Ktoś parę postów/stron temu pisal o tym, że docierał w ten sposób tarcze i klocki i dopiero wtedy zaczęły kleić. Ja właśnie za dwa tygodnie wybieram się na wakacje nad Bałtyk i mam 900 km do połknięcia. Zastanawiam się czy na siłę organizować wczesniej jakąś trasę i delikatne docierać tarcze, czy lecieć wg instrukcji czy też może sam wyjazd nad morze można potraktować jako docieranie.
Jakie tarcze kupic
Zwiń
X
-
Troszkę przesada z tymi wymogami docierania, bo jak je zastosować w aucie miejskim. Z moich doświadczeń wynika, że w celu dotarcia hamulców trzeba po prostu łagodnie i przewidująco jeździć przez kilka-kilkanaście dni, tj. nie jeździć innym na zderzaku. Nigdy nie miałem problemów ze zwichrowanymi tarczami
Komentarz
-
-
Siema zastnawiam się nad kupnem zestawu tarcze i klocki na przód co sądzicie o takim zestawie do Octavii 1,8 AGN?
Tarcze Ferodo
oraz klocki Brembo
lub http://allegro.pl/klocki-tarcze-hamu...499348387.html
Co sądzicie też jeżeli chodzi o cene pierwszy komplet za ok 310 zł warto czy lepiej dać sobie spokój.Skoda Octavia I 98' 1.8 20v 125KM - Wisienka
Komentarz
-
-
Trzy razy docierałem już Zimmermanna wg instrukcji (2x Vectra, 1x Octavia). Fajna zabawa, jeśli ma się gdzie to zrobić - ja mam do tego celu pustą i równą (bo nową) dwupasmówkę (2 jezdnie po 2 pasy, proste odcinki, nawroty po 5 km), docieram w nocy. Trzeba poświęcić do 1.5 godziny.
- pierwsze ~5 hamowań ze 100 do 50 km/h w 5 sekund
- kolejne ~5 ze 100 do 50 ale w 3 sekundy
- kolejne ~5 ze 100 do 25 (w praktyce to niemal zatrzymanie się) w 5 sekund
- ostatnie ~5 ze 100 do 25 w 3 sekundy - robi się ostro, bo trzeba depnąć!
Pomiędzy hamowaniami jazda po 3 minuty studzenia. Jeśli trzeba przystanąć, to nie trzymać nogi na hamulcu, a najlepiej delikatnie się toczyć, niech tarcze równo stygną. Ta uwaga dotyczy całego okresu eksploatacji - po silniejszym hamowaniu nie stać z zaciśniętymi hamulcami. Aha, i nie wpaść na pomysł umycia felg Karcherem zaraz po zjechaniu z drogi
W Vectrze ta procedura spowodowała, że nie miałem i nie mam problemów z hamulcami (poza tym, że z ostatnich klocków tylnych wysunęły się jakieś kawałki folii!). W Octavii za to byłem rozczarowany - podczas ostatnich silnych hamowań na docieraniu czułem ściąganie. Wizualnie było widać przyczynę - zewnętrzny centymetr tarczy przedniej nie stykał się z klockiem jak trzeba, był nie dotarty. Musiałem przejechać ok. 1000 km, albo i 1500, by się wyrównało. Po tym wreszcie samochód bierze równo i mocno, tak jak było za czasów jego fabrycznej nowości. Na pewno lepiej niż na komplecie założonym mi poprzednio w ASO. Depnięcie oznacza zahamowanie z samoczynnie włączonymi światłami awaryjnymi
Ale za to piszczą mi te Zimmermanny, o dziwo. Na tylnej osi, tylko w Skodzie - na dohamowaniu, już tocząc się prawie przed samym zatrzymaniem - zawsze tak samo.
M.666 4U
Komentarz
-
-
Witajcie,
Ja dziś mechanikowi zleciłem montaż tarcz i klocków TRW, mam silnik 1.6 MPI zatem są to zwykłe tarcze 256 mm i klocki z czujnikiem zużycia... Za parę tyś. km napiszę jak się sprawują... czy klocki nie pylą, nie skrzypią i czy kierownica mi w końcu nie będzie się telepała przy hamowaniu.
Aby ułatwić montaż dokupiłem środek do czyszczenia zacisków itp. oraz dla efektu wizualnego spray termoodporny...
2015-10-26 Auto odebrane od mechanika:
Efekt poniżej przerósł moje oczekiwania :szeroki_usmiech
Mam nakaz niedeptania na hamulec przez kilkaset pierwszych km...
Komentarz
-
-
Ja już jeżdze na Zimmermanie - komplet - tarcze gładkie, pękło parę tysięcy i mogę śmiało polecić, jak na 1.6 to wiele nie trzeba, hamowanie bardzo dobre, klocki nie piszczą. Docierałem na trasie najpierw wycieczka autostrada na krk, trochę dziwnie się ludzie patrzyli jak jechałem stosunkowo wolno bo do 100km/h a hamowałem jak było za mną całkowicie pusto i później na trasie nad morze klocki się już ułożyły ładnie.
Komentarz
-
-
Też od paru tysięcy kilometrów jeżdżę na klockach i tarczach Zimmerman i też mogę polecić. Z tym, że u mnie czasami leciutko popiskują. Nie stosowałem jakiejś specjalnej procedury docierania a jedynie na początku nie hamowałem ostro. Szwagier założył Zimmermany w Grand Vitarze i też mu leciutko popiskują. Jest to na tyle słabe popiskiwanie i występujące rzadko, że następnym razem też bym kupił Zimmermany
Komentarz
-
-
Z fabryki wychodzi nowa zwrotnica z nowym klockiem, ktory wchodzi na styk. Z czasem pojawia sie lekki luz. Produkt aftermarketowy zwlaszcza w super zaciskach FSIII ma czesto wlasnie lekki luz, co owocuje albo stukaniem hamulcow przy hamowaniu przod/tyl albo gdy plecki sa z materialu ktory nie powstrzymuje wibracji, efekt popiskiwania. Wielu mechanikow cale lata plecki klockow smaruje i wszystko dziala.
Mylisz raczej ten fakt ze smarowaniem piast pod montaz tarcz hamulcowych.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez JurijPanowie i ja musze wymienić tarcze i klocki przód.
Chyba się zdecyduje na te zimmerman nawiercane i klocki..
Widzę opinie niezle.
Czy ktoś ma namiar na taniego i sprawdzonego sprzedawcę?
M.666 4U
Komentarz
-
-
Rozumiem ze masz na myśli komplet Zimmermana tj. tarcze i klocki? Czy lepiej kupić wszystko jednej firmy czy mieszać? Z tego co widziałem w innych postach, ludzie dobierają klocki i tarcze z różnych firm. Kiedyś tak zrobiłem w poprzednim aucie. Niby wszystko było ok. ale po czasie nie byłem do tego przekonany. Chyba lepiej dać miękkie klocki żeby tarczy szybko nie starły?Marcin
Komentarz
-
Komentarz