Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • blade232
    Ambiente
    • 2009
    • 166
    • Octavia III combi (5E5)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM
    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

    PAOLO ESCO a powiedz czy jeżeli neste 0w40 = valvoline 0w40 to czemu starsze valvoline ze specyfikacją API SJ/CF MB229.3 http://www.oil-club.ru/forum/topic/3...0w-40-svezhee/ ma inny skład u ruskich niż nowe neste ze specyfikacją API SN/CF MB229.5 http://www.oil-club.ru/forum/topic/1...0w-40-svezhee/ i które lepsze :?:
    blade232

    Komentarz

    • PAOLO ESCO
      RS
      • 2009
      • 6626
      • Volkswagen
      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

      Zamieszczone przez blade232
      neste 0w40 = valvoline 0w40
      a gdzie ja to napisałem, że są identyczne ? ... właśnie ikonka ---> :roll: miała dać do myślenia...
      Kiedyś na forum było info, że Neste jest produkowane w zakładach Ashland czyli tych samych co Valvoline i że są to te same produkty... Z drugiej strony są bardzooo zbliżone do siebie składem...zapewne te same oleje bazowe, może mała różnica w dodatkach...
      Z tekstu, który podałem wynika, że Neste i Valvoline są produkowane w tych samych zakładach ale chyba zbyt daleko wysunąłeś wnioski... Do UOA się nie odnoszę bo to nie ma sensu skoro oleje są z różnych lat Neste jest z 2015 a Valvoline z 2012r. i o różnych specyfikacjach i API.

      "Neste Oil podpisała umowę produkcyjną smaru z Ashland Nederland BV, spółki zależnej od Ashland Inc., w celu zagwarantowania ciągłej produkcji smarów Neste Oil, gdyż firma Laajasalo zamyka zakład w Helsinkach ... Ashland już produkuje własne środki smarne Valvoline w zakładzie Dordrecht."
      ps. Ashland produkuje/blenduje też ... Mobil1 0W40 oraz olleje Castrola o Texaco nie wspomnę ...
      Zamieszczone przez blade232
      które lepsze
      produkty bardzo podobne a wręcz "identyczne" jeżeli patrzysz na parametry, jeżeli mowa o "nowych" Neste 0W40 i Valvoline 0W40 (oba z MB 229.5) to wg mnie możesz sobie wybierać firmę wg uznania ... Valvoline ma tak samo w swoim składzie oleju bazowego tyle co Neste >= 50 - < 60 % - PAO Polyalphaolefins (PAO-s) category 4 (zainteresowanych odsyłam do aktualnych kart) już nie wspomnę, że w najnowszej karcie Valvoline jest bardzo ważny BŁĄD dotyczący jednego z bardzo istotnych parametrów :lol: ... nie wiem, kto te karty uzupełnia i publikuje ale się po prostu nie zna i przepisuje bezmyślnie głupoty :haha:
      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

      Komentarz

      • yunior81
        RS
        • 2010
        • 1657
        • Octavia I (1U2)
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

        No dobra to już konkretnie zapytam, czym zalać 1,2 TSi 81KW, przebieg ok. 1200 km ?
        - Liqui Moly Synthoil Longtime 0W-30
        - Mobil 1 ESP Formula 5W30
        - Liqui Moly Top Tec 4200 5W30
        - Liqui Moly Longtime High Tech 5W30
        - Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W30 ?????

        Komentarz

        • cytrynowiec
          L&K
          • 2015
          • 1056
          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

          yunior81, z tych które wymieniłeś bardzo dobre recenzje po VOA zebrał M1 ESP 5w30, dobra baza, dodatki i prametry jak na normę 504/507.Ból taki, że trzeba uważać gdzie się kupuje z uwagi na podróby.Longtime 0w30 ktoś już tu chwalił na forum chyba.

          Ja zalałem po raz drugi AV-L 0w30, i....jest bardzo ok. po 10 kkm na nim. Ubytki śladowe - bez dolewek, start cichy i gładki, ogólnie cicha praca silnika, maksymalna temp. oleju na maxidot to było chyba 108 stopni po jeżdzie na autstradzie na odcinku 15-20 km przy prędkości coś ok. 200. Potwierdza się też opinia, że Shell mam dobre własciwości myjące, olej był już mocno brązowy przy zmianie. Jest różnica w pracy silnika po zalaniu nowym ,a ostanimi dniami na starym, ale to nie jest przepaść.Jazda 70% miasto, styl jazdy dynamiczny ale bez buta w podłodze i ścigania się, zakres obrotowy od 2 do 3 kprm głównie. Oczywiście płukanka LM 2662 oczyściła skutecznie układ, tak że po zmianie olej jest ledwo widoczny na bagnecie Aha mi do górnego zagięcia na bagnecie wchodzi 4,3 litra. Silnik 1.4 tsi CZDA.

          Komentarz

          • leonn
            RS
            • 2011
            • 2728
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            Zamieszczone przez filip_auto
            Ubytek prawie niezauważalny a było kilkanaście wizyt na czerwonym polu i przelot z 200 km po autostradzie cały czas dozwolone 150
            filip_auto, a na innych markach, jaki miałeś pobór oliwy?

            Komentarz

            • micrusec
              Rider
              • 2013
              • 559

              W nowym aucie z 1.2 TSI na pasku iść w 5W30 przecież to morderstwo w biały dzień w białych rękawiczkach! Dlaczego nie cokolwiek na 0Wxx ??

              Komentarz

              • filip_auto
                Ambiente
                • 2011
                • 164

                , jaki miałeś pobór oliwy?[/quote]

                Najwiekszy pomór miałem na mobil 5w50 po 10 tysiacach wciągnoł litr do 15

                Na pozostałych oczywiście bez AR 9100 od 04 do 07 litra sprawdzam żeby były na bagnacie zakryte kropki.

                Cały czas 0w40

                Komentarz

                • sew1981
                  RS
                  S_OCP MemberModeratoRS
                  • 2009
                  • 10918
                  • Fiat

                  jedno autko zalałem niedawno półsyntetykiem Mannol 10w/40 (MII), a do LII zakupiłem to, bo jest w dobrej cenie z przesyłką, ktoś coś słyszał o tym oleju? na opakowaniu pisze, że w DE klepią to (widziałem na tym półsyntetyku):


                  Mam taką "fanaberię", że co dwie wymiany robię płukanie płukanką, i dolewam co parę wymian jakiś uszlachetniacz metalu, do MII zalałem Militec-1. Do LII zakupiłem to:

                  Xado ma generalnie dobrą opinie, wymieniam oleum maks co 15 tkm zawsze swoją drogą.
                  Co sądzicie o tego typu dodatkach? kiedyś lałem Militec 1 do Cieniasa i ewidentnie lepiej pracował....
                  pewnie te najdroższe oleje mają takie coś w "sobie", a te tańsze może warto tym posiłkować?

                  Komentarz

                  • -Piotr-
                    L&K
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 1018
                    • Octavia III (5E3)
                    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                    Rozmawiałem ostatnio z osobą od olejów to TSI. Wszelkie 0w30, 0W40 to zabójstwo dla tego silnika. Jedynym smarnym olejem do TSI jest 5W30.
                    Temat ma 425 podstron, a tak naprawdę nic z tego działu nie można wywnioskować.....

                    [ Dodano: Sro 02 Gru, 15 23:32 ]
                    Olej na zimę , olej na lato, olej senesowy, temat na lata 80-te.
                    O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
                    KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
                    O III czarna liftback - reaktywacja

                    Komentarz

                    • Tippo
                      L&K
                      • 2009
                      • 1349
                      • Octavia III (5E3)
                      • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                      Zamieszczone przez -Piotr-
                      Rozmawiałem ostatnio z osobą od olejów to TSI. Wszelkie 0w30, 0W40 to zabójstwo dla tego silnika. Jedynym smarnym olejem do TSI jest 5W30.
                      Temat ma 425 podstron, a tak naprawdę nic z tego działu nie można wywnioskować.....
                      Aha 8) najlepiej jeszcze long life i z dodatkami nie zatykajacymi dpf, przeca szkoda zatykac dpfa w tsi

                      Komentarz

                      • PAOLO ESCO
                        RS
                        • 2009
                        • 6626
                        • Volkswagen
                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                        Zamieszczone przez -Piotr-
                        Wszelkie 0w30, 0W40 to zabójstwo dla tego silnika. Jedynym smarnym olejem do TSI jest 5W30.
                        ahaaaa a nie dodali jeszcze że Castrol ? ad:

                        ps. odsyłam do Instrukcji Obsługi - proszę o wskazanie strony na której pisze, że ma być "tylko" stosowany olej SAE 5W30 ... :bajer a może tak nie powielajmy bzdur na forum ...
                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                        Komentarz

                        • yunior81
                          RS
                          • 2010
                          • 1657
                          • Octavia I (1U2)
                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                          PAOLO ESCO, rzuciłbyś okiem na moja listę :wink: ?

                          Komentarz

                          • blade232
                            Ambiente
                            • 2009
                            • 166
                            • Octavia III combi (5E5)
                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                            Wczoraj wymieniłem oliwę w swoim TSI na Total quartz energy 9000 0w30 Będę testować, póki co jeden start na zimno i wszystko poprawnie bez odgłosów rozrządu, silnik może trochę mniej miękko mruczy niż na M1 ESP 5w30 ale zobaczymy.
                            Trochę się wkurzyłem bo patałachy przelali olej :evil: - na rozgrzanym silniku po 15 minutach poziom oleju był koło 3mm powyżej max a na zimnym to jeszcze więcej więc ściągnąłem koło 130/150 ml i gitara
                            blade232

                            Komentarz

                            • mbar
                              Drive
                              • 2014
                              • 53

                              Zamieszczone przez paba
                              słyszał ktoś o tej nowości Lotosa?
                              Kupiłem Lotos Synthetic C2 + C3 5W30 na testy do Opla (spełnia niby wymagania dexos2, choć nie zapłacili za oficjalną aprobatę GM).
                              Jakoś w okolicach Świąt mam zamiar zmieniać olej, to coś napiszę.

                              Komentarz

                              • PAOLO ESCO
                                RS
                                • 2009
                                • 6626
                                • Volkswagen
                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                Zamieszczone przez yunior81
                                rzuciłbyś okiem na moja listę
                                widziałem już wcześniej ale nie chciałem się "wpychać"
                                Synthoil 0W30 - jak najbardziej, jak Mobil1 to LD 0W30 lub Mobil1 0W40
                                Serię Top Tec i Longtime High Tech sobie daruj - masz w podobnej cenie lepsze (dla silnika) produkty.
                                Shella 0W30 właśnie zalałem wczoraj. Jak dziś do pracy jechałem to w sumie nie było powodów do narzekania ale ... "jak na moje ucho" to mógłby Shell dodać tam ze 30% PAO i byłby fajny olej, no ale w tej cenie i tak jest ok.
                                Masz jeszcze do wyboru LazerWay LL i Neste 0W40, Valvoline 0W40 - też ciekawe oleje z dobrą bazą i dodatkami.
                                Zamieszczone przez blade232
                                Total quartz energy 9000 0w30
                                nie jest zły, nie licz na PAO teraz to Total bazuje na hydroizomeryzowanym węglowodorowym - olej hydrosyntetyczny - podaję za Total Polska - "jest otrzymywany w procesie hydrokrakingu połączonego z izomeryzacją, wobec specjalnych katalizatorów, w rezultacie czego uzyskiwany produkt ma doskonałe właściwości reologiczne i termooksydacyjne. Połączenie hydroizomeryzowanego oleju węglowodorowego z odpowiednio dobranym estrem syntetycznym pozwala na uzyskanie oleju bazowego, szczególnie przydatnego do zestawiania energooszczędnych olejów silnikowych" . Shell i Exxon uzyskują część swoich produktów z procesu hydroizomeryzacji i otrzymują bazowe oleje pozbawione aromatów o bardzo wysokim wskaźniku lepkości, przez co są określane jako oleje XVHVI i zaliczane są do Grupy III+
                                Ja miałem kiedyś Elfa EXCELLIUM FULL-TECH w starej formule - dawał radę.
                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                Komentarz

                                • blade232
                                  Ambiente
                                  • 2009
                                  • 166
                                  • Octavia III combi (5E5)
                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                  Zamieszczone przez blade232
                                  Total quartz energy 9000 0w30
                                  nie jest zły, nie licz na PAO teraz to Total bazuje na hydroizomeryzowanym węglowodorowym - olej hydrosyntetyczny -
                                  Już nie chciało mi się więcej studiować i czytać, pojechałem i kupiłem 0w30 jak doradzaliście że do TSI dobre SAE i jest norma 502 i mb229.5, parametry lepkości podobne do M1 ESP 5w30 a na nim silnik dobrze się raczej zachowywał. Myślę że krzywdy silnikowi nie zrobię tym totalem :?:
                                  a czy będzie lepiej się silnik zachowywał niż na M1 i rozrząd nie odzywał się to się okaże :idea:
                                  blade232

                                  Komentarz

                                  • Pidziek
                                    RS
                                    • 2011
                                    • 1845

                                    Ja uważam Mobil 1 za produkt wyższej klasy od Totala który już w Polsce często jest dziwnego pochodzenia :-)
                                    Ogólnie 80-90% klientów wybiera Mobil 1 czy nawet tego serii 3000 bo są to po prostu lepsze oleje niż Total etc.
                                    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                    http://www.zmienolej.pl/
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                    Komentarz

                                    • Wojtas_Poznań
                                      RS
                                      • 2010
                                      • 2822

                                      u mnie stajnia też już po wymianach ... jedna kobyła dostała owies, druga siano tzn nie chciało mi się kombinować i zmieniać na coś innego/nowego jak co roku, i tym razem zalałem to samo co poprzednio, czyli.... Felka dostała Lotosa 5w40, a do TotalShitInside przechyliłem wiadro ze Statoil Lazerway LL 5w30 ..... Kapelusze jeżdżą i mają się dobrze :shock: :wink:
                                      SPOT Poznań:
                                      .....
                                      ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY


                                      Error 503 Wojtas Unavailable :P

                                      Komentarz

                                      • cytrynowiec
                                        L&K
                                        • 2015
                                        • 1056
                                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                        sew1981, w rodzinie LII 2.0 2006 chyba, w pakiecie startowym zalałem ELF SXR 5w40, po płukance silnik chodzi baaaardzo cicho i miękko, a ogólnie LII tak ma....ponton taki
                                        U kolegów Rosjan było VOA Mannol 0w40+Ester i.....estrów nie ma ,choć jest PAO+HC, z normami też problem. Jakiś taki rozchwiany.Lepiej faktycznie zerknąć na Orlena,Lotosa porządne produkty.

                                        blade232, też mi chodził i chodzi po głowie ten olej bo chyba odpowiednikiem jego u Elfa jest http://www.elf.com/en/consumers/car-...-ft-0w-30.html, a jeżeli tak, to szybki test jego pokazał że przy -50 był płynny, a więc....

                                        ESP 5w30 ma dodatek molibdenu co przekłada się na bardziej miękką pracę silnika, choć kto wie co pokaże Total/ELF, dokładnego składu nie znam.

                                        PAOLO ESCO, czyli jednak Ten GTL i tak daję rade, jak pisałem jest naprawdę ok, to mocny produkt w normie 504/507.Faktycznie w tej cenie mocno w czubie.

                                        Co do lepkości to o ile pamiętam liczą się normy 502/505 lub 504/507 zresztą jest tak w instrukcji ,więc jeżeli jakiś olej je spełnia to.....można lać chyba nawet 0w30
                                        A nawet jeżeli już trzeba patrzeć tylko jak w obrazek na wytyczne grupy VW to, http://ifinterface.com/page/page3.php?langid=1 dla mojego silnika pokazuje trzy lepkosci oleju oem-a patrząc od góry 5w30/0w30/5w40 więc :roll:

                                        Komentarz

                                        • blade232
                                          Ambiente
                                          • 2009
                                          • 166
                                          • Octavia III combi (5E5)
                                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                                          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                          Cytrynowiec właśnie się kierowałem też tą analizą bo ten total to odpowiedznik elf evolution 900 ft no i wydawało mi się że taki zwykły olej z normą 502 i mb229.5 dla "kowalskiego" i będzie ok.
                                          co do tego http://ifinterface.com/page/page3.php?langid=1 to sprawdziłem i do caxy to jest 5w30, 5w40 i dla rosji 0w30 :idea:
                                          blade232

                                          Komentarz

                                          • cytrynowiec
                                            L&K
                                            • 2015
                                            • 1056
                                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                            blade232, czyli łatwy rozruch będzie
                                            http://www.quickfds.com/out/17504-37...705-010597.pdf czy to nie jest jednak PAO do 50%? Chyba jednak nie....ale, w takim razie -50 i jest płynny...
                                            hmmm..... robi się ciekawie :wink:

                                            P.S Trochę poedytowałem... :wink:

                                            Komentarz

                                            • sew1981
                                              RS
                                              S_OCP MemberModeratoRS
                                              • 2009
                                              • 10918
                                              • Fiat

                                              a co sądzicie o dodatkach typu militec 1 czy xado? uszlachetniacze metali generalnie.
                                              Nie pomoże/ nie zaszkodzi - taka teoria? czy jakies inne?
                                              w cieniasie 700 kiedyś czułem różnicę...no to chyba na nowsze silniki też działa. No, ale fakt tam był zwykły minerał 15w/40....dziś w tych lepszych olejach pewnie te dodatki są już w składzie co?

                                              Komentarz

                                              • Krisss_28
                                                Ambiente
                                                • 2014
                                                • 123

                                                Witam W zeszłą sobotę z mojej Lali zlałem Totala 0W-40 po 6 - miesięcznej eksploatacji i po przebiegu ok. 10 000 km Wnioski są takie, że autko pracowało bardzo fajnie na nim przez całą eksploatację oraz minimalnie go ubyło, może z 0,2 L, ale też mi delikatnie spod michy cieknie Wleciała na zimę świeża piątka Totala 0W-40 i zobaczymy co zimą pokaże
                                                Służbowe Iveco Daily 3.0 Diesel z DPF zalałem też Totalem ECS 5W-30 - póki co gitarka
                                                Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->

                                                Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris

                                                Komentarz

                                                • tomekjmopl
                                                  L&K
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2006
                                                  • 1187
                                                  • Opel
                                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                  Zamieszczone przez tomekjmopl
                                                  Veedol - macie jakoweś doświadczenia?
                                                  ja to kiedyś zalałem do któregoś z ojca aut. Średnio, naprawdę średnio ten olej wypadł. Nie byłem zadowolony.
                                                  Po raz kolejny powtarzam - jeżeli macie kupować "wynalazek" to ja proponuję naszego-polskiego LOTOSA. Naprawdę w wielu przypadkach będzie lepszy niż "inne" oleje z Europy...
                                                  Czyli co, pozostać przy Motulu 8100 X-Clean+ 5W30? Pacjenci to warcząca CAXA (zmiana z Catrola nawet jakby pogorszyła sprawę warczenia przy rozruchu, ale to może zbiegło się po prostu w czasie z narastaniem problemu nam wiadomego) i 1.6 BSE z LPG - w tym przypadku ten olej jest boski jeśli chodzi o wrażenia akustyczne - nigdy Octa tak mi cicho i gładko nie pracowała jak teraz (wcześniej M1 i Castrol z ASO). Teraz jest taki paradoks, że role się odwróciły i teraz to Caxa głośniej pracuje niż BSE, wcześniej oczywiście było odwrotnie. Dlatego tak wyskoczyłem z tym Veedolem w kontekście TSI

                                                  Komentarz

                                                  • leonn
                                                    RS
                                                    • 2011
                                                    • 2728
                                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                    Zamieszczone przez -Piotr-
                                                    Rozmawiałem ostatnio z osobą od olejów to TSI. Wszelkie 0w30, 0W40 to zabójstwo dla tego silnika. Jedynym smarnym olejem do TSI jest 5W30.
                                                    Ciekawi mnie co, ta "osoba od olejów do TSI" pije albo co pali :?: :lol:

                                                    Zamieszczone przez blade232
                                                    Myślę że krzywdy silnikowi nie zrobię tym totalem
                                                    Dobrze będzie :wink:

                                                    Zamieszczone przez sew1981
                                                    a co sądzicie o dodatkach typu militec 1 czy xado?
                                                    Ja stosuje dodatki LM i są rewelacja, a o tych co Ty podałeś to się nie wypowiem.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...