Panowie macie jakieś doświadczenia w temacie powstawania majonezu na korku od oleju? W zeszłym roku tego nie miałem, ale jeździłem bardzo mało w zimie. Teraz robię ok 35km dziennie i majonez się pojawił. Płynu nie ubywa, oleju też nie. Jedyna zmiana to olej, w zeszłym roku był kastrat, teraz fuchs gt1 5w40... Za 2tygodnie przegonię auto porządnie na trasie, zobaczę czy budyń odparuje...
doświadczenia w temacie powstawania majonezu na korku od oleju?
Silniki słabo rozgrzany w trakcie jazdy na krótkich odcinkach lub po mieście zaciąga powietrze zewnątrz, które teraz jest bardzo wilgotne, zimne. Wilgotne powietrze wiąże się z parami oleju (odma) i całość osiada gdzie się tylko da jako "majonez" problem zniknie wraz z nastaniem ciepłych dni. Musisz jednak obserwować czy to aby napewno tylko "majonez". Konstrukcja silnika uniemożliwia skraplanie się pary wodnej w silniku i ściekanie wody do miski olejowej. Jeśli masz jasny kolor oleju to jest to przykład mieszania się oleju z płynem chłodzącym. Niekoniecznie musi to być wada uszczelki pod głowicą. Wtedy byś miał tzw "przedmuchy" i wyrzucałoby płyn z chłodnicy. Może to być mała nieszczelność, małe pęknięcie płaszcza wodnego bloku silnika. Swoją drogą...jeśli masz więcej na tym oleju zrobionych kilometrów to olej do wymiany.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
2011r. http://microsites.audiusa.com/ngw/09..._1997-2012.pdf zwróć uwagę, że VW w podanym zestawieniu niewykazuje specyfikacji 506.01 (0W/30) natomiast wykazuje VW 507.00 (5W/30)... tak samo jest ze specyfikacją VW 503.01.
gdzie VW zastapilo 506.01 w silnikach V10 i R5 norma 507.00
ok zmieniam słowo "zastąpił" na "nie wykazuje" (miałem na myśli ten konkretny dokument) bo faktycznie można to źle zrozumieć.
Chodziło mi tylko o fakt że do "zwykłych" jednostek TDI do których wcześniej był polecany przez producenta olej ze specyfikacją VW 506.01 (0W/30) w chwili obecnej jest zalecany VW 507.00 5W/30) i tutaj Seed ma pewnie rację
Zamieszczone przez Seed
czysta kasa akurat
Zamieszczone przez Nexus6
VW506.01 napewno sa lepsze od tych z VW507.00
no tak po wywaleniu DPF-a możesz lać VW 506.01 no ale niektórzy a zwłaszcza ci co mają np 1,6 TDI CR z DPF-em nie mają wielkiego wyboru. Niestety VW nadal mi nie odpisał nic na temat możliwości zastosowania oleju 0W/30 low-saps mid-saps (bez specyfikacji VW 507.00 ale ze specyfikacją BMW lub Meredes dla silników z DPF-em) w 1,6 TDI CR z DPF-em. Chodzi o samo stwierdzenie, czy inzynierowie przewidzieli stosowanie w tym silniku oleju 0W/30...bo oczywistym się wydaje, że olej z aprobatami BMW/Mercedesa i przeznaczony do silników tych producentów powinien sprawdzić się też w 1,6 TDI CR.
Zamieszczone przez Seed
Kuwait Petroleum Q8 Formula Excel EDX
:wink: hehe może się okazać, że to olej na zejebistej bazie :P za to jest Beijing Tongyi Petroleum Xin Gai Nian...a Amsoila i Millersa nie ma ...dlaczego? Nawet "nasz" Lotos jest.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
loru, od wywalenia DPF'a jezdze na olejach z normą VW506.01 i napewno sa lepsze od tych z VW507.00 (pseudo Low SAPS = Mid SAPS)
mam dokładnie takie samo zdanie na ten temat które zresztą wielokrotnie wyrażałem
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
_______________________________________
czy mając od początku zalany olej 5w40 można później wlać 5w30? jaki olej polecilibyście do SantaFe 2.0 CRDI ? Podobno jakiś Mobil jest dobry do tego silnika - tylko nie wiem który :lol:
"Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"
czy mając od początku zalany olej 5w40 można później wlać 5w30?
Biszczu, jesteś pewien że na pierwsze zalanie poszedł 5W40 czy może jednak był 5W-30 a po dordze pojawił się jakiś doradca z minionej epoki?
Czy można 5W-30: najbezpieczniejsza ścieżka to otworzyć książkę obsługi pojazdu i sprawdzić co tam producent zaleca... być może nie zalecił właśnie żadnego 5W-40 albo nie na pierwszym miejscu. Samo to że pojeździł na W40 nie przeszkadza przejściu na W30 a nawet jest wskazane przez producenta w książce zapewne. Ja ostatnio wykonywałem takie przejście - mega ulga dla silnika w przypadku BMN.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
_______________________________________
:niewiem przecież nie muszą płacić jeśli nie chcą być ich oleje wykazywano w takim czy innym zestawieniu jako oficjalnie zatwierdzone przez VW... ale chyba w interesie każdego producenta jest by dany olej znalazł się na podobnej liście i uzyskał/spełniał odpowiednie specyfikacje. Jeżeli producent nie chce nikt go nie zmusza...ale wiadomo co wiąże się z zalaniem oleju nie spełniającego odpowieniej specyfikacji producenta do silnika w samochodzie będacym na gwarancji...ASO może odmówić wlania takiego oleju a jeśli wleje to na "naszą " odpowiedzialność z odpowiednią adnotacją w książce serwisowej i w takim przypadku można zapomnieć o gwarancji.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Biszczu na 5W30 możesz zmienić, natomiast debata, od kilku postów, trwa odnośnie 0W30 bo on co do zasady lepszy na zimę.
Innova ja tu na temat 5W30 to tak mocno bym się nie napinał, bo wielu producentów olejów zaleca do silników BJB, BXE właśnie 5W40 przy wymianach co 15k km. Przy wymianach zmiennookresowych wymagana jest norma VW507.00 wiec automatycznie miejsce w szeregu zajmuje 5W30.
btw u mnie mam ustawioną wymianę oleju ze zmiennym okresem i wypada mi po 17k km więc prawie jak stały okres, no ale dużo w mieście się poruszam.
Innova ja tu na temat 5W30 to tak mocno bym się nie napinał, bo wielu producentów olejów zaleca do silników BJB, BXE właśnie 5W40 przy wymianach co 15k km.
ja tam też bym się nie napinał tylko wziął to na logikę wraz z fizyką ale najpierw rzut oka do tego co producent zaleca i co wlał jak wypuszczał samochód/silnik z fabryki.
Od producentów olejów w pierwszej kolejności oczekiwałbym uporządkowania kwestii kart katalogowych i podania rzetelnych i prawdziwych danych a przede wszystkim jednolitych dla danego modelu oleju. Ja się z tym uporają to pewnie znajdzie się jeszcze kilka zadań dlaszych porządkowych a dopiero po tym przyjdzie czas na doradzanie... chociaż lepiej żeby olejów nie doradzali, gdyż nie wiadomo co będzie brało górę przy danej sugestii w danym momencie: ich interes czy nabywcy... ciekaw jestem czy ktoś wskaże tutaj, iż zarząd jakiejkolwiek firmy (poza administracjami itp.) komercyjnie działającej w dzisiejszych realiach będzie pilnował interesu zewnętrznego ???
Zamieszczone przez demmsi
btw u mnie mam ustawioną wymianę oleju ze zmiennym okresem i wypada mi po 17k km więc prawie jak stały okres, no ale dużo w mieście się poruszam.
i moim zdaniem ustawienie zmiennego interwału ma swoje duże zalety (jak wskazałeś na swoim przykładzie) nawet jeżeli chcesz przejechać 10-15tyś i wymienić, gdzieś mi mignęła informacja, iż komputer analizuje różne parametry (w tym poziom spalania paliwa) i na tej podstawie potrafi "wskazać" wymianę... zatem jak trafi się na olej "klasy" TT to jest szansa, że użytkownik pojazdu zostanie powiadomiony przy 12tyś, iż do 15tyś nie ma co zwlekać z wymianą. W drugą stronę, czyli jazda na zmiennym interwale ale częste wymiany w niczym nie szkodzi... tylko trzeba zapamiętać/zaplanować kiedy wymiana.
[ Dodano: Czw 01 Mar, 12 19:54 ]
Zamieszczone przez demmsi
0W30 bo on co do zasady lepszy na zimę.
lepszy i na zimę i na lato, ale w zimie to znacznie znacznie lepszy
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
_______________________________________
ASO może odmówić wlania takiego oleju a jeśli wleje to na "naszą " odpowiedzialność z odpowiednią adnotacją w książce serwisowej i w takim przypadku można zapomnieć o gwarancji.
Tylko jak ASO stwierdzi że jakiś olej wykupił normę ....oni nawet nie wiedza czym sie różni 502.00 od 507.00 ....
To tak jak przychodzi klient do ASO Hondy i pyta kierownika o olej z normą HTO-06...nie chcesz wiedzieć co usłyszał ....
Co do 506.01 to zapytam w Niemczech kogoś z VW czy można w V10 stosować 507.00 :szeroki_usmiech
Pytanie do sprzedawców
Jak z Fuchs Titan GT1 5w40 XTL???
W maju, może już w kwietniu mam zmianę oleju i jak z dostępnością? Będzie już czy nie?
PS w temacie
Castrol Edge 5w30 się nie sprawdza wciąż - wylatuje odmą że ho-ho (w Pugu HDi) przebieg 8k od wymiany. Dolane do tej pory 0,7l (wcześniej brak dolewek pomiędzy wymianami co 20k km!)
Amsoil 5w40 - spisuje się wciąż bardzo dobrze, żadnych sensacji. Zbliża mi się kolejna dolewka bo poziom się obniżył (tak na oko dolewam ok 200ml na 3k km - czyli podobnie co Motula X-Cess 8100 i troszkę więcej jak Fuchsa - wszystkie oczywiście 5w40) przy czym mój silnik nie należy do najszczelniejszych (nigdy taki nie był). Przebieg - prawie 9k km.
Edit dla zwolenników 5w30
Castrola Edge 5w30 moja O1 i to na serii (90/210) żarła 1,5-2l na 14k km. Więc zejście na 1l max na 14-15k km przy parametrach 150/340 uważam za postęp.
Pozdrawiam
Była O1 kombi ALH++ 150/340
Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200
Komentarz