Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • cytrynowiec
    L&K
    • 2015
    • 1056
    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

    Zamieszczone przez crom.de
    Zamieszczone przez cytrynowiec
    Na razie prawie 140kkm bezproblemowej i bezdolewkowej jazdy potwierdza wyższość olejów 504/507 i trybów LL nad olejami 502/505 i wymianami co 15kkm
    Na jakiej podstawie piszesz, że przewyższa? Co o tym świadczy, jaki masz na to dowód? Znasz kogos kto wymienia co 15 i dolewa w tym samym silniku? Nie traktuj tego osobiście, ale z czystej ludzkiej ciekaowsci chętnie zobaczył bym rozebrany Twój i czyiś inny CDBA z tym samym przebiegiem ale różnymi interwałami.

    Jest w ogóle jakiś syntetyczny 5w30 którejś "chodliwej" marki? Żadne Pentire czy inne jankeskie Amsoil itd. tylko europejski.
    Chyba Ci się osoby i cytaty pomyliły :lol:

    [ Dodano: Czw 12 Maj, 16 14:09 ]
    yunior81, ok. jak na tor to oczywiście 0w30 nie da rady :wink:

    [ Dodano: Czw 12 Maj, 16 14:41 ]
    leonn, nie ma sensu "męczyć kota", mi VOA z widmem wystarczy, nie wiem co jeszcze można zrobić komercyjnie aby udowodnić skład :roll: . Amsoil to żaden mega wielki producent z dużą ilością fabryk/blendowni, czy wolumenów sprzedaży.To nie ten kaliber co Mobil, Shell czy Castrol. Bardziej ich porównuję do Millersa czy Penrite pod kątem produkcji i dystrybucji czy na końcu popularności. Więc wątpię aby różnicowali skład na poszczególne rynki.Firma niszowa, wystarczy popatrzeć na ich marketing, reklamę. Jak każda firma ma lepsze czy gorsze produkty, ale tu widać progres starania się o oficjalne aprobaty, więc widzą możliwość zwiększenia wolumenów sprzedaży bo po co by za to płacili.
    Tak, wg mnie jeden z nielicznych jak nie jedyny już "ostatni mohikanin" na rynku w tej normie. Jest też łyżka dziegciu w beczce miodu - cena, zdecydowanie za wysoka i to nawet nie w porównaniu z konkurencją, ale z ich własnymi produktami, gdzie w linii SS też są rodzynki a są tańsze.
    Znając życie, a już to robią jak inni ,lawirują ze składem, bo widać to po NOACK w ich wcześniejszych produktach a teraz. Podobnie było z Fuchsem w tej normie, jedno badanie pokazało że to prawdziwy syntetyk, po dwóch latach je powtórzono i już niestety nie to samo, a gorzej i to znacznie, a cena...ta sama :lol:

    Komentarz

    • rezon
      RS
      • 2006
      • 1894
      • Volvo
      • AKL 1.6 MPI 101 KM
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      Zamieszczone przez crom.de
      Zamieszczone przez cytrynowiec
      Na razie prawie 140kkm bezproblemowej i bezdolewkowej jazdy potwierdza wyższość olejów 504/507 i trybów LL nad olejami 502/505 i wymianami co 15kkm
      Na jakiej podstawie piszesz, że przewyższa? Co o tym świadczy, jaki masz na to dowód? Znasz kogos kto wymienia co 15 i dolewa w tym samym silniku? Nie traktuj tego osobiście, ale z czystej ludzkiej ciekaowsci chętnie zobaczył bym rozebrany Twój i czyiś inny CDBA z tym samym przebiegiem ale różnymi interwałami.

      Jest w ogóle jakiś syntetyczny 5w30 którejś "chodliwej" marki? Żadne Pentire czy inne jankeskie Amsoil itd. tylko europejski.
      To był mój cytat, ale warto było doczytać wpis do końca :lol: Jest trochę osób z "prawie" identycznym CDAA co wymieniają co 15 i dolewają. Ale to nie dlatego, że wymieniają co 15, tylko dlatego, że mają konstrukcję silnika spitoloną. A tak z czystej ludzkiej ciekawości nie rozbiera się silników, które tego nie wymagają. Nigdy po złożeniu nie chodzi tak samo jak wcześniej. Na dodatek przebieg przebiegowi nie równy - inny kierowca, inne tryb i warunki jazdy, inny stan początkowy (tolerancje) - więc co dałoby rozebranie i porównanie? zaspokojenie ciekawości i nic więcej :lol:

      Komentarz

      • crom.de
        RS
        • 2012
        • 1545
        • Superb II (3T4)
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

        cytrynowiec, skrypt czasem robi takie chochliki

        A w 502 jest jakiś syntetyczny 5w30?
        - Superb
        - Panda 1.2

        Komentarz

        • paprykm3
          Classic
          • 2014
          • 18
          • Audi

          [quote="paprykm3"]
          Zamieszczone przez paprykm3
          co myślicie panowie o oleju MOTUL SPORT 5W50 do silnika 1.6 BSE ?
          Zamieszczone przez leonn
          W jakich warunkach eksploatujesz tego BSE?
          Zamieszczone przez paprykm3
          no niby w normalnych jeżdżę 120-140km/h ale on już ma 4 ponad 4 tysiące obrotów masakra no i wiadomo pobiera go , więc kolega zaproponował mi tą oliwę jak myślicie panowie z większym doświadczeniem , czy może wlać pół syntetyk ?
          Zamieszczone przez leonn
          0W-40 +Visco Stabil żadne 5W-50 :wink:
          Zamieszczone przez rezon
          Ten typ tak ma. Jak trafisz lepiej spasowany silnik to może nie brać w ogóle, ale dla większości 120km/h jest prędkością graniczną - powyżej chleją olej - im droższy tym smaczniejszy a poważniej to wszystko jedno jaki - jednego więcej, innego może nieco mniej, ale nie sprawdzisz rzetelnie - wystarczy nogę z gazu albo mniej wyprzedzań i już wyjdzie mniejsze zużycie. Zalanie półsyntetykiem zmniejszy koszty, ale NIE ROZWALI silnika 1,6MPI. Dawniej jeździły na mineralnych i też im było dobrze.
          PAOLO ESCO mógłbyś się wypowiedzieć ? dzięki!

          Komentarz

          • crom.de
            RS
            • 2012
            • 1545
            • Superb II (3T4)
            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

            Zamieszczone przez rezon
            Jest trochę osób z "prawie" identycznym CDAA co wymieniają co 15 i dolewają. Ale to nie dlatego, że wymieniają co 15, tylko dlatego, że mają konstrukcję silnika spitoloną.
            Więc w jaki sposób te spie.olone pierścienie pokazują wyższość QG1 na QG2?

            Zamieszczone przez rezon
            A tak z czystej ludzkiej ciekawości nie rozbiera się silników, które tego nie wymagają.
            Wystarczy ściągnąć pokrywę zaworów i już będzie można porównać jak to wygląda. Z tego co mi wiadomo
            - Superb
            - Panda 1.2

            Komentarz

            • PAOLO ESCO
              RS
              • 2009
              • 6626
              • Volkswagen
              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

              Zamieszczone przez crom.de
              spiexxolone
              :chytry lepiej popraw...
              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

              Komentarz

              • eaglemirek
                RS
                • 2010
                • 14114
                • Octavia II combi (1Z5)
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                :chytry lepiej popraw...
                Uprzedziłeś mnie
                crom.de, wyedytuj lepiej ty :evil:



                CB Harry II ASC + Triflex

                Pozdrawiam Mirek!!

                Komentarz

                • leonn
                  RS
                  • 2011
                  • 2728
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  Zamieszczone przez rezon
                  wg opisu badań wskazanego przez Cytronowca to jednak syntetyk
                  Ja nie podważam wyniku tego konkretnego testu.

                  Zamieszczone przez cytrynowiec
                  Więc wątpię aby różnicowali skład na poszczególne rynki.
                  -->
                  Zamieszczone przez cytrynowiec
                  Firma niszowa
                  A ja właśnie tak przypuszczam.

                  Zamieszczone przez cytrynowiec
                  Znając życie, a już to robią jak inni ,lawirują ze składem, bo widać to po NOACK w ich wcześniejszych produktach a teraz. Podobnie było z Fuchsem w tej normie, jedno badanie pokazało że to prawdziwy syntetyk, po dwóch latach je powtórzono i już niestety nie to samo, a gorzej i to znacznie, a cena...ta sama
                  No właśnie o tym mówię
                  To że Amsoil robił kiedyś może i nr 1 na bazie PAO to nie znaczy, że nadal robi to samo co kiedyś. Sam kiedyś myślałem o tym producencie, ale z racji, że produkują oleje dedykowane do VW i nie oferują ich na rynku niemieckim zdyskwalifikowała tego producenta w mojej opinii.

                  Komentarz

                  • rezon
                    RS
                    • 2006
                    • 1894
                    • Volvo
                    • AKL 1.6 MPI 101 KM
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    Zamieszczone przez crom.de
                    Zamieszczone przez rezon
                    Jest trochę osób z "prawie" identycznym CDAA co wymieniają co 15 i dolewają. Ale to nie dlatego, że wymieniają co 15, tylko dlatego, że mają konstrukcję silnika spitoloną.
                    Więc w jaki sposób te spie.olone pierścienie pokazują wyższość QG1 na QG2?

                    Zamieszczone przez rezon
                    A tak z czystej ludzkiej ciekawości nie rozbiera się silników, które tego nie wymagają.
                    Wystarczy ściągnąć pokrywę zaworów i już będzie można porównać jak to wygląda. Z tego co mi wiadomo
                    Doczytałeś do końca o wyższości QG1 czy nie? Raczej nie :roll: ułatwię czytanie - napisałem
                    "Na razie prawie 140kkm bezproblemowej i bezdolewkowej jazdy potwierdza wyższość olejów 504/507 i trybów LL nad olejami 502/505 i wymianami co 15kkm :lol: Ale w to, to akurat sam nie wierzę tylko traktuję je ekwiwalentnie"
                    Zamiast ściągania pokrywy zaworów wystarczy tam wsunąć kamerę :lol: Świat poszedł do przodu A co chciałeś zobaczyć - złogi smoły? A może zmielony na proch wałek rozrządu? Na razie nie widzę w kamerze, ale to chińczyk za 50zł, więc ma swoje ograniczenia a i mój wzrok jest coraz gorszy. Tylko pomiar zużycia części trących mógłby dać jaką informację, ale i to z uwagi na odmienne tryby eksploatacji obarczoną dużym błędem - metodycznym tak btw.

                    [ Dodano: Pią 13 Maj, 16 08:20 ]
                    Zamieszczone przez leonn
                    A ja właśnie tak przypuszczam.
                    coś więcej niż przypuszczenia? bo tak to można napisać "przypuszczam, że po 6 miesiącach produkcji wycofuje się wszystkie oleje syntetyczne i zastępuje je olejem z wyciskanej biedronki lejąc do takich samych opakowań :lol: "

                    Komentarz

                    • cytrynowiec
                      L&K
                      • 2015
                      • 1056
                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                      Akurat analiza tego Amsoila jest świeża, więc za jakiś czas może nastąpić jej modyfikacja.Oby nie ,bo ogólnie to bardzo porządna oliwa.
                      Dla mnie GTL daje jakąś przyszłość bo nie dość że tanie, czyste, to jeszcze parametrami wybijające się, choć wiadomo, że to nie syntetyki. Technologia jednak idzie do przodu.

                      crom.de, w 5w30 też rodzynki są i też egzotyczne, i też ogólnie słabo to wygląda niestety.

                      Komentarz

                      • rezon
                        RS
                        • 2006
                        • 1894
                        • Volvo
                        • AKL 1.6 MPI 101 KM
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        Zamieszczone przez crom.de
                        Wystarczy ściągnąć pokrywę zaworów i już będzie można porównać jak to wygląda. Z tego co mi wiadomo
                        specjalnie dla Ciebie - tak wygląda głowica po 137kkm katowania olejami 504/507 co 30kkm. Od ostatniej wymiany upłynęło 17kkm. Silnik był uruchamiany kilku minut wcześniej. Ani razu nie stosowano w nim płukanki.




                        Komentarz

                        • Pidziek
                          RS
                          • 2011
                          • 1845

                          A może ktoś się wypowie jak porównanie nowinek Penrite wzgledem Mitasu ?
                          Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                          http://www.zmienolej.pl/
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                          Komentarz

                          • vesatis
                            Ambiente
                            • 2013
                            • 119
                            • Fiat
                            • CGGA 1.4 MPI 80 KM

                            Zamieszczone przez Pidziek
                            A może ktoś się wypowie jak porównanie nowinek Penrite wzgledem Mitasu ?
                            a co to jest Mitasu? Pidziek nie kombinuj, tylko zacznij też sprzedawać Penrite

                            Komentarz

                            • koka
                              Rider
                              • 2015
                              • 321
                              • Seat

                              Zamieszczone przez vesatis
                              Pidziek nie kombinuj, tylko zacznij też sprzedawać Penrite
                              Na forum Alfy kolega pisze, że nie jest zachwycony Penrite-m :

                              cyt. << co do mnie to np. z Penrite 10thents nie jestem zadowolony . Na zimnym jak silnik nie jest odpalany z 2 tyg. długo mi cykają popychacze. Wcześniej na valvo nie miałem takich problemów nawet jak samochód nie był odpalany miesiąc w zimę w nieogrzewanym garażu.
                              Poza tym jakieś dziwne problemy z ciśnieniem oleju, raz jest OK, a raz schodzi nisko. >> -chodzi konkretnie o 5W50.
                              Leon 1.6 16V 105 KM

                              Komentarz

                              • cytrynowiec
                                L&K
                                • 2015
                                • 1056
                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                Nowa karta Enviro+ już w necie:
                                Penrite Oil is a 100% Australian Owned company producing a premium range of vehicle and industrial lubricants, coolants, gear oils, hydraulic fluids and additives. Discover why Penrite is a Better Class of Oil.

                                Komentarz

                                • degenerat
                                  Ambiente
                                  • 2011
                                  • 242
                                  • Toyota

                                  Od połowy kwietnia samochód zalany PENRITE PREMIUM 0W-40 (100% PAO ESTER).
                                  Penrite Oil is a 100% Australian Owned company producing a premium range of vehicle and industrial lubricants, coolants, gear oils, hydraulic fluids and additives. Discover why Penrite is a Better Class of Oil.


                                  Trochę za mało przejechane by wydawać opinię.
                                  Pozytywne wrażenia dźwiękowe - nic nie dzwoni, nic nie cyka.
                                  Wg mnie silnik działa jak na Liqui Moly Synthoil Energy 0W-40 i mniej metalicznie jak na bezpośrednim poprzedniku FUCHS TITAN SUPERSYN LL 0W40. Wszystko subiektywne odczucia.

                                  Może ten 5w50 jest za lepki do Alfy i dlatego ma problemy z ciśnieniem.

                                  A to może być rodzynek 5w30 http://www.mitasuoil.com.pl/produkty...ic,p2101231262

                                  Komentarz

                                  • cytrynowiec
                                    L&K
                                    • 2015
                                    • 1056
                                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                    degenerat, Ta firma to raczej ananas i to nie z Japonii raczej :wink:


                                    miałem na myśli takiego rodzynka:

                                    sklep oficjalny w Polsce jest ale tej pozycji nie mają, może na zamówienie i ciekawe jaka cena?

                                    Komentarz

                                    • prezes73
                                      Rider
                                      • 2015
                                      • 522
                                      • Hyundai

                                      Sorki, wtrącę się :lol:
                                      Co do TSI oliw z normą 502 polecam z czystym sumieniem Neste City Pro 0W40
                                      Przynajmniej organoleptycznie, spośród przetestowanych przeze mnie 4 oliw z normą VW502 silnik pracuje najbardziej przyjemnie dla ucha, poza normą też super sprawował się silikone 5W30.
                                      Tak dla tych niezdecydowanych info :wink:
                                      Ani jeden jaki przetestowałem oliw z normą 504 nie dawał tyle przyjemności słuchowych co właśnie Neste z 502, MB229.5

                                      Komentarz

                                      • degenerat
                                        Ambiente
                                        • 2011
                                        • 242
                                        • Toyota

                                        Zamieszczone przez cytrynowiec
                                        degenerat, Ta firma to raczej ananas i to nie z Japonii raczej :wink:


                                        miałem na myśli takiego rodzynka:

                                        sklep oficjalny w Polsce jest ale tej pozycji nie mają, może na zamówienie i ciekawe jaka cena?
                                        Tego Eurola porównują na forum z olejem NGN Nord 5w30 http://ngn-oil.com/ - niby to samo?

                                        Komentarz

                                        • cytrynowiec
                                          L&K
                                          • 2015
                                          • 1056
                                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                          Komentarz

                                          • degenerat
                                            Ambiente
                                            • 2011
                                            • 242
                                            • Toyota

                                            Zamieszczone przez cytrynowiec
                                            NGN = Eurol (Нидерланды) и Bardahl (Бельгия)

                                            Komentarz

                                            • pedros
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 1958
                                              • Volkswagen
                                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                              Dzisiaj zaatakowała mnie reklama niemieckiego oleju BIZOL.
                                              prezes73, z tego co pamiętam też pytałeś. ..


                                              Co to?

                                              Firma marketingowa przepakowujaca Meguina?

                                              Komentarz

                                              • prezes73
                                                Rider
                                                • 2015
                                                • 522
                                                • Hyundai

                                                Zamieszczone przez pedros
                                                Dzisiaj zaatakowała mnie reklama niemieckiego oleju BIZOL.
                                                Tak, dawałem zapytanie o te oleje jakis czas temu ;-)

                                                Co sądzisz?
                                                Zwłaszcza ten: TBN 12 :shock:
                                                Bizol Green Oil 5W30

                                                Characteristics Measurements Method
                                                Flash Point (Cleveland) 210 °C DIN ISO 2592
                                                Viscosity at 100°C 11,5 mm²/s DIN 51 562
                                                Viscosity at -30°C 4200 mPas DIN 51 562
                                                Viscosity class SAE 5W-30
                                                ASTM colour number >8,0 ASTMD 1500
                                                Viscosity at 40°C 63 mm²/s DIN 51 562
                                                Viscosity index 176 DIN ISO 2909
                                                Pour Point -42 °C DIN ISO 3016
                                                High Shear / High Temperature
                                                Viscosity3,6 mPas
                                                Colour green
                                                Evaporation loss 7,9 %
                                                Density at 15 °C 0,860 g/cm³ DIN 51 757
                                                Sulfate ashes 1,3 % DIN 51575:
                                                TBN 12 mgKOH/g DIN ISO 3771

                                                Lub ten : Bizol Protect 0W40

                                                Flash Point (Cleveland) 222 °C DIN ISO 2592
                                                Viscosity at 100°C 13,3 mm²/s DIN 51 562
                                                Viscosity class SAE 0W-40
                                                TBN (Total base number) 10,2 mg KOH/g DIN ISO 3771
                                                Evaporation loss 8,5 %
                                                Viscosity at 40°C 74,8 mm²/s DIN 51 562
                                                Viscosity index 182 DIN ISO 2909
                                                Pour Point -42 °C DIN ISO 3016
                                                Viscosity at -35°C 5400 mPas DIN 51 562
                                                High Shear / High TemperatureViscosity3,7 mPas
                                                Density at 15 °C 0,845 g/cm³ DIN 51 757
                                                Sulfate ashes 1 % DIN 51575

                                                Komentarz

                                                • pedros
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 1958
                                                  • Volkswagen
                                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                                  Pomijam fakt, że jest zielony :diabelski_usmiech

                                                  -30 stopni bardzo ładnie
                                                  Lepkości tez miód
                                                  No i jak wspomniałeś TBN bdb.

                                                  Zielony kolor. . Może Molibdenu napakowali

                                                  Komentarz

                                                  • prezes73
                                                    Rider
                                                    • 2015
                                                    • 522
                                                    • Hyundai

                                                    Zamieszczone przez pedros
                                                    Zielony kolor. . Może Molibdenu napakowali
                                                    Ufff, bałem się że Ludwika :lol:
                                                    No ten 5W30 ładnie wygląda, jestem ciekaw jak by się sprawował w TSI ;-)

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...