PAOLO ESCO a powiedz czy jeżeli neste 0w40 = valvoline 0w40 to czemu starsze valvoline ze specyfikacją API SJ/CF MB229.3 http://www.oil-club.ru/forum/topic/3...0w-40-svezhee/ ma inny skład u ruskich niż nowe neste ze specyfikacją API SN/CF MB229.5 http://www.oil-club.ru/forum/topic/1...0w-40-svezhee/ i które lepsze :?:
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez blade232neste 0w40 = valvoline 0w40
Kiedyś na forum było info, że Neste jest produkowane w zakładach Ashland czyli tych samych co Valvoline i że są to te same produkty... Z drugiej strony są bardzooo zbliżone do siebie składem...zapewne te same oleje bazowe, może mała różnica w dodatkach...
Z tekstu, który podałem wynika, że Neste i Valvoline są produkowane w tych samych zakładach ale chyba zbyt daleko wysunąłeś wnioski... Do UOA się nie odnoszę bo to nie ma sensu skoro oleje są z różnych lat Neste jest z 2015 a Valvoline z 2012r. i o różnych specyfikacjach i API.
"Neste Oil podpisała umowę produkcyjną smaru z Ashland Nederland BV, spółki zależnej od Ashland Inc., w celu zagwarantowania ciągłej produkcji smarów Neste Oil, gdyż firma Laajasalo zamyka zakład w Helsinkach ... Ashland już produkuje własne środki smarne Valvoline w zakładzie Dordrecht."
ps. Ashland produkuje/blenduje też ... Mobil1 0W40 oraz olleje Castrola o Texaco nie wspomnę ...
Zamieszczone przez blade232które lepszePW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
yunior81, z tych które wymieniłeś bardzo dobre recenzje po VOA zebrał M1 ESP 5w30, dobra baza, dodatki i prametry jak na normę 504/507.Ból taki, że trzeba uważać gdzie się kupuje z uwagi na podróby.Longtime 0w30 ktoś już tu chwalił na forum chyba.
Ja zalałem po raz drugi AV-L 0w30, i....jest bardzo ok. po 10 kkm na nim. Ubytki śladowe - bez dolewek, start cichy i gładki, ogólnie cicha praca silnika, maksymalna temp. oleju na maxidot to było chyba 108 stopni po jeżdzie na autstradzie na odcinku 15-20 km przy prędkości coś ok. 200. Potwierdza się też opinia, że Shell mam dobre własciwości myjące, olej był już mocno brązowy przy zmianie. Jest różnica w pracy silnika po zalaniu nowym ,a ostanimi dniami na starym, ale to nie jest przepaść.Jazda 70% miasto, styl jazdy dynamiczny ale bez buta w podłodze i ścigania się, zakres obrotowy od 2 do 3 kprm głównie. Oczywiście płukanka LM 2662 oczyściła skutecznie układ, tak że po zmianie olej jest ledwo widoczny na bagnecie Aha mi do górnego zagięcia na bagnecie wchodzi 4,3 litra. Silnik 1.4 tsi CZDA.
Komentarz
-
-
jedno autko zalałem niedawno półsyntetykiem Mannol 10w/40 (MII), a do LII zakupiłem to, bo jest w dobrej cenie z przesyłką, ktoś coś słyszał o tym oleju? na opakowaniu pisze, że w DE klepią to (widziałem na tym półsyntetyku):
Mam taką "fanaberię", że co dwie wymiany robię płukanie płukanką, i dolewam co parę wymian jakiś uszlachetniacz metalu, do MII zalałem Militec-1. Do LII zakupiłem to:
Xado ma generalnie dobrą opinie, wymieniam oleum maks co 15 tkm zawsze swoją drogą.
Co sądzicie o tego typu dodatkach? kiedyś lałem Militec 1 do Cieniasa i ewidentnie lepiej pracował....
pewnie te najdroższe oleje mają takie coś w "sobie", a te tańsze może warto tym posiłkować?
Komentarz
-
-
Rozmawiałem ostatnio z osobą od olejów to TSI. Wszelkie 0w30, 0W40 to zabójstwo dla tego silnika. Jedynym smarnym olejem do TSI jest 5W30.
Temat ma 425 podstron, a tak naprawdę nic z tego działu nie można wywnioskować.....
[ Dodano: Sro 02 Gru, 15 23:32 ]
Olej na zimę , olej na lato, olej senesowy, temat na lata 80-te.O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
O III czarna liftback - reaktywacja
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez -Piotr-Rozmawiałem ostatnio z osobą od olejów to TSI. Wszelkie 0w30, 0W40 to zabójstwo dla tego silnika. Jedynym smarnym olejem do TSI jest 5W30.
Temat ma 425 podstron, a tak naprawdę nic z tego działu nie można wywnioskować.....
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez -Piotr-Wszelkie 0w30, 0W40 to zabójstwo dla tego silnika. Jedynym smarnym olejem do TSI jest 5W30.
ps. odsyłam do Instrukcji Obsługi - proszę o wskazanie strony na której pisze, że ma być "tylko" stosowany olej SAE 5W30 ... :bajer a może tak nie powielajmy bzdur na forum ...PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Wczoraj wymieniłem oliwę w swoim TSI na Total quartz energy 9000 0w30 Będę testować, póki co jeden start na zimno i wszystko poprawnie bez odgłosów rozrządu, silnik może trochę mniej miękko mruczy niż na M1 ESP 5w30 ale zobaczymy.
Trochę się wkurzyłem bo patałachy przelali olej :evil: - na rozgrzanym silniku po 15 minutach poziom oleju był koło 3mm powyżej max a na zimnym to jeszcze więcej więc ściągnąłem koło 130/150 ml i gitarablade232
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez yunior81rzuciłbyś okiem na moja listę
Synthoil 0W30 - jak najbardziej, jak Mobil1 to LD 0W30 lub Mobil1 0W40
Serię Top Tec i Longtime High Tech sobie daruj - masz w podobnej cenie lepsze (dla silnika) produkty.
Shella 0W30 właśnie zalałem wczoraj. Jak dziś do pracy jechałem to w sumie nie było powodów do narzekania ale ... "jak na moje ucho" to mógłby Shell dodać tam ze 30% PAO i byłby fajny olej, no ale w tej cenie i tak jest ok.
Masz jeszcze do wyboru LazerWay LL i Neste 0W40, Valvoline 0W40 - też ciekawe oleje z dobrą bazą i dodatkami.
Zamieszczone przez blade232Total quartz energy 9000 0w30
Ja miałem kiedyś Elfa EXCELLIUM FULL-TECH w starej formule - dawał radę.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez blade232Total quartz energy 9000 0w30
a czy będzie lepiej się silnik zachowywał niż na M1 i rozrząd nie odzywał się to się okaże :idea:blade232
Komentarz
-
-
Ja uważam Mobil 1 za produkt wyższej klasy od Totala który już w Polsce często jest dziwnego pochodzenia :-)
Ogólnie 80-90% klientów wybiera Mobil 1 czy nawet tego serii 3000 bo są to po prostu lepsze oleje niż Total etc.Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
u mnie stajnia też już po wymianach ... jedna kobyła dostała owies, druga siano tzn nie chciało mi się kombinować i zmieniać na coś innego/nowego jak co roku, i tym razem zalałem to samo co poprzednio, czyli.... Felka dostała Lotosa 5w40, a do TotalShitInside przechyliłem wiadro ze Statoil Lazerway LL 5w30 ..... Kapelusze jeżdżą i mają się dobrze :shock: :wink:SPOT Poznań:
.....
ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY
Error 503 Wojtas Unavailable :P
Komentarz
-
-
sew1981, w rodzinie LII 2.0 2006 chyba, w pakiecie startowym zalałem ELF SXR 5w40, po płukance silnik chodzi baaaardzo cicho i miękko, a ogólnie LII tak ma....ponton taki
U kolegów Rosjan było VOA Mannol 0w40+Ester i.....estrów nie ma ,choć jest PAO+HC, z normami też problem. Jakiś taki rozchwiany.Lepiej faktycznie zerknąć na Orlena,Lotosa porządne produkty.
blade232, też mi chodził i chodzi po głowie ten olej bo chyba odpowiednikiem jego u Elfa jest http://www.elf.com/en/consumers/car-...-ft-0w-30.html, a jeżeli tak, to szybki test jego pokazał że przy -50 był płynny, a więc....
ESP 5w30 ma dodatek molibdenu co przekłada się na bardziej miękką pracę silnika, choć kto wie co pokaże Total/ELF, dokładnego składu nie znam.
PAOLO ESCO, czyli jednak Ten GTL i tak daję rade, jak pisałem jest naprawdę ok, to mocny produkt w normie 504/507.Faktycznie w tej cenie mocno w czubie.
Co do lepkości to o ile pamiętam liczą się normy 502/505 lub 504/507 zresztą jest tak w instrukcji ,więc jeżeli jakiś olej je spełnia to.....można lać chyba nawet 0w30
A nawet jeżeli już trzeba patrzeć tylko jak w obrazek na wytyczne grupy VW to, http://ifinterface.com/page/page3.php?langid=1 dla mojego silnika pokazuje trzy lepkosci oleju oem-a patrząc od góry 5w30/0w30/5w40 więc :roll:
Komentarz
-
-
Cytrynowiec właśnie się kierowałem też tą analizą bo ten total to odpowiedznik elf evolution 900 ft no i wydawało mi się że taki zwykły olej z normą 502 i mb229.5 dla "kowalskiego" i będzie ok.
co do tego http://ifinterface.com/page/page3.php?langid=1 to sprawdziłem i do caxy to jest 5w30, 5w40 i dla rosji 0w30 :idea:blade232
Komentarz
-
-
blade232, czyli łatwy rozruch będzie
http://www.quickfds.com/out/17504-37...705-010597.pdf czy to nie jest jednak PAO do 50%? Chyba jednak nie....ale, w takim razie -50 i jest płynny...
hmmm..... robi się ciekawie :wink:
P.S Trochę poedytowałem... :wink:
Komentarz
-
-
a co sądzicie o dodatkach typu militec 1 czy xado? uszlachetniacze metali generalnie.
Nie pomoże/ nie zaszkodzi - taka teoria? czy jakies inne?
w cieniasie 700 kiedyś czułem różnicę...no to chyba na nowsze silniki też działa. No, ale fakt tam był zwykły minerał 15w/40....dziś w tych lepszych olejach pewnie te dodatki są już w składzie co?
Komentarz
-
-
Witam W zeszłą sobotę z mojej Lali zlałem Totala 0W-40 po 6 - miesięcznej eksploatacji i po przebiegu ok. 10 000 km Wnioski są takie, że autko pracowało bardzo fajnie na nim przez całą eksploatację oraz minimalnie go ubyło, może z 0,2 L, ale też mi delikatnie spod michy cieknie Wleciała na zimę świeża piątka Totala 0W-40 i zobaczymy co zimą pokaże
Służbowe Iveco Daily 3.0 Diesel z DPF zalałem też Totalem ECS 5W-30 - póki co gitarkaŚmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->
Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez tomekjmoplVeedol - macie jakoweś doświadczenia?
Po raz kolejny powtarzam - jeżeli macie kupować "wynalazek" to ja proponuję naszego-polskiego LOTOSA. Naprawdę w wielu przypadkach będzie lepszy niż "inne" oleje z Europy...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez -Piotr-Rozmawiałem ostatnio z osobą od olejów to TSI. Wszelkie 0w30, 0W40 to zabójstwo dla tego silnika. Jedynym smarnym olejem do TSI jest 5W30.
Zamieszczone przez blade232Myślę że krzywdy silnikowi nie zrobię tym totalem
Zamieszczone przez sew1981a co sądzicie o dodatkach typu militec 1 czy xado?
Komentarz
-
Komentarz