michal8937 czy w tym silniku Ford zaleca olej o obniżonej lepkości wysokotemperaturowej (energooszczędne)?
Jeżeli nie to 5w30 np: Repsol Elite Common Rail, Eurol Super Lite, Shell Helix Ultra, Specol Gold Synthetic.
Jest już dostępna analiza chemiczna olejów 508.00?
Przecież to są oleje pod bioetanol :diabelski_usmiech
Ponadto są Full SAPS w konkretnym celu również 509.00 dla paliw NISKIEJ JAKOŚCI O WIELKIEJ ZAWARTOŚCI SIARKI.
Owszem TBN bardzo wysoki ale to oleje nie dla nas.
No i parametry są klasą samą dla siebie w tym przedziale cenowym.
Pidziek ale powiedz mi szczerze, czy jest szansa zrobić topowy olej w cenie najgorszego? Wierzysz w cuda? Ja np. usiłowałem się dowiedzieć jaka jest baza specola, nie udało mi się, więc zakładam, że to HC.
Sam koszt produkcji oleju nie jest wysoki. Oczywiście dobra baza olejowa i bogaty pakiet dodatków podnoszą koszty produkcji ale zdecydowanie najwięcej płacimy za koszty pośrednie : reklamę, marketing oraz koszty ogólnego zarządu. Do tego jeśli łańcuch dystrybucyjny jest długi to każdy z pośredników musi na tym zarobić. W przypadku takich olejów jak Amsoil czy Penrite dochodzą niemałe koszty transportu i opłaty celno-podatkowe. W przypadku Specola ja czy Piotr kupujemy bezpośrednio od producenta więc nie ma pośredników. Dodatkowo Specol w ogóle nie inwestuje w reklamę i marketing a wszystkie koszty trzyma bardzo mocno w ryzach. Płacimy więc prawie wyłącznie za olej a nie za kontrakty reklamowe na torach wyścigowych czy programy warsztatowe o nowych siedzibach i jachtach prezesów nie wspominając.
Z tego co wiem to są nawet podjęte kroki prawne w temacie negatywnych opinii byłych pracowników.
Oleje Specol z serii Gold są na bogatej bazie PAO (zawartość 20-50%) a z serii premium też mają sporą zawartośc PAO. To nie są oleje robione wg.receptury : bierzemy gotową bazę i gotowy pakiet dodatków pod dana normę , tylko fajnie skomponowane oleje tak aby ich parametry były możliwie jak najlepsze.
Oczywiście nie twierdzę, że Specol robi lepsze oleje od Amsoila czy Penrite ale za te pieniądze naprawdę cięzko dostać coś lepszego a w większości przypadków nawet porównywalnego.
Sam testuje w swojej "flocie" oleje Specol i jestem z nich bardzo zadowolony podobnie jak wszyscy, którzy zastosowani ten olej i się na ten temat wypowiedzieli (nie znam negatywnych opinii tych co stosowali - jeśli takowe sa to się z nimi zapoznam).
Dla mnie Specol to tańsza alternatywa dla drogich olejów takich jak Castrol, Mobil, Shell czy Liqui Moly. Dla najbardziej wymagających są takie oleje jak Penrite czy Amsoil i wybrane oleje innych marek (np. Synthoile od LM).
Dodam od siebie, jeśli ktoś ma pod sobą prawdziwa flotę to koszt podmiany na Specola daje oszczędność 300 pln netto per auto co generuje oszczędności rzędu ok 30 000 pln netto na jednej wymianie. Połowa aut ma 2 wymiany w roku statystycznie.
:diabelski_usmiech wystarczy wziąć bania oleju i nawet na gwarancji auta można serwisowa w ten sposób.
U mnie "w fabryce" po 7 latach dopiero wpadli na to o czym trabilem głośno właśnie 7 lat temu w temacie płynów do spryskiwaczy
W kontekście jakości Specola jeśli są aprobaty to nie ma ryzyka, byle firma nie realizowała niecnego planu na podmiany składu w czasie :twisted:
Co do 0w20 508/509, PDS już jest:
http://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/1667C8C3C2C8DC0980257FDC004AABA1/$File/BPXE-ABQCHF.pdf
Prüfmethoden Einheit Castrol EDGE Professional LL IV FE 0W-20
Relative Dichte bei 15 °C DIN 51757 g/ml 0.84
kinematische Viskosität 100 °C DIN 51562 mm²/s 8.1
kinematische Viskosität 40 °C DIN 51562 mm²/s 44
Viskosität, CCS -35 °C (0W) DIN 51377 mPa.s (cP) 3900
Viskositätsindex ISO 2909 - 164
Pour Point ASTM D97 °C -66
Sulfatasche DIN 51575 % wt 0.75
Flammpunkt ASTM D93 °C 209
MSDS też jest, prawie czyste PAO, http://msdspds.castrol.com/ussds/amersdsf.nsf/Files/ADC5291BBD01281D80257FC4005271A3/$File/11094437.pdf
Ma być w Polsce w październiku.
Firma Castrol, jeden z wiodących producentów środków smarnych na świecie, ogłosiła wprowadzenie Castrol EDGE Professional LL IV FE 0W-20, pierwszego oleju silnikowego 0W-20 do …
Dodam od siebie, jeśli ktoś ma pod sobą prawdziwa flotę to koszt podmiany na Specola daje oszczędność 300 pln netto per auto co generuje oszczędności rzędu ok 30 000 pln netto na jednej wymianie. Połowa aut ma 2 wymiany w roku statystycznie.
:diabelski_usmiech wystarczy wziąć bania oleju i nawet na gwarancji auta można serwisowa w ten sposób.
U mnie "w fabryce" po 7 latach dopiero wpadli na to o czym trabilem głośno właśnie 7 lat temu w temacie płynów do spryskiwaczy
W kontekście jakości Specola jeśli są aprobaty to nie ma ryzyka, byle firma nie realizowała niecnego planu na podmiany składu w czasie :twisted:
Mam dużego Klienta flotowego, który bierze praktycznie tylko Specola. Wszystkie auta na gwarancji w tym Mercedesy i Audi i nie ma problemu z przeglądami gwarancyjnymi. Oszczędności w stosunku do cen z ASO (700 zł za olej do E-klasy) są całkiem spore i w skali roku są to już zupełnie wymierne kwoty.
Panowie a co powiecie o takim porównaniu:
1. Elf Evolution 900 SXR 5W-40 vs Specol Gold 5W-40;
2. Elf Evolution 900 Full - Tech 0W-30 vs Specol Gold 0W-30?
Ponieważ szykuję się do wymiany w Lagunie II 2.0T 204 KM oraz w Megane II 1.4 94 KM i mimo dość mocno ograniczonego zaufania do wyrobów spod marki Specol, jestem gotów dać im szansę...
Lecz jakoś mam wątpliwości co do bazy PAO w olejach Specol za tak niskie pieniądze, zwłaszcza, że ktoś pisał, że śmierdzą jak HC...?
Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->
No tak, ale Total/Elf otwarcie piszą "Synthetic technology", cenę też mają niewygórowaną
Z kolei na temat Specola piszą ludzie o bazie PAO, tylko czy na pewno? Czy da radę w tej cenie...?
Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->
Znajomy badał te oleje już i tam jest PAO na 100%. Ilość różna w zależności od oleju ale w serii Gold i Premium jest PAO. Rozmawiałem wielokrotnie na ten temat z Świętej Pamięci Prezesem i zapewniał mnie,że podstawą są bazy oparte na PAO, nie HC. On sam jako technolog miał największy wpływ na skład oleju i wiedział na ten temat wszystko. Oczywiście to,że ja w to wierzę nie musi oznaczać, że każdy musi w to wierzyć. Pisze tylko co wiem/usłyszałem od najlepiej poinformowanej w tym temacie osoby. Poczekajmy spokojnie na wyniki badań i wtedy będzie dużo więcej wiadomo co i jak.
Znajomy badał te oleje już i tam jest PAO na 100%. Ilość różna w zależności od oleju ale w serii Gold i Premium jest PAO. Rozmawiałem wielokrotnie na ten temat z Świętej Pamięci Prezesem i zapewniał mnie,że podstawą są bazy oparte na PAO, nie HC. On sam jako technolog miał największy wpływ na skład oleju i wiedział na ten temat wszystko. Oczywiście to,że ja w to wierzę nie musi oznaczać, że każdy musi w to wierzyć. Pisze tylko co wiem/usłyszałem od najlepiej poinformowanej w tym temacie osoby. Poczekajmy spokojnie na wyniki badań i wtedy będzie dużo więcej wiadomo co i jak.
Całkiem możliwe, że faktycznie tak jest, ale badania na pewno rozwieją wszystkie wątpliwości
Elf w tych olejach co podałem dodaje choć trochę PAO lub estrów? Ktoś coś wie?
Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->
michal8937 czy w tym silniku Ford zaleca olej o obniżonej lepkości wysokotemperaturowej (energooszczędne)?
Jeżeli nie to 5w30 np: Repsol Elite Common Rail, Eurol Super Lite, Shell Helix Ultra, Specol Gold Synthetic.
Kurcze, tego nie wiem.
A z tych które wymieniłem jaki będzie najlepszy do Focusa i Golfa?
Macie szczęście bo zlikwidowano rozlewnie w Śląskim i zabrano 65tys gotowego mobila i castrola, coś wlewaliście w ostatnim pół roku? :lol:
To jest właśnie jeden z powodów, przez które nie polecam Castrola i Mobila i nimi nie handluje. Na papierze pięknie ładnie a potem ktoś leje pewnie zwykłego najtańszego minerała, w porywach może pólsyntetyka. Przecież ten podrabiany olej ktoś kupuje - on się nie rozpuszcza w powietrzu. Ja i inni forumowi sprzedawcy pewnie nigdy nie kupiliby olejów z niewiadomego źródła bo każdy dba o swoją markę i renomę a zaufanie to podstawa ale takich co chcą łatwo zarobić wprowadzając do obrotu (niekoniecznie nawet w pełni świadomie) trefny towar jest wielu. Kolega co ma warsztat robił właśnie remont silnika gdzie lany był zawsze Mobil 10w40. Zrobił się taki nagar,że pozatykało odmę, kanały i cos tam jeszcze się stało i w efekcie silnik szlag trafił. Olej kupowany w sklepie stacjonarnym. Albo ten olej to taki szajs albo ktoś nieświadomie jechał na podróbach. Chyba każdy na tym forum ma świadomość,że kupuje się oleje z wiarygodnego źródła ale niestety większość nie wie a masa mechaników ma totalnie w d..pie co leje Klientowi i za ile kilometrów silnik powie pa pa.
Komentarz