Zamieszczone przez czernobyl
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
polecono mi tu na forum. a jesli olej xxW40 znika podczas szybszej jazdy, to naprawdę nie widzę przeciwwskazań, żeby wlać coś o wyższej lepkości.a dlaczego taki wybór do 1,6 MPI + LPG
jeśli i to nie pomoże, to pozostanie zrobienie uszczelniaczy i pierscieni (albo kupowanie po 7-8L oleju na każdą zmianę i dolewanie)
Komentarz
-
-
dokładnie, mam podobny silnik (1.6 16V) bez LPG, głównie robię trasy i bierze mi ok 300 ml na 1000 (MaxLife 5W40). Też myślę o zakupie Neste 5W50, na lato jak znalazł ale biorę też pod uwagę Amsoil-a 10W40 (AMO) jako olej całoroczny (zresztą Neste 5W50 też da radę w zimie). Daj znać koniecznie jak spisze się Neste w Twoim silniku :szeroki_usmiech właściwie dlaczego mechanicy przy zwiększonym poborze oleju zalecają 10W40 ? nie dość, że większość to półsyntetyki to jeszcze w temperaturze roboczej lepkość kinematyczna jest na poziomie olejów z "40" i aż się prosi wtedy zalać "50" :P no chyba że czegoś nie wiem ... :?:Zamieszczone przez czernobylpolecono mi tu na forum. a jesli olej xxW40 znika podczas szybszej jazdy, to naprawdę nie widzę przeciwwskazań, żeby wlać coś o wyższej lepkości.a dlaczego taki wybór do 1,6 MPI + LPG
jeśli i to nie pomoże, to pozostanie zrobienie uszczelniaczy i pierscieni (albo kupowanie po 7-8L oleju na każdą zmianę i dolewanie)
Czy ktoś wie jakie TBN, HTHS i NOACK ma Neste 5W50 ?Leon 1.6 16V 105 KM
Komentarz
-
-
mnie jeszcze nie znika. Więc na razie zostaje 10W40Zamieszczone przez czernobylpolecono mi tu na forum. a jesli olej xxW40 znika podczas szybszej jazdy, to naprawdę nie widzę przeciwwskazań, żeby wlać coś o wyższej lepkości.a dlaczego taki wybór do 1,6 MPI + LPG
jeśli i to nie pomoże, to pozostanie zrobienie uszczelniaczy i pierscieni (albo kupowanie po 7-8L oleju na każdą zmianę i dolewanie)
Przepraszam sprostowanie oczywiście mam zalane 5w40Póki się nie psuje nie ma co narzekać i szukać problemów :-)
Komentarz
-
-
Hej,
sprawa pewnie bedzie nietypowa. Po dlugich bojach udalo mi sie znalezc Octavie 2 FL. Samochod byl sprowadzony z zagranicy i przez to urodzil mi sie jeden problem, ktory powoduje ze mam pewny dylemat.
Nigdzie nie widze zadnej wlepy jaki olej znajdowal sie poprzednio w silniku, nie ma tez zawieszki przy silniku. Z racji, ze auto sprowadzone to nie mam mozliwosci dowiedziec sie od "pierwszego wlasciciela" co bylo do niego lane.
Przebieg to 149kkm od razu bede robil rozrzad i chcialem tez wymienic olej i wszystkie filtru. Kupilem castrol edge 5w40 ale teraz zastanawiam sie czy wlac syntetyk czy dla bezpieczenstwa nie wlac polsyntetyka?
pzdr
Komentarz
-
-
A kto będzie wiedział jaki olej wlać doSilnik: InnyZamieszczone przez naverPrzebieg to 149kkmA przy 300kkm wlejesz mineralny :?:Zamieszczone przez naverczy wlac syntetyk czy dla bezpieczenstwa nie wlac polsyntetyka?
naver A na wcześniejszych stronach nie znalazłeś informacji co leją inni użytkownicy silnika jaki posiadasz :?:O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
W dzisiajszych czasach niewazne co bylo wazne co bedzie...Nigdzie nie widze zadnej wlepy jaki olej znajdowal sie poprzednio w silniku, nie ma tez zawieszki przy silniku. Z racji, ze auto sprowadzone to nie mam mozliwosci dowiedziec sie od "pierwszego wlasciciela" co bylo do niego lane.
Pierwsza wymiane w aucie zawsze robie delikatna płukankę z detergentami i zalewam oleje z dobrymi wlasciwosciami mającymi.
Kiedys tak zrobilem i kupilem zwyklego lotosa dynamic z przeznaczeniem na plukanie .... wymienilem po 5kkm na ten sam olej i tak juz na Lotosie zostałem bo spisywal sie wysmienicie, a witerwal ustalilem nac12,5
Komentarz
-
-
Nasze silniki sa bardzo tolerancyjne jeśli mowimy o samym oleju ale zawsze warto pamietac o interwałach mniejszych niz 15 kkm zwlaszcza jesli jezdzi sie po mieście i to zimąZamieszczone przez naverDzieki za odpowiedz.
Zrobie plukanke, zaleje castrol edge bo juz go kupilem 5w40, a pozniej na kolejnej wymianie zaleje 0w40 i na tym juz zostane.
Komentarz
-
-
W zamiarze mam zmiane co okolo 10kkm. Dotychczas nie robilem rocznie dluzszych przebiegow (chyba ze zmieni sie to po zakupie Octy) wiec raz w roku bedzie zmiana.
W ASO powiedzial mi gosc, ze powinienem lac 5w30 longlife z norma VW 504.00 507.00.
Nie chce jednak zmieniac oleju co 30kkm lub 24 miesiace tylko 10kkm i 12 miesiecy.
Jaka norme w takim razie ma spekniac olej?
Castrol Edge 5w40 ktory kupilem ma normy VW 502.00 kolejna wymiana bedzie pewnie 0w40.
Dodam jeszcze, ze niebawem dolozony bedzie gaz. Bedzie to mialo znaczenie przy wyborze oleju?
Komentarz
-
-
To że olej spełnia normę 504.00 i jest przygotowany do longlife nie oznacza ze nie można ustanowić interwalu 15k. Te oleje są dobre i nie wpływają na brak ochrony ale z reguły są droższe stąd można pomyśleć nad dobrym oleju z normą 502.00 i tu 0w40 będzie idealny nawet do LPG gdzie rzekomo temperatury są wyższeZamieszczone przez naverW zamiarze mam zmiane co okolo 10kkm. Dotychczas nie robilem rocznie dluzszych przebiegow (chyba ze zmieni sie to po zakupie Octy) wiec raz w roku bedzie zmiana.
W ASO powiedzial mi gosc, ze powinienem lac 5w30 longlife z norma VW 504.00 507.00.
Nie chce jednak zmieniac oleju co 30kkm lub 24 miesiace tylko 10kkm i 12 miesiecy.
Jaka norme w takim razie ma spekniac olej?
Castrol Edge 5w40 ktory kupilem ma normy VW 502.00 kolejna wymiana bedzie pewnie 0w40.
Dodam jeszcze, ze niebawem dolozony bedzie gaz. Bedzie to mialo znaczenie przy wyborze oleju?
Komentarz
-
-
PAOLO ESCO, jeśli robisz tam aktualizacje to dopisałbym do Liqui Moly Synthoil 0W40, TBN 10Zamieszczone przez PAOLO ESCOstrona 193
i troche się zmieniły parametry Valvoline SynPower 0W-40
Viscosity40 C. 77
Viscosity100 C. 13.5
Viscosity Index 180
Pour Point, C -51
Flash Point 203C
TBN, mg KOH/g 10.8
oraz ELF EVOLUTION 900 FTA 0W-40, TOTAL QUARTZ 9000 ENERGY 0W40, no i CASTROL EDGE TITANIUM FST 0W-40Zamieszczone przez PAOLO ESCOjeszcze ze 2-3 produkty można by dołożyć (np. Shell 0W40)
Komentarz
-
-
Na wymianie uszczelnień lub miejscach które się pocą.Zamieszczone przez naverJeszcze mam pytanie, czy gdyby zdarzyl mi sie jakis czarny scenariusz i po plukance i przejsciu poczatkowo na 5w40 okazalo sie ze silnik sie poci to na czym wtedy nalezalo by sie glownie skupic?
Olej ma smarować a nie uszczelniać!
Jeśli jakiś simering cieknie to wymienić a nie zwiększać lepkość oleju silnikowego.
Komentarz
-


Komentarz