Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Ant
    Ambiente
    • 2010
    • 129

    Rozmawiałem z właścicielem S3 i on swojego TFSI leje Motula X-lite 8100 0W30. PAOLO ESCO, myślisz że będzie to lepsze rozwiązanie dla mnie od Specyfica? Ten olej jest polecany przez Motula właśnie do S3 i TT.
    RS
    pozdrawiam
    Marcin

    Komentarz

    • PAOLO ESCO
      RS
      • 2009
      • 6626
      • Volkswagen
      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

      Zamieszczone przez KubaMpakiet
      co myslisz o REPSOL...
      Po 2005 roku Seaty z fabryki wychodzą na oleju Repsol...
      Repsol Elite Competicion 5W40 i podobnie Repsol Elite Long Life 50700/50400 5W30
      oraz pozostałe - mieszane uczucia...większość to olej Mid SAPS - ograniczona zawartość popiołu siarczanowego , NOACK powiedziałbym bardzo słaby, Lepkość strukturalna w temp.- 30C CCS - słaba , pozostałe parametry dobre i bardzo dobre np Lepkość oleju... :roll: ...nie miałem styczności z Repsolem, osobiście bym go chyba nie zalał ze względy na słaby NOACK ( nie stabilne właściwości fizyko-chemiczne) min. i dziwną rozbieżność parametrów oleju...z jednej strony ma bardzo dobry punk płynięcia z drugiej Lepkość strukturalna w temp.- 30C na poziomie 6600... :?

      [ Dodano: Sro 09 Mar, 11 16:22 ]
      Zamieszczone przez Ant
      S3 i on swojego TFSI leje Motula X-lite 8100 0W30
      - Do silników AUDI o mocy 210 i 225 KM (S3 i TT) wcześniej należało stosować olej MOTUL 8100 E-TECH 0W-40.
      Obecnie E-Techa zastąpił właśnie X-Lite 8100 0W/30
      Kolega wie co leje - pogratulować mu decyzji i tego że nie słucha "znawców" którzy twierdzą że 0W/30 to woda a w dodatku zagotuje się w lecie :lol: Wysoki HTHS ochroni silnik w ciężkich warunkach termicznych. Podobno jest to olej oparty o estry. Nie wiem ile w nim jest tych estrów ale olej jest naprawdę godny polecenia. Jeden z ciekawszych produktów Motula

      X-Lite 8100 0W/30 - VW 503.01, 502.00, 505.00 k POLECAM
      Dodaję "screeny" ze szkolenia z Motula mam nadzieję że też się przydadzą.
      Załączone pliki
      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

      Komentarz

      • Sebastian_M26
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 1823
        • Superb II (3T4)

        PAOLO ESCO,
        Sam stosuje X-Lite, ale kiedyś widziałem że norma 504.00 przewiduje większą czystość w kolektorze wlotowym a w TSI jak wiadomo nie ma co czyścić zaworów, pozostaje tylko mgiełka oleju.

        Kiedyś gdzieś znalazłem taki wielokąt dotyczący norm olejowych, coś ala pajęczynka, wiesz o czym mówie?
        Seria 188KM/270Nm na 95RON

        Komentarz

        • PAOLO ESCO
          RS
          • 2009
          • 6626
          • Volkswagen
          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

          Zamieszczone przez Sebastian_M26
          wielokąt dotyczący norm olejowych, coś ala pajęczynka
          :jaja wiem http://sas-origin.onstreammedia.com/.../pc/index.html

          [ Dodano: Sro 09 Mar, 11 18:33 ]
          Zamieszczone przez Sebastian_M26
          Sam stosuje X-Lite
          no proszę ... i jakie masz o tym oleju zdanie? Jak silnik na nim pracuje? Podejrzewam, że lekko a w zimie zdecydowanie lżej odpalał. Ubywa oleju w silniku? Jakieś inne spostrzeżenia? Kupujesz olej u Kolegi elemenateur ? Tak z ciekawości pytam. Pewnie innym też się przydadzą takie informacje.
          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

          Komentarz

          • Sebastian_M26
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 1823
            • Superb II (3T4)

            Mogę porównać tylko do Motul 504.00

            Na pewno przy zimnym starcie, hydrauliczny napinacz łańcucha szybciej "łapie" ciśnienie i łańcuch robi się cichy. Tak samo hydraulika zaworów.
            Jeśli chodzi o zużycie to jak tylko olej się rozgrzeje to często prowadze silnik do 7-7,5tyś obr więc nie jestem osobą do "pomiarów" tego parametru.

            Dolotu jeszcze nie rozbierałem, więc nie wiem jak z osadami.
            Seria 188KM/270Nm na 95RON

            Komentarz

            • PAOLO ESCO
              RS
              • 2009
              • 6626
              • Volkswagen
              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

              Zamieszczone przez Sebastian_M26
              przy zimnym starcie, hydrauliczny napinacz łańcucha szybciej "łapie" ciśnienie i łańcuch robi się cichy. Tak samo hydraulika zaworów.
              tak podejrzewałem - dziękuję
              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

              Komentarz

              • Sebastian_M26
                RS
                S_OCP Member
                • 2005
                • 1823
                • Superb II (3T4)

                PAOLO ESCO,
                A tak wogóle to w Polsce pojawił się oficjalny dystrybutor Motul-a? Bo do tej pory to chyba było kilku importerów?
                Pytam się, kto mógł robić szkolenie, intercars?
                Seria 188KM/270Nm na 95RON

                Komentarz

                • PAOLO ESCO
                  RS
                  • 2009
                  • 6626
                  • Volkswagen
                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                  Zamieszczone przez Sebastian_M26
                  kto mógł robić szkolenie, intercars?
                  :?: heee dobre pytanie :roll: może kolega elemenateur zna odpowiedź...

                  już wiem :szeroki_usmiech - to TA firma robiła szkolenie 8 kwietnia 2010 w Książenicach
                  http://strona.i-car.nazwa.pl/motul.html :yay:
                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                  Komentarz

                  • lampion
                    Ambiente
                    • 2010
                    • 198
                    • Octavia II (1Z3)
                    • CLCB 2.0 TDI CR 140 KM

                    Koledzy podłącze się do tematu

                    Co prawda nie mam benzyniaka, ale opisze swoje doświadczenia w olejem LM TOP TEC 4200. Autko mam od września 2010r. Przejechałem dopiero 7000 km. Zrobiłem wymianę oleju wg. starej szkoły czyli 1500 km (ja miałem akurat 1780 ) zmiana oleju na świeży czyli LM TOP TEC 4200. Przy czym pierwsze 1500 delikatna jazda nie przekracając 3000 obr.min w benzyniaku i 2500 obr/min w dieslu. W czasie delikatnej jazdy (czyli do przebiegu 1500km) na miarce ubyło ok 2mm oleju (jedni powiedzą, że to normalne bo się docierał, ale ja uważam że to słaba jakość oleju). Po zmianie oleju poddałem go testowi na autostradzie (nie w Polsce) rozbujałem go max. do 218 km/h z górki było 228 ale nie o to chodzi. Jechałem tak dobre 50 km z max. prędkościa i temp silnika cały czas była w normie. W sumie zrobiłem 1400 km po autostradzie w dwa dni. Także trochę dostał (spalanie wyszło mi ok 7,8 l na 100) i po tym teście sprawdziłem poziom oleju i jakież wielkie było moje zaskoczenie, że nic nie ubyło. Mimo wysokich obrotów i dobrego przeciążania silnika nie było różnicy na miarce. I bardzo się cieszyłem z zakupu jakiego dokonałem aż do dzisiaj. Wyczytałem, że LM TOP TEC 4200 spełnia normę EURO 4 a nie EURO 5. Mój szkodnik jest na CR z DPF i powinien mieć olej spełniający EURO 5 i teraz się zastanawiam czy zrobiłem dobrze czy nie? Jak sądzicie?

                    Komentarz

                    • PAOLO ESCO
                      RS
                      • 2009
                      • 6626
                      • Volkswagen
                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                      lampion - pisz tutaj - wątek o olejach do diesla http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...288&start=2070
                      LM 4200 - Szczególnie nadaję się do pojazdów spełniających normę EURO IV czyli pojazdów wyposażonych w filtr cząstek stałych(DPF/FAP) - bez paniki - TT4200 chroni filtr cząstek stałych . Na przyszłość zmienisz na olej z normą Euro V i będzie OK.

                      POLECANE BMW – motoryzacyjna potęga, która startowała jako zakład lotniczy Poznaj historię Popularne kategorie Bezpieczeństwo Czytaj wszystko BWM Czytaj wszystko Historia Czytaj wszystko Poradniki Czytaj wszystko Mandaty karne Czytaj wszystko Oświetlenie Czytaj wszystko




                      Zamieszczone przez lampion
                      na miarce ubyło ok 2mm oleju
                      Zamieszczone przez lampion
                      ja miałem akurat 1780 km
                      normalne że w nowym silniku może trochę ubyć oleju
                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                      Komentarz

                      • lampion
                        Ambiente
                        • 2010
                        • 198
                        • Octavia II (1Z3)
                        • CLCB 2.0 TDI CR 140 KM

                        lampion napisał/a:
                        ja miałem akurat 1780 km
                        normalne że w nowym silniku może trochę ubyć oleju

                        PAOLO dla mnie nie jest to do końca normalne ponieważ jeździłem Mercedesem klacy C od nowości wlany Motul (nie znam dokładnej specyfikacji) również go testowałem max. speed 244km/h obecnie przejechane 3400km i zero zużycia oleju. Nie wiem czy jest to spowodowane lepszymi materiałami użytymi do budowy silnika ale mi się wydaje że jednak to olej. Ale nie będę się sprzeczał z expertem

                        Komentarz

                        • PAOLO ESCO
                          RS
                          • 2009
                          • 6626
                          • Volkswagen
                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                          Brat miał E -classe 2,2 diesla - nic mu nie ubywało.
                          Silniki VW obecnie tak mają - niestety... :?
                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                          Komentarz

                          • lampion
                            Ambiente
                            • 2010
                            • 198
                            • Octavia II (1Z3)
                            • CLCB 2.0 TDI CR 140 KM

                            No dobra PAOLO to co polecasz w moim przypadku? Zostać przy LM TOP TEC 4200 (bo się sprawdził i nie bierze oleju) czy zmieniać na to co mi poleciłeś? Chodzi mi głównie o to żebym za chwilę się nie musiał bawić z filtrem DPF. Nadmienię, że samochodu używam poza granicami naszego kraju. Głównie w Afryce

                            Komentarz

                            • PAOLO ESCO
                              RS
                              • 2009
                              • 6626
                              • Volkswagen
                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                              Zamieszczone przez lampion
                              Zostać przy LM TOP TEC 4200 (bo się sprawdził i nie bierze oleju) czy zmieniać na to co mi poleciłeś? Chodzi mi głównie o to żebym za chwilę się nie musiał bawić z filtrem DPF.
                              Narazie zostaw nic się nie stanie a jak sam widzisz olej jakościowo jest dobry. TT4200 -nadaje się do pojazdów pojazdów wyposażonych w filtr cząstek stałych(DPF/FAP) - bez paniki - TT4200 chroni filtr cząstek stałych . Przy następnej wymianie zmienisz na olej z normą Euro V i będzie OK.
                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                              Komentarz

                              • lampion
                                Ambiente
                                • 2010
                                • 198
                                • Octavia II (1Z3)
                                • CLCB 2.0 TDI CR 140 KM

                                Ok dzięki za info.

                                Komentarz

                                • Trusek
                                  Rider
                                  • 2009
                                  • 520
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • DADA 1.5 TSI 150 KM

                                  PAOLO ESCO, czytam i czytam ten watek i ... powiem ze zaczyna to takich rumiencow nabierac ze ho ho.
                                  W zwiazku z tym ze masz dosc spore trybienie w temacie to czy moglbys na podstawie swojej wiedzy ocenic olej MOBILE 1 ESP 5W30. Probowalem to zrobic tak samo analogicznie jak Wy (te wykresy, tabelki, paramerty ... )ale srednio wyszlo mi szukanie.
                                  Chcialbym poznac (moze nie jednoznacznie - bo tego zrobic sie nie da) Wasza opinie o tym oleju. Mam teraz taki i planuje miec nadal, no chyba ze jest lichy i takie tamte ... Poprostu - jak sie ma do tych innych wychwalanych w tym watku.

                                  Dziekuje
                                  <<>> MACIEJ <<>>
                                  Moje Autko - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33986 - Zapraszam

                                  Komentarz

                                  • paysker
                                    Rider
                                    • 2008
                                    • 264

                                    Trusek, właśniePAOLO ESCO, wszytko ci opisał trochę czytania ze zrozumieniem i sam sie dowiesz czy dobry olej masz, :szeroki_usmiech u mnie stanęło na castrol edge 5w 30
                                    http://www.youtube.com/watch?v=bp80iyr2HeU

                                    Nasze Auta: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=26038



                                    Komentarz

                                    • comando
                                      Ambiente
                                      • 2010
                                      • 244

                                      PAOLO ESCO, będziesz tak miły i podpowiesz mi który olej ma lepsze właściwości czyszczące/płuczące ?

                                      Do silników samochodów rajdowych i wyścigowych o większych pojemnościach, z- i bez- turbodoładowania. Idealny np. do rajdowych Subaru Impreza STi i Mitsubishi Lancer Evo, a także mocnych modeli BMW. W pełni syntetyczny olej typu full saps, na bazie potrójnych estrów oraz PAO, z optymalnym pakiet ...


                                      czy

                                      Komentarz

                                      • PAOLO ESCO
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 6626
                                        • Volkswagen
                                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                        CFS 10w60 lub XFS 5w50 :shock: chciał byś to zalać do 1,2 TSI?

                                        Odpowiedz Millersa na brak w kartach charakterystyki danych dotyczących TBN
                                        "Dlaczego w kartach charakterystyki swoich olei Millers Oils nie podaje wartości TBN ..."
                                        Bierze się to z tego, że istnieje przekonanie, iż im większa wartość TBN – tym lepszy olej, co nie do końca jest prawdą. Oleje o starszej specyfikacji (np. API SG/CD) mogą mieć większą liczbę TBN, niż nowoczesne oleje (np. API SM/CF). Dzieje się tak z kilku powodów. Starsze oleje, musiały częściowo zabezpieczać silnik przed paliwem słabej jakości. Dodatkowo, nie musiały zapewniać niskiej emisji spalin. Nowoczesne oleje, zwłaszcza 5w30 LOW SAPS mają niższą zawartość niektórych składników, co wpływa na obniżenie emisji spalin, ale jednocześnie obniża też wartość TBN.

                                        ...Dlatego nie podajemy tych wartości w naszych kartach charakterystyki. Jednocześnie zapewniamy, iż nasze oleje zapewniają najwyższą możliwą ochronę silnika w każdych warunkach. :lol: ....wcale mnie takie durne tłumaczenie nie przekonało :lol: Millers nie ma się czym pochwalić ??? bo gdyby miał zapewne nie omieszkał by te dane umieścić - przecież to przyciąga potencjalnych klientów :roll:

                                        Ten XFS 5w50 - ma podane jakieś bardzo stare ACEA A3-02 i B3-98
                                        (dane z czasów jak mamuty chyba jeszcze żyły :haha: ) - API SL, CF

                                        CFS 10w60 lub XFS - te dwa oleje mają napewno odpowiedni skomponowane dodatki i zapewnią dobrą ochronę silnika. Podejrzewam że 10W60 będzie miał trochę wyższy TBN.

                                        Oba oleje są w umieszczone w produktach Millers - Motosport - i są robione na bazie syntetycznej i mieszance trzech estrów co zapewni pełną ochronę silnika. Podejrzewam, że poziom TBN nie będzie się różnił od innych produktów innych producentów - natomiast zawarte w Millersie dodatki napewno ochronią silnik w pełnym zakresie temeratur i pod obciążeniem.

                                        Natomiast produkty Millers - Premium osobowe to PAO bez dodatków estrów.

                                        Jeśli chcesz ten olej zalać do 1,2 TSI to zastanów się dwa razy - lepkość tego oleju a i jego przeznaczenie jest całkowice nie odpowiednie do tego silnika.
                                        To oleje na tor i do upalania a nie do "cywilnej" normalnej jazdy!
                                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                        Komentarz

                                        • rOBERTO795
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 3465
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                          Jeśli chcesz ten olej zalać do 1,2 TSI to zastanów się dwa razy - lepkość tego oleju a i jego przeznaczenie jest całkowice nie odpowiednie do tego silnika.
                                          To oleje na tor i do upalania a nie do "cywilnej" normalnej jazdy!



                                          Dodatkowo to oleje dla których nie ważna jest czystość spalin, dbałosc o katalizator, spalanie. One maja zapewnić maksymalną ochroną silnika i maksymalne osiagi.
                                          OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                          DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                          Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                          Komentarz

                                          • comando
                                            Ambiente
                                            • 2010
                                            • 244

                                            PAOLO ESCO, to właśnie ma być olej do auta używanego tylko na torze i w KJS (silnik 3sge rev.3 na ostrych wałkach)
                                            A pytam tutaj bo zauważyłem że masz jakieś pojęcie w tym temacie.
                                            Rozumiem że 10W60 mi polecasz jeżeli chodzi o Millersa ?

                                            Komentarz

                                            • PAOLO ESCO
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 6626
                                              • Volkswagen
                                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                              Zamieszczone przez comando
                                              do auta używanego tylko na torze i w KJS
                                              aaaa to trzeba było tak od razu! Tak - polecam. Oba w/w nadadzą się do upalania z tym, że przy 10W/60 możesz naprawdę wysoko kręcić - rozumiem , że po takich wyścigach/upalaniu olej zostanie zlany...bo po ostrej jezdzie należałoby go zmienić.
                                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                              Komentarz

                                              • comando
                                                Ambiente
                                                • 2010
                                                • 244

                                                Zmieniam co 5000km. Wiem że powinienem częściej ale $$$ ops:

                                                A jeżeli chodzi o mój przyszły dupowozik 1.2 TSI co byś polecił ? Nie musi być Millers 8)

                                                Komentarz

                                                • oktego
                                                  Classic
                                                  • 2011
                                                  • 14

                                                  Może coś takiego http://motoego.pl/Olej-silnikowy-syntetyczny-MOTUL-SPECIFIC-504-00-5(3,5026,4681).aspx
                                                  MOTOEGO ista

                                                  Komentarz

                                                  • szkoda
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2005
                                                    • 22543

                                                    to jest normalna cena, czy jakaś lipa
                                                    saport techniczny baj DGW
                                                    była BKD+DSG '05 120kkm
                                                    była BXE '08 190kkm
                                                    no i nie ma :-)

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...