Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • PAOLO ESCO
    RS
    • 2009
    • 6626
    • Volkswagen
    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

    Zamieszczone przez muzzy7b
    nalatane 27 880km i mam zamiar wymienić olej Od pol roku autko śmiga na lpg
    kup coś z 0W40 z wysokim TBN. Ja bym wybierał pomiędzy Platinum 0W40, Motulem 0W40, Valvoline 0W40, Neste 0W40, Mobil 1 New Life 0W40. Każdy z w/w kupisz u forumowych sprzedawców (od razu z filtrem oleju). Sam mam teraz Mobila 0W40 i wielkiej tragedii "nie ma". Nie można na niego narzekać ani też wystawiać mu laurek - poprawny, ogólnie dostępny i tyle. Skoro miałeś wcześniej Mobila to ...

    ps. przy LPG - OBOWIĄZKOWO zmieniaj olej co 15 tys km MAX lub RAZ W ROKU (najlepiej przed zimą) :!:
    Zamieszczone przez muzzy7b
    5w30 long coś tam ponad 3 lata mam nalatane 27 880km
    i przez 3 lata nie zmieniałeś oleju ? ...
    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

    Komentarz

    • rOBERTO795
      RS
      • 2009
      • 3465
      • Octavia III (5E3)
      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
      dzięki, dla mnie wszystko jasne
      Rozwiń może być priv :P
      OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

      DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

      Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

      Komentarz

      • PAOLO ESCO
        RS
        • 2009
        • 6626
        • Volkswagen
        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

        Nie ma co "rozwijać" - używasz dobrej jakości olejów
        Zamieszczone przez rOBERTO795
        średnio co 5-6 tyś km zawsze z płukanką.
        częsta wymiana oleju (pomimo tego, że olej u Ciebie lekko nie ma :wink: ) + płukanka, dają efekt taki jak na zdjęciu. Nic dodać nic ująć - jak się dba tak się ma
        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

        Komentarz

        • Tippo
          L&K
          • 2009
          • 1349
          • Octavia III (5E3)
          • CJSB 1.8 TSI 180 KM

          Koledzy, jakie parametry ma olej Eni Eurosports 5W50? chodzi mi tu głównie o HTHS oraz TBN bo resztę specyfikacji znam.
          Jak sie tak juz zasadzasz na olej 5w50 na zime, to moze chociaz sprobuj eneosa 0w50??

          Komentarz


          • to moze chociaz sprobuj eneosa 0w50??
            żeby mnie było stać, tylko po co to kupować?

            Może lepiej kupić zwykłego Shell Helix Ultra 0W40?, chyba dobry olej?

            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
            Zamieszczone przez Ironclad
            Eni Eurosports 5W50? chodzi mi tu głównie o HTHS oraz TBN
            ten olej ma specyfikację: API SJ, SG/CD; (CCMC) G5, PD2; VW 501.01 + 505.00

            Stare oznakowanie CCMC G4 i G5 to ACEA A3.

            Agip 5W50 HTHS minimum 3.5 , TBN 8-10 (wg info TBN na poziomie 9) i NOACK max 13.

            Przed kupnem tego AGIPA proponuję sprawdzić datę produkcji...
            Czyli, że taki Valvoline Vr1 5W50 i Mobil 1 Peak Life 5W50 są lepsze od tego Agipa 5W50? Jak tak patrzę na specyfikację to i Valvoline i Mobil 1 mają nieco wyższy HTHS i TBN, ale one nie są pełnymi syntetykami, tylko HC a Agip to pełny syntetyk PAO, więc jak to jest? co lepsze, skoro mogę kupić w podobnej cenie?

            Valvoline Vr1 Racing 5W50
            Lepkość, mm2/s w temperaturze 100 ºC - 18
            Lepkość, mm2/s w temperaturze 40 ºC - 109
            Wskaźnik lepkości - 183
            Lepkość, mPa.s -30°C - <6600
            TBN - 11,4
            HTHS - 4,6
            Temperatura krzepnięcia, ºC -39
            Ciężar właściwy w temperaturze 15.6°C - 0.849
            Temperatura zapłonu COC, ºC - 220

            Mobil 1 Peak Life 5W50
            Lepkość, mm2/s w temperaturze 100 ºC - 17,5
            Lepkość, mm2/s w temperaturze 40 ºC - 108
            Wskaźnik lepkości - 180
            TBN - 11,8
            HTHS - 4,4
            Temperatura krzepnięcia, ºC -39
            Ciężar właściwy w temperaturze 15.6°C - 0.849
            Temperatura zapłonu COC, ºC - 231

            Agip Eurosports 5W50
            Lepkość, mm2/s w temperaturze 100 ºC - 19
            Lepkość, mm2/s w temperaturze 40 ºC - 100
            Wskaźnik lepkości - 210
            TBN - 9
            HTHS - ?
            Temperatura krzepnięcia, ºC -45
            Ciężar właściwy w temperaturze 15.6°C - 0.875
            Temperatura zapłonu COC, ºC - 210

            Nie wiem, jak HTHS, ale pod każdym innym względem Agip na karcie wygląda lepiej :confused .

            Zapytam sprzedawcę o datę produkcji tego oleju.

            Komentarz

            • sw29l
              Ambiente
              • 2011
              • 209

              Zamieszczone przez Tippo
              Koledzy, jakie parametry ma olej Eni Eurosports 5W50? chodzi mi tu głównie o HTHS oraz TBN bo resztę specyfikacji znam.
              Jak sie tak juz zasadzasz na olej 5w50 na zime, to moze chociaz sprobuj eneosa 0w50??
              Racja, bezpieczniej i lżej dla silnika na zimę na 0W40 , a na wiosnę/lato 5W50.
              Do tych 3 podanych 5W50 można dodać jeszcze LM Molygen 5W50.

              Komentarz


              • No mnie akurat tak wypada wymiana oleju na zimę, więc może najlepszym wyborem będzie Shell Helix Ultra 0W40 lub Mobil 1 New Life 0W40, mają podobną specyfikację, ale Shell jest trochę tańszy.

                Syntetyczny olej silnikowy SHELL HELIX ULTRA 0W40 4litry➨ SKLEP INTERNETOWY✔ Wysyłka w 24H✔ Dostępny od ręki✔ Najlepsze ceny✔ Sprawdź na GALONoleje.pl✔Białystok

                Olej syntetyczny MOBIL 1 FS 0W40 4L ➨ SKLEP INTERNETOWY✔ Wysyłka w 24H✔ Dostępny od ręki✔ Najlepsze ceny✔ Sprawdź na GALONoleje.pl✔Białystok


                Nie wiem który lepszy, ale jeśli już to wybrałbym jeden z nich.

                Komentarz

                • sw29l
                  Ambiente
                  • 2011
                  • 209

                  Zamieszczone przez Ironclad
                  No mnie akurat tak wypada wymiana oleju na zimę, więc może najlepszym wyborem będzie Shell Helix Ultra 0W40 lub Mobil 1 New Life 0W40, mają podobną specyfikację, ale Shell jest trochę tańszy.

                  Syntetyczny olej silnikowy SHELL HELIX ULTRA 0W40 4litry➨ SKLEP INTERNETOWY✔ Wysyłka w 24H✔ Dostępny od ręki✔ Najlepsze ceny✔ Sprawdź na GALONoleje.pl✔Białystok

                  Olej syntetyczny MOBIL 1 FS 0W40 4L ➨ SKLEP INTERNETOWY✔ Wysyłka w 24H✔ Dostępny od ręki✔ Najlepsze ceny✔ Sprawdź na GALONoleje.pl✔Białystok


                  Nie wiem który lepszy, ale jeśli już to wybrałbym jeden z nich.
                  Mobil1 lubi "przyklepać" na zimnym silniku, Shell nie wiadomo bo nikt nic nie pisał o "wrażeniach" z jego użytkowania.
                  Jeżeli cenowo nie będzie różnicy to zalać Valvoline SynPower 0W40.

                  Komentarz

                  • Tippo
                    L&K
                    • 2009
                    • 1349
                    • Octavia III (5E3)
                    • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                    Zamieszczone przez Ironclad
                    Może lepiej kupić zwykłego Shell Helix Ultra 0W40?, chyba dobry olej?
                    W stosunku cena do jakosc moim zdaniem najlepszy

                    Ale chciales cos z w50 wiec lepiej juz 0w50 moze??

                    Zamieszczone przez sw29l
                    Racja, bezpieczniej i lżej dla silnika na zimę na 0W40 , a na wiosnę/lato 5W50.
                    Tak ale kolega chcial 5w50 , mam nadzieje, ze wie co robi, wiec na zime namawiam chociaz na 0w50...

                    Komentarz

                    • sw29l
                      Ambiente
                      • 2011
                      • 209

                      Zamieszczone przez Tippo
                      Zamieszczone przez Ironclad
                      Może lepiej kupić zwykłego Shell Helix Ultra 0W40?, chyba dobry olej?
                      W stosunku cena do jakosc moim zdaniem najlepszy

                      Ale chciales cos z w50 wiec lepiej juz 0w50 moze??

                      Zamieszczone przez sw29l
                      Racja, bezpieczniej i lżej dla silnika na zimę na 0W40 , a na wiosnę/lato 5W50.
                      Tak ale kolega chcial 5w50 , mam nadzieje, ze wie co robi, wiec na zime
                      namawiam chociaz na 0w50...
                      Ja wiem, że kolega pytał o 5W50 ale to są gęste oleje i zimą będzie ciężko dla silnika przy zimnym rozruchu, dlatego zaproponowałem 0W40.
                      ps. 400zł za 4L 0W50 - przesada

                      Komentarz

                      • Karel
                        Rider
                        • 2014
                        • 370
                        • Octavia III (5E3)
                        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                        Mam do Was pytanie w sprawie oleju, a raczej jego konsystencji: 1kkm temu (przy przebiegu 5kkm) po płukance Valvoline został zalany olej Neste CityPro 0W-40.
                        Kilka dni temu sprawdzam rano (+3 stp. C) poziom oleju przed trasą - wszystko idealnie, ale kropla po kropelce ścieka sobie z bagnetu ( :!: ).
                        No to sprawdzam po kolei - płyn chłodniczy ok. (połowa min-max, czyli bez zmian).
                        Olej - ok. (max, bez zmiany, nie czuć paliwa na bagnecie).
                        Na papierowym ręczniku zostawia ślad b. jasny, zupełnie inaczej niż Mobil1 0-40, którego używałem w poprzednim aucie - tamten momentalnie ciemniał i raczej miał "gęstszą" konsystencję.
                        Podjechałem do ASO, gość faktycznie zaskoczony "wodnistą" konsystencją oleju, dowiaduje się tylko , że "ładnie pachnie"

                        Teraz pytanie, czy Neste CityPro 0W-40 jest faktycznie taki "herbaciany" w swojej konsystencji?
                        W mieście przy spokojnej jeździe temp. oleju 70-80 stp. C, autostrada z tempomatem 140 km/h - 88-95 stp. C).

                        Komentarz

                        • PAOLO ESCO
                          RS
                          • 2009
                          • 6626
                          • Volkswagen
                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                          Zamieszczone przez Ironclad
                          może najlepszym wyborem będzie
                          .... może, może... a może lepiej gdyby kolega określił do jakiego samochodu, silnika z jakim przebiegiem i w jakich warunkach eksploatowanego potrzebuje olej... :roll:

                          Zamieszczone przez sw29l
                          400zł za 4L 0W50 - przesada
                          przesada to "lekko" powiedziane...

                          Zamieszczone przez Karel
                          wszystko idealnie,
                          to chyba wypada się cieszyć :P
                          Zamieszczone przez Karel
                          kropla po kropelce ścieka sobie z bagnetu
                          grawitacji nie oszukasz ... olej ma to do siebie że "będzie ściekał"... :lol:
                          Zamieszczone przez Karel
                          Olej - ok. (max, bez zmiany, nie czuć paliwa na bagnecie).
                          bardzo dobrze.
                          Zamieszczone przez Karel
                          Na papierowym ręczniku zostawia ślad b. jasny,
                          też wypada się cieszyć, że masz czysty silnik w środku. a powód to min
                          Zamieszczone przez Karel
                          po płukance Valvoline
                          dobre oleje zmieniane na czas no i płukanka (może być stosowana co jakiś czas prewencyjnie) robią "robotę"
                          Zamieszczone przez Karel
                          naczej niż Mobil1 0-40, którego używałem w poprzednim aucie - tamten momentalnie ciemniał i raczej miał "gęstszą"
                          miałem Neste 0W40 teraz mam Mobil1 0W40 i faktycznie Mobil odrobinę wydaje się gęstszy no i ciemniejszy - strona 280 tego wątku ... zajrzyj.
                          Zamieszczone przez Karel
                          zaskoczony "wodnistą" konsystencją oleju,
                          "gratulacje" dla pana z ASO - lepkość strukturalna oleju - CCS 5500 + temperatura płynięcia -54 + graniczna temperatura pompowania -45 itd. ....
                          Zamieszczone przez Karel
                          "ładnie pachnie"
                          fakt ale ma raczej "obojętny zapach" w stosunku do "ostrego" zapachu Mobila ( fiołkami to może pachnieć Motul oparty o estry), to kwestia tego min. z jakiej bazy olejowej (jej przetworzenia/pozyskania) został wykonany dany olej i składników/ilości i jakości użytych detergentów itd... Ostatnio sprawdzałem tak Shella 0W40 - wg mnie też ma "bardzo neutralny zapach".
                          Zamieszczone przez Karel
                          Teraz pytanie, czy Neste CityPro 0W-40 jest faktycznie taki "herbaciany" w swojej konsystencji?
                          TAK - jak na załączonym zdjęciu.

                          Zamieszczone przez Karel
                          W mieście przy spokojnej jeździe temp. oleju 70-80 stp. C, autostrada z tempomatem 140 km/h - 88-95 stp. C
                          to "raczej" dobrze ...

                          [ Dodano: Pon 27 Paź, 14 20:13 ]
                          ps. wspominany już kilkakrotnie kumpla Roomster 1,2 TSI - zalewany od nowości w ASO Castrole 5W30 VW 504.00 - przy przebiegu +- 80 tys km zużywał 1,5 L na 3 tys km ... zmiana oleju na Neste 5W50 (wyjazd do Chorwacji itd...) dziś dopiero zmiana na Xado (też 5W50, by można było te oleje porównać - ps. bezcenna mina gościa na stacji wymiany oraz pytanie "skąd Pan ma taki olej"). Roomster na Neste 5W50 zrobił 15 tys km ... ubytek oleju brak a w zasadzie niewidoczny :roll: (nawet nie było potrzeby dolewania Neste w trasie do CRO i drodze powrotnej a kumpel nogi lekkiej nie ma...). Specjalnie poprosił o zlanie 0,5L przepracowanego oleju do butelki - przepracowany Neste nadal wg. niego był "tłusty" i miał brązowo złoty kolor, gdzie Castrol wg. niego był wodą w kolorze czarnym... Kumpel "chyba coś się zna" bo ma wykształcenie techniczne. Temperatura Neste 5W50 w trasie do CRO wahała się przy 130km/h w granicach 94-96C. Jak twierdzi nie udało mu się przekroczyć 100 C, gdzie przy Castrolu wynosiła odpowiednio 106-110 C.
                          I stwierdzenie dzisiejsze kumpla "chyba tego samochodu narazie nie sprzedam jak ten silnik tak zajebxxxście pracuje" - teraz "tak" pracuje, jak nigdy dotąd, nawet jak był nowy...a uzdrowiony został zwykłym olejem za 90 zł .... :roll:
                          Załączone pliki
                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                          Komentarz


                          • Subaru Legacy III Sedan 2.5 2003r 160kk przebieg. Bez przesady, nie będę wydawał 4 stów na olej :roll: . W tej cenie to mogę 3 razy w roku go zmienić i pewnie by to lepiej wyszło.

                            Komentarz

                            • Karel
                              Rider
                              • 2014
                              • 370
                              • Octavia III (5E3)
                              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                              Dzięki Paolo, czyli nie ma powodów do niepokoju :szeroki_usmiech

                              Komentarz

                              • rezon
                                RS
                                • 2006
                                • 1894
                                • Volvo
                                • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                Temperatura Neste 5W50 w trasie do CRO wahała się przy 130km/h w granicach 94-96C. Jak twierdzi nie udało mu się przekroczyć 100 C, gdzie przy Castrolu wynosiła odpowiednio 106-110 C.
                                a później się budził zlany zimnym potem, że to był tylko sen. Może pomylił sobie z wyjazdem na narty?

                                Komentarz

                                • PAOLO ESCO
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 6626
                                  • Volkswagen
                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                  Zamieszczone przez Ironclad
                                  Subaru Legacy III Sedan 2.5
                                  a na forum Subrau zaglądałeś ? Tam masz informacje od użytkowników Subaru http://www.forum.subaru.pl/index.php...oziom/page-529 (szkoda że wątek zaknięty). Myślę, że nie ma co się rozpisywać bo wszystko tam już napisano, wystarczy wybrać konkretne info. Masz PW.

                                  Zamieszczone przez Karel
                                  nie ma powodów do niepokoju
                                  oby tak dalej. Zmieniaj olej max co 15 tys km (prewencyjnie płukanka co 2-3 wymianę) i będzie dobrze. No i oczywiście dobry olej i to z pewnego źródła to podstawa. Dobry to nie znaczy, że musisz od razu za niego przepłacać. Zawsze warto do forumowych sprzedawców napisać :wink:

                                  [ Dodano: Pon 27 Paź, 14 21:28 ]
                                  Zamieszczone przez rezon
                                  to był tylko sen.
                                  napisałem to co mi kumpel powiedział a rozmawialiśmy dzisiaj (facet jest dyrektorem w jednym z techników ZG..."więc raczej poważna osoba"... ). O temperaturze sam wspomniał, bo pytał się czy to dobrze, czy źle... Jazda autostradą to nie jazda w upale po mieście. Silnik jednak jest lepiej chłodzony itd... Nie ma sprawy - jak chcesz to na PW wyślę Tobie jego telefon...porozmawiacie sobie i przekonasz się czy piszę "bajki" i jaka jest różnica w pracy silnika pomiędzy wspomnianym Castrolem a Neste.

                                  Zajrzyj na stronę 271 ...
                                  Czw 17 Lip -
                                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                  w niedzielę dostałem od niego z Chorwacji SMS-a - zrobił trasę nad polskie morze i na Chorwację
                                  Zamieszczone przez rezon
                                  Może pomylił sobie z wyjazdem na narty?
                                  ...nawet mi się nie chce komentować...

                                  [ Dodano: Pon 27 Paź, 14 21:55 ]
                                  Zamieszczone przez sw29l
                                  Mobil1 lubi "przyklepać" na zimnym silniku,
                                  co do tego to naprawdę nie ma wielkiej tragedii. Po 5 dniowym postoju odpalałem kilka razy silnik w niższych temperaturach i kilka sekund "sobie poklepał" Poklepał w cudzysłowu - bo nie był to żaden straszny metaliczny stukot ani nic podobnego, po prostu trzeba chwili by olej z dołu miski przepompować ale zapewne na innych olejach też by tak było. (no może z wyjątkiem "jednego"). Przy temperaturach +- 10 i wyżej naprawdę nie miałem zastrzeżeń do porannego rozruchu. Mobil1 0W40 wg. mnie pracuje trochę "bardziej metalicznie" na wyższych obrotach niż np Neste 0W40.
                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                  Komentarz

                                  • voytek
                                    Rider
                                    • 2010
                                    • 480
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                    Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                    Są dużo lepsze i tańsze np. nowy syntetyczny Shell 0W-40.
                                    Skąd wiadomo, że ten Shell to prawdziwy syntetyk? No bo chyba nie jest na bazie PAO. Albo inaczej, jaka jest przewaga oleju zrobionego z gazu ziemnego nad olejem zrobionym z ropy naftowej.

                                    Komentarz

                                    • Pidziek
                                      RS
                                      • 2011
                                      • 1845

                                      Zamieszczone przez Ironclad
                                      Subaru Legacy III Sedan 2.5 2003r 160kk przebieg. Bez przesady, nie będę wydawał 4 stów na olej :roll: . W tej cenie to mogę 3 razy w roku go zmienić i pewnie by to lepiej wyszło.
                                      Orlen 0W30, Orlen 0W40 i bedzie OK będzie tanio i dobrze Subaru bedzie zadowolony
                                      Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                      http://www.zmienolej.pl/
                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                      Komentarz


                                      • Zostanę jednak przy 0W40, idzie zima, czasem wdepnę mocniej gaz, ale nie szaleję więc odpuszczam 5W50, oleju mi nie łyka, więc nie ma sensu. Raczej skuszę się na Shell Helix Ultra 0W40 bo wygląda na to, że jest bdb olej w swojej cenie a tańsz od Neste City Pro czy Mobil 1 New Life.

                                        Znalazłem w sieci fajne porównanie w niskiej temperaturze wychwalanego FUCHS TiTan SuperSyn 5W40 vs Shell Helix Ultra 5W40 i widać różnicę, jeśli ktoś się zastanawai jaki olej na zimę wziąć

                                        W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.


                                        Zamieszczone przez voytek
                                        Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                        Są dużo lepsze i tańsze np. nowy syntetyczny Shell 0W-40.
                                        Skąd wiadomo, że ten Shell to prawdziwy syntetyk? No bo chyba nie jest na bazie PAO. Albo inaczej, jaka jest przewaga oleju zrobionego z gazu ziemnego nad olejem zrobionym z ropy naftowej.
                                        Otóż to, oto jest pytanie, oczekuję odpowiedzi.

                                        Komentarz

                                        • PAOLO ESCO
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 6626
                                          • Volkswagen
                                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                          Zamieszczone przez Ironclad
                                          oczekuję odpowiedzi
                                          ...a odpowiedź już padła w tym wątku.
                                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                            a odpowiedź już padła w tym wątku ...
                                            znalezienie tego zajęłoby mi połowę życia , muuuusisz mi pomóc to znaleźć :P .

                                            Komentarz

                                            • PAOLO ESCO
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 6626
                                              • Volkswagen
                                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                              Zamieszczone przez Ironclad
                                              muuuusisz
                                              muszę to ja teraz pojechać po kolejną paczkę oleju, bo mi właśnie przyszła do paczkomatu - naraaa
                                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                              Komentarz


                                              • No paczcie go, jaki nie usłużny :P .

                                                Komentarz

                                                • REXAX
                                                  Rider
                                                  • 2013
                                                  • 453

                                                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                  po kolejną paczkę oleju
                                                  - ciekawe co tą razą :szeroki_usmiech
                                                  Moja opinia o Shell Helix Ultra 0w40 po przejechaniu 3,5kkm jest niezmiennie pozytywna - efekt wyjątkowo cichej pracy na ciepło nie zanikł a zimny start zbieżny z Neste 0w40 - poboru oleju brak

                                                  Komentarz

                                                  • PAOLO ESCO
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 6626
                                                    • Volkswagen
                                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                    Zamieszczone przez Ironclad
                                                    jaki nie usłużny
                                                    wczoraj jak pisaliśmy na PW to już wspominałem, że czekam na paczkę z olejami...i właśnie przyszła :P
                                                    Zamieszczone przez REXAX
                                                    ciekawe co tą razą
                                                    a tym razem Xado - będzie na letnią trasę do Włoch (jak dotrwa do lata i nikt mi ze znajomych nie "wyżuli" jak to ostatnio notorycznie bywa... Xado tak "z ciekawości" bo akurat nie było Neste 5W50... i uprzedzam pytanie - na zimę jest Neste 0W40 i Neste 0W20 (specjalnie foto zrobiłem żeby nie było że ściema).

                                                    Zamieszczone przez REXAX
                                                    Shell Helix Ultra 0w40
                                                    będzie w następnej kolejności do sprawdzenia chyba że trafi mi się 0W30 z A5B5 :wink:
                                                    Załączone pliki
                                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...