Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Sebastian_M26
    RS
    S_OCP Member
    • 2005
    • 1823
    • Superb II (3T4)

    Żadne odwrotnie, tak ma być do katowania 0W-30 przy magistrali na xW-30.
    Duży przepływ 30 to wysoka zdolność chłodzenia na punktach smarowania czy denkach tłoka oraz szybka wymiana czynnika. Dobra baza pao czy gtl to gwarancja trwałości filmu olejowego a nie utleniający się badziew mineralny w eko olojopodobnych produktach 504.00.
    Seria 188KM/270Nm na 95RON

    Komentarz

    • pedros
      RS
      • 2009
      • 1958
      • Volkswagen
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM
      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

      a nie utleniający się badziew mineralny w eko olojopodobnych produktach 504.00
      504 507 to nie jest dobry przykład w tym kontekście co piszesz bo on akurat jeśli dostaje papier na 504 507 tzn ze przechodzi VW cykl testów odporności ( a niezły wpier. ..dostają). Bardziej bal bym się gowniastych z samą 502 bo ta norma jest co najmniej słaba ale wystarczająca do cywiljazdy.

      A to ze jest minerał wychłostany w kolumnie hydro i powstaje baza III to staje się niestety powszechniscia podyktowana kosztami ale przecież samych HC nie ma wolejach LL z 504 507 sądomieszki PAO lub GTL i dodatki z reguły bardzo nowoczesne odmienne niż w starych 502.
      HC ma też zalety jest tani i można częściej wymieniać. :diabelski_usmiech

      Komentarz

      • jmors44
        Rider
        • 2010
        • 455
        • Octavia III (5E3)
        • CDAA 1.8 TSI 160 KM
        • DPCA 1.5 TSI 150 KM

        pytałem ostatnio ale nie uzyskałem odpowiedzi jak oceniacie dla 1.8tsi olej Shell Hellix Ultra 5W40, jestem przed wymianą i chętnie wysłucham Waszym opinii
        jmors44

        Komentarz

        • shok
          RS
          • 2009
          • 2070
          • Octavia I (1U2)
          • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

          tak na szybko http://www.auto-swiat.pl/eksploatacj...rac-olej/8gqk6 olej z wyższą cyfrą po W np.40 lepiej chroni niż z W 30 w wysokich temperaturach. Proszę pokażcie mi jakiś artykuł mówiący,że olej 5W30 to olej na autostrady bo wodnisty olej lepiej smaruje od oleju 5W40
          Nie chcę się kłócić bo nie mam na tyle wiedzy jeśli chodzi o oleje, ale słyszałem kilku mechaników nawet rajdowych i każdy mówi im więcej po W tym olej lepiej chroni w wysokich temperaturach. Stąd moje zdziwienie skąd wy czerpiecie taką wiedzę?

          Komentarz

          • pedros
            RS
            • 2009
            • 1958
            • Volkswagen
            • BFQ 1.6 MPI 102 KM
            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

            Ja wiedze czerpię z opracowań naukowych dostępnych w sieci. Znam również inżynierów projektujacych silniki i żaden podkreślam żaden nie zgadza się z opinią o grubych olejach do jazdy cywilnej w sprawnym silniku. Wyzszymi lepkosciami możemy rekompensowac niedomagania pompy olejowej lub " kasować luzy" przy przebiegu 400kkm - 230kkm= 170kkm

            Opinie mechaników owszem mocno weryfikuje ale sami wszyscy wiemy ze generalnie mechanicy zalecają przejście na minerał po 100 kkm i nie wolno używać syntetykow bo silnik rozszczelni się.


            Inna rzecz co warto podkreślić to odpowiedź na pytanie jak powstaje olej 5w40

            1. W40 jest torturowane depresatorami aby uzyskać lepkość 5
            2. Lepkość 5w jest witaminizowana polimerami by uzyskać odpowiednią lepkość przy 100 stopniach aby otrzymać obszar W40.

            Komentarz

            • crom.de
              RS
              • 2012
              • 1545
              • Superb II (3T4)
              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

              Zamieszczone przez pedros
              Bardziej bal bym się gowniastych z samą 502
              Nie dotyczy jednak olejów z VW502 i MB229.5 - albo? :wink:

              Zamieszczone przez pedros
              Inna rzecz co warto podkreślić to odpowiedź na pytanie jak powstaje olej 5w40
              A jak powstaje 0W40? :> Jest jeszcze gorsza droga przez mękę?

              Zamieszczone przez jmors44
              Shell Hellix Ultra 5W40
              1.6 MPI żarł go na autostradzie na potęgę. Weź coś innego. Ja testuję obecnie Valvoline Synpower i jest

              Tak na boku: niemce polecają sobie wzajemnie często Addinol Super Light 5W40. Ktoś tu miał doczynienia z Addinolem?
              - Superb
              - Panda 1.2

              Komentarz

              • prezes73
                Rider
                • 2015
                • 522
                • Hyundai

                Zamieszczone przez crom.de
                Ja testuję obecnie Valvoline Synpower i jest
                Jaki konkretnie?

                Komentarz

                • tomek evo
                  Rider
                  • 2013
                  • 474
                  • Superb II combi (3T5)

                  Zamieszczone przez crom.de
                  Zamieszczone przez pedros
                  Bardziej bal bym się gowniastych z samą 502
                  Nie dotyczy jednak olejów z VW502 i MB229.5 - albo? :wink:

                  Zamieszczone przez pedros
                  Inna rzecz co warto podkreślić to odpowiedź na pytanie jak powstaje olej 5w40
                  A jak powstaje 0W40? :> Jest jeszcze gorsza droga przez mękę?

                  Zamieszczone przez jmors44
                  Shell Hellix Ultra 5W40
                  1.6 MPI żarł go na autostradzie na potęgę. Weź coś innego. Ja testuję obecnie Valvoline Synpower i jest

                  Tak na boku: niemce polecają sobie wzajemnie często Addinol Super Light 5W40. Ktoś tu miał doczynienia z Addinolem?
                  Praktycznego doczynienia nie maiłem ale rynkowo to nisza półka niż Meguin czy Ravenol (trzymając się rynku Niemieckiego). Co nie znaczy, że olej nie może być dobry.

                  Komentarz

                  • pedros
                    RS
                    • 2009
                    • 1958
                    • Volkswagen
                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                    crom.de,
                    Nie dotyczy jednak olejów z VW502 i MB229.5 - albo?
                    Przecież są dbd oleje które właśnie z tego powodu że są bdb spełniają aż nadto 502.
                    Dlatego niestety trzeba gapic się zawsze na aktualną kartę produktu bo to juz jest jakaś zaraza ze na początku PAO jest np na poziomie 60% potem 40 a potem 7%

                    Zamieszczone przez crom.de
                    A jak powstaje 0W40? :> Jest jeszcze gorsza droga przez mękę?
                    Jeśli z HC to więcej depresatora i więcej polimerów. Jak ma PAO w składzie albo inna bazę syntetyczną to właśnie baza daje wysoki wskaźnik lepkości przy minimum dodatków.

                    [ Dodano: Sro 15 Cze, 16 18:19 ]
                    1.6 MPI żarł go na autostradzie na potęgę. Weź coś innego. Ja testuję obecnie Valvoline Synpower i jest
                    Na autostradzie to on wszystko wychleje. Ja do 120 km / h zerowe ubytki powyżej wciąga relatywnie dużo ale fakt jak jest dobra oliwa znika mniej.

                    Teraz mam w BFQ (tej petardzie, demonie prędkości ) Titan Race Pro S 5W40 po 7 kkm zero ubytków. A kilka przejazdów powyżej punktu apetytu było.

                    Komentarz

                    • crom.de
                      RS
                      • 2012
                      • 1545
                      • Superb II (3T4)
                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                      Zamieszczone przez prezes73
                      Jaki konkretnie?
                      http://sklep-oleje.pl/pl/p/Valvoline-Synpower-5W-40/476 ten. Praktyczne, bo jest w bańce 4L i nie zostaje zbędna bańka z litrem oleju. Nie ma jednak danych co do tego czy jest faktycznie syntetyczny.

                      Zamieszczone przez pedros
                      Przecież są dbd oleje które właśnie z tego powodu że są bdb spełniają aż nadto 502.
                      Źle mnie zrozumiałeś - 502 wiadomo, że jest słabą normą i nawet podrzędne 10w40 ją spełnia jednak gdy na bańce stoi MB 229.5 to już musi się olej trochę wysilić na testach albo?

                      Zamieszczone przez pedros
                      Jak ma PAO w składzie albo inna bazę syntetyczną to właśnie baza daje wysoki wskaźnik lepkości przy minimum dodatków.
                      Ergo 5w40 na bazie syntetycznej nie musi być mocno uzdatniany :> A powiedz mi za co odpowiedzialne są Alkylfenole?
                      - Superb
                      - Panda 1.2

                      Komentarz

                      • Hubee
                        Ambiente
                        • 2012
                        • 226
                        • Octavia III combi (5E5)
                        • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                        crom.de bede w przyszłym tygodniu zmieniał na Addinol, dam znać
                        Moja RS Combi

                        Komentarz

                        • koka
                          Rider
                          • 2015
                          • 321
                          • Seat

                          Zamieszczone przez pedros
                          Na autostradzie to on wszystko wychleje. Ja do 120 km / h zerowe ubytki powyżej wciąga relatywnie dużo ale fakt jak jest dobra oliwa znika mniej.
                          Nadeszła pora rozstania z „opcją zimową” czyli Neste 0W40 (bez MB 229.5) i dalej podtrzymuję opinię o wysokich walorach tej oliwy – w moim przypadku to praktycznie olej bez wad. Wszystkie xW40 (50), które do tej pory przeleciały przez mój silnik (bez 0W40 – bo tych się obawiałem) łącznie z Amsoil-em, okazały się w jakimś aspekcie (albo w całości) gorsze od tego Neste. Na koniec jego pobytu w silniku dolałem AR2300 i tu kilka uwag – preparat dobrze myje (co widać pod pokrywą zaworów i kolorze oleju) i to już w początkowej fazie użytkowania - pod warunkiem, że silnik jest dogrzany. Jeśli jest niedogrzany (ktoś robi krótkie odcinki lub zimą) to trzeba go potrzymać w silniku tyle, ile pisze producent, a jeśli ktoś „dobrze grzeje” to można śmiało ten okres zredukować (ja trzymałem go na dystansie ok 700 km). Ciekawostką jest fakt, że po dodaniu AR2300 silnik trochę się wyciszył – słychać to szczególnie po osiągnięciu temp. roboczej no i chyba brał trochę mniej oleju niż zwykle (choć na Neste 0W40 i tak brał symboliczne ilości). Na lato poszedł Specol Gold 5W40 (tak z ciekawości) + docelowo AR9100 – tylko wlali mi oleju „pod zgięcie” i muszę trochę poczekać – tymczasem silnik cicho pomrukuje i ogólnie jest super – no ale wiadomo, nowy olej. Do Neste 0W40 oczywiście w odpowiednim czasie wrócę (no chyba, że Specol powali mnie na kolana).
                          Leon 1.6 16V 105 KM

                          Komentarz

                          • tomek evo
                            Rider
                            • 2013
                            • 474
                            • Superb II combi (3T5)

                            AR2300 to bardzo fajny wynalazek. Przetestowałem go na 3 swoich/rodziny pojazdach i za każdym razem subiektywnie silnik pracował jakby bardziej miękko. Zawiera w składzie dodatkowe estry odpowiedzialne za odpowiednie smarowanie i "lepsza" praca silnika wynika pewnie z tego. Faktycznie w zimie na krótkich odcinkach jego działanie jest ograniczone i potrzeba więcej czasu aby spełnił swoje zadanie. Można go również mieszać z AR9100 (zalecane w sytuacji, gdy chcemy dodatkowo doczyścić silnik). Kolega mechanik sprawdzał czystość silnika (zdjął pokrywę) po AR2300 i był naprawdę ładnie doczyszczony.

                            Komentarz

                            • koka
                              Rider
                              • 2015
                              • 321
                              • Seat

                              Zamieszczone przez tomek evo
                              Można go również mieszać z AR9100 (zalecane w sytuacji, gdy chcemy dodatkowo doczyścić silnik).
                              co myślisz o połączeniu Specola Golda 5W40 z AR9100 ? wydaje mi się, że olej z przyzwoitym TBN + AR9100 też zagwarantuje w dłuższej perspektywie "doczyszczanie" silnika.
                              Czy stosowanie preparatów AR2300 czy AR9100 niesie jakieś ryzyko dla starszych silników ?
                              Leon 1.6 16V 105 KM

                              Komentarz

                              • pedros
                                RS
                                • 2009
                                • 1958
                                • Volkswagen
                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                Ergo 5w40 na bazie syntetycznej nie musi być mocno uzdatniany :> A powiedz mi za co odpowiedzialne są Alkylfenole?
                                Za opóźnienie procesu utleniania. Nadaje tez odporność na tworzenie się emulsji. Reasumując przeciwutleniacz.


                                Teraz znaleźć olej oparty na pełnej bazie syntetycznej to ze świecą szukać albo Racing albo ściema bo karta dziwnym trafem zaktualizowana jest jeszcze celowo niedostępna.

                                [ Dodano: Czw 16 Cze, 16 11:42 ]
                                Źle mnie zrozumiałeś - 502 wiadomo, że jest słabą normą i nawet podrzędne 10w40 ją spełnia jednak gdy na bańce stoi MB 229.5 to już musi się olej trochę wysilić na testach albo?
                                Świetnie pokazuje to CHART LUBRIZOLA


                                A jeszcze lepiej pokazuje że 504 507 bije na łeb nawet 229.5 (1)

                                Komentarz

                                • cytrynowiec
                                  L&K
                                  • 2015
                                  • 1056
                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                  koka, UOA AR9100 pokazało TBN 3,7, z tym Specolem razem będzie ok. 14 Z tego co pisał importer Archoila po takim zabiegu przy następnej zmianie płukanka raczej nie jest potrzebna chyba że silnik jest mocno zapuszczony, ale skoro wcześniej płukałeś też Archoilem to chyba wsio jasne, baza pod 9100 idealna. :wink:

                                  Komentarz

                                  • pedros
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 1958
                                    • Volkswagen
                                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                    A jesteście pewni że TBNy sumują się? :diabelski_usmiech

                                    Komentarz

                                    • cytrynowiec
                                      L&K
                                      • 2015
                                      • 1056
                                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                      Wg oficjalnego info o AR9100:

                                      "AR9100 zdecydowanie wydłuża cykl wymiany oleju podwyższając TBN nawet o ponad 3,5 oraz obniżając TAN nawet o 50%. AR9100 pozostaje czynny w oleju przez cały okres pomiędzy jego wymianami."

                                      Komentarz

                                      • pedros
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 1958
                                        • Volkswagen
                                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                        Tym bardziej używam z lepszym samopoczuciem w 507

                                        Komentarz

                                        • cytrynowiec
                                          L&K
                                          • 2015
                                          • 1056
                                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                          AV-L 0w30 i AR9100?

                                          Komentarz

                                          • pedros
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 1958
                                            • Volkswagen
                                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                            Zamieszczone przez cytrynowiec
                                            AV-L 0w30 i AR9100?
                                            Jeszcze nie. Ten zestaw czekania jesień l.


                                            Teraz lata Miller XF LL z 507 i Arkadiusz 9100.

                                            Jest ciszej niż w benzynie :diabelski_usmiech

                                            Komentarz

                                            • admeen
                                              Classic
                                              • 2016
                                              • 1

                                              Panowie, potrzebuję pomocy. Przeleciałem już cały wątek, ale jak często w takich przypadkach bywa dalej nie mogę się zdecydować. Otóż zbliża mi się termin wymiany oleju. Auto kupione kilka miesięcy temu 1.4 TSI 122KM rocznik 2013, przebieg 25 tys. km. Z tego co poprzedni właściciel mówił, auto jest zalane 0W40 (nie wiem czemu, nie pytajcie, w książce niestety nie ma info o oleju). Z racji, że chciałbym pewne rzeczy w tym aucie uporządkować potrzebuję pomocy.

                                              Pytanie nr 1: 0W40 czy 5W40?
                                              Pytanie nr 2: Na co się zdecydować? Bardzo dobrze na papierze wygląda Mobil 1 New Life 0W40 , podobnie Motul X-max 0W40

                                              Czy nie warto się bawić i pójść np. w Penrite'a?

                                              Auto głównie użytkowane w mieście, ale od czasu do czasu zdarza się trasa, a wtedy obrotomierz czesto wskazuje 4 tys. obr.

                                              Komentarz

                                              • prezes73
                                                Rider
                                                • 2015
                                                • 522
                                                • Hyundai

                                                crom.de, Myślałem że ten ;-) : http://sklep-oleje.pl/pl/p/Valvoline-Synpower-0W-40/470

                                                [ Dodano: Czw 16 Cze, 16 15:09 ]
                                                koka, Ja nadal latam na neste i nie widzę potrzeby zmiany na inny, na lato pewnie też da radę ;-)
                                                Myślałem jeszcze o tym oleju: http://sklep-oleje.pl/pl/p/Valvoline-Synpower-0W-40/470

                                                Komentarz

                                                • tomek evo
                                                  Rider
                                                  • 2013
                                                  • 474
                                                  • Superb II combi (3T5)

                                                  Zamieszczone przez koka
                                                  Zamieszczone przez tomek evo
                                                  Można go również mieszać z AR9100 (zalecane w sytuacji, gdy chcemy dodatkowo doczyścić silnik).
                                                  co myślisz o połączeniu Specola Golda 5W40 z AR9100 ? wydaje mi się, że olej z przyzwoitym TBN + AR9100 też zagwarantuje w dłuższej perspektywie "doczyszczanie" silnika.
                                                  Czy stosowanie preparatów AR2300 czy AR9100 niesie jakieś ryzyko dla starszych silników ?
                                                  Napisze tak. Specol Gold 5w40 plus AR9100 to bardzo udane połączenie i cenowo praktycznie nie do pobicia. AR9100 też ma funkcje czyszczące i w szczególności w większej ilości (niż standardowe 35 ml/l) dobrze czyści silnik ale zawsze warto na 1,5-2 tys. przed wymianą dodać trochę AR2300. Nie znam przeciwwskazań do stosowania AR2300 lub AR9100 w starszych silnikach. Oba preparaty stosowałem w autach z przebiegiem ponad 700 tys.

                                                  Komentarz

                                                  • koka
                                                    Rider
                                                    • 2015
                                                    • 321
                                                    • Seat

                                                    Zamieszczone przez tomek evo
                                                    AR9100 też ma funkcje czyszczące i w szczególności w większej ilości (niż standardowe 35 ml/l) dobrze czyści silnik.
                                                    czyli można dawać więcej ? a jeśli tak to ile ?
                                                    Leon 1.6 16V 105 KM

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...