Dobry prostownik

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Ciekavy
    RS
    • 2015
    • 4303
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BGU 1.6 MPI 102 KM

    Dziwnie tzn?
    Mój szatan

    Paweł

    Komentarz

    • Sebastian_M26
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 1823
      • Superb II (3T4)

      Wyskakiwał błąd lub pokazywał naładowany, ciągłe ładowanie pulsacyjne co wydłużało ładowania.
      Seria 188KM/270Nm na 95RON

      Komentarz

      • Ciekavy
        RS
        • 2015
        • 4303
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BGU 1.6 MPI 102 KM

        Na wolnym ladowaniu nigdy nie mialem tego problemu. Max ladowanie trwalo 7h po czym sie wylaczal i to w padnietym aku(nie mial sily krecic)
        Mój szatan

        Paweł

        Komentarz

        • shok
          RS
          • 2009
          • 2070
          • Octavia I (1U2)
          • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

          Dzieki za odpowiedzi. Sprawdziłem sobie nawet na wiki co to znaczy prostownik selenowy :wink: Czyli to coś trzeba wyrzucić

          Komentarz

          • aronus
            Rider
            • 2008
            • 643
            • Octavia II (1Z3)
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            A ja się zastanawiałem czy czasem mój prostownik z Lidla nie jest zepsuty :lol: Doładowywałem akumulator 65Ah przez 3-4 godziny i cały czas prostownik nie pokazywał, że akumulator jest pełny, dodam że było to tylko doładowywanie akumulatora a nie ładowanie od zera. No, ale z tego co piszecie ten prostownik ładuje stosunkowo małym prądem czyli wygląda na to, że wszystko OK i muszę po prostu akumulator dłużej doładowywać.

            Komentarz

            • hsurim
              Elegance
              • 2006
              • 788
              • Kia
              • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

              Albo i akumulator zaczyna się 'kończyć' - zwarcia wewnątrz niego, powodują ciągły pobór prądu (jakby) ładowania.
              Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

              Komentarz

              • pedros
                RS
                • 2009
                • 1958
                • Volkswagen
                • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                Zamieszczone przez hsurim
                Albo i akumulator zaczyna się 'kończyć' - zwarcia wewnątrz niego, powodują ciągły pobór prądu (jakby) ładowania.
                Albo jak i za szybko ładuje się. ..

                Dzisiaj w nocy reanimowalem nowy akumulator którego moje wyposażenie auta w Skodzie spompowalo do 3V (moja okrutna wina :diabelski_usmiech )

                Aku do domu i cale 13h Ctek mxs 5.0 miał co robić w trybie recond.
                Sprawdzałem również prąd startowy potem w warsztacie i wynosil 600A vs 560 jak był nowy (ten sam miernik) i doladowany ... dziwne.....ale cieszę się

                Komentarz

                • vaz
                  Elegance
                  • 2010
                  • 799
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  Zamieszczone przez aronus
                  A ja się zastanawiałem czy czasem mój prostownik z Lidla nie jest zepsuty :lol: Doładowywałem akumulator 65Ah przez 3-4 godziny i cały czas prostownik nie pokazywał, że akumulator jest pełny, dodam że było to tylko doładowywanie akumulatora a nie ładowanie od zera. No, ale z tego co piszecie ten prostownik ładuje stosunkowo małym prądem czyli wygląda na to, że wszystko OK i muszę po prostu akumulator dłużej doładowywać.
                  tak ma być, nawet wskazane jest takie okresowe doładowywanie akumulatora np. raz na 2-3 tygodnie, wydłuży to jego żywotność :idea:
                  Antyfotoradar Valentine1
                  Harry II Classic+Sirio ML145

                  Komentarz

                  • shok
                    RS
                    • 2009
                    • 2070
                    • Octavia I (1U2)
                    • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                    A ja mam pytanie do właścicieli prostownika z Lidla z wyświetlaczem. Jak sygnalizowane jest pełne naładowanie akumulatora i przejście w stan podtrzymania? Mamy cztery paski naładowania i migającą ramkę. Pokazuje mi obecnie wszystkie kreski oraz ramkę nic nie mruga. Jednak jak podłącze amperomierz to leci jeszcze 0,8 A na liczniku prostownika pokazuje 13.2V .Czyli to stan jeszcze ładowania czy już podtrzymania?

                    Komentarz

                    • Sebastian_M26
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 1823
                      • Superb II (3T4)

                      Wszystko jest w instrukcji, a na opakowaniu jest wykres jak on działa. Jest naładowany.
                      Seria 188KM/270Nm na 95RON

                      Komentarz

                      • shok
                        RS
                        • 2009
                        • 2070
                        • Octavia I (1U2)
                        • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                        Dziękuje za odpowiedz. Bo dziwiło mnie te 0.8A

                        Komentarz

                        • vaz
                          Elegance
                          • 2010
                          • 799
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                          Dla zainteresowanych kupnem tego prostownika- od poniedziałku będą w Lidlu, model z wyświetlaczem :idea:
                          Antyfotoradar Valentine1
                          Harry II Classic+Sirio ML145

                          Komentarz

                          • PiotreQ
                            Ambiente
                            • 2013
                            • 224
                            • Octavia I (1U2)
                            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                            oo a ja kupiłem ostatnio tego bez

                            Komentarz

                            • Sebastian_M26
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 1823
                              • Superb II (3T4)

                              Bez jest 5zl tańszy.
                              Seria 188KM/270Nm na 95RON

                              Komentarz

                              • micrusec
                                Rider
                                • 2013
                                • 559

                                Skąd taka informacja nie widzę na stronie żadnej informacji ?

                                Komentarz

                                • verso
                                  Classic
                                  • 2013
                                  • 33

                                  Zamieszczone przez micrusec
                                  Skąd taka informacja nie widzę na stronie żadnej informacji ?
                                  Jest w wersji "papierowej" - strona 29, 64,90 PLN od 14 stycznia.



                                  Komentarz

                                  • ruwado
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 14885
                                    • Octavia IV (NX3)

                                    A co sądzicie o tzw. boosterach. Np. takim

                                    Warto coś takiego mieć?
                                    pozdrawiam - Darek

                                    Komentarz

                                    • pzeb
                                      Drive
                                      • 2013
                                      • 74
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                      Zamieszczone przez verso
                                      Zamieszczone przez micrusec
                                      Skąd taka informacja nie widzę na stronie żadnej informacji ?
                                      Jest w wersji "papierowej" - strona 29, 64,90 PLN od 14 stycznia.



                                      http://gazetka.lidl.pl/ad8e1371-aaa4...dce03ad01/#/28
                                      Wczoraj widziałem już te prostowniki z wyświetlaczem w Lidlu.
                                      Osobiście posiadam taki już kilka lat i polecam. Jest to raczej prostownik dla cierpliwych - ładowanie trwa dosyć długo, jednak z racji na pełną automatyzację procesu ładowania oraz brak możliwości przeładowania akumulatora, jest bardzo wygodny. Wyświetlacz, to tylko dodatkowy woltomierz, który pokazuje w sposób ciągły napięcie na akumulatorze podczas ładowania.

                                      Komentarz

                                      • wesol
                                        Rider
                                        • 2008
                                        • 689

                                        w akumualtorach kwasowych nie ma czego stakiego jak proces przeladowania akumualtora. CO i nnego przy akumualtorach innego typu jak żelowe itp. Tam przeladowanie powoduje poprostu wysuszenie zawartego w matach elektrolitu i wyginanie plyt olowiowych.
                                        G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                                        Komentarz

                                        • pedros
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 1958
                                          • Volkswagen
                                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                          Zamieszczone przez wesol
                                          w akumualtorach kwasowych nie ma czego stakiego jak proces przeladowania akumualtora. CO i nnego przy akumualtorach innego typu jak żelowe itp. Tam przeladowanie powoduje poprostu wysuszenie zawartego w matach elektrolitu i wyginanie plyt olowiowych.
                                          Ale jest inne niebezpieczne zjawisko jeśli przesadzimy z czasem

                                          Permanentna elektroliza wywala cząstki masy czynnej
                                          Dodatkowo jest ryzyko korozji elektrod jeśli napięcie utrzymywane jest długo na poziomie powyżej 14V (podtrzymywanie konserwacyjne)


                                          Gazowanie chwilowe jest wskazane by wymieszać elektrolit :diabelski_usmiech
                                          Poza tym jak są korki można/należy uzupełniać braki woda bez jonów i jest ok.

                                          Komentarz

                                          • wesol
                                            Rider
                                            • 2008
                                            • 689

                                            Nieprawda. Mozna zostawic akumualotry i moga gazowac sobie nawet tak tydzien. Wazne by tylko dolewac wody destylowanej do aku by byly caly czas zanurzone plyty. Mielismy na uczelni akumulatorownie i tam ladowaly sie aku caly czas. Sprawdzalo sie gestos elektrolitu itd. nie ma zadnego zagrozenia i mozna ladowac akumualtor kwasowy tradycyjny nawet dwa tygodnie. Oczewiscie prdem Q10 czyli 10 % pojemnosci aku. Zazwyczja i tak ten prad jest nizszy przy koncowym ladowaniu bo ta wartosci wiadomo spada przy koncowym ladowaniu. Wielkosc pradu ladowania wynika z prawa ohma i latwo sobie wyliczyc.
                                            G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                                            Komentarz

                                            • pedros
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 1958
                                              • Volkswagen
                                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                              Zamieszczone przez wesol
                                              Nieprawda. Mozna zostawic akumualotry i moga gazowac sobie nawet tak tydzien. Wazne by tylko dolewac wody destylowanej do aku by byly caly czas zanurzone plyty. Mielismy na uczelni akumulatorownie i tam ladowaly sie aku caly czas. Sprawdzalo sie gestos elektrolitu itd. nie ma zadnego zagrozenia i mozna ladowac akumualtor kwasowy tradycyjny nawet dwa tygodnie. Oczewiscie prdem Q10 czyli 10 % pojemnosci aku. Zazwyczja i tak ten prad jest nizszy przy koncowym ladowaniu bo ta wartosci wiadomo spada przy koncowym ladowaniu. Wielkosc pradu ladowania wynika z prawa ohma i latwo sobie wyliczyc.
                                              Owszem mały prąd jest ok ale konstrukcje akumulatorów zmieniają się na naszą niekorzyść. Cienkie płyty wręcz ażurowe i pasta olowiowa wprasowana nie jest tak odporna jak kiedyś. Coś za coś mała masa i duży prąd rozruchowy to krótki czas życia akumulatora.

                                              Komentarz

                                              • mrfazi
                                                • 2010
                                                • 3103
                                                • Superb III (3V3)
                                                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM
                                                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                                wracając do tematu, kupiłem dwa lata temu prostownik firmy BESTER model HECTOR 1208



                                                Mega prosta konstrukcja i pewne działanie, znany producent wszelakich układów zasilająco-prostujących.

                                                Komentarz

                                                • kazik4x4
                                                  RS
                                                  • 2008
                                                  • 2728

                                                  Zamieszczone przez ruwado
                                                  A co sądzicie o tzw. boosterach. Np. takim

                                                  Warto coś takiego mieć?
                                                  booster nie zastapi dobrej instalacji i sprawnego, nie zuzytego rozrusznika akumulatora. Booster nieuzuwany zasiarcza si i po poku stania i czekania na okazje do użycia w kolejna zime zazwyczaj szlag go trafia jak każdy akumulator ktory by tyle stal.

                                                  [ Dodano: Nie 10 Sty, 16 15:07 ]
                                                  [quote="pzeb"][quote="verso"]
                                                  Zamieszczone przez micrusec
                                                  Osobiście posiadam taki już kilka lat i polecam. Jest to raczej prostownik dla cierpliwych - ładowanie trwa dosyć długo, jednak z racji na pełną automatyzację procesu ładowania oraz brak możliwości przeładowania akumulatora.
                                                  prostownik dla cierpliwych? A to sa na rynku prostowniki szybkiego ladowania?

                                                  Jeśli liczysz, że aumulator naładujesz w 1-2h jak baterię w komórce to jesteś w błędzie.

                                                  Komentarz

                                                  • wesol
                                                    Rider
                                                    • 2008
                                                    • 689

                                                    Zamieszczone przez Ciekavy
                                                    Tak czytam i czytam i zapytam.

                                                    Co o nim sądzicie? Mam go już kilka lat i ładowałem pare samochodów i byłem bardzo zadowolony z niego.
                                                    Właśnie oto mi chodzi ze bajki piszą z tymi pradami. Niby 8A a daje w porywach 4A.

                                                    Zamieszczone przez kazik4x4
                                                    prostownik dla cierpliwych? A to sa na rynku prostowniki szybkiego ladowania?

                                                    Jeśli liczysz, że aumulator naładujesz w 1-2h jak baterię w komórce to jesteś w błędzie.
                                                    Nie popadajac z jednej skrajnosci w druga to mozna nieco szybciej ladowac aku. Taki prostowniczka z marketu co to na opakowaniu ma napisane albo 4 albo 6 A a daje w porywach jak jest aku gleboko wyladowany 3-4 amper a po pol godzinie ladowania juz tylko 2 ampery to ladowanie takiego aku 80-100 Ah ile ma trwać?? Dwa dni?? Akumualotr smialo mozna ladowac 12 Godzin i bedzie to proces normalnego ladowania czyli pradem Q10. Szybie ladowanie to ladowanie pradem Q20 czyli 20% pojemnisci. Majac aku 95 Ah jak ja czyli moglbym go szybkim laodwaniem naladowac od zera pradem 19 A w 5 godzin. Tylko pokazcie mi takie prostownik co daje prad 20 A. Nie zebym byl za ladowaniem takim pradem ale Q10 jest odpowiednim. Nawet alternator laduje takim lub wiekszm pradem jesli aku byl mocno wyladowany ze musielismy odpalac na kable. TO co to za ladowanie akumulaotra jak mam aut anie miec dwa dni bo podlaczylem go pod prostownik. A tak nawiasem mowiac oczewiscie po paru godiznach nasz taki aku wyladowany oczewiscie odpali auto i mozna gdzies jechac ale czy takie przerywanie procesu to dobre jest??
                                                    G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...