Panowie Dunlop Winter Response 2 czy Goodyear ...... 9 ?
OPONY zimowe - temat zbiorczy
Zwiń
X
-
A ja zapytam nietypowo:
165/70/14 do Corolli e11 z silnikiem 97KM eksploatowanej tylko "wokół komina" w warunkach miejskich, z niewielkimi prędkościami. Które tanie(!) opony brać pod uwagę? Teraz są starutkie Dębice Frigo 2, na których właściwie nie jeżdżono po śniegu (z uwagi na jego brak), ale które są głośne i mają z 5mm bieżnika.
Kupować Dębice, Kormorany, Barumy czy jakieś inne Nexeny lub chińczyki?
Komentarz
-
-
powiem wam, że po dotychczasowej jeździe wrażenie jest lepsze niż na michelinach - nie mają aż takich uślizgów te używki, czuć, że to nie nówka, jest lepiej niż było.W trasie jutro jeszcze wytestuje w zakręcie. No i jak będzie spadek temp. pożyjemy zobaczymy.
edit - te uślizgi nie występują przy małych prędkościach, powyżej 120/130 już w łuku tak pewnie się dziś na mokrym nie czułem - szczególnie tył. To pewnie to co pisał Leszekmw - ta starawa guma robi swoje - myślę sobie. Ale mimo wszystko podjechałem na kompresor. I co? w wulkanizacji zapodali 2,5-6 atm, nawet na tyle. trochę się nie dziwie, że starawa opona i takie ciśnienie takie coś może dać...sam jeżdzę autem przeważnie,a tu przepompowali koła wyraźnie. Jutro/pojutrze pykam traskę małą, to zobaczę jak to będzie - na przód dałem 2,2, na tył 2,0. I teraz obczaje :wink:
[ Dodano: Pon 21 Gru, 15 11:18 ]
Agamek12, miałem kierunkowe dębice frigo w podobnym rozmiarze (tylko 175mm) w MI i bardzo przyzwoicie się sprawowały. także polecam, waga auta podobna,silnik w zasadzie identyczny prawie parametrami.
[ Dodano: Wto 22 Gru, 15 22:09 ]
jestem po trasie....mieliście racje...mimo, że moje starawe kormorany sprawowały się bardzo dobrze - dlatego pokusiłem się na te opony, no i cena była niska. Te skolei to kiblowate w trasie są, tzn. do cruisingu stykają, ale jak chce się pocisnąć, to czujesz się bardzo niepewnie....Niestety chińska opona (mimo, że wzór nokianów one mają) robi swoje. Teraz looknąłem w opinie o nich, to nawet nowe mają bardzo mierne oceny i zachowują się dokładnie tak jak ja je wyczuwam u siebie . Na zakrętach auto jest dziwnie niestabilne, nawet dokładnie nie wiadomo kiedy traci przyczepność. Szczególnie tył, buja nim (może to też wina belki skrętnej - przyjże się jej, ale wątpie bo wcześniej tego nie miałem). Generalnie delikatnie i srednio jeżdząc można je przeżyć i do miasta by stykały, ale już jak ktoś musi czasem depnąć ciut i po zakrętach jeździ dużo...to trochę mierna sprawa.
Narazie wrzuce na tył te co miałem z przodu micheliny (mają wyższy bieżnik) i zobacze czy dalej buja tyłkiem na ciasno pokonywanych łukach. Bo o to głównie chodzi. Jak przestanie to poczekam do spadku temp. i zobaczę czy przeżyje zimę na przedniej osi z takimi oponami i michelinami na tyle. Jak nie, to wykorzystam je latem i rozglądam się za czymś lepszym - zgodnie z waszymi radami, dzięki wielkie za nie
Są mierne, ale na szczęście fortuny nie straciłem na nich, a za letnie mogą też robić, bo letnie moje to też z 1 sezon wytrzymają jeszcze maks..... :P
Także nie polecam żadnych chinoli, czy to nowych czy używanych, szczególnie oczywiście w połączeniu ze sporym wiekiem. polak mądry po szkodzie :lol:
:wink:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez yunior81Panowie prosze o konkretna odpowiedz Dunlop witer Response 2 czy Goodyear ultra grip 9 ?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Agamek12Kupować Dębice, Kormorany, Barumy czy jakieś inne Nexeny lub chińczyki?O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
mieliście racje Pany....nauka na błędzie. klops te opony koreańskie, mimo dobrego wizualnego stanu, boje się na nich jeździć. Na tył już wrzuciłem te lepsze (tylne) jeszcze micheliny do końca sezonu przeżyją, bo nie są na napędzie - przy wyższych prędkościach są zdecydowanie stabilniejsze niż owe chinole jednak
na przód - jadę jutro kupić używki Savy Eskimo HP z 11 w dobrym pieniądzu na przednią oś, z ładnym bieżnikiem jeszcze. Myślę, że będzie dużo lepiej
A chinole na lato zostawie, kiedy mało mokrych dni, bo letnie też mam takie na 1 sezon.
jednak to czego doświadczyłem ze starym kormoranem, nie sprawdza się w chinolach (nawet nowe mają kiepskie opinie).
dzięki za rady. :wink:
[ Dodano: Nie 27 Gru, 15 11:45 ]
Agamek12, broń się przed chińczykami nogami i ręcami. Wiem, że ja mam starawe, ale nowe mają takie same opinie użytkowników...lepiej kormorana sobie zapodaj czy dębice.
Komentarz
-
-
sew1981, weź już przestań kombinować. Potrzebujesz 195/65R15? Nowe opony pokroju Barum Polaris 3, Savy Eskimo itp. dostaniesz po 160zł/szt.
Zakładanie 10 czy 11 letnich opon, które kiedyś były kiepskimi zimówkami na lato, to też bardzo, bardzo słaby pomysł. Wręcz niebezpieczny.
Przez takie półśrodki tracisz tylko kasę, a przede wszystkim znacząco obniżasz bezpieczeństwo.
Komentarz
-
-
tak jak piramida polecial. bardzo prosto. przy szybkim zakrecie fwd z ciezkim przodem zamiast byc podsterowne sa nadsterowne [ucieka im tyl]. esp robi kontre hamulcem na odpowiednie kolo [zewnetrzne tylne] jesli predkosc jest ok 60 ~80 i jest śnieg to zadziala [ale i tak kontra systemu jest lekko za silna] . jesli jest suchy asfalt i jedziesz 120~140 to kontra esp wbije cie w zewnętrzną barierke.
przy wolnych ciasnych lukach z kolei auto jest podsterowne i kontra esp potrafi postawic auto w poprzek do wewnątrz. szczególnie jak masz utwardzony zawias i dobrze klejace gumy.
oba zachowania esp osobiscie testowalem.
drugie jest bezpieczne do sprawdzenia bo przy ciasnym łuku wystarczy 50 ~60 zeby zrobic podsterownosc..
pierwszy przypadek czyli uciekanie dupy testowałem na śniegu przy 80 (mozna to zrobic na sucho ale predkosc musi byc grubo ponad 120, a ponieważ nue wierze w idealne działanie esp to wolalem na sniegu). esp na lewym luku odrecil mnieza bardzo w prawo. bylem na to gotowy więc wiedziałem co zrobic.
oba przypaki sa faktem
osobiscie uwazam ze esp jest bardzo dobrym systemem jeśli przyczepnosc nie jest najlepsza. .
na suchym asfalcie z dogrzanymi oponami radze bie testowac dzialania esp
[ Dodano: Pon 28 Gru, 15 12:16 ]
jesli uslizg jest stopniowy esp ma czas na stopnoiowe zwiekszanie sily hamowania kola kontrujacego.
przy suchym asfalcie i dogrzanej oponie zerwanie tylu zazwyczaj jest gwaltowniejsze.
wtedy system daje od razu dużą siłę hamowania i wywala w przeciwna strone niz byl posliz.
przy nadsterownym wywala na zewnatrz
przy podsterownym stawia bokiem, przodem do srodka zakretu.
Komentarz
-
-
Witam.
Panowie jeździ ktoś na hankook w320 ? Może jakieś opinie. ? Znajomy wulkanizator poleca.
Zastanawiam się jeszcze nad yokohama w.drive v905. Może ktoś doradzi jak trakcja , komfort (hałas toczenia ) itp. Hankook jest asymetryczny to zaleta?
PozdrawiamPerfect Service by DobryGrześWawa
Octavia 1,9 BXE 105 KM
Uniden PC68XL+SIRIO AS-100
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xtremesystemsna nic ci kierownica jak nie mozna wylaczyc esp.
Miałem Mondeo MKIII i był koło biegów guzik czy w pasacie b5FL i po temacie ... W mondeo MK IV wyłączenie ESP jest możliwe ale to jest 9 pozycja 18 menu czyli w 2sek tego nie zrobi a aktywuje sie ponownie w momencie uruchomienia auta...
W służbowym IVECO (skrzynia ponad 5m długa) nie ma możliwości wyłączenia i chwała za to producentowi ... na codzień latam transitem z tylnym napędem (też skrzynia 4,2m) na blizniaku... szanuje twój wywód ale mam zupełnie odmienne zdanie na temat ESP kilkukrotnie czy to w passacie czy w mondeo pomogło i nie skończyłęm swojej podróży na słupie, barierce czy drzewie natomiast w transicie nawet na mokrym trzeba bardzo pilnować co się robi bo to jest auto kótre chce Ci zrobić krzywdę i nie pomaga tu opona czy taka czy inna jak nie ma ładunku, choć i tu różnie bywa lubi zamiatać ogonem IVECO jedzie jak przyklejone... nawet na białej drodze...
W domu jest wiele aut... kiedyś się założyłem z ojcem ze bez ręcznego i nożnego obrócę c3 na białym placu nie potrzebowałem na to 1000 prób ani 100km prostej po 3cim lub 4 gwałtownym ruchu kierownicą auto poszło w rotację... wyrporwadzenie w ten sam sposób z toru jazdy passata czy obu mondeo jest praktycznie nie możliwe bez użycia recznego, choć ten działą tylko jak jest zaciągneity. Reasumując uważam że jest to bardzo dobry system zwłaszcza dla osób które o poślizgu nie maja bladego pojęcia a jedyna reakcja na niego to hamulec w podłoge i niech się dzieje wola boga.
Zgadzam się opony musza być dobre ja staram sie zwłaszcza zimą, jak dochodzi do znacznika ze śnieżynką opony OUT... teraz w golfie MK1 nie starczyło na 4 nowe i na tyle mam kilkulenite podciete ale nie do śenizynki Kleberey, jeden dzień popadało i kilka razy trzeba było przykątrować na wyjściu z łuku, wiem ktoś pisał ze lepsze na tył.... ale ja się z ta teorią nie zgadzam bo jak wjade komuś w tyl to co powiem ze lepsze opony założyłęm na tyle... w tył jak w tyl ale jak sie kogoś zdejmie z przejśćia to już słaby temat po całości a jak mam na tyle to jadę spokojniej i tył nie zamiata ale każdy robi jak uważa ważne zeby to było bezpieczne
Komentarz
-
-
Ciągłe ładowanie lepszych opon na przód wymusi zakup 2 innych, chyba że ktoś wywali 2 dobre. Dziwnie sytuacje pojawiają się na różnych oponach między osiami. Esp to nie wybawienie i trzeba umieć mu pomóc. To tylko program i zmieniając zawieszenia powinno dostosować się do tego oprogramowanie ESP, czego nie da się zrobić. Mam OPC i tam nastawy są diametralnie inne od Skody.Seria 188KM/270Nm na 95RON
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mizerdPanowie jeździ ktoś na hankook w320
yoko jest jakoś tak dziwnie skonstruowana ze jest półokragła , coś jak goodyear.
w tej chwili jest to marka niszowa , a kiedys dobrze jej sżło , tylko potem przyszaleli z cenami i to było na tle z handlowaniem yokohamą . teraz chcą wrócić , mają nawet niezłe ceny ale nie tylko oni jak widać..O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Sebastian_M26Ciągłe ładowanie lepszych opon na przód wymusi zakup 2 innych, chyba że ktoś wywali 2 dobre. Dziwnie sytuacje pojawiają się na różnych oponach między osiami. Esp to nie wybawienie i trzeba umieć mu pomóc. To tylko program i zmieniając zawieszenia powinno dostosować się do tego oprogramowanie ESP..., czego nie da się zrobić. Mam OPC i tam nastawy są diametralnie inne od Skody.
[ Dodano: Wto 29 Gru, 15 18:41 ]
Zamieszczone przez dudek_tGusiak oczywiście masz racje.
Xtreme pisał pewnie o torowej jeździe na publicznych drogach. Wtedy może i ESP szkodzi. Recepta jest prosta- nie zapiertalać jak idiota, wtedy ESP działa jak powinno i ratuje dupę gdy ktoś jest zmęczony/zagapi się/nie ma doświadczenia za kierownicą.
ja poprzez trening jestem oswojony z granica przyczepnosci stad to dla mnie nic nadzwyczajnego.
esp zazwyczej ratuje dupe. z takim zdaniem moge sie zdogdzic.
jednak przy pewnych warunkach dziala to srednio. przynajmniej w skodzie.
Komentarz
-
-
Klima, zgoda....do LII mojej nie wejdą 15 stki (tarcze za duże), tylko 16 stki
Już kupiłem Savy Eskimo HP na przód używy, niebo a ziemia, świetnie się trzyma teraz
[ Dodano: Wto 29 Gru, 15 18:53 ]
xtremesystems, te tylne micheliny jeszcze do przeżycia, lepsze niż te co były na przodzie. i nie mam esp w mojej wersji :P
Komentarz
-
Komentarz