kolejny kawałek raportu użytkowania shella 0w40 / BSE+LPG
jak pisałem ze 2 tyg temu - po 4 tysiącach od zalania - pierwsza dolewka 0,5L
zrobiłem w weekend ~750km (Poznań-Gdynia-Poznań) czyli 2/3 po autostradach i S-kach z prędkościami 130-140kmh(max. 4500rpm) + trochę przepychania się po DK15. I znów dolewka 0,5L.
czyli - 1L/5000km :shock:
dodatkowo ilość masła pod korkiem wystarczyłaby na wysmarowanie kanapek z całego bochenka chleba :lol:
wypróbuję jeszcze jakiś 5w50 i jak nie będzie lepiej to zbieram walutę na zrobienie UPG, uszczelniaczy i pierścieni, tak jak to zrobiłem w poprzedniej skodzie z 1.6 BFQ (pomogło)
i teraz - jest jakiś extra szczególnie lepszy 5w50 niż pozostałe w standardowych kategoriach cenowych? chwilowo skłaniam się ku neste 5w50 [EDIT] przejrzałem allegro i jeszcze rozsądnie cenowo wyglądają:
- fuchs 5w50
- gulf racing 5w50 - tu w sekcji 3 jest "mix of synthetic base oils" - czy to faktycznie będzie full syntetyk? w ogóle TBN 11,5 wg informacji stąd
jak pisałem ze 2 tyg temu - po 4 tysiącach od zalania - pierwsza dolewka 0,5L
zrobiłem w weekend ~750km (Poznań-Gdynia-Poznań) czyli 2/3 po autostradach i S-kach z prędkościami 130-140kmh(max. 4500rpm) + trochę przepychania się po DK15. I znów dolewka 0,5L.
czyli - 1L/5000km :shock:
dodatkowo ilość masła pod korkiem wystarczyłaby na wysmarowanie kanapek z całego bochenka chleba :lol:
wypróbuję jeszcze jakiś 5w50 i jak nie będzie lepiej to zbieram walutę na zrobienie UPG, uszczelniaczy i pierścieni, tak jak to zrobiłem w poprzedniej skodzie z 1.6 BFQ (pomogło)
i teraz - jest jakiś extra szczególnie lepszy 5w50 niż pozostałe w standardowych kategoriach cenowych? chwilowo skłaniam się ku neste 5w50 [EDIT] przejrzałem allegro i jeszcze rozsądnie cenowo wyglądają:
- fuchs 5w50
- gulf racing 5w50 - tu w sekcji 3 jest "mix of synthetic base oils" - czy to faktycznie będzie full syntetyk? w ogóle TBN 11,5 wg informacji stąd
Komentarz