nalatane 27 880km i mam zamiar wymienić olej Od pol roku autko śmiga na lpg
kup coś z 0W40 z wysokim TBN. Ja bym wybierał pomiędzy Platinum 0W40, Motulem 0W40, Valvoline 0W40, Neste 0W40, Mobil 1 New Life 0W40. Każdy z w/w kupisz u forumowych sprzedawców (od razu z filtrem oleju). Sam mam teraz Mobila 0W40 i wielkiej tragedii "nie ma". Nie można na niego narzekać ani też wystawiać mu laurek - poprawny, ogólnie dostępny i tyle. Skoro miałeś wcześniej Mobila to ...
ps. przy LPG - OBOWIĄZKOWO zmieniaj olej co 15 tys km MAX lub RAZ W ROKU (najlepiej przed zimą) :!:
Zamieszczone przez muzzy7b
5w30 long coś tam ponad 3 lata mam nalatane 27 880km
i przez 3 lata nie zmieniałeś oleju ? ...
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Nie ma co "rozwijać" - używasz dobrej jakości olejów
Zamieszczone przez rOBERTO795
średnio co 5-6 tyś km zawsze z płukanką.
częsta wymiana oleju (pomimo tego, że olej u Ciebie lekko nie ma :wink: ) + płukanka, dają efekt taki jak na zdjęciu. Nic dodać nic ująć - jak się dba tak się ma
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Może lepiej kupić zwykłego Shell Helix Ultra 0W40?, chyba dobry olej?
Zamieszczone przez PAOLO ESCO
Zamieszczone przez Ironclad
Eni Eurosports 5W50? chodzi mi tu głównie o HTHS oraz TBN
ten olej ma specyfikację: API SJ, SG/CD; (CCMC) G5, PD2; VW 501.01 + 505.00
Stare oznakowanie CCMC G4 i G5 to ACEA A3.
Agip 5W50 HTHS minimum 3.5 , TBN 8-10 (wg info TBN na poziomie 9) i NOACK max 13.
Przed kupnem tego AGIPA proponuję sprawdzić datę produkcji...
Czyli, że taki Valvoline Vr1 5W50 i Mobil 1 Peak Life 5W50 są lepsze od tego Agipa 5W50? Jak tak patrzę na specyfikację to i Valvoline i Mobil 1 mają nieco wyższy HTHS i TBN, ale one nie są pełnymi syntetykami, tylko HC a Agip to pełny syntetyk PAO, więc jak to jest? co lepsze, skoro mogę kupić w podobnej cenie?
Valvoline Vr1 Racing 5W50
Lepkość, mm2/s w temperaturze 100 ºC - 18
Lepkość, mm2/s w temperaturze 40 ºC - 109
Wskaźnik lepkości - 183
Lepkość, mPa.s -30°C - <6600
TBN - 11,4
HTHS - 4,6
Temperatura krzepnięcia, ºC -39
Ciężar właściwy w temperaturze 15.6°C - 0.849
Temperatura zapłonu COC, ºC - 220
Mobil 1 Peak Life 5W50
Lepkość, mm2/s w temperaturze 100 ºC - 17,5
Lepkość, mm2/s w temperaturze 40 ºC - 108
Wskaźnik lepkości - 180
TBN - 11,8
HTHS - 4,4
Temperatura krzepnięcia, ºC -39
Ciężar właściwy w temperaturze 15.6°C - 0.849
Temperatura zapłonu COC, ºC - 231
Agip Eurosports 5W50
Lepkość, mm2/s w temperaturze 100 ºC - 19
Lepkość, mm2/s w temperaturze 40 ºC - 100
Wskaźnik lepkości - 210
TBN - 9
HTHS - ?
Temperatura krzepnięcia, ºC -45
Ciężar właściwy w temperaturze 15.6°C - 0.875
Temperatura zapłonu COC, ºC - 210
Nie wiem, jak HTHS, ale pod każdym innym względem Agip na karcie wygląda lepiej :confused .
No mnie akurat tak wypada wymiana oleju na zimę, więc może najlepszym wyborem będzie Shell Helix Ultra 0W40 lub Mobil 1 New Life 0W40, mają podobną specyfikację, ale Shell jest trochę tańszy.
No mnie akurat tak wypada wymiana oleju na zimę, więc może najlepszym wyborem będzie Shell Helix Ultra 0W40 lub Mobil 1 New Life 0W40, mają podobną specyfikację, ale Shell jest trochę tańszy.
Olej syntetyczny MOBIL 1 FS 0W40 4L ➨ SKLEP INTERNETOWY✔ Wysyłka w 24H✔ Dostępny od ręki✔ Najlepsze ceny✔ Sprawdź na GALONoleje.pl✔Białystok
Nie wiem który lepszy, ale jeśli już to wybrałbym jeden z nich.
Mobil1 lubi "przyklepać" na zimnym silniku, Shell nie wiadomo bo nikt nic nie pisał o "wrażeniach" z jego użytkowania.
Jeżeli cenowo nie będzie różnicy to zalać Valvoline SynPower 0W40.
Może lepiej kupić zwykłego Shell Helix Ultra 0W40?, chyba dobry olej?
W stosunku cena do jakosc moim zdaniem najlepszy
Ale chciales cos z w50 wiec lepiej juz 0w50 moze??
Zamieszczone przez sw29l
Racja, bezpieczniej i lżej dla silnika na zimę na 0W40 , a na wiosnę/lato 5W50.
Tak ale kolega chcial 5w50 , mam nadzieje, ze wie co robi, wiec na zime
namawiam chociaz na 0w50...
Ja wiem, że kolega pytał o 5W50 ale to są gęste oleje i zimą będzie ciężko dla silnika przy zimnym rozruchu, dlatego zaproponowałem 0W40.
ps. 400zł za 4L 0W50 - przesada
Mam do Was pytanie w sprawie oleju, a raczej jego konsystencji: 1kkm temu (przy przebiegu 5kkm) po płukance Valvoline został zalany olej Neste CityPro 0W-40.
Kilka dni temu sprawdzam rano (+3 stp. C) poziom oleju przed trasą - wszystko idealnie, ale kropla po kropelce ścieka sobie z bagnetu ( :!: ).
No to sprawdzam po kolei - płyn chłodniczy ok. (połowa min-max, czyli bez zmian).
Olej - ok. (max, bez zmiany, nie czuć paliwa na bagnecie).
Na papierowym ręczniku zostawia ślad b. jasny, zupełnie inaczej niż Mobil1 0-40, którego używałem w poprzednim aucie - tamten momentalnie ciemniał i raczej miał "gęstszą" konsystencję.
Podjechałem do ASO, gość faktycznie zaskoczony "wodnistą" konsystencją oleju, dowiaduje się tylko , że "ładnie pachnie"
Teraz pytanie, czy Neste CityPro 0W-40 jest faktycznie taki "herbaciany" w swojej konsystencji?
W mieście przy spokojnej jeździe temp. oleju 70-80 stp. C, autostrada z tempomatem 140 km/h - 88-95 stp. C).
.... może, może... a może lepiej gdyby kolega określił do jakiego samochodu, silnika z jakim przebiegiem i w jakich warunkach eksploatowanego potrzebuje olej... :roll:
Zamieszczone przez sw29l
400zł za 4L 0W50 - przesada
przesada to "lekko" powiedziane...
Zamieszczone przez Karel
wszystko idealnie,
to chyba wypada się cieszyć :P
Zamieszczone przez Karel
kropla po kropelce ścieka sobie z bagnetu
grawitacji nie oszukasz ... olej ma to do siebie że "będzie ściekał"... :lol:
Zamieszczone przez Karel
Olej - ok. (max, bez zmiany, nie czuć paliwa na bagnecie).
bardzo dobrze.
Zamieszczone przez Karel
Na papierowym ręczniku zostawia ślad b. jasny,
też wypada się cieszyć, że masz czysty silnik w środku. a powód to min
Zamieszczone przez Karel
po płukance Valvoline
dobre oleje zmieniane na czas no i płukanka (może być stosowana co jakiś czas prewencyjnie) robią "robotę"
Zamieszczone przez Karel
naczej niż Mobil1 0-40, którego używałem w poprzednim aucie - tamten momentalnie ciemniał i raczej miał "gęstszą"
miałem Neste 0W40 teraz mam Mobil1 0W40 i faktycznie Mobil odrobinę wydaje się gęstszy no i ciemniejszy - strona 280 tego wątku ... zajrzyj.
Zamieszczone przez Karel
zaskoczony "wodnistą" konsystencją oleju,
"gratulacje" dla pana z ASO - lepkość strukturalna oleju - CCS 5500 + temperatura płynięcia -54 + graniczna temperatura pompowania -45 itd. ....
Zamieszczone przez Karel
"ładnie pachnie"
fakt ale ma raczej "obojętny zapach" w stosunku do "ostrego" zapachu Mobila ( fiołkami to może pachnieć Motul oparty o estry), to kwestia tego min. z jakiej bazy olejowej (jej przetworzenia/pozyskania) został wykonany dany olej i składników/ilości i jakości użytych detergentów itd... Ostatnio sprawdzałem tak Shella 0W40 - wg mnie też ma "bardzo neutralny zapach".
Zamieszczone przez Karel
Teraz pytanie, czy Neste CityPro 0W-40 jest faktycznie taki "herbaciany" w swojej konsystencji?
TAK - jak na załączonym zdjęciu.
Zamieszczone przez Karel
W mieście przy spokojnej jeździe temp. oleju 70-80 stp. C, autostrada z tempomatem 140 km/h - 88-95 stp. C
to "raczej" dobrze ...
[ Dodano: Pon 27 Paź, 14 20:13 ]
ps. wspominany już kilkakrotnie kumpla Roomster 1,2 TSI - zalewany od nowości w ASO Castrole 5W30 VW 504.00 - przy przebiegu +- 80 tys km zużywał 1,5 L na 3 tys km ... zmiana oleju na Neste 5W50 (wyjazd do Chorwacji itd...) dziś dopiero zmiana na Xado (też 5W50, by można było te oleje porównać - ps. bezcenna mina gościa na stacji wymiany oraz pytanie "skąd Pan ma taki olej"). Roomster na Neste 5W50 zrobił 15 tys km ... ubytek oleju brak a w zasadzie niewidoczny :roll: (nawet nie było potrzeby dolewania Neste w trasie do CRO i drodze powrotnej a kumpel nogi lekkiej nie ma...). Specjalnie poprosił o zlanie 0,5L przepracowanego oleju do butelki - przepracowany Neste nadal wg. niego był "tłusty" i miał brązowo złoty kolor, gdzie Castrol wg. niego był wodą w kolorze czarnym... Kumpel "chyba coś się zna" bo ma wykształcenie techniczne. Temperatura Neste 5W50 w trasie do CRO wahała się przy 130km/h w granicach 94-96C. Jak twierdzi nie udało mu się przekroczyć 100 C, gdzie przy Castrolu wynosiła odpowiednio 106-110 C.
I stwierdzenie dzisiejsze kumpla "chyba tego samochodu narazie nie sprzedam jak ten silnik tak zajebxxxście pracuje" - teraz "tak" pracuje, jak nigdy dotąd, nawet jak był nowy...a uzdrowiony został zwykłym olejem za 90 zł .... :roll:
Subaru Legacy III Sedan 2.5 2003r 160kk przebieg. Bez przesady, nie będę wydawał 4 stów na olej :roll: . W tej cenie to mogę 3 razy w roku go zmienić i pewnie by to lepiej wyszło.
Temperatura Neste 5W50 w trasie do CRO wahała się przy 130km/h w granicach 94-96C. Jak twierdzi nie udało mu się przekroczyć 100 C, gdzie przy Castrolu wynosiła odpowiednio 106-110 C.
a później się budził zlany zimnym potem, że to był tylko sen. Może pomylił sobie z wyjazdem na narty?
a na forum Subrau zaglądałeś ? Tam masz informacje od użytkowników Subaru http://www.forum.subaru.pl/index.php...oziom/page-529 (szkoda że wątek zaknięty). Myślę, że nie ma co się rozpisywać bo wszystko tam już napisano, wystarczy wybrać konkretne info. Masz PW.
Zamieszczone przez Karel
nie ma powodów do niepokoju
oby tak dalej. Zmieniaj olej max co 15 tys km (prewencyjnie płukanka co 2-3 wymianę) i będzie dobrze. No i oczywiście dobry olej i to z pewnego źródła to podstawa. Dobry to nie znaczy, że musisz od razu za niego przepłacać. Zawsze warto do forumowych sprzedawców napisać :wink:
[ Dodano: Pon 27 Paź, 14 21:28 ]
Zamieszczone przez rezon
to był tylko sen.
napisałem to co mi kumpel powiedział a rozmawialiśmy dzisiaj (facet jest dyrektorem w jednym z techników ZG..."więc raczej poważna osoba"... ). O temperaturze sam wspomniał, bo pytał się czy to dobrze, czy źle... Jazda autostradą to nie jazda w upale po mieście. Silnik jednak jest lepiej chłodzony itd... Nie ma sprawy - jak chcesz to na PW wyślę Tobie jego telefon...porozmawiacie sobie i przekonasz się czy piszę "bajki" i jaka jest różnica w pracy silnika pomiędzy wspomnianym Castrolem a Neste.
Zajrzyj na stronę 271 ... Czw 17 Lip -
Zamieszczone przez PAOLO ESCO
w niedzielę dostałem od niego z Chorwacji SMS-a - zrobił trasę nad polskie morze i na Chorwację
Zamieszczone przez rezon
Może pomylił sobie z wyjazdem na narty?
...nawet mi się nie chce komentować...
[ Dodano: Pon 27 Paź, 14 21:55 ]
Zamieszczone przez sw29l
Mobil1 lubi "przyklepać" na zimnym silniku,
co do tego to naprawdę nie ma wielkiej tragedii. Po 5 dniowym postoju odpalałem kilka razy silnik w niższych temperaturach i kilka sekund "sobie poklepał" Poklepał w cudzysłowu - bo nie był to żaden straszny metaliczny stukot ani nic podobnego, po prostu trzeba chwili by olej z dołu miski przepompować ale zapewne na innych olejach też by tak było. (no może z wyjątkiem "jednego"). Przy temperaturach +- 10 i wyżej naprawdę nie miałem zastrzeżeń do porannego rozruchu. Mobil1 0W40 wg. mnie pracuje trochę "bardziej metalicznie" na wyższych obrotach niż np Neste 0W40.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Są dużo lepsze i tańsze np. nowy syntetyczny Shell 0W-40.
Skąd wiadomo, że ten Shell to prawdziwy syntetyk? No bo chyba nie jest na bazie PAO. Albo inaczej, jaka jest przewaga oleju zrobionego z gazu ziemnego nad olejem zrobionym z ropy naftowej.
Subaru Legacy III Sedan 2.5 2003r 160kk przebieg. Bez przesady, nie będę wydawał 4 stów na olej :roll: . W tej cenie to mogę 3 razy w roku go zmienić i pewnie by to lepiej wyszło.
Orlen 0W30, Orlen 0W40 i bedzie OK będzie tanio i dobrze Subaru bedzie zadowolony
Zostanę jednak przy 0W40, idzie zima, czasem wdepnę mocniej gaz, ale nie szaleję więc odpuszczam 5W50, oleju mi nie łyka, więc nie ma sensu. Raczej skuszę się na Shell Helix Ultra 0W40 bo wygląda na to, że jest bdb olej w swojej cenie a tańsz od Neste City Pro czy Mobil 1 New Life.
Znalazłem w sieci fajne porównanie w niskiej temperaturze wychwalanego FUCHS TiTan SuperSyn 5W40 vs Shell Helix Ultra 5W40 i widać różnicę, jeśli ktoś się zastanawai jaki olej na zimę wziąć
W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.
Zamieszczone przez voytek
Zamieszczone przez Sebastian_M26
Są dużo lepsze i tańsze np. nowy syntetyczny Shell 0W-40.
Skąd wiadomo, że ten Shell to prawdziwy syntetyk? No bo chyba nie jest na bazie PAO. Albo inaczej, jaka jest przewaga oleju zrobionego z gazu ziemnego nad olejem zrobionym z ropy naftowej.
- ciekawe co tą razą :szeroki_usmiech
Moja opinia o Shell Helix Ultra 0w40 po przejechaniu 3,5kkm jest niezmiennie pozytywna - efekt wyjątkowo cichej pracy na ciepło nie zanikł a zimny start zbieżny z Neste 0w40 - poboru oleju brak
wczoraj jak pisaliśmy na PW to już wspominałem, że czekam na paczkę z olejami...i właśnie przyszła :P
Zamieszczone przez REXAX
ciekawe co tą razą
a tym razem Xado - będzie na letnią trasę do Włoch (jak dotrwa do lata i nikt mi ze znajomych nie "wyżuli" jak to ostatnio notorycznie bywa... Xado tak "z ciekawości" bo akurat nie było Neste 5W50... i uprzedzam pytanie - na zimę jest Neste 0W40 i Neste 0W20 (specjalnie foto zrobiłem żeby nie było że ściema).
Zamieszczone przez REXAX
Shell Helix Ultra 0w40
będzie w następnej kolejności do sprawdzenia chyba że trafi mi się 0W30 z A5B5 :wink:
Komentarz