czytaj ze zrozumieniem Pizdzku - napisalem wyraznie, ze pocztalem fora Avensis i Accorda jak okazalo sie w starym watku TDI, ze tam rowniez jestes. ktos wkleił linki - nie widze w tym nic zlego. a ze cięty jestem na Ciebie - jestem - bo kombinujesz jak koń pod górę aby opchnąć towar z magazynu.
Z nudów czy pracujesz dla kogoś może na tym forum ?
Chlopaki :!: Wycieczki osobiste na PW, bo obserwuje ten i poprzedni temat od pewnego czasu i takie wojenki zaczynaja byc drazniace, co skonczy sie wylotem na wakacje.
Ja pisze ogólnie o CR , w Skodzie tak zapewne jest co wynika z umów .
DPF to filtry a silnik to silnik nie wierzę iż filtry zapchają się od oleju który ma więcej sapsów o 0,1-0,2 taką różnice dawkujemy czesto zalewając inne paliwo (gorsze) na inne stacji...
Wiem ze to moze zabrzmieć nieco sprzecznie z zaleceniam gwaranta ale po gwarancji uważam że lepiej zalać coś lepszego.
Mało 507.00 podobnie jak ACEA C1 potrafi dac sobie radę z DPF-em przez cały interwiał ale to akurat jest najmniej ważne, liczą się koszty..
a do 1,9 tdi bxe z przebiegiem 200 tys jaki olej polecacie? wczesniejsze 2 wymiany motul specyfic praktycznie zerowe zuzycie, a teraz mam motula x- clean 5w40 i po 8 tys musialem juz o,2 l dolac. najczesciej dystanse ok 15-20 km kilka traz w roku.
a do 1,9 tdi bxe z przebiegiem 200 tys jaki olej polecacie? wczesniejsze 2 wymiany motul specyfic praktycznie zerowe zuzycie, a teraz mam motula x- clean 5w40 i po 8 tys musialem juz o,2 l dolac. najczesciej dystanse ok 15-20 km kilka traz w roku.
jak Motul to Specific 506.01-503-506 0w30 VW
jak coś z niemieckiej myśli technicznej to FUCHS Titan Supersyn LongLife Plus 0W-30
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
_______________________________________
Panowie nie wzielibyście się za zestawienie olejów do 150,200,250,300 zł ? Po 3 w kazdej kategorii :diabelski_usmiech ewentualnie aktualizując listę o nowe ciekawe propozycje.
jak mi się wydaje, występuje zawsze z DPF i z klucza "należy się" VW 507 ?
to zależy od marki w obrębie VAG. W niektórych pojazdach VAG były silniki CR przed 2009r i tam można sobie było wybrać: katalizator bądź DPF (wybór też w zależności od marki). W Skodzie DPF wszedł z klucza do niektórych konfiguracji i nie można było sobie przekonfigurować tego elementu przy zakupie.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
_______________________________________
Szyna CR zwalnia nas z koniczności zalewania 507.00 czy C3.
:roll: .... ?
Zamieszczone przez Pidziek
chyba tutaj wszystko bazuje na HTHS pow. 3.5.
nie - Skoda/ VW wcale tego nie normuje. Liczą się tylko specyfikacje VW. Możesz mieć olej ze specyfikacją np. VW 502.00/505.00, zarówno z ACEA A3/B3/B4 lub C3 jak i A5B5.
(HTHS min 2,9 ...wzwyż). Producent zaleca stosowanie oleju o normie jakościowej zgodnej z VW XXX.YY
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Wspominany tu już użytkownik azsynthetic z BITOG - jeżdżący Golfem z silnikiem ALH na NEO 0w5 (cokolwiek by to miało znaczyć – oficjalnie SAE J300 nie zna takiej lepkości, a producent nie podaje danych) przejechał 8 kkm i silnik mu jeszcze nie wybuchł. Spalanie: 60 mpg, tj. ok. 3,92 l/100 km.
Panowie nie wzielibyście się za zestawienie olejów do 150,200,250,300 zł ? Po 3 w kazdej kategorii ewentualnie aktualizując listę o nowe ciekawe propozycje.
Mozna sie pousic o takie zestawienie ale czy chodzi o normę 507.00 czy moze 505.01 a może 502.00 i jakie lepkosci ?
zak: zalałbys taki olej do swojego silnika ?
Ja nie.
Ostatnio musiałem holować znowu auto niemiecki tym razem rodziną Astrę 1.4 w której poszła uszczelka a auto z chyba 2004r.... nie wyobrażam sobie ciągnąć takiego kombiaka przez 100km na oleju 0W
Z wielu względów nie. Ale UOA tego gościa chętnie zobaczę.
Przemyślałem sprawę – UOA nie musi być w tym przypadku miarodajne i może dawać fałszywe poczucie bezpieczeństwa.
Gość jeździ z „bypass filter”, który wg. AMSOILA zbiera 98,7 % zanieczyszczeń o rozmiarze powyżej 2 mikronów.
Minimalna czułość metody zliczania cząsteczek w Blackstone to jak sądzę właśnie 2 mikrony (co jest racjonalne, bo uważa się, że zanieczyszczenia > 2 mikronów są większe niż grubość filmu olejowego i dlatego nabierają cech substancji ściernej).
Jednak, w związku z powyższym, może być tak, że rezultaty UOA są świetne, a jedna piąta panewek i pierścieni znajduje się w filtrze.
Tym niemniej z ciekawością będę śledził jak długo na tym NEO gość będzie walczył.
...z ciekawości sprawdziłem oleje Orlen do osobówek. Zwróciłem uwagę na Platinum MaxExpert V 5W–30 dedykowany VW (504/507) oraz Platinum Synthetic 0W-30. Krótko mówiąc, dobry produkt w dobrej cenie. Ktoś zalewa ?
...z ciekawości sprawdziłem oleje Orlen do osobówek. Zwróciłem uwagę na Platinum MaxExpert V 5W–30 dedykowany VW (504/507) oraz Platinum Synthetic 0W-30. Krótko mówiąc, dobry produkt w dobrej cenie. Ktoś zalewa ?
Po ponad 3500km na LM Synthoil Energy 0W40 mogę napisać, że jak na razie ubytek oleju jest marginalny. Jak tak dalej pójdzie to obejdzie się bez dolewek
Co do pracy silnika to na początku nie byłem zadowolony bo dziwnie głośno chodził, ale okazało się, że mechanik wymieniając filtr powietrza odpiął wtyczkę od przepływomierza i nie wpiął jej z powrotem :evil:
Raz tylko nie przypilnowałem ehm
Po podpięciu wtyczki już jest lepiej
Przejrzałem powierzchownie temat ale będąc laikiem nie zrozumiałem nic z norm, lepkości itp. Poszukuję informacji jaki olej będzie odpowiedni dla OII 2.0 TDI (BKD) z przebiegiem 220 tyś. km.
Nie sądziłem, że odpowiedni dobór oleju to takie wyzwanie. :wink:
Dixti, w instrukcji jest napisane jaka norma do jakiego silnika. W Twoim przypadku 506.01 (LL), 505.01, 507.00 (LL)
z polecanych na forum np.
Motul X-Clean 5W-40 (505.01)
Motul Specific 506.01 0W-30 (506.01)
Liqui Moly Top Tec 4600 5W-30 (505.01)
Mobil 1 ESP 5W-30 (507.00)
Fuchs Titan Supersyn Longlife Plus 0W-30 (506.01)
Castrol Edge TD 5W-40 (podobnie jak Mobil najlepiej na rynek DE czyli 5L baniak)
Orlen MaxEXpert V 5W-30 (nie ma opinii ale parametry niezłe, szczególnie wysoki TBN, dobra cena, 507.00)
Lotos Traffic PRO 505.01 (ciężko dostępny)
resztę niech dopisują koledzy..
Konrad OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części
Zadawałem kiedyś Lotosowi pytanie w tej sprawie - obsikali mnie
I generalnie osoby chcące kupić ten olej wydają się być niewygodnymi dla koncernu natrętami - na stacjach Lotosu kilka miesięcy temu, kiedy się tym interesowałem, występował sporadycznie, a jeśli już to były to pojedyncze butelki.
Komentarz