Czyli wbrew pozorom jest to lepszy produkt niż poprzednik? Ja na tyle na olejach się nie znam, ale na FB jeden kolega głosi, że FS "gówno wort" po zmianach
Pewnie chodzi o HTHS - teraz niższy bo 3.6. Coś za coś, postęp kosztuje, a do GTR-ów czy innych mocarzy spokojnie można znaleźć równie dobre oleje.
Wg zapewnień Mobila norma A40 Porsche jest i potwierdzają że spełnia 503.01 więc oliwa wytrzymała.
koka 0w30 w 502.00 oczywiście dobre, da różnicę w pracy silnika. Podwyższonym ryzykiem syfu są silniki benzynowe z wtryskiem bezpośrednim - i tu jest głównie problem.Pewnym wyjątkiem są te które mają dodatkowe wtryskiwczacze np. nowe 1.8 TSI czy silniki D4 Toyoty. Ciekawym podejściem o którym pisał pedros jest stosowanie tych olejów do silników ogólnie azjatyckich, ale to temat na osobną gatkę
naver dokładnie, ten olej jest do tego stworzony i w MPI świetnie się sprawdza, a LPG mu nie straszne
Bonusem jest lepsza płynność w niskich temperaturach - bo MRV jest teraz sporo niższe.
no dobra, silnik co prawda "starej daty" ale egr, kat, przepustnica, "koksujące" pierścienie ? może coś lżejszego dla odmiany ?
Co mogę dodać do VST, moim zdaniem brało więcej oleju bo "katowałem" auto okazało się,że sprzęgło się ślizgało a jak chciałem zrobić swoje to musiałem go gonić, teraz po wymianie sprzęgła na miękko na 5 wssysam praktycznie kogo chce bez zbędnych redukcji i podjazdu po czerwoną kreskę.
cytrynowiec tak zrobię zwłaszcza,że wymiana oleju wychodzi mi dwa razy w roku a jednak różnica 140zł a 70zł to znaczna sprawa i skoro Specol się nadaje to czemu nie tylko czy na pewno ogarnie, bo jak przeglądałem fora to leją go do mniejszych silników
Shell różnicuje produkty i widać to w VOA RUS ze względu na różne miejsca produkcji...ale i tak uważam że ogólnie to bardzo porządne oleje. Kiedyś pisałem że jeżeli miałbym szukać / kombinować M1 0w40 a Shella 0w40 od dystrybutora - nawet z all - bo jest taki, to wziąłbym Shella.
Odnośnie Specola 0w40 to już tu był chwalony nawet niedawno i znowu podobno NOACK 8,9 - hmm naprawdę nieźle choć w kartach 8,0. Karta pokazuje poniżej 11% PAO.
Specola leją i do mocnych maszyn - bardzo często z AR9100.
cytrynowiec faktycznie jest na allegro dystrybutor shella, ale 0w40 nie mają obecnie w bańkach większych niż litra. Do wymiany oleju jeszcze trochę mam, muszę się zdecydować co się nada najlepiej i najmniej wydrenuje kieszeń.
Chociaż jak czytam te Wasze wywody i skróty w fachowych nazwach to niewiele wiem, więc ostatecznie będę się musiał i tak zdać na Waszą pomoc
Wychodzi na to, że można będzie dywagować co wybrać z M1, Shell, Specol wszystko w 0W40.
Pewniakiem w lepkości 0W40 jest dla mnie Neste City Pro 0W40. Teraz jest promocja na ten olej i można kupić go taniej niż cena katalogowa a od forumowych sprzedawców z dodatkowym rabatem.
Akurat z Neste City Pro 0W40 mam jak najgorsze doświadczenie. W G7R był zalany po Penrite10 Tenths Premium 0W40 i wyleciał z niego po mniej niż 5 kkm.
Powody - bardzo wysoka temperatura pracy, głośna praca silnika - zarówno na zimno jaki na gorąco, jakbym zalał wodę zamiast oleju.
Zastąpił go Ravenol SSL 0W40 i sytuacja wróciła do normy, cicha i lekka praca silnika w pełnym zakresie temperatur i obrotów, niska temperatura robocza silnika.
Dobijam teraz do 10 kkm na Ravenolu i albo zostanę przy nim albo wrócę do Penrite'a.
BTW, wszystkie oleje doprawiam dawką AR9100.
With age comes wisdom, but sometimes age comes alone
Akurat z Neste City Pro 0W40 mam jak najgorsze doświadczenie. W G7R był zalany po Penrite10 Tenths Premium 0W40 i wyleciał z niego po mniej niż 5 kkm.
Powody - bardzo wysoka temperatura pracy, głośna praca silnika - zarówno na zimno jaki na gorąco, jakbym zalał wodę zamiast oleju.
Zastąpił go Ravenol SSL 0W40 i sytuacja wróciła do normy, cicha i lekka praca silnika w pełnym zakresie temperatur i obrotów, niska temperatura robocza silnika.
Dobijam teraz do 10 kkm na Ravenolu i albo zostanę przy nim albo wrócę do Penrite'a.BTW, wszystkie oleje doprawiam dawką AR9100.
ja co prawda nie jestem aż tak krytyczny ale pamiętam, że u mnie Neste 0W40 szybko się skończył i po zachwytach było potem tak sobie ... więc coś w tym jest. Penrite 0W40 był równie dobry / lepszy jak Ravenol SSL ?
Akurat z Neste City Pro 0W40 mam jak najgorsze doświadczenie. W G7R był zalany po Penrite10 Tenths Premium 0W40 i wyleciał z niego po mniej niż 5 kkm.
Powody - bardzo wysoka temperatura pracy, głośna praca silnika - zarówno na zimno jaki na gorąco, jakbym zalał wodę zamiast oleju.
Zastąpił go Ravenol SSL 0W40 i sytuacja wróciła do normy, cicha i lekka praca silnika w pełnym zakresie temperatur i obrotów, niska temperatura robocza silnika.
Dobijam teraz do 10 kkm na Ravenolu i albo zostanę przy nim albo wrócę do Penrite'a.
BTW, wszystkie oleje doprawiam dawką AR9100.
Ja mam akurat pozytywne doświadczenia z tym olejem i ogólnie ludzie go chwalą ale faktycznie w 2.0 TSI na tym oleju silnik podobno chodzi nieco głośniej niż na Millersie czy Penrite bo już 2 osoby mi to sygnalizowały. Za to w większości przypadków silniki pracują na tym oleju lepiej, choć zależy oczywiście co było lane wcześniej. I trzeba też pamiętać, że Penrite jest przynajmniej 50% droższy. Ogólnie mam informacje zwrotne, ze silniki bardzo dobrze pracują na olejach Neste (City Pro 5W40, City Pro W longlife III 5W30, City Standard 5W40 pod 505.01) i pokrywa się to z tym co pisał Piotr.
Ja mam akurat pozytywne doświadczenia z tym olejem i ogólnie ludzie go chwalą ale faktycznie w 2.0 TSI na tym oleju silnik podobno chodzi nieco głośniej niż na Millersie czy Penrite bo już 2 osoby mi to sygnalizowały. Za to w większości przypadków silniki pracują na tym oleju lepiej, choć zależy oczywiście co było lane wcześniej. I trzeba też pamiętać, że Penrite jest przynajmniej 50% droższy. Ogólnie mam informacje zwrotne, ze silniki bardzo dobrze pracują na olejach Neste (City Pro 5W40, City Pro W longlife III 5W30, City Standard 5W40 pod 505.01) i pokrywa się to z tym co pisał Piotr.
Dodam tylko ze Neste to dobrze skalkulowany olej cena-jakosc. U mnie w kilku autach sie nie sprawdził jesli chodzi o kulture pracy- wiec ja poszedłem w Swoja Klasyke
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
Akurat z Neste City Pro 0W40 mam jak najgorsze doświadczenie. W G7R był zalany po Penrite10 Tenths Premium 0W40 i wyleciał z niego po mniej niż 5 kkm.
Powody - bardzo wysoka temperatura pracy, głośna praca silnika - zarówno na zimno jaki na gorąco, ......
BTW, wszystkie oleje doprawiam dawką AR9100.
Hmmm jakby tu powiedzieć ... na oleju mineralnym jest tez cichuteńko aksamitnie a na PAO młóci jak ch*l€r@
dlatego ja np przestałem oceniać akustykę bo to może wprowadzać w błąd :/
Komentarz