Zamieszczone przez rafall79
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Moje wrażenia po wymianie oleju na LM Top Tech 4200 - od wymiany przejechałem kilkaset kilometrów i mogę powiedzieć, że silnik pracuje bardziej miękko, jakby poprawiła się jego kultura pracy, może (zwłaszcza przy większych prędkościach) pracuje też nieco ciszej. Nie są to oczywiście duże różnice (poprzedni olej to Mobil ESP Formula), ale zauważalne. Nie wiem, na ile to zasługa lepszego oleju, a na ile po prostu świeżego :wink:
Olej wymieniło ASO przy okazji pierwszego przeglądu. Olej przyniosłem swój, byłem obecny przy wymianie - nie robili żadnych problemów.
Komentarz
-
-
przymierzam się do pierwszego serwisu po 30 tys (1,4tsi) w ASO, i wymiany oleju oczywiście i nie zamierzam im za olej płacić 97 zł za litr a przyjdę z własnym,
i tu dylemat co kupić? Po 15 tys wymieniłem na własną rękę filtr i olej (zalałem Castrolem edge 5W30) i generalnie zamierzam zmieniać co 15 tys filtr i olej. Czy kopić teraz coś innego w specyfikacji 504/507 jakiś inny 5W30 - LM, Motu, Millers ??
bo słyszałem ze jak w fabryce był zalany Castrolem to żeby nie zmieniać, nie cudować i dalej lać Castrola (do którego jakoś nie jestem przekonany)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kobar76przymierzam się do pierwszego serwisu po 30 tys (1,4tsi) w ASO, i wymiany oleju oczywiście i nie zamierzam im za olej płacić 97 zł za litr a przyjdę z własnym,
i tu dylemat co kupić? Po 15 tys wymieniłem na własną rękę filtr i olej (zalałem Castrolem edge 5W30) i generalnie zamierzam zmieniać co 15 tys filtr i olej. Czy kopić teraz coś innego w specyfikacji 504/507 jakiś inny 5W30 - LM, Motu, Millers ??
bo słyszałem ze jak w fabryce był zalany Castrolem to żeby nie zmieniać, nie cudować i dalej lać Castrola (do którego jakoś nie jestem przekonany)
Komentarz
-
-
Olej
Zamieszczone przez kobar76przymierzam się do pierwszego serwisu po 30 tys (1,4tsi) w ASO, i wymiany oleju oczywiście i nie zamierzam im za olej płacić 97 zł za litr a przyjdę z własnym,
i tu dylemat co kupić? Po 15 tys wymieniłem na własną rękę filtr i olej (zalałem Castrolem edge 5W30) i generalnie zamierzam zmieniać co 15 tys filtr i olej. Czy kopić teraz coś innego w specyfikacji 504/507 jakiś inny 5W30 - LM, Motu, Millers ??
bo słyszałem ze jak w fabryce był zalany Castrolem to żeby nie zmieniać, nie cudować i dalej lać Castrola (do którego jakoś nie jestem przekonany)
Słuchaj w Polkowicahc i zachodnich fabrykach zalewa się na pierwszy montaż Fuchs-a.
Marka dużo lepsza o d motula czy LM ale forum jest obstawione przez sprzedawców własnie Motula i LM dlatego takie powtarzające sie posty.
Słuchaj ja Ci mogę wysłać olej z Fuchs-a 504/507 z Niemieckiej blendowni jeden z najlepszychy jakie mozna zalać w tej specyfikacji.
W razie czego daj znać.
Pozdrawiam
Piotr
ps. dodatkowo moge Ci zarekomendowac odpowiedni interwiał miedzy przeglądowyProfesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Re: Olej
Zamieszczone przez PidziekZamieszczone przez kobar76przymierzam się do pierwszego serwisu po 30 tys (1,4tsi) w ASO, i wymiany oleju oczywiście i nie zamierzam im za olej płacić 97 zł za litr a przyjdę z własnym,
i tu dylemat co kupić? Po 15 tys wymieniłem na własną rękę filtr i olej (zalałem Castrolem edge 5W30) i generalnie zamierzam zmieniać co 15 tys filtr i olej. Czy kopić teraz coś innego w specyfikacji 504/507 jakiś inny 5W30 - LM, Motu, Millers ??
bo słyszałem ze jak w fabryce był zalany Castrolem to żeby nie zmieniać, nie cudować i dalej lać Castrola (do którego jakoś nie jestem przekonany)
Słuchaj w Polkowicahc i zachodnich fabrykach zalewa się na pierwszy montaż Fuchs-a.
Marka dużo lepsza o d motula czy LM ale forum jest obstawione przez sprzedawców własnie Motula i LM dlatego takie powtarzające sie posty.
Słuchaj ja Ci mogę wysłać olej z Fuchs-a 504/507 z Niemieckiej blendowni jeden z najlepszychy jakie mozna zalać w tej specyfikacji.
W razie czego daj znać.
Pozdrawiam
Piotr
ps. dodatkowo moge Ci zarekomendowac odpowiedni interwiał miedzy przeglądowy
Komentarz
-
-
Na pierwszy montaz zalewa się tez oleje kótrych sprzedaż w kanale tradycyjnym jest nieopłacalna ze wzgledu na zastosowane modyfikatory tarcia itp.
Więc nie mozna generalizować że oleje które zalewa się na pierwszy montaz sa do bani.
Równie dobrze można powiedzieć LM i Fuchs są do bani bo idą gdzieś na pierwszy montaż do VW a Motul jest OK.
Są oleje spacjalistyczne które wytrzymuja po 100 000km i więcej ale ich produkcja jest dużo droższa od tego co się szuka po półkach w marketach i nie reklamuje sie tego dlatego czesto ida na pierwszy montaż klai się je w zamkniete łożyska, obudowy i koniec i pisze się że jest nierozpieralne przez całe życie samochodu itp.
PozdrawiamProfesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PidziekSłuchaj w Polkowicahc i zachodnich fabrykach zalewa się na pierwszy montaż Fuchs-a.
Zamieszczone przez PidziekMarka dużo lepsza o d motula czy LM ale forum jest obstawione przez sprzedawców własnie Motula i LM dlatego takie powtarzające sie posty.
"Czytelnicy czołowego niemieckiego magazynu motoryzacyjnego „Auto Motor Sport“ wybrali LIQUI MOLY na najbardziej przekonującą markę branży olejowej. Niemal 93 000 czytelników wzięło udział w ankiecie i 48 procent głosowało na niemieckiego producenta. O ile w poprzednich latach Castrol plasował się na pierwszej pozycji, to teraz LIQUI MOLY zepchnęła swoich rywali ze szczytu. Dzięki temu firma otrzymała tytuł „Najlepszej marki“ (Best Brand) w kategorii Smary.
Wkrótce potem niemiecki magazyn „Auto Zeitung“ opublikował wyniki głosowania swoich czytelników. Również i jego czytelnicy
wskazali LIQUI MOLY jako numer jeden i przyznali firmie tytuł „Najlepszej marki“ (Top Marke) w kategorii Smary. 28,9 procent głosowało na rodzinną firmę – ponad dwukrotny wzrost w ciągu dwóch lat." ---> http://www.liqui-moly.pl/aktualnosci...-na-liqui-moly
Wybrali Liqui Moly zamiast Fuchsa ? Przecież to są Niemieckie firmy...więc dlaczego? właśnie LM :roll:
Zamieszczone przez PidziekNa pierwszy montaz zalewa się tez oleje kótrych sprzedaż w kanale tradycyjnym jest nieopłacalna ze wzgledu na zastosowane modyfikatory tarcia itp.
a Castrola zastąpił tam własnie Liqui Moly http://www.liqui-moly.pl/aktualnosci...y-a-volkswagen
Ja uważam, że zarówno LM jak i Fuchs czy Motul reprezentują podobny poziom jakości, mają zarówno lepsze jak i "średnie" produkty a cała sztuka polega na znalezieniu oleju o najlepszych parametrach i odpowiednim doborze oleju do silnika. Fuchs wprowadził serię nowych olejów XTL i dlatego został dostrzeżony na tym form, gdyż jest ciekawą alternatywą dla oklepanych już i wcale nie wyróżniających się jakością innych marek. Warto jednak zwrócić uwagę, że Fuchs jest wyjątkowo powściągliwy w ujawnianiu parametrów swoich produktów ...że już o pełnej karcie danego produktu nie wspomnę ( musiałem się troszkę naszukac by dokopac się do konkretnych kart a nie tych zdawkowych które Fuchs serwuje nam na necie) a szkoda bo w wielu przypadkach brakuje danych do obiektywnej i rzetelnej oceny produktów tej marki. Pod tym względem już nawet Lotos wypada o niebo lepiej udostępniając dużą ilość danych w kartach produktów.
Wiesz,że niby mało popularny u nas Elf zebrał w USA za swój produkt ELF EVOLUTION CRV 0W30 (VW 506.01) bardzo dobre opinie od użytkowników TDI a co najważniejsze potwierdził laboratoryjnie swoją jakość zarówno na przepracowanym jak i świeżym oleju.
soryyy ale ja nie będę preferował konkretnej marki - jak Lotos czy Elf wypuści jakiś konkretny produkt to z chęcią go wyprubuję. Motul też odświeżył swoją ofertę i poszerzył o kilka ciekawych produktów, dlaczego ich nie wypróbować skoro mamy dostęp do nich w atrakcyjnej cenie i z pewnego żródła.
"jedni lubią ogórki inni ogrodnika córki" - trudno by całe OCP lało Fuchsa :roll:
...dla każdego coś innego...to się nazywa zdrowa konkurencja i wolny wybór.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOzalanie do silników idzie CASTROL
Zamieszczone przez PAOLO ESCOWiesz,że niby mało popularny u nas Elf zebrał w USA za swój produkt ELF EVOLUTION CRV 0W30 (VW 506.01) bardzo dobre opinie od użytkowników TDI a co najważniejsze potwierdził laboratoryjnie swoją jakość zarówno na przepracowanym jak i świeżym oleju.
Można się zastanowić dlaczego ludzie wybieraja Niemieckiego Castrola :-)
Oczywiscie masz rację cieżko i nikt nie wyłoni lidera np. wśród olejów klasy 504 czy 505.01 jest to trudne a komplikuje w tym wszystkim to że nikt tak naprawde nie zna ile i jakich dodatków uszlachtnających dawkuje kazdy z producentów.
Lotos jest dostawcą baz olejowych do wielu europejskich producentów olejów i nie ma w tym nic złego kwestia własnie w dodatkach a to skrywana tajemnica każdej firmy.
Znam pewien serwis VW który leje tylko Quakera a własciciel mi opowiadał o różnych producentach silnikach, często okazuje się że olej mineralny czy półsyntetyczny zostawi silnik po 400 000km w idealnym stanie a uznawany za syntetyka olej zagnoi go całkowicie ...Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PidziekTo widać cos się zmieniło juz od jakiegoś czasu
Zamieszczone przez PidziekPAOLO ESCO napisał/a:
Wiesz,że niby mało popularny u nas Elf zebrał w USA za swój produkt ELF EVOLUTION CRV 0W30 (VW 506.01) bardzo dobre opinie od użytkowników TDI a co najważniejsze potwierdził laboratoryjnie swoją jakość zarówno na przepracowanym jak i świeżym oleju.
Oleje w USA a u nas to inna bajka
Zamieszczone przez PidziekZnam pewien serwis VW który leje tylko Quakera
Rozmawiałem dziś w ASO i u mnie czekają na wygaśniecie umowy z Castrolem i wchodzą w "inny olej" ( jeszcze nie wybrali marki) ...ostatnio dostali od Castrola "nowy cennik" za literek nowego Edge FST (FLUID STRENGTH TECHNOLOGY) zażyczyli sobie ......105 zł :los ZA 1 LITR OLEJU :lol: więc podziękowali za dalszą współpracę ponieważ nikt przy zdrowych zmysłach nie zapłaci w ASO za 1L Castrola - olej do zwykłego, cywilnego auta ponad 100 zł. :haha:
A co na to Castrol ma do powiedzenia?
" Castrol Edge Professional - wg producenta - ma innowacyjne własności: adaptuje
się i dopasowuje do potrzeb silnika, jednocześnie umożliwia ochronę
przeciwzużyciową w ekstremalnych warunkach jazdy oraz daje oszczędności paliwa,
a co za tym idzie obniża emisję niebezpiecznych związków do środowiska przy
niewielkich obciążeniach silnika. Według testów przeprowadzonych przez Castrola,
olej ten redukuje kontakt metal-metal o minimum 40 procent w porównaniu z
konkurencyjnym olejem.
Nowa linia Profesional została opracowana w technologii podwójnej filtracji,
dotychczas stosowanej w produkcji olejów służących pierwszemu fabrycznemu
zalaniu silnika. Teraz, podczas pobytu w autoryzowanym serwisie, kierowcy będą
mieć okazję wykorzystania w swoich samochodach lepszej jakości oleju niż
dotychczas; również podczas kolejnych wymian. Edge rekomendują marki: BMW,
Jaguar, Skoda, Volvo, Audi jak i Mini, Seat czy Volkswagen.
Ciekawostką jest kolor tego produktu. Jego fluorescencyjne zabarwienie widoczne
jest w świetle UV. Być może jest to tylko dodatkowy gadżet, jednak tak
oryginalnym kolorem nie może pochwalić się żaden z konkurentów, a na pewno
pozwoli to odróżnić Edge od płynów rywali na rynku.
W przypadku Castrol EDGE Professional wyróżnia się on ponadto podwójną filtracją i fluorescencyjnym zabarwieniem.
... w ... mam to ich zabarwienie za taką cenę.
Oprócz Castrol Edge Professional w ofercie producenta dostępny będzie również
Castrol Magnatec Professional - olej wyróżniający się technologią inteligentnych
molekuł - silnik poddany jest ochronie od momentu, kiedy przekręcimy kluczyk.
Olej pozostaje na ściankach silnika, nie spływając do miski. Ma podobne
zabarwienie fluorescencyjne widoczne w świetle UV i również poddany został
podwójnej filtracji.
Nowe oleje Castrol są już dostępne w autoryzowanych salonach od czerwca 2011 r.
Nie istnieje możliwość ich detalicznej sprzedaży. Zastąpią one poprzednie
produkty.
CZYM JEST TECHNOLOGIA FST (FLUID STRENGTH TECHNOLOGY)?
FST to dynamiczny system technologii, który aktywnie wzmacnia olej. Stale
adaptuje się i dostosowuje do potrzeb silników we wszystkich warunkach jazdy.
:2kc jaki inteligentny olej ciekawe czy te mądre molekuły będą wiedziały kiedy wyjść po buteleczkę na dolewkę i gdzie ona jest schowana w bagażniku...dawno takich bredni nie czytałem - ale brawo - Panowie od marketingu w Castrolu pracują ...tylko po co ludziom takie głupoty do głowy wpychać. Amerykanom - to rozumiem ale żeby nam, Polakom taki "shit" z takim tekstem i w takiej cenie ... :terefere
CO DAJE FST?
Przy niskich obciążeniach silnika zapewnia oszczędność paliwa, co umożliwia
obniżenie emisji niebezpiecznych związków do środowiska, a przy ekstremalnych
ciśnieniach pracy zapewnia wyjątkową wytrzymałość i ochronę silnika.
NA CZYM POLEGAŁ TEST WYTRZYMAŁOŚCIOWY, JAKIEMU ZOSTAŁ PODDANY NOWY CASTROL EDGE
PROFESSIONAL?
Test przeprowadzono na samochodzie Ford Crown Victoria z silnikiem o pojemności
4,6 l. Auto załadowano ciężarem odpowiadającym wadze czterech osób i ich bagażu
oraz zamontowano na hamowni. Silnik pracował przy maksymalnej mocy bez żadnych
przerw, a hamownia wywierała obciążenie. Podczas testu mierzono czas od jego
startu do zatarcia silnika, w trakcie jego trwania nie dokonywano żadnych
dolewek oleju. W porównaniu z konkurencyjnymi olejami o odpowiadających
parametrach (olej syntetyczny, o tej samej lub podobnej lepkości) Castrol EDGE
Professional wykazał wytrzymałość większą nawet o 35 proc.
JAK PRZEPROWADZONO TEST MIERZĄCY KONTAKT POMIĘDZY METALOWYMI CZĘŚCIAMI SILNIKA,
ZNACZĄCO REDUKOWANY DZIĘKI FLUID STRENGTH TECHNOLOGY?
Test polegał na symulacji współpracy wałka rozrządu z popychaczami zaworowymi i
mierzeniu trwałości filmu olejowego poprzez pomiar kontaktu metal-metal. Do tych
elementów silnika podłączono napięcie elektryczne i urządzenie pomiarowe
rejestrujące przepływ prądu w momencie kontaktu metal-metal.
Symulowano pracę wałka rozrządu w prędkości od 800 do 5000 obrotów na minutę. W
momencie, gdy krzywka zaworowa naciska na popychacz może dojść do zerwania filmu
olejowego i pojawieniu się kontaktu pomiędzy metalowymi elementami silnika. W
takich sytuacjach rejestrowany jest impuls elektryczny. Gdy olej jest słabszy i
daje gorszą ochronę, film zostanie zerwany wcześniej i długość sygnału (czyli
kontaktu metal-metal) jest dłuższa. Gdy olej jest trwalszy, sygnał jest krótszy,
bądź w ogóle go nie ma.
Testy, jakim zostały poddane oleje Castrol EDGE Professional udowodniły, że
redukuje on kontakt metal-metal od 40 do 60 proc., czym osiąga bezkonkurencyjny
poziom wytrzymałości.
CZYM RÓŻNI SIĘ CASTROL EDGE PROFESSIONAL, DOSTĘPNY WYŁĄCZNIE W SERWISACH
AUTORYZOWANYCH, OD OLEJU CASTROL EDGE, KTÓRY JEST SPRZEDAWANY W SKLEPIE CZY
STACJI BENZYNOWEJ?
Castrol EDGE Professional został opracowany we współpracy z wiodącymi
producentami pojazdów. Znacznie przekracza normy stawiane przez producentów,
dzięki czemu jest jedyną marką olejową rekomendowaną przez: Audi, Volkswagen,
SEAT, Skoda, Volvo, BMW, Mini, Jaguar, Land Rover. Dodatkowo zastosowano w nim
technologię podwójnej filtracji. Dotychczas była ona wykorzystywana wyłącznie w
olejach dedykowanych na pierwsze zalanie w fabryce. Castrol EDGE Professional
posiada też wyjątkowe fluorescencyjne zabarwienie widoczne w świetle UV.
CO DAJE FLUORESCENCYJNE ZABARWIENIE OLEJU CASTROL EDGE PROFESSIONAL?
Fluorescencyjne zabarwienie widoczne w świetle UV, jest gwarancją wyjątkowej
jakości i oryginalności czołowego produktu linii Castrol Professional, jakim
jest nowy Castrol EDGE Professional.
CO DAJĄ INTELIGENTNE MOLEKUŁY W CASTROL MAGNATEC PROFESSIONAL?
Podczas tzw. zimnych rozruchów dochodzi do około 75 proc. zużycia silnika, co
spowodowane jest pracą bez ochronnego filmu olejowego. Dzięki Technologii
Inteligentnych Molekuł, przy wyłączonym silniku olej Castrol Magnatec
Professional nie spływa do miski olejowej. Inteligentne Molekuły przylegają jak
magnes do ścianek silnika i chronią go już od momentu przekręcenia kluczyka.
CZYM RÓŻNI SIĘ CASTROL MAGNATEC PROFESSIONAL, DOSTĘPNY WYŁĄCZNIE W SERWISACH
AUTORYZOWANYCH, OD OLEJU CASTROL MAGNATEC SPRZEDAWANEGO W SKLEPIE CZY NA STACJI
BENZYNOWEJ?
Castrol Magnatec Professional jest produkowany w technologii podwójnej
filtracji. Technologia ta dotychczas była wykorzystywana wyłącznie w olejach
dedykowanych na pierwsze zalanie w fabryce. Posiada również zielone zabarwienie,
które go wyróżnia i gwarantuje najwyższą jakość oferowaną wyłącznie w produktach
Professional.
JAK PRZEPROWADZONO TEST MIERZĄCY OCHRONĘ PRZECIWZUŻYCIOWĄ OLEJU, KTÓREMU PODDANO
CASTROM MAGNATEC PROFESSIONAL?
W trakcie testu mierzono zużycie krzywki wałka rozrządu, elementu silnika
najbardziej narażonego na zużycie. Przeprowadzono go na 4-cylindrowym silniku
Nissan KA24E o pojemności 2,4 l zgodnie z wytycznymi niezależnego Przemysłowego
Testu Sekwencyjnego IVA. Podczas 100 godzin występowały naprzemiennie dwa cykle
pracy. Pierwszy trwający 50 minut, z prędkością silnika 800 obr/min.,
temperaturą oleju wynoszącą 49°C i płynu chłodzącego 50°C. Drugi 10-minutowy
przy prędkości 1500 obr/min, temperaturze oleju 59°C, a płynu chłodzącego 55°C.
W porównaniu z konkurencyjnymi olejami o odpowiadających parametrach (olej
syntetyczny, o tej samej lub zbliżonej lepkości) Castrol Magnatec Professional
wykazał się znacznie większą ochroną przeciwzużyciową.
Aby wykazać długotrwałą ochronę, jaką silnikowi zapewnia Castrol Magnatec
Professional, inżynierowie Castrol testowali go przez 300 godzin - trzykrotnie
dłużej niż wymaga tego standardowy test określony normami producentów pojazdów.
Pomimo tego nie stwierdzono obniżenia stopnia ochrony."
POLECANE BMW – motoryzacyjna potęga, która startowała jako zakład lotniczy Poznaj historię Popularne kategorie Bezpieczeństwo Czytaj wszystko BWM Czytaj wszystko Historia Czytaj wszystko Poradniki Czytaj wszystko Mandaty karne Czytaj wszystko Oświetlenie Czytaj wszystko
CZYM RÓŻNI SIĘ ZALECENIE OD REKOMENDACJI OLEJU PRZEZ PRODUCENTÓW SAMOCHODÓW?
Zalecenie oznacza, że olej spełnia normy serwisowe wyznaczone przez producentów pojazdów, rekomendacja, że olej ten znacznie wykracza ponad stawiane normy, wskazuje na związek technologiczny z olejami stosowanymi na pierwsze zalanie silników. Zazwyczaj jest to olej opracowany w co-engineeringu, zaprojektowany
dla danego silnika.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOFLUID STRENGTH TECHNOLOGY)
Ja uwazam że to zwiazek teflonu z barwnikiem opartym na moly
Ale 100zł za butelke jakaś porażka nie znam oleju który tyle kosztuje i który ma zastosowanie w warunkach cywilnych...a tu castrol :lol:Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez hotrainWczoraj zalany Fuchs GT1 Pro C-3 XTL 5w30 i lekkie zdziwienie dziś w trasie, łatwość przekraczania temperatury 100 stopni, na Valvoline zdarzało to się rzadko. Styl jazdy mi się nie zmienił. Oczywiście przy odpaleniu rano miękka i cicha praca silnika.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez hotrainFuchs GT1 Pro C-3 XTL 5w30 i lekkie zdziwienie dziś w trasie, łatwość przekraczania temperatury 100 stopni, na Valvoline zdarzało to się rzadko.
Jaka jest różnica w temeraturze oleju pomiedzy Fuchsem a Valvoline? Te Valvoline to XL III 5W/30 zapewne było?
Zamieszczone przez hotrainOczywiście przy odpaleniu rano miękka i cicha praca silnika.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOTe Valvoline to XL III 5W/30 zapewne było?
Komentarz
-
-
Powiem z doświadczenia że niekiedy wystarczy wymyc lekko karcherem muchy z chłodnicy żeby naprawde obniżyć kilka st. temp. silnika.
Szczególnie polecam zabieg w przypadku LPG naprawde czesto pomaga :-)Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Coś w temacie wymiany oleju w okresie gwarancji w ASO
Moje pytanie do SAP:
Czy w okresie gwarancji można wymienić olej silnikowy, w autoryzowanym serwisie SKODY, korzystając z oleju dostarczonego przez właściciela samochodu, oczywiście spełniającego normy narzucone przez producenta samochodu i jakie może to mieć konsekwencje dla ważności gwarancji w razie awarii samochodu?
Odpowiedź SAP:
Szanowny Panie.
Informujemy Pana, że taka sytuacja jest w ogóle możliwa.
Inaczej mówiąc, zastosowanie oleju własnego Klienta nie powoduje zerwania biegu gwarancji.
Niemniej prosimy zwrócić uwagę na fakt, iż personel danego serwisu, bierze odpowiedzialność za jakość prawidłowo wykonanej usługi, a kiedy ma zastosowanie olej – z punktu widzenia serwisu – niewiadomego pochodzenia, serwis nie może przejąć odpowiedzialności za usterki wynikające z zastosowania złej jakości oleju. Stąd ewentualne uszkodzenia powstałe w Pana samochodzie w ślad za zastosowaniem produktu złej jakości, nie będą mogły zostać usunięte w ramach gwarancji.
Należy również zauważyć, że w takim przypadku Autoryzowany Partner Serwisowy Skoda Auto, stanowiący samodzielny podmiot gospodarczy, działający na własne ryzyko i odpowiedzialność, może odmówić wykonania tego typu usługi.
Z wyrazami szacunku,
Zespół ©koda INFOKasper66
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Mihaulać płyn do spryskiwaczy sygnowany SAP, lać benzynę na stacjach sygnowaną SAP i jeszcze by się znalazło pare.
Zamieszczone przez kasper66personel danego serwisu, bierze odpowiedzialność za jakość prawidłowo wykonanej usługi, a kiedy ma zastosowanie olej – z punktu widzenia serwisu – niewiadomego pochodzenia, serwis nie może przejąć odpowiedzialności za usterki wynikające z zastosowania złej jakości oleju.
Zamieszczone przez kasper66Stąd ewentualne uszkodzenia powstałe w Pana samochodzie w ślad za zastosowaniem produktu złej jakości, nie będą mogły zostać usunięte w ramach gwarancji.
Zamieszczone przez kasper66w takim przypadku Autoryzowany Partner Serwisowy Skoda Auto, stanowiący samodzielny podmiot gospodarczy, działający na własne ryzyko i odpowiedzialność
:P chyba sie wkurwiłem i od siebie im pismo wyślę :diabelski_usmiech z zapytaniem ...Zamieszczone przez hotrainto się nadaje do UOKiK-u.
ale są cwaniacy - nie robimy problemów ale w razie czego mamy Ciebie Kliencie w Brawo SAP POLSKA ! aby tak dalej ... :diabelski_usmiechPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Witam, czy ktoś może już brał z tego sklepu olej http://allegro.pl/Shop.php/Show?id=6486103 ?
Chce kupić na dolewkę do 1,4 TSI z LL olej - castrol SLX longlife III
z tej aukcji http://allegro.pl/castrol-slx-vw-aud...693581826.html
pozdrawiam Krzysztof
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kris75czy ktoś może już brał z tego sklepu olej http://allegro.pl/Shop.php/Show?id=6486103 ?
1,4 TSI z wymianą LL - CASTROL SLX VW/AUDI LONGLIFE III 5W30 - pasuje.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
Komentarz