "nie docierało" a teraz po zmianie oleju jest nagle w niebo wzięty, bo silnik zaczął normalnie pracować i przestał pobierać olej...człowiek uczy się na błędach, jak widać. :roll:

                                      Tutaj macie wszystkie aktualne karty Neste Oil --- > http://www.nesteoil.com/tiedote.asp?...ang=en&first=1

                                      ps. silnik na zimno na Mobil1 0W40 odpala nadal bardzooo dobrze, cicho i bez "klepania", nie mam większych uwag narazie co do tego oleju. Ubytków brak.
                                      Nagle w tym sezonie oleje klasy 0W40 stają się nie modne do CBZB, a po Twoim poście to spodziewam się reakcji w stylu "szalonych dziewic na koncercie Beb**r" masowego przejścia na 5W50 dla 1.2 TSI :twisted: :twisted: W sumie sam wyszedłeś przed szereg bo "lansujesz" (chociaż to może mocne słowo, ale posty mogą mówić coś innego) dla 1.2 TSI oleje klasy 0W40 (producent różni i różnisty), a dla "swojego" jednak zdecydowałeś się na inny, wbrew temu to sam piszesz. Ja to piszę neutralnie, to nie zaczepka z mojej strony.

                                      Komentarz

                                      • PAOLO ESCO
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 6626
                                        • Volkswagen
                                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                        Zamieszczone przez micrusec
                                        masowego przejścia na 5W50 dla 1.2 TSI
                                        5W50 to zbyt duża lepkość w naszych warunkach klimatycznych dla 1,2 TSI spokojnie powinna starczyć lepkość 0W40 która i tak ma podwyższone parametry lepkości przy 40 i 100C w stosunku do oleju 5W30 z VW 504.00.

                                        Zamieszczone przez micrusec
                                        dla "swojego" jednak zdecydowałeś się na inny, wbrew temu to sam piszesz.
                                        tutaj akurat nie było czasu do namysłu bo kumpel jechał do Chorwacji a w związku z poborem oleju (i to dużym) zastanawiałem się nad 0W40 + stabilizatorem lepkości lub właśnie 5W50. Nie było też pewności czy to winny jest wcześniejszy olej czy też turbina powoduje zbyt duży ubytek oleju.
                                        Jak widać wina leżała po stronie oleju. Na zimę proponowałem już kumplowi by zszedł na lepkość 0W40 bo w przypadku zimowego rozruchu 5W50 na pewno będzie słabiej rozprowadzany niż 0W40 a nawet jeżeli ten silnik trochę tego oleju by wziął to i tak przy 0W40 silnik będzie lepiej chroniony a na wakacyjny wyjazd do CRO kumpel już wie jaki olej zalać :lol:
                                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                        Komentarz

                                        • pablito555
                                          Classic
                                          • 2014
                                          • 7

                                          leonn
                                          Nie rób już ze mnie takiego ignoranta. Sposób, w który użytkuję auto sprzyja powolnemu zużywaniu się oliwy (mało krótkich odcinków i jazdy miejskiej, sporadycznie prędkości autostradowe). Może 20 tys. to przesada, a może nie. Zbadanie próbki dałoby odpowiedź ale nie mam zamiaru się w to bawić. Tak jak wspomniałem prawdopodobnie skrócę to do 15. Poprzednim autem dojechałem do przebiegu 480 tys. km i bynajmniej nie z powodu silnika się go pozbyłem, a używałem jeszcze gorszych olei. Tak więc uważam, że nie ma co przesadzać tylko obrać jakiś rozsądny kompromis.

                                          Komentarz

                                          • leonn
                                            RS
                                            • 2011
                                            • 2728
                                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                            Zamieszczone przez pablito555
                                            Sposób, w który użytkuję auto sprzyja powolnemu zużywaniu się oliwy
                                            Powolne zużywanie się oleju :haha: dobre :lol:
                                            Na podstawie kilku analiz lab oczywiście doszedłeś do takich wniosków.
                                            Załączone pliki

                                            Komentarz

                                            • KubaMpakiet
                                              Rider
                                              • 2011
                                              • 279

                                              Zamieszczone przez leonn
                                              Powolne zużywanie się oleju :haha: dobre :lol:
                                              Na podstawie kilku analiz lab oczywiście doszedłeś do takich wniosków.
                                              Nie wiedzialem ze analiza jest potrzebna do stwierdzenia jak szybko znika olej :diabelski_usmiech
                                              a ja glupi zawsze patrze na miarke :roll:
                                              Audi 1.8T AVJ

                                              Silnik smaruje
                                              Ravenol SSL

                                              Komentarz

                                              • pablito555
                                                Classic
                                                • 2014
                                                • 7

                                                Zamieszczone przez leonn
                                                Na podstawie kilku analiz lab oczywiście doszedłeś do takich wniosków.
                                                Nie na podstwie analiz a na podstwie m.in. tego, co można wyczytać na stronach producentów olejowych oraz na podstawie logiki i doświadczenia życiowego. Czy uważasz, że olej w aucie, które robi tylko krótkie odcinki w mieście w takim samym tempie traci swoje pierwotne właściwości wraz z upływem przejeżdżanych kilometrów, jak olej w aucie, które wykorzystywane jest tylko na dojazdy do pracy drogami pozamiejskimi 50 km w jedną stronę? Jeśli tak to ok.
                                                Zamieszczone przez KubaMpakiet
                                                leonn napisał/a:
                                                Powolne zużywanie się oleju dobre
                                                Na podstawie kilku analiz lab oczywiście doszedłeś do takich wniosków.

                                                Nie wiedzialem ze analiza jest potrzebna do stwierdzenia jak szybko znika olej
                                                a ja glupi zawsze patrze na miarke
                                                A jak silnik się zużywa to znaczy, że go fizycznie ubywa? Może niezbyt szczęśliwie się wyraziłem, ale przecież chyba wiadomo było o co mi chodziło. No ale jak ktoś chce się przyczepić, to się przyczepi.

                                                Po krótkiej bytności na tym forum stwierdzam, że bardzo miło było mi Was poznać apa

                                                Komentarz

                                                • crom.de
                                                  RS
                                                  • 2012
                                                  • 1545
                                                  • Superb II (3T4)
                                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                  a od kiedy to przebieg jest wyznacznikiem do zalania oleju o danym SAE ?
                                                  Powiedz to na forum Pandy gdzie uważają, że zalanie 5Wxx zamiast przypisanego przez producenta 10W40 to murowane rozszczelnienie lub remont silnika. 0W40 lub płukanka to już w ogóle auto na złom :P

                                                  leonn, jaki jest pełny koszt takiej analizy? (sama analiza 25$ ale wysyłka itd)
                                                  - Superb
                                                  - Panda 1.2

                                                  Komentarz

                                                  • mbar
                                                    Drive
                                                    • 2014
                                                    • 53

                                                    Tak przy okazji, gdzieś się spotkałem z twierdzeniem, że olej serwisowy dla GM robi ta firma:


                                                    ale nie wiem, czy to prawda.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...