Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • PT
    Classic
    • 2015
    • 23

    Hej,

    planuję wymianę oleju w swojej Octavii 1.8T 190 KM (138 000 km), na MOTUL 8100 X-Clean FE 5W-30 lub Castrol EDGE.

    Ktoś korzysta z któregoś oleju?

    Komentarz

    • Hubee
      Ambiente
      • 2012
      • 226
      • Octavia III combi (5E5)
      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

      Ja bym brał Castrol, bo to najlepszy olej jest :wink:

      Poczytaj :P
      Moja RS Combi

      Komentarz

      • Reidak
        Drive
        • 2016
        • 66

        Nom do mojego Forda to bym brał w ciemno.... :diabelski_usmiech


        Skoda Octavia III 1.4 TSI CZDA Topaz

        Komentarz

        • PT
          Classic
          • 2015
          • 23

          Jak do Forda byś wziął to i ja wezmę. :roll:

          Komentarz

          • crom.de
            RS
            • 2012
            • 1545
            • Superb II (3T4)
            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

            Zamieszczone przez rezon
            zanim odpowiesz wystarczy przeczytać.
            No tylko właśnie nie wyczytasz lepkości a specyfikacje ja jeżdżę tylko krótkie odcinki wiec z racji ciężkich warunków zalewam 502. Ostre upalanie RS tez bym zaliczył do ciężkich warunków eksploatacji. Obserwuje tu piękne nowe RS4 lub G7 GTI które puszczają piękne niebieskie chmurki przy odejściu na pełnej pizdzie

            MOTUL 8100 X-Clean FE 5W-30
            Bierz tego. Albo 5w40.
            - Superb
            - Panda 1.2

            Komentarz

            • cytrynowiec
              L&K
              • 2015
              • 1056
              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

              Jak jest pewne źródło Castrola, to czemu nie? :roll: Edge to ich najlepsza linia i póki co się starają.



              Ten oparty jest na PAO, zresztą nie tylko ta lepkość. Znalezienie dobrego sprawdzonego źródła Castrola to jak szukanie igły w stogu siana.To najbardziej podrabiana marka.

              Komentarz

              • rezon
                RS
                • 2006
                • 1894
                • Volvo
                • AKL 1.6 MPI 101 KM
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                Zamieszczone przez crom.de
                Ostre upalanie RS tez bym zaliczył do ciężkich warunków eksploatacji. Obserwuje tu piękne nowe RS4 lub G7 GTI które puszczają piękne niebieskie chmurki przy odejściu na pełnej pizdzie
                i jak puszczają chmurki to na pewno były zalewane :?: Co mają ciężkie warunki do tego czy jest zalewany olejem 504 czy 502? Jak są krótkie odcinki to zalewałbym osobiście raczej rzadszym olejem, aby szybciej dochodził do zakamarków i szybciej się nagrzewał czyli np. 5W30, a jeszcze lepiej 0W30 a nie 5W40, ale każdy niech leje co uważa.

                Komentarz

                • tomek evo
                  Rider
                  • 2013
                  • 474
                  • Superb II combi (3T5)

                  Podrabianie to nie jedyny problem. Skąd wiadomo z jakiej fabryki olej pochodzi? Z Polski, z Niemiec a może z Rumunii? Teoretycznie powinno być to samo - nazwa handlowa taka sama ale w praktyce to mogą być zupełnie inne oleje i ten badany olej może się mieć nijak do tego też oryginalnego ale z innej fabryki. Kupując Liqui Moly/Meguina , Millersa, Penrite czy chociażby polskiego Specola mamy pewność, że olej pochodzi z jednego konkretnego zakładu więc powtarzalność/jakość każdej partii powinna być jeśli nie taka sama to niemal identyczna.

                  Komentarz

                  • leonn
                    RS
                    • 2011
                    • 2726
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    Zamieszczone przez PT
                    Hej,

                    planuję wymianę oleju w swojej Octavii 1.8T 190 KM (138 000 km), na MOTUL 8100 X-Clean FE 5W-30 lub Castrol EDGE.

                    Ktoś korzysta z któregoś oleju?
                    Do takiego fajnego silnika chcesz lać jakiś szit 5W-30? :shock:
                    Będziesz go zmieniał co 30tys km, czy może jeszcze żadziej?

                    Komentarz

                    • crom.de
                      RS
                      • 2012
                      • 1545
                      • Superb II (3T4)
                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                      Zamieszczone przez rezon
                      jak puszczają chmurki to na pewno były zalewane
                      A na czym ma latać dzieciak bogatych rodziców? Na tym co wleje serwis w trybie LL. Potem ciśnie tym autem 7 poty pod 24% wzniesienia.

                      Co mają ciężkie warunki do tego czy jest zalewany olejem 504 czy 502?
                      Racja, mogę zmienić częściej 504.

                      0W30
                      Nie, dziękuję było już i nie chce więcej.

                      5w30 (...) a nie 5W40, ale każdy niech leje co uważa.
                      I co by to zmieniło w docieraniu do węzłów smarowania? Kompletnie nic :?: :lol: kiedy będzie różnica między tymi olejami?
                      - Superb
                      - Panda 1.2

                      Komentarz

                      • leonn
                        RS
                        • 2011
                        • 2726
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        Zamieszczone przez crom.de
                        0W30
                        Nie, dziękuję było już i nie chce więcej.
                        Ech nie komentuje tego :roll:

                        Masz blisko do swiss to Motorexa 0W-40 spróbuj dorwać skoro po synthoila masz za daleko i 0W a nie 5W :wink:

                        Komentarz

                        • kasper64
                          Drive
                          • 2010
                          • 78

                          szukam sprawdzonego dostawcy lazerway 5w30 lub 0w30 lub M1 NL 0w40
                          Co myślicie o sklep-oleje.pl lub OILSPA
                          kasper64

                          Komentarz

                          • PT
                            Classic
                            • 2015
                            • 23

                            Zamieszczone przez leonn
                            Zamieszczone przez PT
                            Hej,

                            planuję wymianę oleju w swojej Octavii 1.8T 190 KM (138 000 km), na MOTUL 8100 X-Clean FE 5W-30 lub Castrol EDGE.

                            Ktoś korzysta z któregoś oleju?
                            Do takiego fajnego silnika chcesz lać jakiś szit 5W-30? :shock:
                            Będziesz go zmieniał co 30tys km, czy może jeszcze żadziej?

                            Taką specyfikację znalazłem na stronie castrola i motula, w instrukcji auta jest napisane że zalecają 500 00 lub 502 00.

                            Oczywiście jestem otwarty na Twoje sugestię odnośnie specyfikacji i marki oleju.

                            Komentarz

                            • leonn
                              RS
                              • 2011
                              • 2726
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                              Zamieszczone przez leonn
                              Będziesz go zmieniał co 30tys km, czy może jeszcze żadziej?
                              ????? To było pytanie.

                              Zamieszczone przez PT
                              w instrukcji auta jest napisane że zalecają 500 00 lub 502 00.
                              To po co chcesz lać olej z norma 504? Po raz pierwszy zmieniasz olej w tym aucie?

                              Szukaj 0W-40, 5W-40 z VW502.00.

                              Komentarz

                              • pedros
                                RS
                                • 2009
                                • 1958
                                • Volkswagen
                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                PT, to był srakazm, tudzież aronia. :diabelski_usmiech


                                Zadowolony będziesz i na shellu 0w30, na Lotosie synthetic PLUS 5W40, zadowolony będziesz mając wlanego Millersa XF 0W40..... czy LM 0W40


                                Bo ten silnik lubuje się w dowolnym oleju który spełnia normy i jest świeży.

                                Taka podpowiedź: pomijam częstość wymiany samego oleju ale jeśli mamy na myśli lepkość to do szybko obrotowych elementów (turbo albo krecenie na czerwone pole) silnika stosuje się oleje mniej lepkie kinematycznie tj po W np 30 ze względu na większy wolumen przepompowanego oleju w jednostce czasu pomimo że ciśnienie oleju będzie mniejsze niż na XW40 czy XW50 co nie jest do niczego potrzebne w cywilnej jeździe.


                                Dodać należy jecze jedna ważną zależność: robiąc krótkie odcinki narażasz się na ekspansję paliwa do oleju i tworzy się mniej smarna mieszanina co sugerowaloby użycie oleju dającego grubszy film w wysokiej temperaturze by zrekompensować ten efekt.

                                Tutaj mimo wszystko stosowały dobre oleje XW30 a jeśli masz trudne warunki eksploatacji to częściej zmieniaj olej.


                                Czesta zmiana tańszego oleju jest znacznie zdrowsza niż dociaganie do z góry na ślepo wyznaczonych interwałów na doskonałym bardzo drogim oleju.

                                :diabelski_usmiech

                                Komentarz

                                • PT
                                  Classic
                                  • 2015
                                  • 23

                                  Zamieszczone przez leonn
                                  Zamieszczone przez leonn
                                  Będziesz go zmieniał co 30tys km, czy może jeszcze żadziej?
                                  ????? To było pytanie.

                                  Zamieszczone przez PT
                                  w instrukcji auta jest napisane że zalecają 500 00 lub 502 00.
                                  To po co chcesz lać olej z norma 504? Po raz pierwszy zmieniasz olej w tym aucie?

                                  Szukaj 0W-40, 5W-40 z VW502.00.



                                  Tu jest podana norma 502 00. Olej zmieniam co 15 tyś km.

                                  Komentarz

                                  • pedros
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 1958
                                    • Volkswagen
                                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                    Dla przypomnienia

                                    Jak wygląda pokrycie wymagań wedle norm producentów pierwszy lepszy przykład porównujący

                                    504.00/507.00
                                    502.00
                                    Mb229.51

                                    Komentarz

                                    • rezon
                                      RS
                                      • 2006
                                      • 1894
                                      • Volvo
                                      • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                      Zamieszczone przez crom.de
                                      I co by to zmieniło w docieraniu do węzłów smarowania? Kompletnie nic kiedy będzie różnica między tymi olejami?
                                      skoro nic by się nie zmieniło to niby dlaczego 5W30 ma być gorszy? Bo ma normę 504? :lol: :lol: :lol: Ale różnica często jednak jest -
                                      Zamieszczone przez pedros
                                      ale jeśli mamy na myśli lepkość to do szybko obrotowych elementów (turbo albo krecenie na czerwone pole) silnika stosuje się oleje mniej lepkie kinematycznie tj po W np 30 ze względu na większy wolumen przepompowanego oleju w jednostce czasu pomimo że ciśnienie oleju będzie mniejsze niż na XW40 czy XW50 co nie jest do niczego potrzebne w cywilnej jeździe.
                                      Zamieszczone przez crom.de
                                      A na czym ma latać dzieciak bogatych rodziców? Na tym co wleje serwis w trybie LL. Potem ciśnie tym autem 7 poty pod 24% wzniesienia.
                                      część z tych dzieciaków nie wie nawet co to serwis, po za tym nie wiesz co i kiedy było zalewane, jak samochód był eksploatowany. I przede wszystkim czy producent samochodu nie zrobił takich błędów jak VW w TSI. Wobec takiego rozmiaru niewiedzy może jednak bajki "puszcza niebieskie bąki to na pewno wina LL" - odłóż na półkę. Na razie mój obecny ma 140kkm LL i nie puszcza niebieskich bąków. Poprzedni przez 155kkm też nie puszczał niebieskich, tylko co najwyżej sporadycznie puścił sobie czarnego, jak na PD'ka bez DPF po modach przystało :lol: Ale to z olejem nie miało nic wspólnego, chyba że napędowym :szeroki_usmiech

                                      Komentarz

                                      • cytrynowiec
                                        L&K
                                        • 2015
                                        • 1056
                                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                        Do szybkich i mocnych aut to jednak potrzebne są inne oleje niż zwykły LL, bo ten szybko się skończy powodując potem więcej kłopotów niż korzyści. Niektóre aso różnych marek choć to rzadkość mają w serwisie działy motorsportu i tam już inne oleje oferują i inne interwały. Inna sprawa że teraz jest modny wynajem długoterminowy lub inne formy wypożyczenia aut z obsługą serwisową, która w pakiecie ma być tania....więc wnioski każdy może sobie wyciągnąć sam.

                                        Komentarz

                                        • PT
                                          Classic
                                          • 2015
                                          • 23

                                          Zamieszczone przez pedros
                                          Dla przypomnienia

                                          Jak wygląda pokrycie wymagań wedle norm producentów pierwszy lepszy przykład porównujący

                                          504.00/507.00
                                          502.00
                                          Mb229.51

                                          Obrazek
                                          Pedros czyli zalecasz wybór oleju z normą VW dla benzyniaków inną niż 502.00 ?

                                          Poproszę o konkretne rozwiązanie Raczej zdecyduję się na 0W40 lub 5W40, tylko kwestia producenta no i właśnie normy

                                          Komentarz

                                          • pedros
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 1958
                                            • Volkswagen
                                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                            Zamieszczone przez PT
                                            Zamieszczone przez pedros
                                            Dla przypomnienia

                                            Jak wygląda pokrycie wymagań wedle norm producentów pierwszy lepszy przykład porównujący

                                            504.00/507.00
                                            502.00
                                            Mb229.51

                                            Obrazek
                                            Pedros czyli zalecasz wybór oleju z normą VW dla benzyniaków inną niż 502.00 ?

                                            Poproszę o konkretne rozwiązanie Raczej zdecyduję się na 0W40 lub 5W40, tylko kwestia producenta no i właśnie normy

                                            Ja nic nie zalecam tylko pokazuję na co można zwracać uwagę przy wyborze oleju dla siebie. Możesz próbować i oceniać wedle własnego uznania - chociaż tzw aksamitna praca na danym oleju nie gwarantuje ochrony bo np oleje na PAO nie mają właściwości wyciszajacych a ochrona i relatywnie trwałość oleju jest na znacznie wyższym poziomie.

                                            Jak nie chcesz przepłacać a chcialbys W40 to może Valoline Synpower?

                                            Jak chcesz wypas to Fuchs Titan Pro S 5W40 (100% ludzi zadowolonych)

                                            Generalnie średnia półka ktrora daje pewność smarowania to klasa 0w40 od Orlen do LM, nawet rodzimy Specol nie wypada źle.

                                            Komentarz

                                            • crom.de
                                              RS
                                              • 2012
                                              • 1545
                                              • Superb II (3T4)
                                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                              Zamieszczone przez leonn
                                              Zamieszczone przez crom.de
                                              0W30
                                              Nie, dziękuję było już i nie chce więcej.
                                              Ech nie komentuje tego :roll:

                                              Masz blisko do swiss to Motorexa 0W-40 spróbuj dorwać skoro po synthoila masz za daleko i 0W a nie 5W :wink:
                                              Dlaczego nie skomentujesz? :P Sam "uzdatniasz" 0W40 na 50 a ja mam gonić na 0W30 :diabelski_usmiech Widocznie Neste postawiło poprzeczkę i Meguin 0W30 w moim subiektywnym odczuciu był gorszy - obiektywnie stan utrzymał się od początku do końca. To jednak nie przekreśla Meguina żebym od razu miał iść w Motorexa

                                              Zamieszczone przez rezon
                                              skoro nic by się nie zmieniło to niby dlaczego 5W30 ma być gorszy?
                                              Ja nie napisałem, że jest gorszy Ty mi miałeś powiedzieć dlaczego 5w30 miał by być rzadszy (na krótkich odcinkach) i lepszy od 5w40 z wysokim TBN :wink: :arrow:
                                              Zamieszczone przez rezon
                                              Jak są krótkie odcinki to zalewałbym osobiście raczej rzadszym olejem, aby szybciej dochodził do zakamarków i szybciej się nagrzewał czyli np. 5W30, a jeszcze lepiej 0W30 a nie 5W40, ale każdy niech leje co uważa.
                                              Zamieszczone przez rezon
                                              Ale różnica często jednak jest -
                                              Zamieszczone przez pedros
                                              ale jeśli mamy na myśli lepkość to do szybko obrotowych elementów (turbo albo krecenie na czerwone pole) silnika stosuje się oleje mniej lepkie kinematycznie tj po W np 30 ze względu na większy wolumen przepompowanego oleju w jednostce czasu pomimo że ciśnienie oleju będzie mniejsze niż na XW40 czy XW50 co nie jest do niczego potrzebne w cywilnej jeździe.
                                              Jak już wiadomo z czerwonego pola nie korzystam, zresztą nic się tam już potem nie dzieje - może w 1.8 jest inaczej.


                                              Zamieszczone przez rezon
                                              część z tych dzieciaków nie wie nawet co to serwis, po za tym nie wiesz co i kiedy było zalewane, jak samochód był eksploatowany. I przede wszystkim czy producent samochodu nie zrobił takich błędów jak VW w TSI. Wobec takiego rozmiaru niewiedzy może jednak bajki "puszcza niebieskie bąki to na pewno wina LL" - odłóż na półkę. Na razie mój obecny ma 140kkm LL i nie puszcza niebieskich bąków. Poprzedni przez 155kkm też nie puszczał niebieskich, tylko co najwyżej sporadycznie puścił sobie czarnego, jak na PD'ka bez DPF po modach przystało Ale to z olejem nie miało nic wspólnego, chyba że napędowym
                                              Na pewno wie i raz lub dwa w przeciągu leasingu go odwiedzą wszak:
                                              Zamieszczone przez cytrynowiec
                                              teraz jest modny wynajem długoterminowy lub inne formy wypożyczenia aut z obsługą serwisową, która w pakiecie ma być tania....więc wnioski każdy może sobie wyciągnąć sam.
                                              Co do tego jak jest eksploatowany to widzę co nie co jak jadą np. do szkoły, dają w pizdę (wyprzedzają mnie) na tak wyglądającej trasie: https://goo.gl/maps/zGftfKb4Cap (specjalnie rower wzięty, żeby było widać nachylenia). Może być, że po dotarciu do celu jest tylko kluczyk :arrow: off i dziękuję wtedy jest kolejny powód do puszczania niebieskich bąków. Jednak sprintując Audi RS4 pod tą górą myślę, że Castrol 5W30 raczej w tym wypadku mocno wymięka W Twoim płaskim Podkarpackim na pewno się sprawdzi LL tym bardziej jak ciosasz spore odcinki na raz, ale nie sprintując pod 24%.

                                              Zamieszczone przez pedros
                                              Jak nie chcesz przepłacać a chcialbys W40 to może Valoline Synpower?
                                              Po pierwszym tysiącu jestem całkowicie zadowolony. Autostradę zniósł bdb - nie ubyło, spalanie jak zawsze
                                              - Superb
                                              - Panda 1.2

                                              Komentarz

                                              • Sebastian_M26
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2005
                                                • 1823
                                                • Superb II (3T4)

                                                Oleje typu Fuchs Race czy 300V wymagają szybkich wymian max. pół roku czy 6 tys km, więc można sobie zrobić krzywdę nie wiedząc tego.
                                                Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                                Komentarz

                                                • pedros
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 1958
                                                  • Volkswagen
                                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                                  Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                                  Oleje typu Fuchs Race czy 300V wymagają szybkich wymian max. pół roku czy 6 tys km, więc można sobie zrobić krzywdę nie wiedząc tego.
                                                  A dlaczego?


                                                  Owszem mają estry ale to jest kilka procent. Reszta to PAO gdzie faktycznie jak nie ma polarnego pomocnika (estry ) to jest dupsko.
                                                  Esty są mocno higroskopijne i tracą właściwości szybko.
                                                  To masz na myśli?

                                                  Czy raczej zaczyna syfić w środku?

                                                  Ja mniej więcej przy ok 10 kkm wymieniam może 8k max
                                                  W BMW jeden sezon to nawet 5k nie zrobi

                                                  Komentarz

                                                  • Sebastian_M26
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2005
                                                    • 1823
                                                    • Superb II (3T4)

                                                    Bo 300V wylewany po 5tys km miał już konsystencje wody. Bardziej czas niż km będą degradować olej tego typu, krótkie odcinki rozcieńczenie paliwem.
                                                    Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...