Mobil Super 2000 10W/40 przeceniony z 132,99 zł za 4L !!!!!!!! na 65,99zł!!!! Ożesz ku---fa!!! Chętnie pogadałbym z kimś z kierownictwa Tesco na temat robienia z Klienta IDOTY!
Co w tym dziwnego .
obniżyli cenę tego pseudo oleju :lol:
Pany, jak zalewacie płukankę do silnika to spuszczacie trochę oleju tak żeby po dolewce płukanki stan nie przekraczał max? Dylemat, bo mój AJM nie ma brania oleju i stan dalej stoi na full, na półce wala się płukanka Motul ( obecnie olej LM 4100 TT ale już niedługo :szeroki_usmiech ) a wymiana tuż tuż :diabelski_usmiech
Czy do Octavii w dieslu (1,9 TDI 90 KM AGR) można spokojnie lać olej Mobil 1 5W-50 Peak Life ? Czy spełnia on wszystkie normy dla oleju zalecane przez VW dla silników wysokoprężnych i czy jest po prostu dobry dla auta o przebiegu już ponad 160 tys km ?
bardzo proszę o odpowiedź, opinie i rady z waszej strony.
Dzisiaj kupowałem olej zgodnie z sugestiami kolegi PAOLO ESCO.
Padło akurat na Motula 5W40, bo Mobila Devac mieli albo w 4 albo w 20 litrowych pojemnikach , a u mnie wchodzi 4.5l i bym musiał mieszać.
A tak przy okazji panowie ze sklepu Petrostar powiedziele po dłuższej rozmowie że Castrola i Mobila rozlewająw Polsce :shock:
Co do Petrostar to sklep mojego kolegi, weszli w Amsoila, może będzie Redline i Royal Purple, ruszyła druga filia po przeciwnej stronie Wisły.
Producenci zlecają różnym rozlewniom jak nie dają rady z zapotrzebowaniem. Chodzą słuchy że Mobil idzie na jednej linii z Orlenem Platinum. Jeszcze do niedawna z PL szły tylko 4L a teraz także 5L Castrola, w DE piszą na butelce HC w PL Full Synthetic, to wynika z innego prawa i się to wykorzystuje. Misialdo, jako posiadacz AGRa podpowiem że 5W-50 nie jest najlepszym wyborem. Jako że kultura pracy jest jaka jest i nie ma nie wiadomo jakich wymagań odnośnie oleju ja bym aplikował coś co go wyciszy. Byłem bardzo zadowolony z LM Top Tec 4100, na Synthoilu chodzi głośniej, super sprawdza się także Millers XFE-PD a najlepiej wiadomo Amsoil AFL 5W-40
[ Dodano: Sob 01 Wrz, 12 16:16 ]
Warto wspomnieć o najtańszej i bardzo dobrej opcji mianowicie najnowszej rewizji Lotosa Syntetic Plus 5W-40, świetny produkt w świetnej cenie.
Konrad OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części
Dlaczego pytasz kolegę Paolo - zapytaj dystrybutora Millersa - dowiesz się, że nie udostępniają takich danych klientom, ponieważ ci nie potrafią odpowiednio interpretować takich parametrów olejów (są głupi), dowiesz się także, że inżynierowie Millersa dobrali optymalne parametry oleju :diabelski_usmiech . Właśnie dlatego dla mnie ta firma nie istnieje i nawet gdyby sprzedawali bańkę 5l za 50 zł, to bym nie kupił. W podobnej cenie masz Amsoila, który parametrami niskotemperaturowymi miażdży Millersa, jest też bardzo ciekawy Eneos Sustina z W-base, prosto z Japonii. Gdyby ktoś był zainteresowany to mam dostęp do olejów Eneos, przy okazji importu do Polski towarów z innej branży. Na te oleje zwracał uwagę niejaki "Skoda Octavia" z poprzedniego wątku, który był kontrowersyjny i nieokrzesany, jednak posiadał sporą wiedzę.
Fiat Croma 1.9 JTDm 150 z wajchą po środku, zawirowanym kolektorem, zawracaczem spalin i wyłapywaczem sadzy.
mając ACEA A3/B4, C3 nie może mieć HTHS mniejszy niż 3.5 a konkretnie niezbyt mnie to interesuje bo taki parametr HTHS mi osobiście wystarczy.
Zamieszczone przez Cromka
zapytaj dystrybutora Millersa - dowiesz się, że nie udostępniają takich danych klientom, ponieważ ci nie potrafią odpowiednio interpretować takich parametrów olejów (są głupi), dowiesz się także, że inżynierowie Millersa dobrali optymalne parametry oleju
Zamieszczone przez Cromka
W podobnej cenie masz Amsoila, który parametrami niskotemperaturowymi miażdży Millersa
dokładnie jak Cromka pisze.
Mam zarówno Millersa w aucie żony jak i Amsoila ( i tutaj Millers mile zaskoczył bo będąc półsyntetykiem o SAE 5W/30 dobrze sprawuje się w silniku 1.0) - oleje dobre ale jak to się mówi "szału nie ma" ( nie wiem, może mam zbyt wielkie wymagania) mnie zwłaszcza 5W/20 Amsoila na kolana nie powalił - owszem silnik pracuje ładnie, równo, cicho ale włąśnie tego się spodziewałem! Co do "oszczędzania paliwa" to wydaje mi się że LazerWay V 0W/30 lepiej sobie z tym radził :shock: Na Amsoilu (a zrobiłem na nim już 2, 5 tys km) średnie spalanie w trasie przy jeździe +- 110/120km/h około 5,2L/100 na Statoil często poniżej 5,0L/100 i to bez "wysyłku". Czy któraś z w/w marek wyląduje ponownie w silniku...nie wiem :roll: mam jeszcze inne pomysły :wink:
Co do parametrów, których brakuje u Millersa...tak to jest żenujące, jak traktuje się Klienta ( w ich rozumowaniu wychodzi na to że mamy ślepo zawierzyć producentowi bo on wie co jest najlepsze dla silnika... :? no nie wiem. Gwoli ścisłości Motul nie podaje CCS (a to wielka szkoda). Amsoil podając większość parametrów wywiązuje się wzorowo.
Zamieszczone przez Cromka
Eneos Sustina z W-base, prosto z Japonii.
coś nowego, ciekawe http://www.eneos.us/products :niewiem (nie miałem z tymi olejami nigdy kontaktu ale parametry wydają się ciekawe). Może coś więcej o tej marce napiszesz. Jeździsz na tych olejach?
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
PAOLO ESCO powiedz mi proszę drogi ekspercie co sądzisz o Mobil 1 5W-50 peak life do 1,9 TDI AGR, przebieg ok 160 tys. km. Doradzałbyś czy zaproponowałbyś co innego ?
Czy do Octavii w dieslu (1,9 TDI 90 KM AGR) można spokojnie lać olej Mobil 1 5W-50 Peak Life ?
można...tylko czy potrzebny Tobie olej aż o tak wysokim SAE?
Zamieszczone przez Misialdo
przebieg ok 160 tys. km.
więc spokojnie możesz lać ten olej ale miej na uwadze, że Mobil zmienił bazę olejową w produktach serii Mobil1. Teraz przed zimą lepiej/lżej dla silnika by było gdybyś zalał jakiś porządny olej 5W/40. Dobrze sprawdzi się nawet Lotos Syntetic ( nie patrz na to że to Polski produkt - to wcale nie wada ale zaleta i do tego cena http://allegro.pl/listing.php/search...ing=lotos+5w40 ) Lotos Syntetic Plus 5W/40 http://www.lotos.pl/handlowy/produkt..._control_5w_40 lub LOTOS SYNTHETIC TURBODIESEL PLUS 5W40 http://www.lotos.pl/handlowy/produkt..._control_5w_40 naprawdę nic więcej prócz systematycznej zmiany oleju i filtra do szczęscia dla tego silnika nie jest potrzebne. Oczywiście możesz kupić coś lepszego z 5W/40 (zależy ile $ chcesz wydać) Amsoil 5W/40 lub Millers 5W/40 albo Liqui Moly Synthoil 5W/40 załatwią Tobie sprawę na dobre. Twój wybór.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
coś nowego, ciekawe http://www.eneos.us/products :niewiem (nie miałem z tymi olejami nigdy kontaktu ale parametry wydają się ciekawe). Może coś więcej o tej marce napiszesz. Jeździsz na tych olejach?
Link, który podałeś to zwykłe oleje Eneos bez W-Base i na dodatek na rynek hamerykański. Bardzo ciekawe oleje z olejem bazowym w nowej technologii o zmniejszonych oporach wewnętrznych i dodatkami pozbawionymi siarki, co skutkuje bardzo dobrymi parametrami i długotrwałą ochroną silnika. Wraz z kilkoma znajomymi zalaliśmy to do kilku różnych aut i obserwujemy. Tak naprawdę to czekam na zimę i wtedy będę w stanie ocenić ten produkt. U mnie po zalaniu do diesla CR JTDm, spadło spalanie o około 0,3-04 litra, w stosunku do Xado 5w40. Do naszych traktorów jest lepkość 5w40 z aprobatą ACEA C3 i taki użytkuję, jest też bardzo ciekawy 0w50. Dla benzyn mamy spory wybór i są to najnowsze produkty z API SN i nowymi ILSAC`ami.
Fiat Croma 1.9 JTDm 150 z wajchą po środku, zawirowanym kolektorem, zawracaczem spalin i wyłapywaczem sadzy.
PAOLO ESCO, Czyli mówisz że lepiej zastosować 5W-40 niż 5W-50 do mojego silnika ?
Drugie pytanie to nie będzie żadnego problemu, jak na przykład teraz mam wlany Mobil 1 5W-50 a zmiennie go na na jakiegoś Amsoila, Millersa lub Motula to nic nie zepsuje, silnik przyjmie tą zmianę bez problemów ?
teraz mam wlany Mobil 1 5W-50 a zmiennie go na na jakiegoś Amsoila, Millersa lub Motula to nic nie zepsuje, silnik przyjmie tą zmianę bez problemów ?
TAK - bez problemów, nie martw się nie jesteś pierwszym, który zmieniał 5W/50 na 5W/40. Oczywiście możesz zostać przy 5W/50 ale na zimę to średni pomysł biorąc pod uwagę lepkość kinematyczną tego oleju w danej temperaturze.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
PAOLO ESCO, ta lepkość kinetyczna to jest to że nie będzie dobrze smarował silnika przy odpalaniu w zimie, czy tez na zimno ?
I ostatnie pytanie gdyby Pan kupował olej do swojego silnika 5W-40 to, który by Pan wybrał taki z górnej/lepszej półki ? Żeby Pan był zadowolony i silnik także
coś nowego, ciekawe http://www.eneos.us/products :niewiem (nie miałem z tymi olejami nigdy kontaktu ale parametry wydają się ciekawe). Może coś więcej o tej marce napiszesz. Jeździsz na tych olejach?
Link, który podałeś to zwykłe oleje Eneos bez W-Base i na dodatek na rynek hamerykański. Bardzo ciekawe oleje z olejem bazowym w nowej technologii o zmniejszonych oporach wewnętrznych i dodatkami pozbawionymi siarki, co skutkuje bardzo dobrymi parametrami i długotrwałą ochroną silnika.
Cromka, rozumiem, że chodzi Ci o ENEOS SUSTINA API SN W-BASE? --- > http://www.youtube.com/watch?v=tmL1Cwd3PqI , http://www.youtube.com/watch?v=JudB_abckRA , http://www.youtube.com/watch?v=cQgpyU_0rPQ
No ale kiepsko, bo olej oficjalnie nie jest dostępny na rynek europejski i nie ma aprobat VW, chyba że się mylę? O co chodzi z tą bazą W-BASE, to jakieś japońskie a’la PAO? Zainteresował mnie ten 0W50, lepkość w 100C ma 18, ale TBN tylko 6,4, a Lqui Moly 0W40 u mnie miał TBN 6,5 po 8800km, więc do benzyny z Lpg to chyba nie bardzo się nadaje. Znalazłem tylko karty tego oleju z API SM, masz może nowe karty z tej SUSTINY 0W50 z API SN? Cromka, bedziecie ze znajomymi robić badanie tego oleju?
Komentarz