Rozmawiałem z właścicielem S3 i on swojego TFSI leje Motula X-lite 8100 0W30. PAOLO ESCO, myślisz że będzie to lepsze rozwiązanie dla mnie od Specyfica? Ten olej jest polecany przez Motula właśnie do S3 i TT.
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez KubaMpakietco myslisz o REPSOL...
Repsol Elite Competicion 5W40 i podobnie Repsol Elite Long Life 50700/50400 5W30
oraz pozostałe - mieszane uczucia...większość to olej Mid SAPS - ograniczona zawartość popiołu siarczanowego , NOACK powiedziałbym bardzo słaby, Lepkość strukturalna w temp.- 30C CCS - słaba , pozostałe parametry dobre i bardzo dobre np Lepkość oleju... :roll: ...nie miałem styczności z Repsolem, osobiście bym go chyba nie zalał ze względy na słaby NOACK ( nie stabilne właściwości fizyko-chemiczne) min. i dziwną rozbieżność parametrów oleju...z jednej strony ma bardzo dobry punk płynięcia z drugiej Lepkość strukturalna w temp.- 30C na poziomie 6600... :?
[ Dodano: Sro 09 Mar, 11 16:22 ]
Zamieszczone przez AntS3 i on swojego TFSI leje Motula X-lite 8100 0W30
Obecnie E-Techa zastąpił właśnie X-Lite 8100 0W/30
Kolega wie co leje - pogratulować mu decyzji i tego że nie słucha "znawców" którzy twierdzą że 0W/30 to woda a w dodatku zagotuje się w lecie :lol: Wysoki HTHS ochroni silnik w ciężkich warunkach termicznych. Podobno jest to olej oparty o estry. Nie wiem ile w nim jest tych estrów ale olej jest naprawdę godny polecenia. Jeden z ciekawszych produktów Motula
X-Lite 8100 0W/30 - VW 503.01, 502.00, 505.00 k POLECAM
Dodaję "screeny" ze szkolenia z Motula mam nadzieję że też się przydadzą.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
PAOLO ESCO,
Sam stosuje X-Lite, ale kiedyś widziałem że norma 504.00 przewiduje większą czystość w kolektorze wlotowym a w TSI jak wiadomo nie ma co czyścić zaworów, pozostaje tylko mgiełka oleju.
Kiedyś gdzieś znalazłem taki wielokąt dotyczący norm olejowych, coś ala pajęczynka, wiesz o czym mówie?Seria 188KM/270Nm na 95RON
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Sebastian_M26wielokąt dotyczący norm olejowych, coś ala pajęczynka
[ Dodano: Sro 09 Mar, 11 18:33 ]
Zamieszczone przez Sebastian_M26Sam stosuje X-LitePW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Mogę porównać tylko do Motul 504.00
Na pewno przy zimnym starcie, hydrauliczny napinacz łańcucha szybciej "łapie" ciśnienie i łańcuch robi się cichy. Tak samo hydraulika zaworów.
Jeśli chodzi o zużycie to jak tylko olej się rozgrzeje to często prowadze silnik do 7-7,5tyś obr więc nie jestem osobą do "pomiarów" tego parametru.
Dolotu jeszcze nie rozbierałem, więc nie wiem jak z osadami.Seria 188KM/270Nm na 95RON
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Sebastian_M26kto mógł robić szkolenie, intercars?
już wiem :szeroki_usmiech - to TA firma robiła szkolenie 8 kwietnia 2010 w Książenicach
http://strona.i-car.nazwa.pl/motul.html :yay:PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Koledzy podłącze się do tematu
Co prawda nie mam benzyniaka, ale opisze swoje doświadczenia w olejem LM TOP TEC 4200. Autko mam od września 2010r. Przejechałem dopiero 7000 km. Zrobiłem wymianę oleju wg. starej szkoły czyli 1500 km (ja miałem akurat 1780 ) zmiana oleju na świeży czyli LM TOP TEC 4200. Przy czym pierwsze 1500 delikatna jazda nie przekracając 3000 obr.min w benzyniaku i 2500 obr/min w dieslu. W czasie delikatnej jazdy (czyli do przebiegu 1500km) na miarce ubyło ok 2mm oleju (jedni powiedzą, że to normalne bo się docierał, ale ja uważam że to słaba jakość oleju). Po zmianie oleju poddałem go testowi na autostradzie (nie w Polsce) rozbujałem go max. do 218 km/h z górki było 228 ale nie o to chodzi. Jechałem tak dobre 50 km z max. prędkościa i temp silnika cały czas była w normie. W sumie zrobiłem 1400 km po autostradzie w dwa dni. Także trochę dostał (spalanie wyszło mi ok 7,8 l na 100) i po tym teście sprawdziłem poziom oleju i jakież wielkie było moje zaskoczenie, że nic nie ubyło. Mimo wysokich obrotów i dobrego przeciążania silnika nie było różnicy na miarce. I bardzo się cieszyłem z zakupu jakiego dokonałem aż do dzisiaj. Wyczytałem, że LM TOP TEC 4200 spełnia normę EURO 4 a nie EURO 5. Mój szkodnik jest na CR z DPF i powinien mieć olej spełniający EURO 5 i teraz się zastanawiam czy zrobiłem dobrze czy nie? Jak sądzicie?
Komentarz
-
-
lampion - pisz tutaj - wątek o olejach do diesla http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...288&start=2070
LM 4200 - Szczególnie nadaję się do pojazdów spełniających normę EURO IV czyli pojazdów wyposażonych w filtr cząstek stałych(DPF/FAP) - bez paniki - TT4200 chroni filtr cząstek stałych . Na przyszłość zmienisz na olej z normą Euro V i będzie OK.
POLECANE BMW – motoryzacyjna potęga, która startowała jako zakład lotniczy Poznaj historię Popularne kategorie Bezpieczeństwo Czytaj wszystko BWM Czytaj wszystko Historia Czytaj wszystko Poradniki Czytaj wszystko Mandaty karne Czytaj wszystko Oświetlenie Czytaj wszystko
Zamieszczone przez lampionna miarce ubyło ok 2mm olejuZamieszczone przez lampionja miałem akurat 1780 kmPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
lampion napisał/a:
ja miałem akurat 1780 km
normalne że w nowym silniku może trochę ubyć oleju
PAOLO dla mnie nie jest to do końca normalne ponieważ jeździłem Mercedesem klacy C od nowości wlany Motul (nie znam dokładnej specyfikacji) również go testowałem max. speed 244km/h obecnie przejechane 3400km i zero zużycia oleju. Nie wiem czy jest to spowodowane lepszymi materiałami użytymi do budowy silnika ale mi się wydaje że jednak to olej. Ale nie będę się sprzeczał z expertem
Komentarz
-
-
No dobra PAOLO to co polecasz w moim przypadku? Zostać przy LM TOP TEC 4200 (bo się sprawdził i nie bierze oleju) czy zmieniać na to co mi poleciłeś? Chodzi mi głównie o to żebym za chwilę się nie musiał bawić z filtrem DPF. Nadmienię, że samochodu używam poza granicami naszego kraju. Głównie w Afryce
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez lampionZostać przy LM TOP TEC 4200 (bo się sprawdził i nie bierze oleju) czy zmieniać na to co mi poleciłeś? Chodzi mi głównie o to żebym za chwilę się nie musiał bawić z filtrem DPF.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
PAOLO ESCO, czytam i czytam ten watek i ... powiem ze zaczyna to takich rumiencow nabierac ze ho ho.
W zwiazku z tym ze masz dosc spore trybienie w temacie to czy moglbys na podstawie swojej wiedzy ocenic olej MOBILE 1 ESP 5W30. Probowalem to zrobic tak samo analogicznie jak Wy (te wykresy, tabelki, paramerty ... )ale srednio wyszlo mi szukanie.
Chcialbym poznac (moze nie jednoznacznie - bo tego zrobic sie nie da) Wasza opinie o tym oleju. Mam teraz taki i planuje miec nadal, no chyba ze jest lichy i takie tamte ... Poprostu - jak sie ma do tych innych wychwalanych w tym watku.
Dziekuje
Komentarz
-
-
PAOLO ESCO, będziesz tak miły i podpowiesz mi który olej ma lepsze właściwości czyszczące/płuczące ?
Do silników samochodów rajdowych i wyścigowych o większych pojemnościach, z- i bez- turbodoładowania. Idealny np. do rajdowych Subaru Impreza STi i Mitsubishi Lancer Evo, a także mocnych modeli BMW. W pełni syntetyczny olej typu full saps, na bazie potrójnych estrów oraz PAO, z optymalnym pakiet ...
czy
Komentarz
-
-
CFS 10w60 lub XFS 5w50 :shock: chciał byś to zalać do 1,2 TSI?
Odpowiedz Millersa na brak w kartach charakterystyki danych dotyczących TBN
"Dlaczego w kartach charakterystyki swoich olei Millers Oils nie podaje wartości TBN ..."
Bierze się to z tego, że istnieje przekonanie, iż im większa wartość TBN – tym lepszy olej, co nie do końca jest prawdą. Oleje o starszej specyfikacji (np. API SG/CD) mogą mieć większą liczbę TBN, niż nowoczesne oleje (np. API SM/CF). Dzieje się tak z kilku powodów. Starsze oleje, musiały częściowo zabezpieczać silnik przed paliwem słabej jakości. Dodatkowo, nie musiały zapewniać niskiej emisji spalin. Nowoczesne oleje, zwłaszcza 5w30 LOW SAPS mają niższą zawartość niektórych składników, co wpływa na obniżenie emisji spalin, ale jednocześnie obniża też wartość TBN.
...Dlatego nie podajemy tych wartości w naszych kartach charakterystyki. Jednocześnie zapewniamy, iż nasze oleje zapewniają najwyższą możliwą ochronę silnika w każdych warunkach. :lol: ....wcale mnie takie durne tłumaczenie nie przekonało :lol: Millers nie ma się czym pochwalić ??? bo gdyby miał zapewne nie omieszkał by te dane umieścić - przecież to przyciąga potencjalnych klientów :roll:
Ten XFS 5w50 - ma podane jakieś bardzo stare ACEA A3-02 i B3-98
(dane z czasów jak mamuty chyba jeszcze żyły :haha: ) - API SL, CF
CFS 10w60 lub XFS - te dwa oleje mają napewno odpowiedni skomponowane dodatki i zapewnią dobrą ochronę silnika. Podejrzewam że 10W60 będzie miał trochę wyższy TBN.
Oba oleje są w umieszczone w produktach Millers - Motosport - i są robione na bazie syntetycznej i mieszance trzech estrów co zapewni pełną ochronę silnika. Podejrzewam, że poziom TBN nie będzie się różnił od innych produktów innych producentów - natomiast zawarte w Millersie dodatki napewno ochronią silnik w pełnym zakresie temeratur i pod obciążeniem.
Natomiast produkty Millers - Premium osobowe to PAO bez dodatków estrów.
Jeśli chcesz ten olej zalać do 1,2 TSI to zastanów się dwa razy - lepkość tego oleju a i jego przeznaczenie jest całkowice nie odpowiednie do tego silnika.
To oleje na tor i do upalania a nie do "cywilnej" normalnej jazdy!PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Jeśli chcesz ten olej zalać do 1,2 TSI to zastanów się dwa razy - lepkość tego oleju a i jego przeznaczenie jest całkowice nie odpowiednie do tego silnika.
To oleje na tor i do upalania a nie do "cywilnej" normalnej jazdy!
Dodatkowo to oleje dla których nie ważna jest czystość spalin, dbałosc o katalizator, spalanie. One maja zapewnić maksymalną ochroną silnika i maksymalne osiagi.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez comandodo auta używanego tylko na torze i w KJSPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
to jest normalna cena, czy jakaś lipa
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
Komentarz