Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Pidziek
    RS
    • 2011
    • 1845

    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
    Mobil Super 2000 10W/40 przeceniony z 132,99 zł za 4L !!!!!!!! na 65,99zł!!!! Ożesz ku---fa!!! Chętnie pogadałbym z kimś z kierownictwa Tesco na temat robienia z Klienta IDOTY!
    Co w tym dziwnego .
    obniżyli cenę tego pseudo oleju :lol:
    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
    http://www.zmienolej.pl/
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

    Komentarz

    • PAOLO ESCO
      RS
      • 2009
      • 6626
      • Volkswagen
      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

      Zamieszczone przez pacocases
      2.0tdi 140KM z października 2011r. Chodzi mi o to czy to PD i z DPF-em.
      żadne PD to już będzie TDI CR z DPF-em.
      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

      Komentarz

      • Artiks
        Ambiente
        • 2007
        • 143

        Pany, jak zalewacie płukankę do silnika to spuszczacie trochę oleju tak żeby po dolewce płukanki stan nie przekraczał max? Dylemat, bo mój AJM nie ma brania oleju i stan dalej stoi na full, na półce wala się płukanka Motul ( obecnie olej LM 4100 TT ale już niedługo :szeroki_usmiech ) a wymiana tuż tuż :diabelski_usmiech

        Komentarz

        • endryu
          RS
          • 2006
          • 3773
          • Octavia II combi (1Z5)
          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

          Artiks, no co Ty :diabelski_usmiech Lejesz płukankę i już :ideia:
          O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
          O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
          =================================================

          Komentarz

          • PAOLO ESCO
            RS
            • 2009
            • 6626
            • Volkswagen
            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

            Zamieszczone przez endryu
            Lejesz płukankę i już
            dokładnie. Silnikowi pracującemu na wolnych obrtoach nic się nie stanie.
            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

            Komentarz

            • Seed
              Elegance
              • 2010
              • 875
              • Octavia III (5E3)
              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

              paolo - jaki HTHS ma Millers 0W-40 XFS?
              KLIK -> O3 1.4 TSI EL

              Komentarz

              • pacocases
                Rider
                • 2011
                • 576
                • Octavia II combi (1Z5)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                PAOLO ESCO, Dzięki za odpowiedź.
                A jaki olej byś proponował (pewnie norma 504.507)
                pozdrawiam Pakoś - teraz 147KM/328Nm

                Komentarz

                • Misialdo
                  Ambiente
                  • 2011
                  • 226

                  Witam mam do Was takie oto pytanie :

                  Czy do Octavii w dieslu (1,9 TDI 90 KM AGR) można spokojnie lać olej Mobil 1 5W-50 Peak Life ? Czy spełnia on wszystkie normy dla oleju zalecane przez VW dla silników wysokoprężnych i czy jest po prostu dobry dla auta o przebiegu już ponad 160 tys km ?


                  bardzo proszę o odpowiedź, opinie i rady z waszej strony.


                  pozdrawiam

                  Komentarz

                  • pskosz
                    Rider
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 703

                    Dzisiaj kupowałem olej zgodnie z sugestiami kolegi PAOLO ESCO.
                    Padło akurat na Motula 5W40, bo Mobila Devac mieli albo w 4 albo w 20 litrowych pojemnikach , a u mnie wchodzi 4.5l i bym musiał mieszać.

                    A tak przy okazji panowie ze sklepu Petrostar powiedziele po dłuższej rozmowie że Castrola i Mobila rozlewająw Polsce :shock:
                    pozdrowienia

                    Komentarz

                    • konkon
                      Rider
                      • 2008
                      • 667
                      • Octavia I (1U2)
                      • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                      Co do Petrostar to sklep mojego kolegi, weszli w Amsoila, może będzie Redline i Royal Purple, ruszyła druga filia po przeciwnej stronie Wisły.
                      Producenci zlecają różnym rozlewniom jak nie dają rady z zapotrzebowaniem. Chodzą słuchy że Mobil idzie na jednej linii z Orlenem Platinum. Jeszcze do niedawna z PL szły tylko 4L a teraz także 5L Castrola, w DE piszą na butelce HC w PL Full Synthetic, to wynika z innego prawa i się to wykorzystuje.
                      Misialdo, jako posiadacz AGRa podpowiem że 5W-50 nie jest najlepszym wyborem. Jako że kultura pracy jest jaka jest i nie ma nie wiadomo jakich wymagań odnośnie oleju ja bym aplikował coś co go wyciszy. Byłem bardzo zadowolony z LM Top Tec 4100, na Synthoilu chodzi głośniej, super sprawdza się także Millers XFE-PD a najlepiej wiadomo Amsoil AFL 5W-40

                      [ Dodano: Sob 01 Wrz, 12 16:16 ]
                      Warto wspomnieć o najtańszej i bardzo dobrej opcji mianowicie najnowszej rewizji Lotosa Syntetic Plus 5W-40, świetny produkt w świetnej cenie.
                      Konrad
                      OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                      90 konny AGRessor
                      PerfectServiceBy DGW
                      WhitePride :smokedevil

                      Komentarz

                      • Misialdo
                        Ambiente
                        • 2011
                        • 226

                        konkon ostatnio jechałem A4 do Krakowa i przy 120-130 w środku było dość głośno. Nie wiem czy to cecha AGR-ów i czy inny olej coś zmieni ?

                        Komentarz

                        • Cromka
                          Drive
                          • 2011
                          • 94

                          Zamieszczone przez Seed
                          paolo - jaki HTHS ma Millers 0W-40 XFS?
                          Dlaczego pytasz kolegę Paolo - zapytaj dystrybutora Millersa - dowiesz się, że nie udostępniają takich danych klientom, ponieważ ci nie potrafią odpowiednio interpretować takich parametrów olejów (są głupi), dowiesz się także, że inżynierowie Millersa dobrali optymalne parametry oleju :diabelski_usmiech . Właśnie dlatego dla mnie ta firma nie istnieje i nawet gdyby sprzedawali bańkę 5l za 50 zł, to bym nie kupił. W podobnej cenie masz Amsoila, który parametrami niskotemperaturowymi miażdży Millersa, jest też bardzo ciekawy Eneos Sustina z W-base, prosto z Japonii. Gdyby ktoś był zainteresowany to mam dostęp do olejów Eneos, przy okazji importu do Polski towarów z innej branży. Na te oleje zwracał uwagę niejaki "Skoda Octavia" z poprzedniego wątku, który był kontrowersyjny i nieokrzesany, jednak posiadał sporą wiedzę.
                          Fiat Croma 1.9 JTDm 150 z wajchą po środku, zawirowanym kolektorem, zawracaczem spalin i wyłapywaczem sadzy.

                          Komentarz

                          • PAOLO ESCO
                            RS
                            • 2009
                            • 6626
                            • Volkswagen
                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                            Zamieszczone przez Seed
                            jaki HTHS ma Millers 0W-40 XFS
                            mając ACEA A3/B4, C3 nie może mieć HTHS mniejszy niż 3.5 a konkretnie niezbyt mnie to interesuje bo taki parametr HTHS mi osobiście wystarczy.
                            Zamieszczone przez Cromka
                            zapytaj dystrybutora Millersa - dowiesz się, że nie udostępniają takich danych klientom, ponieważ ci nie potrafią odpowiednio interpretować takich parametrów olejów (są głupi), dowiesz się także, że inżynierowie Millersa dobrali optymalne parametry oleju
                            Zamieszczone przez Cromka
                            W podobnej cenie masz Amsoila, który parametrami niskotemperaturowymi miażdży Millersa
                            dokładnie jak Cromka pisze.
                            Mam zarówno Millersa w aucie żony jak i Amsoila ( i tutaj Millers mile zaskoczył bo będąc półsyntetykiem o SAE 5W/30 dobrze sprawuje się w silniku 1.0) - oleje dobre ale jak to się mówi "szału nie ma" ( nie wiem, może mam zbyt wielkie wymagania) mnie zwłaszcza 5W/20 Amsoila na kolana nie powalił - owszem silnik pracuje ładnie, równo, cicho ale włąśnie tego się spodziewałem! Co do "oszczędzania paliwa" to wydaje mi się że LazerWay V 0W/30 lepiej sobie z tym radził :shock: Na Amsoilu (a zrobiłem na nim już 2, 5 tys km) średnie spalanie w trasie przy jeździe +- 110/120km/h około 5,2L/100 na Statoil często poniżej 5,0L/100 i to bez "wysyłku". Czy któraś z w/w marek wyląduje ponownie w silniku...nie wiem :roll: mam jeszcze inne pomysły :wink:
                            Co do parametrów, których brakuje u Millersa...tak to jest żenujące, jak traktuje się Klienta ( w ich rozumowaniu wychodzi na to że mamy ślepo zawierzyć producentowi bo on wie co jest najlepsze dla silnika... :? no nie wiem. Gwoli ścisłości Motul nie podaje CCS (a to wielka szkoda). Amsoil podając większość parametrów wywiązuje się wzorowo.

                            Zamieszczone przez Cromka
                            Eneos Sustina z W-base, prosto z Japonii.
                            coś nowego, ciekawe http://www.eneos.us/products :niewiem (nie miałem z tymi olejami nigdy kontaktu ale parametry wydają się ciekawe). Może coś więcej o tej marce napiszesz. Jeździsz na tych olejach?
                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                            Komentarz

                            • Misialdo
                              Ambiente
                              • 2011
                              • 226

                              PAOLO ESCO powiedz mi proszę drogi ekspercie co sądzisz o Mobil 1 5W-50 peak life do 1,9 TDI AGR, przebieg ok 160 tys. km. Doradzałbyś czy zaproponowałbyś co innego ?

                              Komentarz

                              • konkon
                                Rider
                                • 2008
                                • 667
                                • Octavia I (1U2)
                                • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                Wszyscy piszą o zaletach AMSa, wspomnę o wadzie. Otóż brakuje podziałki litrażowej, oby tylko takie problemy z olejem
                                Konrad
                                OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                                90 konny AGRessor
                                PerfectServiceBy DGW
                                WhitePride :smokedevil

                                Komentarz

                                • PAOLO ESCO
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 6626
                                  • Volkswagen
                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                  Zamieszczone przez Misialdo
                                  Czy do Octavii w dieslu (1,9 TDI 90 KM AGR) można spokojnie lać olej Mobil 1 5W-50 Peak Life ?
                                  można...tylko czy potrzebny Tobie olej aż o tak wysokim SAE?
                                  Zamieszczone przez Misialdo
                                  przebieg ok 160 tys. km.
                                  więc spokojnie możesz lać ten olej ale miej na uwadze, że Mobil zmienił bazę olejową w produktach serii Mobil1. Teraz przed zimą lepiej/lżej dla silnika by było gdybyś zalał jakiś porządny olej 5W/40. Dobrze sprawdzi się nawet Lotos Syntetic ( nie patrz na to że to Polski produkt - to wcale nie wada ale zaleta i do tego cena http://allegro.pl/listing.php/search...ing=lotos+5w40 ) Lotos Syntetic Plus 5W/40 http://www.lotos.pl/handlowy/produkt..._control_5w_40 lub LOTOS SYNTHETIC TURBODIESEL PLUS 5W40 http://www.lotos.pl/handlowy/produkt..._control_5w_40 naprawdę nic więcej prócz systematycznej zmiany oleju i filtra do szczęscia dla tego silnika nie jest potrzebne. Oczywiście możesz kupić coś lepszego z 5W/40 (zależy ile $ chcesz wydać) Amsoil 5W/40 lub Millers 5W/40 albo Liqui Moly Synthoil 5W/40 załatwią Tobie sprawę na dobre. Twój wybór.
                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                  Komentarz

                                  • Cromka
                                    Drive
                                    • 2011
                                    • 94

                                    coś nowego, ciekawe http://www.eneos.us/products :niewiem (nie miałem z tymi olejami nigdy kontaktu ale parametry wydają się ciekawe). Może coś więcej o tej marce napiszesz. Jeździsz na tych olejach?
                                    Link, który podałeś to zwykłe oleje Eneos bez W-Base i na dodatek na rynek hamerykański. Bardzo ciekawe oleje z olejem bazowym w nowej technologii o zmniejszonych oporach wewnętrznych i dodatkami pozbawionymi siarki, co skutkuje bardzo dobrymi parametrami i długotrwałą ochroną silnika. Wraz z kilkoma znajomymi zalaliśmy to do kilku różnych aut i obserwujemy. Tak naprawdę to czekam na zimę i wtedy będę w stanie ocenić ten produkt. U mnie po zalaniu do diesla CR JTDm, spadło spalanie o około 0,3-04 litra, w stosunku do Xado 5w40. Do naszych traktorów jest lepkość 5w40 z aprobatą ACEA C3 i taki użytkuję, jest też bardzo ciekawy 0w50. Dla benzyn mamy spory wybór i są to najnowsze produkty z API SN i nowymi ILSAC`ami.
                                    Fiat Croma 1.9 JTDm 150 z wajchą po środku, zawirowanym kolektorem, zawracaczem spalin i wyłapywaczem sadzy.

                                    Komentarz

                                    • parasite
                                      L&K
                                      • 2011
                                      • 1368

                                      Cromka, Ty też handlujesz olejami?
                                      AGR 112KM, 232Nm
                                      Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                      Komentarz

                                      • piramida
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 12222
                                        • Superb III (3V3)

                                        Zamieszczone przez parasite
                                        Cromka, Ty też handlujesz olejami?
                                        co drugi tutaj handluje olejami a co ciekawe nikt tego nie robi interesownie :szeroki_usmiech
                                        superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                        poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                        Komentarz

                                        • dragster
                                          Elegance
                                          • 2009
                                          • 895
                                          • Honda

                                          Jaka jest zależność pomiędzy odmą a olejem? Czy im niższa odparowalność oleju tym lepiej dla odmy?
                                          Silnik R18A2.
                                          http://www.dadrl.org.uk
                                          http://www.lightmare.org

                                          Komentarz

                                          • Misialdo
                                            Ambiente
                                            • 2011
                                            • 226

                                            PAOLO ESCO, Czyli mówisz że lepiej zastosować 5W-40 niż 5W-50 do mojego silnika ?

                                            Drugie pytanie to nie będzie żadnego problemu, jak na przykład teraz mam wlany Mobil 1 5W-50 a zmiennie go na na jakiegoś Amsoila, Millersa lub Motula to nic nie zepsuje, silnik przyjmie tą zmianę bez problemów ?

                                            Komentarz

                                            • PAOLO ESCO
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 6626
                                              • Volkswagen
                                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                              Zamieszczone przez Misialdo
                                              teraz mam wlany Mobil 1 5W-50 a zmiennie go na na jakiegoś Amsoila, Millersa lub Motula to nic nie zepsuje, silnik przyjmie tą zmianę bez problemów ?
                                              TAK - bez problemów, nie martw się nie jesteś pierwszym, który zmieniał 5W/50 na 5W/40. Oczywiście możesz zostać przy 5W/50 ale na zimę to średni pomysł biorąc pod uwagę lepkość kinematyczną tego oleju w danej temperaturze.
                                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                              Komentarz

                                              • Misialdo
                                                Ambiente
                                                • 2011
                                                • 226

                                                PAOLO ESCO, ta lepkość kinetyczna to jest to że nie będzie dobrze smarował silnika przy odpalaniu w zimie, czy tez na zimno ?

                                                I ostatnie pytanie gdyby Pan kupował olej do swojego silnika 5W-40 to, który by Pan wybrał taki z górnej/lepszej półki ? Żeby Pan był zadowolony i silnik także

                                                Komentarz

                                                • leonn
                                                  RS
                                                  • 2011
                                                  • 2726
                                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                  Zamieszczone przez Cromka
                                                  coś nowego, ciekawe http://www.eneos.us/products :niewiem (nie miałem z tymi olejami nigdy kontaktu ale parametry wydają się ciekawe). Może coś więcej o tej marce napiszesz. Jeździsz na tych olejach?
                                                  Link, który podałeś to zwykłe oleje Eneos bez W-Base i na dodatek na rynek hamerykański. Bardzo ciekawe oleje z olejem bazowym w nowej technologii o zmniejszonych oporach wewnętrznych i dodatkami pozbawionymi siarki, co skutkuje bardzo dobrymi parametrami i długotrwałą ochroną silnika.
                                                  Cromka, rozumiem, że chodzi Ci o ENEOS SUSTINA API SN W-BASE? --- > http://www.youtube.com/watch?v=tmL1Cwd3PqI , http://www.youtube.com/watch?v=JudB_abckRA , http://www.youtube.com/watch?v=cQgpyU_0rPQ
                                                  No ale kiepsko, bo olej oficjalnie nie jest dostępny na rynek europejski i nie ma aprobat VW, chyba że się mylę? O co chodzi z tą bazą W-BASE, to jakieś japońskie a’la PAO? Zainteresował mnie ten 0W50, lepkość w 100C ma 18, ale TBN tylko 6,4, a Lqui Moly 0W40 u mnie miał TBN 6,5 po 8800km, więc do benzyny z Lpg to chyba nie bardzo się nadaje. Znalazłem tylko karty tego oleju z API SM, masz może nowe karty z tej SUSTINY 0W50 z API SN? Cromka, bedziecie ze znajomymi robić badanie tego oleju?

                                                  [ Dodano: Nie 02 Wrz, 12 23:36 ]
                                                  OK, jak by ktoś chciał, to znalazłem --- > http://neoxon.uw.hu/car/eneos_sustin...data_sheet.pdf Po gwarancji tago 0W50 biorę pod uwagę, lepkość w 100°C-17,29 i TBN 11,2 :shock:

                                                  Komentarz

                                                  • soszek81
                                                    L&K
                                                    • 2010
                                                    • 1245

                                                    Misialdo
                                                    W kolejności (wg mnie)
                                                    - Amsoil 5W40 AFL
                                                    - Millers XFD 5W40
                                                    - Motul X-Cess 5W40

                                                    To pierwsza trójka sprawdzona przeze mnie (już) i w takiej kolejności bym je zalewał.
                                                    Dodam tylko że teraz po Millersie XFD wrócę do Amsoila.

                                                    Co zrobisz to Twoja decyzja Może zastosujesz jeszcze coś innego i będziesz zadowolony? Kto to wie
                                                    Była O1 kombi ALH++ 150/340
                                                    Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...